nonii... auto olis kunnossa, vika oli tosissaan vitos sylinterin männän renkaissa.
Eli alakerta hoonattiin ja rengastettiin uusiksi. lohkon tasopinta oikastiin (oli kuulemma kiero). kansi oikastiin... hintaa remontille kerty ohan v***sti. mut onpahan nyt korjattu.
Emäntä käy vielä huomenna reklamoimassa korjaamoa naarmutetusta lokarista ja hajoitetusta flektin muovi suojasta vai mikä tuulitunneli se nyt onkaan, sekä umpiosta josta oli menny parkkipolttimon kanta paskaks.
Usko pois, siellä pytyssä ei ollut mitään vikaa...
Usko pois, siellä pytyssä ei ollut mitään vikaa...
On aika lapsellista ja turhaa alkaa huutelemaan faktoja 'vieraisiin pöytiin' asiaa itse näkemättä. On noita männänrenkaita jumissa bemareidenkin koneissa silloin tällöin..
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
Sehän on selvä. Savut, öljynkulutus, huohotus ja öljyinen/karstainen tulppa vain puuttuu...
En tiennytkään että sinä olit mukana seuraamassa remonttia kun tiedät asian. Kirjoittahan ei itse ole mainituista oireista sanonut mitään, ei siis myöskään siitä etteikö niitä olisi esiintynyt. Olet sinä Hemi melkoinen selvännäkijä, oikea jokapojan MacGyver
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
Vika korjaantui osittain puolan vaihdolla, ei nyi enää niin paljoa, mutta edelleen nykii ja on hengetön. Koodi tuli vitos pytystä kun taas vikavalo sytty. Koetin vaihtaa taas puolaa ristiin, mutta en ole saanut koodia enää päälle vaikka nykiminen jatkuu. Voisko vanos tehä tuon, inpalla vanos testejä tehdessä antaa vanoksesta vikakoodin....
En tiennytkään että sinä olit mukana seuraamassa remonttia kun tiedät asian. Kirjoittahan ei itse ole mainituista oireista sanonut mitään, ei siis myöskään siitä etteikö niitä olisi esiintynyt. Olet sinä Hemi melkoinen selvännäkijä, oikea jokapojan MacGyver
Miten niin selvännäkijä?
Tuossa oireet mistä ko.topikki lähti liikkeelle:
auto viety pajalle jossa mittasivat puristuspaineet ja ohivuodot, viitos sylinterissä puristukset luokkaa 6 kiloo ja ohivuotoa 70%...
ei kun hattu pois päältä ja ihmettelemään mitä löytyy...
Kun nyt tietää että tämä älytön ohivirtaus saadaan näissä M52TU/M54 moottoreissa aina perinteosesti aikaiseksi loppupään sylintereihin kun pyöritetään konetta ilman tulppia jonkun aikaa ja joku nostin ylitäyttyy(kansan suussa "liimaventtiili"=venttiili ei sulkeudu täysin).
Eli joka kerran tämä "laulu päättyy" toteamukseen: Raju ohivuoto...moottori rikki....artisti maksaa....
Näitä ryssitään nykyään ihan solkenaan juuri tämän takia, eikä kyse todellakaan ole edes harvinaisesta tapauksesta, vaan mm.itse kuulen näistä vastaavista todella usein.
Eli se yhden tai kahden pytyn mitattu raju ohivuoto kummasti muuttaa paikkaa tai häviää kokonaan kun laitetaan tulpat takaisin, lyödään kone hetkeksi käymään ja mitataan uudelleen....tällä kertaa aloittaen moottorin takapäästä.
Tämän sitten nämä samat amatöörikorjaajat tuomitsevat moottoriviaksi.
Lohkotaso taas saadaan vialliseksi kun samat amatöörit aukasevat kannenpultit ampumalla pultti kerrallaan, eikä löysentämällä ristiin pänvastoin kuin kiristäessä(kierteet nousee lohkosta ylös ja lohko plaanattava kuten juuri tismalleen tässäkin).
Se lohkotasohan EI VIOITU millään muulla kuin amatöörien käsittelyssä kun kansi irroitetaan väärin(Tähänkään ei tarvita mitään selvännäkökykyjä, vaan on ihan perus faktaa M52TU/M54 moottoreista).
Kuitenkin lisäksi kysyjällä oli olemassa vikakoodit joista mikään ei viittaa millään lailla moottorivaurioon, vaan nimenomaan ihan perinteiseen "euron" imuvuotoon.
Jos ohivuotoa olisi yhdessä pytyssä 70%, olisi taatusti vikakuvauksessa ollut todella raju savuttaminen ja lisääntynyt huomattava öljynkulutus, mutta näistähän ei ollut mitään puhetta(väitän että näitä ei myöskään ollut enempää kuin mikä M54 koneelle on tyypillistä).
Näitä IHAN VASTAAVIA tapauksia vain tulee vastaan nykyään tasaista tahtia kun näissä M52TU/M54 koneissa nämä imuvuodot alkavat olemaan arkipäivää ja täydet amatöörit pääsevät näiden kanssa sitten sähläämään ja tekemään "ohivuotomittauksia".....
Voiko imuvuoto esiintyä aina saman sylinterin koodina? Imusarjan päällä oleva letku oli ehjä, haitariputket tarkastettu, toinen vaihdettiin ennen vian ilmestymistä kun oli reilusti halki, muttei oireillu lambdaintegrator arvot vihreellä keskialueella. Eilen inpalla kattoessa livedataa ajon aikana "total air consumption HLM" arvo menee yli rajojen, tyhjä käynnillä pysyy alueella mutta kun on vähän rasitusta niin menee yli rajojen, normaalia? :think
Rouvan Bemmi 528-97 pätkii tyhjäkäynnillä ja epäilin tulppaa/puolaa, vaihdoin uudet tulpat, mutta vika ei poistunut. Kaks tulpista ui öljyssä joten venttiilikopan tiiviste menee vaihtoon.
Aivan kun ei kävis kaikilla, ei kuitenkaan anna vikakoodia, tai mistä tuo puolavika pitäis Inpalla löytyä tai Carsoftilla?
Ilmamäärämittarista ( vaimikäseon ) kun nyppää johdon irti käynti vähän paranee, pitäiskö tuon antaa vikakoodia?
Rouvan Bemmi 528-97 pätkii tyhjäkäynnillä ja epäilin tulppaa/puolaa, vaihdoin uudet tulpat, mutta vika ei poistunut. Kaks tulpista ui öljyssä joten venttiilikopan tiiviste menee vaihtoon.
Aivan kun ei kävis kaikilla, ei kuitenkaan anna vikakoodia, tai mistä tuo puolavika pitäis Inpalla löytyä tai Carsoftilla?
Ilmamäärämittarista ( vaimikäseon ) kun nyppää johdon irti käynti vähän paranee, pitäiskö tuon antaa vikakoodia?
T Jukka
Onko kaikki mahdolliset ja mahdottimat imuvuotomahdollisuudet karsittu pois?
Onko kaikki mahdolliset ja mahdottimat imuvuotomahdollisuudet karsittu pois?
No haitariputki uusiittu 2kk sitten, mutta muuten ei ole ihmeemmin tutkittu. Venttiilinkopan tiiviste vaihtuu uuteen, koska kaks tulpista ui öljyssä, kun laitoin uudet tulpat.
Rouvan Bemmi 528-97 pätkii tyhjäkäynnillä ja epäilin tulppaa/puolaa, vaihdoin uudet tulpat, mutta vika ei poistunut. Kaks tulpista ui öljyssä joten venttiilikopan tiiviste menee vaihtoon.
Aivan kun ei kävis kaikilla, ei kuitenkaan anna vikakoodia, tai mistä tuo puolavika pitäis Inpalla löytyä tai Carsoftilla?
Ilmamäärämittarista ( vaimikäseon ) kun nyppää johdon irti käynti vähän paranee, pitäiskö tuon antaa vikakoodia?
T Jukka
Nyt kun annoin auton olla tyhjäkäynnillä tuli kaks vikakoodia
202 fuel trim limit bank 1
203 fuel trim limit bank 2
Comment