Originally posted by Ivl
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
sytytys häiriö
Collapse
X
-
Originally posted by Hemi View PostMahtaisiko se imuvuoto olla bensanpainesäätimen letkussa?
Äsken vaihdettu venttiilikopan tiiviste, kun vuoti ja bensansuodatin.
Missäs tuo säädin sijaitsee, yritin Realoem:ista katella, mutta ei osunut silmään?
T JukkaBmw X5 2011
Vw caddy 2019
Comment
-
-
Originally posted by Ivl View PostTarkistetaan tuo.
Äsken vaihdettu venttiilikopan tiiviste, kun vuoti ja bensansuodatin.
Missäs tuo säädin sijaitsee, yritin Realoem:ista katella, mutta ei osunut silmään?
T Jukka
Vaihdoitko myös ne kopan esikiristyksestä huolehtivat kumiprikat kopan ruuvien/prikkojen alle?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSe venttiilikopan tiivisteen vuoto on myös yksi imuvuoto lisää, mikäli siis vuotanut?
Vaihdoitko myös ne kopan esikiristyksestä huolehtivat kumiprikat kopan ruuvien/prikkojen alle?
Nyt prikatkin vaihdettu ja huohotinputki, separaattori ja separaattorilta öljytukun jalkaan menevä letku. Vaikkei sais niin startti pilotilla etsitty imuvuotoja, mutta mistään kohdin ei enää käynti parane......
Nyt ei anna enää noita trimm fuel bank 1+2 koodeja, tosin käynti on edelleen tärisevää, niinkuin yks pytty olisi pois pelistä.
Nyt varjokoodina: 215 ASC/MSR/EML interface not ok
Inpan livedatassa Engine roughnesissä viisi pyttyä näyttää nollaa ja sylinteri nro 4 yli 10 000 lukemia.
Tarkoittaako tuo ettei siellä ole kipinää vai mitä?
T JukkaBmw X5 2011
Vw caddy 2019
Comment
-
-
Itsellä oli joskus yksi puola hajalla, käynti oli tärisevää tyhjäkäynnillä, mutta ei mitenkään katastrofaalisen huonoa. Varmistus ottamalla liitin irti puolasta käydessä - käynti ei muuttunut viallisen puolan kohdalla mihinkään. En tiedä nyt sitten onko kurantti tapa testata, mutta ei ainakaan ole vielä omissa autoissa mitään rikkonut. Kannattaa toki myös varmistaa ettei vika ole siinä puolan "tulpanhatussa". Vaikka vaihtamalla päikseen toisesta.
+ Niinkin epätodennäköinen sattumus on osunut kerran kohdalle kuin viallinen sytytystulppa, eli epätodennäiköisemmätkin vaihtoehdot kannattaa tarkistaa, kun kaikki muut on jo käyty läpi. Kyseessä oli silloin suoraan paketista otettu uusi tulppa, sattui vain olemaan ihan täysin pimeä.Last edited by MikkoÄr; 12-03-2014, 20:27.2ZR-FXE
Comment
-
-
Originally posted by MikkoÄr View PostItsellä oli joskus yksi puola hajalla, käynti oli tärisevää tyhjäkäynnillä, mutta ei mitenkään katastrofaalisen huonoa. Varmistus ottamalla liitin irti puolasta käydessä - käynti ei muuttunut viallisen puolan kohdalla mihinkään. En tiedä nyt sitten onko kurantti tapa testata, mutta ei ainakaan ole vielä omissa autoissa mitään rikkonut. Kannattaa toki myös varmistaa ettei vika ole siinä puolan "tulpanhatussa". Vaikka vaihtamalla päikseen toisesta.
+ Niinkin epätodennäköinen sattumus on osunut kerran kohdalle kuin viallinen sytytystulppa, eli epätodennäiköisemmätkin vaihtoehdot kannattaa tarkistaa, kun kaikki muut on jo käyty läpi. Kyseessä oli silloin suoraan paketista otettu uusi tulppa, sattui vain olemaan ihan täysin pimeä.
Tulpat uusittu juurikin tärisevän tyhjäkäynnin vuoksi, rouva alkaa jo kyllästyä fillaroimaan duuniin.
Koitan huomenna siirrellä puolaa/tulppaa, jos se siitä tokenis.
T JukkaBmw X5 2011
Vw caddy 2019
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostIvl: jos viaksi osoittautuu se puolan ja tulpan välinen kumitötterö, niin mulla on yksi alkuperäinen toimiva ylimääräisenä.
Inpalla kun painelee Fuel injection valve, niin sylinteri nro 4 kohdalla käynti paranee/normalisoituun vähäksi aikaa, joten voisiko olettaa, että vika on "suuttimessa"?
Liekkö siellä nelospytyssä venttiilikantaa?
T JukkaBmw X5 2011
Vw caddy 2019
Comment
-
-
Originally posted by Ivl View PostEi ollut vika puolassa, kumitötterössä eikä tulpassa.
Inpalla kun painelee Fuel injection valve, niin sylinteri nro 4 kohdalla käynti paranee/normalisoituun vähäksi aikaa, joten voisiko olettaa, että vika on "suuttimessa"?
Liekkö siellä nelospytyssä venttiilikantaa?
T Jukka
Puristukset muissa pytyissä 12-13-kilon hujakoilla, mutta nelonen ei näytä kuin noin kiloa. ( asteikko mittarissa alkaa 3 kilosta )
Kaadoin tulpanreiästä lirun öljyä männänrenkaiden tiiviyden tarkistamiseksi, ei vaikutusta, eli vika vissiin venttiili osastolla.
Onko nyt muuta mahdollisuutta kuin kannen irroitus?
T JukkaBmw X5 2011
Vw caddy 2019
Comment
-
-
Originally posted by Ivl View PostNyt mitattu puristukset ja näyttää vahvasti siltä, että nelosessa joku venttiili kantaa.
Puristukset muissa pytyissä 12-13-kilon hujakoilla, mutta nelonen ei näytä kuin noin kiloa. ( asteikko mittarissa alkaa 3 kilosta )
Kaadoin tulpanreiästä lirun öljyä männänrenkaiden tiiviyden tarkistamiseksi, ei vaikutusta, eli vika vissiin venttiili osastolla.
Onko nyt muuta mahdollisuutta kuin kannen irroitus?
T Jukka
Piteleppä vielä niistä mopon sarvista hetki ja mittaa ne puristukset uudelleen, mutta nyt niin että aloitat mittaussarjan siitä nelospytystä+kutonen+ykkönen+vitonen+kakkonen+kolm onen.
Katso toistuuko edellisen mittauksen tulos vai siirtyykö se "kansivika" mystisesti johonkin muuhun sylinteriin.
Toisaalta, kuluuko nyt öljyä? Savuttaako? "Imeskeleekö" putken päästä?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostHuohh...tämä on niin tuttua(nelosen "liimaventtiili").
Piteleppä vielä niistä mopon sarvista hetki ja mittaa ne puristukset uudelleen, mutta nyt niin että aloitat mittaussarjan siitä nelospytystä+kutonen+ykkönen+vitonen+kakkonen+kolm onen.
Katso toistuuko edellisen mittauksen tulos vai siirtyykö se "kansivika" mystisesti johonkin muuhun sylinteriin.
Toisaalta, kuluuko nyt öljyä? Savuttaako? "Imeskeleekö" putken päästä?
Ja Inpalla katsottaessa engine roughnessia on kokoajan tuo nelospytty näyttänyt yli kymmentuhannen lukemia muiden pyttyjen näyttäessä nollaa.
Ei ylimääräistä savutusta, öljyn syöntiä en tiedä, kun autolla ei nyt vähään aikaan ole juuri ajettu.
Eiks noi mene kuiten keulasta päin laskien 123456 ja sytytysjärjestys on sit eri?
Mahtoi tulla paalituomio, 320tkm ajettu -97, ei mahda kannattaa kansiremppaa teettää?
T JukkaBmw X5 2011
Vw caddy 2019
Comment
-
-
Originally posted by Ivl View PostAloitin aamulla just nelospytystä, eli mittaus just ensimmäisenä. Sit 3+2+1, eilen mitattu 6+5.
Ja Inpalla katsottaessa engine roughnessia on kokoajan tuo nelospytty näyttänyt yli kymmentuhannen lukemia muiden pyttyjen näyttäessä nollaa.
Ei ylimääräistä savutusta, öljyn syöntiä en tiedä, kun autolla ei nyt vähään aikaan ole juuri ajettu.
Eiks noi mene kuiten keulasta päin laskien 123456 ja sytytysjärjestys on sit eri?
Mahtoi tulla paalituomio, 320tkm ajettu -97, ei mahda kannattaa kansiremppaa teettää?
T Jukka
Näissä vain tuo nelonen tahtoo aina jostain syystä muutenkin antaa alemmat puristuslukemat vaikka mitään varsinaista vikaa ei olisikaan8ilmeisesti vain haluaa ylitäyttää juuri nelosta jos=kun konetta pyöritetään ilman vastusta/tulppia?
Ok, voi siellä periaatteessa olla venttiilivauriokin, mutta aika monta muuta juttua kannattaa kyllä tsekata paljon muuta ennen venttiiliremonttia(näissä kuitenkin todella harvinaista ilman että koneen läpi kulkee esim.pudonneita irtomuttereita tms.)?Last edited by Hemi; 20-03-2014, 18:07.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostOnko siis tulpat laitettu takaisin, ajettu kone uudelleen lämpimäksi ja toistettu mittaus eri sylinterijärjestyksessä, jotta tuo nostimen ylitäyttö nelospytyssä voidaan varmasti laskea pois?
Näissä vain tuo nelonen tahtoo aina jostain syystä muutenkin antaa alemmat puristuslukemat vaikka mitään varsinaista vikaa ei olisikaan8ilmeisesti vain haluaa ylitäyttää juuri nelosta jos=kun konetta pyöritetään ilman vastusta/tulppia?
Ok, voi siellä periaatteessa olla venttiilivauriokin, mutta aika monta muuta juttua kannattaa kyllä tsekata paljon muuta ennen venttiiliremonttia(näissä kuitenkin todella harvinaista ilman että koneen läpi kulkee esim.pudonneita irtomuttereita tms.)?
Autolla ei ajettu, mutta käytetty hyvän aikaa ( 10-15min) autokatoksessä, jonka jälkeen tänä aamuna käytetty paikallaan jälleen ennen uutta mittausta. Nelosta mitatessa startti pyörittää aivan tasaisesti, muissa pytyissä huomaa pienen vastustuksen......
Hörähti heti käyntiin luullun liimaventtiili ilmiön jälkeen, mitä se ei normisti tee, vaan saa sahata hullun lailla, siitä epäilys ettei olisi liimaventtiili.
Äsken irroitin venttiilikopan, mutta eihän sieltä mitään nää, nokat näyttää normaalilta, ei näytä olevan juuri kulumaa. Mitään normaalista poikkeavaa ääntä ei kuulu.
Autolla ei ajettu, kun ei ole ollut tiedossa mikä vikana tärisevään tyhjäkäyntiin.
Mitäs tuo roughness arvo tarkoittaa? Nelosessa näyttää yli kymppitonnia muiden ollessa nollassa?
Aamulla siirsin myös suuttimen nelosesta ykköseen ja päin vastoin, niin Inpa näytti alkuun 6000 lukemia tuolle nelospytylle, jonka jälkeen siitä pikkuhiljaa nousi sinne yli kymppitonniin..
Oisko nyt paikallaan hilut kiinni ja ajamaan kone kunnolla kuumaksi, vai mitä?
T JukkaBmw X5 2011
Vw caddy 2019
Comment
-
-
Terve
Alkupään jutut (esim. veto-ongelmat, moottorin tärinät, merkkivalot P1351 P1620) ovat myös täällä todellisena riesana. Juhannuksena yli 500km reisu lähes ongelmitta mutta nyt pikku ajoissa viat "päällä" koko ajan.
Miten olette edenneet ja ovatko ongelmat jo taakse jäänyttä elämää?
Originally posted by Ivl View PostKyllä, eilisen eka mittauksen jälkeen laitettu tulpat+puolat takaisin koska mittaus keskeytyi " luultuun liimaventtiili ilmiöön" sylinteri nro 4 kohdalla.
Autolla ei ajettu, mutta käytetty hyvän aikaa ( 10-15min) autokatoksessä, jonka jälkeen tänä aamuna käytetty paikallaan jälleen ennen uutta mittausta. Nelosta mitatessa startti pyörittää aivan tasaisesti, muissa pytyissä huomaa pienen vastustuksen......
Hörähti heti käyntiin luullun liimaventtiili ilmiön jälkeen, mitä se ei normisti tee, vaan saa sahata hullun lailla, siitä epäilys ettei olisi liimaventtiili.
Äsken irroitin venttiilikopan, mutta eihän sieltä mitään nää, nokat näyttää normaalilta, ei näytä olevan juuri kulumaa. Mitään normaalista poikkeavaa ääntä ei kuulu.
Autolla ei ajettu, kun ei ole ollut tiedossa mikä vikana tärisevään tyhjäkäyntiin.
Mitäs tuo roughness arvo tarkoittaa? Nelosessa näyttää yli kymppitonnia muiden ollessa nollassa?
Aamulla siirsin myös suuttimen nelosesta ykköseen ja päin vastoin, niin Inpa näytti alkuun 6000 lukemia tuolle nelospytylle, jonka jälkeen siitä pikkuhiljaa nousi sinne yli kymppitonniin..
Oisko nyt paikallaan hilut kiinni ja ajamaan kone kunnolla kuumaksi, vai mitä?
T Jukka
Comment
-
-
Originally posted by Tourinki View PostTerve
Alkupään jutut (esim. veto-ongelmat, moottorin tärinät, merkkivalot P1351 P1620) ovat myös täällä todellisena riesana. Juhannuksena yli 500km reisu lähes ongelmitta mutta nyt pikku ajoissa viat "päällä" koko ajan.
Miten olette edenneet ja ovatko ongelmat jo taakse jäänyttä elämää?
T JukkaBmw X5 2011
Vw caddy 2019
Comment
-
Comment