sytytys häiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Originally posted by mika.l82 View Post
    nonii... auto olis kunnossa, vika oli tosissaan vitos sylinterin männän renkaissa.
    Eli alakerta hoonattiin ja rengastettiin uusiksi. lohkon tasopinta oikastiin (oli kuulemma kiero). kansi oikastiin... hintaa remontille kerty ohan v***sti. mut onpahan nyt korjattu.
    Emäntä käy vielä huomenna reklamoimassa korjaamoa naarmutetusta lokarista ja hajoitetusta flektin muovi suojasta vai mikä tuulitunneli se nyt onkaan, sekä umpiosta josta oli menny parkkipolttimon kanta paskaks.
    Usko pois, siellä pytyssä ei ollut mitään vikaa...

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1844
      • Kotona/Poissa

      #17
      Originally posted by Hemi View Post
      Usko pois, siellä pytyssä ei ollut mitään vikaa...
      On aika lapsellista ja turhaa alkaa huutelemaan faktoja 'vieraisiin pöytiin' asiaa itse näkemättä. On noita männänrenkaita jumissa bemareidenkin koneissa silloin tällöin..
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #18
        Originally posted by Havis View Post
        On noita männänrenkaita jumissa bemareidenkin koneissa silloin tällöin..
        Sehän on selvä. Savut, öljynkulutus, huohotus ja öljyinen/karstainen tulppa vain puuttuu...
        Last edited by Hemi; 25-02-2014, 13:22.

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1844
          • Kotona/Poissa

          #19
          Originally posted by Hemi View Post
          Sehän on selvä. Savut, öljynkulutus, huohotus ja öljyinen/karstainen tulppa vain puuttuu...
          En tiennytkään että sinä olit mukana seuraamassa remonttia kun tiedät asian. Kirjoittahan ei itse ole mainituista oireista sanonut mitään, ei siis myöskään siitä etteikö niitä olisi esiintynyt. Olet sinä Hemi melkoinen selvännäkijä, oikea jokapojan MacGyver
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • skuukeli
            Bimmer Rookie
            • May 2007
            • 68
            • valkeakoski

            #20
            Vika korjaantui osittain puolan vaihdolla, ei nyi enää niin paljoa, mutta edelleen nykii ja on hengetön. Koodi tuli vitos pytystä kun taas vikavalo sytty. Koetin vaihtaa taas puolaa ristiin, mutta en ole saanut koodia enää päälle vaikka nykiminen jatkuu. Voisko vanos tehä tuon, inpalla vanos testejä tehdessä antaa vanoksesta vikakoodin....
            E39 525iA -00
            vikakoodin lukua valkeakoski-tampere, INPA BMW:lle ja OBD2 lukija erimerkkisille 0400991039

            Comment

            • skuukeli
              Bimmer Rookie
              • May 2007
              • 68
              • valkeakoski

              #21
              Antaa vikaa aina 5 pytystä, vaihdettu puolia ristiin ja tulppia, vika pysyy 5 sylinterissä, Ingnition fail ja Burning fail koodit tulee. Oireilee lämpösenä enemmän, vikakoodit poistamalla käynti paranee...
              E39 525iA -00
              vikakoodin lukua valkeakoski-tampere, INPA BMW:lle ja OBD2 lukija erimerkkisille 0400991039

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Originally posted by Havis View Post
                En tiennytkään että sinä olit mukana seuraamassa remonttia kun tiedät asian. Kirjoittahan ei itse ole mainituista oireista sanonut mitään, ei siis myöskään siitä etteikö niitä olisi esiintynyt. Olet sinä Hemi melkoinen selvännäkijä, oikea jokapojan MacGyver

                Miten niin selvännäkijä?
                Tuossa oireet mistä ko.topikki lähti liikkeelle:

                Originally posted by mika.l82 View Post
                Mistäköhän alkaisi etsimään vikaa kun tuo auto antoi vikakoodit p0301, p0303, p0305 ja p1351? auto on siis 525 vm02
                ...johon tarjosin imuvuotoa, joka löytyikin isosta imuputkesta (siellähän oli vuotoa muuallakin).

                Originally posted by mika.l82 View Post
                eipä ollu vika kokonaan tuossa...

                auto viety pajalle jossa mittasivat puristuspaineet ja ohivuodot, viitos sylinterissä puristukset luokkaa 6 kiloo ja ohivuotoa 70%...
                ei kun hattu pois päältä ja ihmettelemään mitä löytyy...
                Kun nyt tietää että tämä älytön ohivirtaus saadaan näissä M52TU/M54 moottoreissa aina perinteosesti aikaiseksi loppupään sylintereihin kun pyöritetään konetta ilman tulppia jonkun aikaa ja joku nostin ylitäyttyy(kansan suussa "liimaventtiili"=venttiili ei sulkeudu täysin).
                Eli joka kerran tämä "laulu päättyy" toteamukseen: Raju ohivuoto...moottori rikki....artisti maksaa....
                Näitä ryssitään nykyään ihan solkenaan juuri tämän takia, eikä kyse todellakaan ole edes harvinaisesta tapauksesta, vaan mm.itse kuulen näistä vastaavista todella usein.
                Eli se yhden tai kahden pytyn mitattu raju ohivuoto kummasti muuttaa paikkaa tai häviää kokonaan kun laitetaan tulpat takaisin, lyödään kone hetkeksi käymään ja mitataan uudelleen....tällä kertaa aloittaen moottorin takapäästä.
                Tämän sitten nämä samat amatöörikorjaajat tuomitsevat moottoriviaksi.
                Lohkotaso taas saadaan vialliseksi kun samat amatöörit aukasevat kannenpultit ampumalla pultti kerrallaan, eikä löysentämällä ristiin pänvastoin kuin kiristäessä(kierteet nousee lohkosta ylös ja lohko plaanattava kuten juuri tismalleen tässäkin).
                Se lohkotasohan EI VIOITU millään muulla kuin amatöörien käsittelyssä kun kansi irroitetaan väärin(Tähänkään ei tarvita mitään selvännäkökykyjä, vaan on ihan perus faktaa M52TU/M54 moottoreista).


                Kuitenkin lisäksi kysyjällä oli olemassa vikakoodit joista mikään ei viittaa millään lailla moottorivaurioon, vaan nimenomaan ihan perinteiseen "euron" imuvuotoon.
                Jos ohivuotoa olisi yhdessä pytyssä 70%, olisi taatusti vikakuvauksessa ollut todella raju savuttaminen ja lisääntynyt huomattava öljynkulutus, mutta näistähän ei ollut mitään puhetta(väitän että näitä ei myöskään ollut enempää kuin mikä M54 koneelle on tyypillistä).

                Näitä IHAN VASTAAVIA tapauksia vain tulee vastaan nykyään tasaista tahtia kun näissä M52TU/M54 koneissa nämä imuvuodot alkavat olemaan arkipäivää ja täydet amatöörit pääsevät näiden kanssa sitten sähläämään ja tekemään "ohivuotomittauksia".....
                Last edited by Hemi; 04-03-2014, 22:29.

                Comment

                • skuukeli
                  Bimmer Rookie
                  • May 2007
                  • 68
                  • valkeakoski

                  #23
                  Voiko imuvuoto esiintyä aina saman sylinterin koodina? Imusarjan päällä oleva letku oli ehjä, haitariputket tarkastettu, toinen vaihdettiin ennen vian ilmestymistä kun oli reilusti halki, muttei oireillu lambdaintegrator arvot vihreellä keskialueella. Eilen inpalla kattoessa livedataa ajon aikana "total air consumption HLM" arvo menee yli rajojen, tyhjä käynnillä pysyy alueella mutta kun on vähän rasitusta niin menee yli rajojen, normaalia? :think
                  E39 525iA -00
                  vikakoodin lukua valkeakoski-tampere, INPA BMW:lle ja OBD2 lukija erimerkkisille 0400991039

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1844
                    • Kotona/Poissa

                    #24
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Miten niin selvännäkijä?
                    Tuossa oireet mistä ko.topikki lähti liikkeelle:



                    ...johon tarjosin imuvuotoa, joka löytyikin isosta imuputkesta (siellähän oli vuotoa muuallakin).
                    No onko kirjoittajan autossaan havaitsema vika/oireet poistuneet imuputken uusimisella?

                    Edelleenkään asia ei faktaksi muutu edes isoilla kirjaimilla kirjoittamalla, vaikka joku ehkä niin haluaa uskoa
                    Last edited by Havis; 05-03-2014, 07:21.
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Originally posted by Havis View Post
                      No onko kirjoittajan autossaan havaitsema vika/oireet poistuneet imuputken uusimisella?

                      Edelleenkään asia ei faktaksi muutu edes isoilla kirjaimilla kirjoittamalla, vaikka joku ehkä niin haluaa uskoa
                      Ei kokonaan, koska siellä edelleen on imuvuotoa.

                      Comment

                      • Ivl
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 216
                        • Oulunsalo

                        #26
                        Rouvan Bemmi 528-97 pätkii tyhjäkäynnillä ja epäilin tulppaa/puolaa, vaihdoin uudet tulpat, mutta vika ei poistunut. Kaks tulpista ui öljyssä joten venttiilikopan tiiviste menee vaihtoon.

                        Aivan kun ei kävis kaikilla, ei kuitenkaan anna vikakoodia, tai mistä tuo puolavika pitäis Inpalla löytyä tai Carsoftilla?

                        Ilmamäärämittarista ( vaimikäseon ) kun nyppää johdon irti käynti vähän paranee, pitäiskö tuon antaa vikakoodia?


                        T Jukka
                        Bmw X5 2011
                        Vw caddy 2019

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Originally posted by Ivl View Post
                          Rouvan Bemmi 528-97 pätkii tyhjäkäynnillä ja epäilin tulppaa/puolaa, vaihdoin uudet tulpat, mutta vika ei poistunut. Kaks tulpista ui öljyssä joten venttiilikopan tiiviste menee vaihtoon.

                          Aivan kun ei kävis kaikilla, ei kuitenkaan anna vikakoodia, tai mistä tuo puolavika pitäis Inpalla löytyä tai Carsoftilla?

                          Ilmamäärämittarista ( vaimikäseon ) kun nyppää johdon irti käynti vähän paranee, pitäiskö tuon antaa vikakoodia?


                          T Jukka
                          Onko kaikki mahdolliset ja mahdottimat imuvuotomahdollisuudet karsittu pois?

                          Comment

                          • Ivl
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 216
                            • Oulunsalo

                            #28
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Onko kaikki mahdolliset ja mahdottimat imuvuotomahdollisuudet karsittu pois?
                            No haitariputki uusiittu 2kk sitten, mutta muuten ei ole ihmeemmin tutkittu. Venttiilinkopan tiiviste vaihtuu uuteen, koska kaks tulpista ui öljyssä, kun laitoin uudet tulpat.

                            Pitäiskö tuo IMM antaa vikakoodia?
                            Bmw X5 2011
                            Vw caddy 2019

                            Comment

                            • Ivl
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 216
                              • Oulunsalo

                              #29
                              Katsoin Inpalla auton käydessä engine roughnessia, viidessä pytyssä näyttää normaalilta ja numero 4 palkki on tapissa.

                              Tarkoittaako tuo nyt et nelospytyssä ei ole kipinää, vai mitä?



                              T Jukka
                              Bmw X5 2011
                              Vw caddy 2019

                              Comment

                              • Ivl
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 216
                                • Oulunsalo

                                #30
                                Originally posted by Ivl View Post
                                Rouvan Bemmi 528-97 pätkii tyhjäkäynnillä ja epäilin tulppaa/puolaa, vaihdoin uudet tulpat, mutta vika ei poistunut. Kaks tulpista ui öljyssä joten venttiilikopan tiiviste menee vaihtoon.

                                Aivan kun ei kävis kaikilla, ei kuitenkaan anna vikakoodia, tai mistä tuo puolavika pitäis Inpalla löytyä tai Carsoftilla?

                                Ilmamäärämittarista ( vaimikäseon ) kun nyppää johdon irti käynti vähän paranee, pitäiskö tuon antaa vikakoodia?


                                T Jukka
                                Nyt kun annoin auton olla tyhjäkäynnillä tuli kaks vikakoodia

                                202 fuel trim limit bank 1
                                203 fuel trim limit bank 2

                                Mitähän noi tarkoittaa?


                                T Jukka
                                Bmw X5 2011
                                Vw caddy 2019

                                Comment

                                Working...
                                X