Originally posted by mika.l82
View Post
sytytys häiriö
Collapse
X
-
On aika lapsellista ja turhaa alkaa huutelemaan faktoja 'vieraisiin pöytiin' asiaa itse näkemättä. On noita männänrenkaita jumissa bemareidenkin koneissa silloin tällöin..Originally posted by Hemi View PostUsko pois, siellä pytyssä ei ollut mitään vikaa...
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
En tiennytkään että sinä olit mukana seuraamassa remonttia kun tiedät asian. Kirjoittahan ei itse ole mainituista oireista sanonut mitään, ei siis myöskään siitä etteikö niitä olisi esiintynyt. Olet sinä Hemi melkoinen selvännäkijä, oikea jokapojan MacGyverOriginally posted by Hemi View PostSehän on selvä. Savut, öljynkulutus, huohotus ja öljyinen/karstainen tulppa vain puuttuu...
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Vika korjaantui osittain puolan vaihdolla, ei nyi enää niin paljoa, mutta edelleen nykii ja on hengetön. Koodi tuli vitos pytystä kun taas vikavalo sytty. Koetin vaihtaa taas puolaa ristiin, mutta en ole saanut koodia enää päälle vaikka nykiminen jatkuu. Voisko vanos tehä tuon, inpalla vanos testejä tehdessä antaa vanoksesta vikakoodin....E39 525iA -00
vikakoodin lukua valkeakoski-tampere, INPA BMW:lle ja OBD2 lukija erimerkkisille 0400991039
Comment
-
Antaa vikaa aina 5 pytystä, vaihdettu puolia ristiin ja tulppia, vika pysyy 5 sylinterissä, Ingnition fail ja Burning fail koodit tulee. Oireilee lämpösenä enemmän, vikakoodit poistamalla käynti paranee...E39 525iA -00
vikakoodin lukua valkeakoski-tampere, INPA BMW:lle ja OBD2 lukija erimerkkisille 0400991039
Comment
-
Originally posted by Havis View PostEn tiennytkään että sinä olit mukana seuraamassa remonttia kun tiedät asian. Kirjoittahan ei itse ole mainituista oireista sanonut mitään, ei siis myöskään siitä etteikö niitä olisi esiintynyt. Olet sinä Hemi melkoinen selvännäkijä, oikea jokapojan MacGyver
Miten niin selvännäkijä?
Tuossa oireet mistä ko.topikki lähti liikkeelle:
...johon tarjosin imuvuotoa, joka löytyikin isosta imuputkesta (siellähän oli vuotoa muuallakin).Originally posted by mika.l82 View PostMistäköhän alkaisi etsimään vikaa kun tuo auto antoi vikakoodit p0301, p0303, p0305 ja p1351? auto on siis 525 vm02
Kun nyt tietää että tämä älytön ohivirtaus saadaan näissä M52TU/M54 moottoreissa aina perinteosesti aikaiseksi loppupään sylintereihin kun pyöritetään konetta ilman tulppia jonkun aikaa ja joku nostin ylitäyttyy(kansan suussa "liimaventtiili"=venttiili ei sulkeudu täysin).Originally posted by mika.l82 View Posteipä ollu vika kokonaan tuossa...
auto viety pajalle jossa mittasivat puristuspaineet ja ohivuodot, viitos sylinterissä puristukset luokkaa 6 kiloo ja ohivuotoa 70%...
ei kun hattu pois päältä ja ihmettelemään mitä löytyy...
Eli joka kerran tämä "laulu päättyy" toteamukseen: Raju ohivuoto...moottori rikki....artisti maksaa....
Näitä ryssitään nykyään ihan solkenaan juuri tämän takia, eikä kyse todellakaan ole edes harvinaisesta tapauksesta, vaan mm.itse kuulen näistä vastaavista todella usein.
Eli se yhden tai kahden pytyn mitattu raju ohivuoto kummasti muuttaa paikkaa tai häviää kokonaan kun laitetaan tulpat takaisin, lyödään kone hetkeksi käymään ja mitataan uudelleen....tällä kertaa aloittaen moottorin takapäästä.
Tämän sitten nämä samat amatöörikorjaajat tuomitsevat moottoriviaksi.
Lohkotaso taas saadaan vialliseksi kun samat amatöörit aukasevat kannenpultit ampumalla pultti kerrallaan, eikä löysentämällä ristiin pänvastoin kuin kiristäessä(kierteet nousee lohkosta ylös ja lohko plaanattava kuten juuri tismalleen tässäkin).
Se lohkotasohan EI VIOITU millään muulla kuin amatöörien käsittelyssä kun kansi irroitetaan väärin(Tähänkään ei tarvita mitään selvännäkökykyjä, vaan on ihan perus faktaa M52TU/M54 moottoreista).
Kuitenkin lisäksi kysyjällä oli olemassa vikakoodit joista mikään ei viittaa millään lailla moottorivaurioon, vaan nimenomaan ihan perinteiseen "euron" imuvuotoon.
Jos ohivuotoa olisi yhdessä pytyssä 70%, olisi taatusti vikakuvauksessa ollut todella raju savuttaminen ja lisääntynyt huomattava öljynkulutus, mutta näistähän ei ollut mitään puhetta(väitän että näitä ei myöskään ollut enempää kuin mikä M54 koneelle on tyypillistä).
Näitä IHAN VASTAAVIA tapauksia vain tulee vastaan nykyään tasaista tahtia kun näissä M52TU/M54 koneissa nämä imuvuodot alkavat olemaan arkipäivää ja täydet amatöörit pääsevät näiden kanssa sitten sähläämään ja tekemään "ohivuotomittauksia"....
.
Last edited by Hemi; 04-03-2014, 23:29.
Comment
-
Voiko imuvuoto esiintyä aina saman sylinterin koodina? Imusarjan päällä oleva letku oli ehjä, haitariputket tarkastettu, toinen vaihdettiin ennen vian ilmestymistä kun oli reilusti halki, muttei oireillu
lambdaintegrator arvot vihreellä keskialueella. Eilen inpalla kattoessa livedataa ajon aikana "total air consumption HLM" arvo menee yli rajojen, tyhjä käynnillä pysyy alueella mutta kun on vähän rasitusta niin menee yli rajojen, normaalia? :think
E39 525iA -00
vikakoodin lukua valkeakoski-tampere, INPA BMW:lle ja OBD2 lukija erimerkkisille 0400991039
Comment
-
No onko kirjoittajan autossaan havaitsema vika/oireet poistuneet imuputken uusimisella?Originally posted by Hemi View PostMiten niin selvännäkijä?
Tuossa oireet mistä ko.topikki lähti liikkeelle:
...johon tarjosin imuvuotoa, joka löytyikin isosta imuputkesta (siellähän oli vuotoa muuallakin).
Edelleenkään asia ei faktaksi muutu edes isoilla kirjaimilla kirjoittamalla, vaikka joku ehkä niin haluaa uskoa
Last edited by Havis; 05-03-2014, 08:21."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Rouvan Bemmi 528-97 pätkii tyhjäkäynnillä ja epäilin tulppaa/puolaa, vaihdoin uudet tulpat, mutta vika ei poistunut. Kaks tulpista ui öljyssä joten venttiilikopan tiiviste menee vaihtoon.
Aivan kun ei kävis kaikilla, ei kuitenkaan anna vikakoodia, tai mistä tuo puolavika pitäis Inpalla löytyä tai Carsoftilla?
Ilmamäärämittarista ( vaimikäseon ) kun nyppää johdon irti käynti vähän paranee, pitäiskö tuon antaa vikakoodia?
T JukkaBmw X5 2011
Vw caddy 2019
Comment
-
Onko kaikki mahdolliset ja mahdottimat imuvuotomahdollisuudet karsittu pois?Originally posted by Ivl View PostRouvan Bemmi 528-97 pätkii tyhjäkäynnillä ja epäilin tulppaa/puolaa, vaihdoin uudet tulpat, mutta vika ei poistunut. Kaks tulpista ui öljyssä joten venttiilikopan tiiviste menee vaihtoon.
Aivan kun ei kävis kaikilla, ei kuitenkaan anna vikakoodia, tai mistä tuo puolavika pitäis Inpalla löytyä tai Carsoftilla?
Ilmamäärämittarista ( vaimikäseon ) kun nyppää johdon irti käynti vähän paranee, pitäiskö tuon antaa vikakoodia?
T Jukka
Comment
-
No haitariputki uusiittu 2kk sitten, mutta muuten ei ole ihmeemmin tutkittu. Venttiilinkopan tiiviste vaihtuu uuteen, koska kaks tulpista ui öljyssä, kun laitoin uudet tulpat.Originally posted by Hemi View PostOnko kaikki mahdolliset ja mahdottimat imuvuotomahdollisuudet karsittu pois?
Pitäiskö tuo IMM antaa vikakoodia?Bmw X5 2011
Vw caddy 2019
Comment
-
Nyt kun annoin auton olla tyhjäkäynnillä tuli kaks vikakoodiaOriginally posted by Ivl View PostRouvan Bemmi 528-97 pätkii tyhjäkäynnillä ja epäilin tulppaa/puolaa, vaihdoin uudet tulpat, mutta vika ei poistunut. Kaks tulpista ui öljyssä joten venttiilikopan tiiviste menee vaihtoon.
Aivan kun ei kävis kaikilla, ei kuitenkaan anna vikakoodia, tai mistä tuo puolavika pitäis Inpalla löytyä tai Carsoftilla?
Ilmamäärämittarista ( vaimikäseon ) kun nyppää johdon irti käynti vähän paranee, pitäiskö tuon antaa vikakoodia?
T Jukka
202 fuel trim limit bank 1
203 fuel trim limit bank 2
Mitähän noi tarkoittaa?
T JukkaBmw X5 2011
Vw caddy 2019
Comment
Comment