Announcement

Collapse
No announcement yet.

sytytys häiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mika.l82
    Newbiemmer
    • Jul 2013
    • 6
    • mikkeli

    sytytys häiriö

    Mistäköhän alkaisi etsimään vikaa kun tuo auto antoi vikakoodit p0301, p0303, p0305 ja p1351? auto on siis 525 vm02
  • Vauhtivaunu
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 2714
    • P-Karjala

    #2
    Jospa katot minkä näköset on sytytystulpat? Onko vitivalkoset vai mustat tai jotain siltä väliltä? Onko kärkiväli oikea? jne.
    sigpic


    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Unohda ne tulpat ja etsi se olemassa oleva imuvuoto.
      Eli tsekkaa nyt ihan ensiksi massamittarin ja umusarjan välinen iso imuputki, tuossa kuvassa osat no: 3 ja/tai 7.



      Jos ne on ehjät, katso imusarjan takana olevat ylimääräisten alipainelähtöjen kumikorkit.
      Jos puolestaan ne ovat ehjät, selvitä kaikki muut alipainejärjestelmän letkujen kunto(erityisesti se suojakannen alla oleva bensanpainekellolle menevä letku.

      Comment

      • mika.l82
        Newbiemmer
        • Jul 2013
        • 6
        • mikkeli

        #4
        Originally posted by Hemi View Post
        Unohda ne tulpat ja etsi se olemassa oleva imuvuoto.
        Eli tsekkaa nyt ihan ensiksi massamittarin ja umusarjan välinen iso imuputki, tuossa kuvassa osat no: 3 ja/tai 7.



        Jos ne on ehjät, katso imusarjan takana olevat ylimääräisten alipainelähtöjen kumikorkit.
        Jos puolestaan ne ovat ehjät, selvitä kaikki muut alipainejärjestelmän letkujen kunto(erityisesti se suojakannen alla oleva bensanpainekellolle menevä letku.
        bingo.... oli tuo kuvassa numerolla 8 oleva letku murtunu. nyt kun tuota kuunteli niin ihan selvästihän tuo suhina tuolta kuuluu...
        onkohan nuo kuinka kalliita marmori tiskillä tai saako noita edes muualta???:think

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #5
          Letku on 7, kasi on klemmari.
          Multakin löytyy yksi uusi ylimääräinen mutta tuo maksaa niin vähän merkkarilla ettei taida paljoa kannattaa edes lähetellä.
          Noin 10-20€.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • mika.l82
            Newbiemmer
            • Jul 2013
            • 6
            • mikkeli

            #6
            ok, pitääpä huomenna käydä hakemassa.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by mika.l82 View Post
              bingo.... oli tuo kuvassa numerolla 8 oleva letku murtunu. nyt kun tuota kuunteli niin ihan selvästihän tuo suhina tuolta kuuluu...
              onkohan nuo kuinka kalliita marmori tiskillä tai saako noita edes muualta???:think
              KL varaosat ja/tai marmori. Marmorilta saat varmasti alustanumerolla oikean putken, eikä silti maksa kuin kympin/pari.

              Comment

              • mika.l82
                Newbiemmer
                • Jul 2013
                • 6
                • mikkeli

                #8
                eipä ollu vika kokonaan tuossa...

                auto viety pajalle jossa mittasivat puristuspaineet ja ohivuodot, viitos sylinterissä puristukset luokkaa 6 kiloo ja ohivuotoa 70%...
                ei kun hattu pois päältä ja ihmettelemään mitä löytyy...

                kuulostaa ihanan halvalta....

                Comment

                • mika.l82
                  Newbiemmer
                  • Jul 2013
                  • 6
                  • mikkeli

                  #9
                  joo o... enimmän vitutuksen laanuttua kirjoitellaan tännekkin tarinaa....

                  Eli purkivat tänään pajalla kannen irti ja kannesta ei vikaa löytynyt...

                  Joten ei kun alakerta levälleen koska ilmeisesti männänrenkaat on jumissa tai jotain muuta on männässä vialla, koska sylinterin seinämässä näkyy selvästi tummempi kohta joka taitaa olla seurausta ohivuodosta...

                  saa nähä paljon tulee remontille kokonaiskustannuksia, jos alakerta laakeroidaan, rengastetaan, hoonataan, yms....

                  Comment

                  • skuukeli
                    Bimmer Rookie
                    • May 2007
                    • 68
                    • valkeakoski

                    #10
                    Kysytään tässä ku saman otsikon alle menee, autona 525i m54 moottorilla, oireina tehottomuus ja pätkiminen. Puolasta antaa koodia, paikannettu yhteen puolaan. Voiko yhden puolan häiriö tuoda tehottomuuden myös sillon kun ei pätki? Kylmänä käy tasasesti ja lämmetessään pätkii. Haitariputket katottu ja ne on ehjät, öljynsuodattimenjalan tiiviste vaohdettu. Imusarjan takana olevat tulpat näyttäs ehjiltä.
                    E39 525iA -00
                    vikakoodin lukua valkeakoski-tampere, INPA BMW:lle ja OBD2 lukija erimerkkisille 0400991039

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 9990
                      • KVLA

                      #11
                      Originally posted by skuukeli View Post
                      Kysytään tässä ku saman otsikon alle menee, autona 525i m54 moottorilla, oireina tehottomuus ja pätkiminen. Puolasta antaa koodia, paikannettu yhteen puolaan. Voiko yhden puolan häiriö tuoda tehottomuuden myös sillon kun ei pätki? Kylmänä käy tasasesti ja lämmetessään pätkii. Haitariputket katottu ja ne on ehjät, öljynsuodattimenjalan tiiviste vaohdettu. Imusarjan takana olevat tulpat näyttäs ehjiltä.
                      Vaihda se vikakoodia antava puola ristiin johonkin toiseen sylinteriin ja tarkasta vikakoodeista muuttuiko vika mukana.Tsekkaa samalla ne tulppien syvennykset,ettei ui öljyssä.

                      Comment

                      • skuukeli
                        Bimmer Rookie
                        • May 2007
                        • 68
                        • valkeakoski

                        #12
                        puola on vaihdettu ristiin ja vika seuraa puolan mukana sylinteristä toiseen. Auto pelas päivän kunnolla öljynsuodattimenjalan tiivisteen ja haitarikumiputken vaihdon jälkeen. Nyt reagoi kaasuun huonosti ja pätkii lämpösenä. Voiko kaikki johtua yhdestä puolasta?
                        E39 525iA -00
                        vikakoodin lukua valkeakoski-tampere, INPA BMW:lle ja OBD2 lukija erimerkkisille 0400991039

                        Comment

                        • zeneg
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 1238
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by skuukeli View Post
                          puola on vaihdettu ristiin ja vika seuraa puolan mukana sylinteristä toiseen. Auto pelas päivän kunnolla öljynsuodattimenjalan tiivisteen ja haitarikumiputken vaihdon jälkeen. Nyt reagoi kaasuun huonosti ja pätkii lämpösenä. Voiko kaikki johtua yhdestä puolasta?
                          Tottakai.

                          Comment

                          • Ha2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1786
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by skuukeli View Post
                            puola on vaihdettu ristiin ja vika seuraa puolan mukana sylinteristä toiseen. Auto pelas päivän kunnolla öljynsuodattimenjalan tiivisteen ja haitarikumiputken vaihdon jälkeen. Nyt reagoi kaasuun huonosti ja pätkii lämpösenä. Voiko kaikki johtua yhdestä puolasta?
                            Juuri korjasin omasta autostani M54B30-koneesta täysin samanlaisen vian vaihtamalla sen yhden puolan. Vaihda se puola.
                            E61 525d LCI

                            Comment

                            • mika.l82
                              Newbiemmer
                              • Jul 2013
                              • 6
                              • mikkeli

                              #15
                              nonii... auto olis kunnossa, vika oli tosissaan vitos sylinterin männän renkaissa.
                              Eli alakerta hoonattiin ja rengastettiin uusiksi. lohkon tasopinta oikastiin (oli kuulemma kiero). kansi oikastiin... hintaa remontille kerty ohan v***sti. mut onpahan nyt korjattu.
                              Emäntä käy vielä huomenna reklamoimassa korjaamoa naarmutetusta lokarista ja hajoitetusta flektin muovi suojasta vai mikä tuulitunneli se nyt onkaan, sekä umpiosta josta oli menny parkkipolttimon kanta paskaks.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎