Announcement

Collapse
No announcement yet.

sytytys häiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #31
    Originally posted by Ivl View Post
    Nyt kun annoin auton olla tyhjäkäynnillä tuli kaks vikakoodia

    202 fuel trim limit bank 1
    203 fuel trim limit bank 2

    Mitähän noi tarkoittaa?


    T Jukka
    Mahtaisiko se imuvuoto olla bensanpainesäätimen letkussa?

    Comment

    • Ivl
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 216
      • Oulunsalo

      #32
      Originally posted by Hemi View Post
      Mahtaisiko se imuvuoto olla bensanpainesäätimen letkussa?
      Tarkistetaan tuo.

      Äsken vaihdettu venttiilikopan tiiviste, kun vuoti ja bensansuodatin.

      Missäs tuo säädin sijaitsee, yritin Realoem:ista katella, mutta ei osunut silmään?


      T Jukka
      Bmw X5 2011
      Vw caddy 2019

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #33
        Originally posted by Ivl View Post
        Tarkistetaan tuo.

        Äsken vaihdettu venttiilikopan tiiviste, kun vuoti ja bensansuodatin.

        Missäs tuo säädin sijaitsee, yritin Realoem:ista katella, mutta ei osunut silmään?


        T Jukka
        Se venttiilikopan tiivisteen vuoto on myös yksi imuvuoto lisää, mikäli siis vuotanut?
        Vaihdoitko myös ne kopan esikiristyksestä huolehtivat kumiprikat kopan ruuvien/prikkojen alle?

        Comment

        • Ivl
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 216
          • Oulunsalo

          #34
          Originally posted by Hemi View Post
          Se venttiilikopan tiivisteen vuoto on myös yksi imuvuoto lisää, mikäli siis vuotanut?
          Vaihdoitko myös ne kopan esikiristyksestä huolehtivat kumiprikat kopan ruuvien/prikkojen alle?

          Nyt prikatkin vaihdettu ja huohotinputki, separaattori ja separaattorilta öljytukun jalkaan menevä letku. Vaikkei sais niin startti pilotilla etsitty imuvuotoja, mutta mistään kohdin ei enää käynti parane......

          Nyt ei anna enää noita trimm fuel bank 1+2 koodeja, tosin käynti on edelleen tärisevää, niinkuin yks pytty olisi pois pelistä.

          Nyt varjokoodina: 215 ASC/MSR/EML interface not ok

          Inpan livedatassa Engine roughnesissä viisi pyttyä näyttää nollaa ja sylinteri nro 4 yli 10 000 lukemia.

          Tarkoittaako tuo ettei siellä ole kipinää vai mitä?


          T Jukka
          Bmw X5 2011
          Vw caddy 2019

          Comment

          • MikkoÄr
            BTCF Member
            • Aug 2007
            • 170
            • Nokia

            #35
            Itsellä oli joskus yksi puola hajalla, käynti oli tärisevää tyhjäkäynnillä, mutta ei mitenkään katastrofaalisen huonoa. Varmistus ottamalla liitin irti puolasta käydessä - käynti ei muuttunut viallisen puolan kohdalla mihinkään. En tiedä nyt sitten onko kurantti tapa testata, mutta ei ainakaan ole vielä omissa autoissa mitään rikkonut. Kannattaa toki myös varmistaa ettei vika ole siinä puolan "tulpanhatussa". Vaikka vaihtamalla päikseen toisesta.

            + Niinkin epätodennäköinen sattumus on osunut kerran kohdalle kuin viallinen sytytystulppa, eli epätodennäiköisemmätkin vaihtoehdot kannattaa tarkistaa, kun kaikki muut on jo käyty läpi. Kyseessä oli silloin suoraan paketista otettu uusi tulppa, sattui vain olemaan ihan täysin pimeä.
            Last edited by MikkoÄr; 12-03-2014, 20:27.
            2ZR-FXE

            Comment

            • Ivl
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 216
              • Oulunsalo

              #36
              Originally posted by MikkoÄr View Post
              Itsellä oli joskus yksi puola hajalla, käynti oli tärisevää tyhjäkäynnillä, mutta ei mitenkään katastrofaalisen huonoa. Varmistus ottamalla liitin irti puolasta käydessä - käynti ei muuttunut viallisen puolan kohdalla mihinkään. En tiedä nyt sitten onko kurantti tapa testata, mutta ei ainakaan ole vielä omissa autoissa mitään rikkonut. Kannattaa toki myös varmistaa ettei vika ole siinä puolan "tulpanhatussa". Vaikka vaihtamalla päikseen toisesta.

              + Niinkin epätodennäköinen sattumus on osunut kerran kohdalle kuin viallinen sytytystulppa, eli epätodennäiköisemmätkin vaihtoehdot kannattaa tarkistaa, kun kaikki muut on jo käyty läpi. Kyseessä oli silloin suoraan paketista otettu uusi tulppa, sattui vain olemaan ihan täysin pimeä.
              Pitäiskö tuo tulpan/puolan antaa vikakoodia, jos rikki?

              Tulpat uusittu juurikin tärisevän tyhjäkäynnin vuoksi, rouva alkaa jo kyllästyä fillaroimaan duuniin.

              Koitan huomenna siirrellä puolaa/tulppaa, jos se siitä tokenis.

              T Jukka
              Last edited by Ivl; 12-03-2014, 20:52. Reason: Lisäys
              Bmw X5 2011
              Vw caddy 2019

              Comment

              • Ha2
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1786
                • Oulu

                #37
                Ivl: jos viaksi osoittautuu se puolan ja tulpan välinen kumitötterö, niin mulla on yksi alkuperäinen toimiva ylimääräisenä.
                E61 525d LCI

                Comment

                • Ivl
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 216
                  • Oulunsalo

                  #38
                  Originally posted by Ha2 View Post
                  Ivl: jos viaksi osoittautuu se puolan ja tulpan välinen kumitötterö, niin mulla on yksi alkuperäinen toimiva ylimääräisenä.
                  Ei ollut vika puolassa, kumitötterössä eikä tulpassa.

                  Inpalla kun painelee Fuel injection valve, niin sylinteri nro 4 kohdalla käynti paranee/normalisoituun vähäksi aikaa, joten voisiko olettaa, että vika on "suuttimessa"?

                  Liekkö siellä nelospytyssä venttiilikantaa?


                  T Jukka
                  Last edited by Ivl; 13-03-2014, 19:07. Reason: Lisäys
                  Bmw X5 2011
                  Vw caddy 2019

                  Comment

                  • Ivl
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 216
                    • Oulunsalo

                    #39
                    Originally posted by Ivl View Post
                    Ei ollut vika puolassa, kumitötterössä eikä tulpassa.

                    Inpalla kun painelee Fuel injection valve, niin sylinteri nro 4 kohdalla käynti paranee/normalisoituun vähäksi aikaa, joten voisiko olettaa, että vika on "suuttimessa"?

                    Liekkö siellä nelospytyssä venttiilikantaa?


                    T Jukka
                    Nyt mitattu puristukset ja näyttää vahvasti siltä, että nelosessa joku venttiili kantaa.

                    Puristukset muissa pytyissä 12-13-kilon hujakoilla, mutta nelonen ei näytä kuin noin kiloa. ( asteikko mittarissa alkaa 3 kilosta )

                    Kaadoin tulpanreiästä lirun öljyä männänrenkaiden tiiviyden tarkistamiseksi, ei vaikutusta, eli vika vissiin venttiili osastolla.

                    Onko nyt muuta mahdollisuutta kuin kannen irroitus?


                    T Jukka
                    Bmw X5 2011
                    Vw caddy 2019

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #40
                      Originally posted by Ivl View Post
                      Nyt mitattu puristukset ja näyttää vahvasti siltä, että nelosessa joku venttiili kantaa.

                      Puristukset muissa pytyissä 12-13-kilon hujakoilla, mutta nelonen ei näytä kuin noin kiloa. ( asteikko mittarissa alkaa 3 kilosta )

                      Kaadoin tulpanreiästä lirun öljyä männänrenkaiden tiiviyden tarkistamiseksi, ei vaikutusta, eli vika vissiin venttiili osastolla.

                      Onko nyt muuta mahdollisuutta kuin kannen irroitus?


                      T Jukka
                      Huohh...tämä on niin tuttua(nelosen "liimaventtiili").

                      Piteleppä vielä niistä mopon sarvista hetki ja mittaa ne puristukset uudelleen, mutta nyt niin että aloitat mittaussarjan siitä nelospytystä+kutonen+ykkönen+vitonen+kakkonen+kolm onen.
                      Katso toistuuko edellisen mittauksen tulos vai siirtyykö se "kansivika" mystisesti johonkin muuhun sylinteriin.
                      Toisaalta, kuluuko nyt öljyä? Savuttaako? "Imeskeleekö" putken päästä?

                      Comment

                      • Ivl
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 216
                        • Oulunsalo

                        #41
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Huohh...tämä on niin tuttua(nelosen "liimaventtiili").

                        Piteleppä vielä niistä mopon sarvista hetki ja mittaa ne puristukset uudelleen, mutta nyt niin että aloitat mittaussarjan siitä nelospytystä+kutonen+ykkönen+vitonen+kakkonen+kolm onen.
                        Katso toistuuko edellisen mittauksen tulos vai siirtyykö se "kansivika" mystisesti johonkin muuhun sylinteriin.
                        Toisaalta, kuluuko nyt öljyä? Savuttaako? "Imeskeleekö" putken päästä?
                        Aloitin aamulla just nelospytystä, eli mittaus just ensimmäisenä. Sit 3+2+1, eilen mitattu 6+5.

                        Ja Inpalla katsottaessa engine roughnessia on kokoajan tuo nelospytty näyttänyt yli kymmentuhannen lukemia muiden pyttyjen näyttäessä nollaa.



                        Ei ylimääräistä savutusta, öljyn syöntiä en tiedä, kun autolla ei nyt vähään aikaan ole juuri ajettu.

                        Eiks noi mene kuiten keulasta päin laskien 123456 ja sytytysjärjestys on sit eri?

                        Mahtoi tulla paalituomio, 320tkm ajettu -97, ei mahda kannattaa kansiremppaa teettää?

                        T Jukka
                        Last edited by Ivl; 20-03-2014, 17:40. Reason: Lisäys
                        Bmw X5 2011
                        Vw caddy 2019

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #42
                          Originally posted by Ivl View Post
                          Aloitin aamulla just nelospytystä, eli mittaus just ensimmäisenä. Sit 3+2+1, eilen mitattu 6+5.

                          Ja Inpalla katsottaessa engine roughnessia on kokoajan tuo nelospytty näyttänyt yli kymmentuhannen lukemia muiden pyttyjen näyttäessä nollaa.



                          Ei ylimääräistä savutusta, öljyn syöntiä en tiedä, kun autolla ei nyt vähään aikaan ole juuri ajettu.

                          Eiks noi mene kuiten keulasta päin laskien 123456 ja sytytysjärjestys on sit eri?

                          Mahtoi tulla paalituomio, 320tkm ajettu -97, ei mahda kannattaa kansiremppaa teettää?

                          T Jukka
                          Onko siis tulpat laitettu takaisin, ajettu kone uudelleen lämpimäksi ja toistettu mittaus eri sylinterijärjestyksessä, jotta tuo nostimen ylitäyttö nelospytyssä voidaan varmasti laskea pois?
                          Näissä vain tuo nelonen tahtoo aina jostain syystä muutenkin antaa alemmat puristuslukemat vaikka mitään varsinaista vikaa ei olisikaan8ilmeisesti vain haluaa ylitäyttää juuri nelosta jos=kun konetta pyöritetään ilman vastusta/tulppia?
                          Ok, voi siellä periaatteessa olla venttiilivauriokin, mutta aika monta muuta juttua kannattaa kyllä tsekata paljon muuta ennen venttiiliremonttia(näissä kuitenkin todella harvinaista ilman että koneen läpi kulkee esim.pudonneita irtomuttereita tms.)?
                          Last edited by Hemi; 20-03-2014, 18:07.

                          Comment

                          • Ivl
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 216
                            • Oulunsalo

                            #43
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Onko siis tulpat laitettu takaisin, ajettu kone uudelleen lämpimäksi ja toistettu mittaus eri sylinterijärjestyksessä, jotta tuo nostimen ylitäyttö nelospytyssä voidaan varmasti laskea pois?
                            Näissä vain tuo nelonen tahtoo aina jostain syystä muutenkin antaa alemmat puristuslukemat vaikka mitään varsinaista vikaa ei olisikaan8ilmeisesti vain haluaa ylitäyttää juuri nelosta jos=kun konetta pyöritetään ilman vastusta/tulppia?
                            Ok, voi siellä periaatteessa olla venttiilivauriokin, mutta aika monta muuta juttua kannattaa kyllä tsekata paljon muuta ennen venttiiliremonttia(näissä kuitenkin todella harvinaista ilman että koneen läpi kulkee esim.pudonneita irtomuttereita tms.)?
                            Kyllä, eilisen eka mittauksen jälkeen laitettu tulpat+puolat takaisin koska mittaus keskeytyi " luultuun liimaventtiili ilmiöön" sylinteri nro 4 kohdalla.

                            Autolla ei ajettu, mutta käytetty hyvän aikaa ( 10-15min) autokatoksessä, jonka jälkeen tänä aamuna käytetty paikallaan jälleen ennen uutta mittausta. Nelosta mitatessa startti pyörittää aivan tasaisesti, muissa pytyissä huomaa pienen vastustuksen......

                            Hörähti heti käyntiin luullun liimaventtiili ilmiön jälkeen, mitä se ei normisti tee, vaan saa sahata hullun lailla, siitä epäilys ettei olisi liimaventtiili.

                            Äsken irroitin venttiilikopan, mutta eihän sieltä mitään nää, nokat näyttää normaalilta, ei näytä olevan juuri kulumaa. Mitään normaalista poikkeavaa ääntä ei kuulu.

                            Autolla ei ajettu, kun ei ole ollut tiedossa mikä vikana tärisevään tyhjäkäyntiin.

                            Mitäs tuo roughness arvo tarkoittaa? Nelosessa näyttää yli kymppitonnia muiden ollessa nollassa?

                            Aamulla siirsin myös suuttimen nelosesta ykköseen ja päin vastoin, niin Inpa näytti alkuun 6000 lukemia tuolle nelospytylle, jonka jälkeen siitä pikkuhiljaa nousi sinne yli kymppitonniin..

                            Oisko nyt paikallaan hilut kiinni ja ajamaan kone kunnolla kuumaksi, vai mitä?


                            T Jukka
                            Last edited by Ivl; 20-03-2014, 22:01. Reason: Lisäys
                            Bmw X5 2011
                            Vw caddy 2019

                            Comment

                            • Tourinki
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2004
                              • 84
                              • Pirkanmaa

                              #44
                              Terve

                              Alkupään jutut (esim. veto-ongelmat, moottorin tärinät, merkkivalot P1351 P1620) ovat myös täällä todellisena riesana. Juhannuksena yli 500km reisu lähes ongelmitta mutta nyt pikku ajoissa viat "päällä" koko ajan.

                              Miten olette edenneet ja ovatko ongelmat jo taakse jäänyttä elämää?


                              Originally posted by Ivl View Post
                              Kyllä, eilisen eka mittauksen jälkeen laitettu tulpat+puolat takaisin koska mittaus keskeytyi " luultuun liimaventtiili ilmiöön" sylinteri nro 4 kohdalla.

                              Autolla ei ajettu, mutta käytetty hyvän aikaa ( 10-15min) autokatoksessä, jonka jälkeen tänä aamuna käytetty paikallaan jälleen ennen uutta mittausta. Nelosta mitatessa startti pyörittää aivan tasaisesti, muissa pytyissä huomaa pienen vastustuksen......

                              Hörähti heti käyntiin luullun liimaventtiili ilmiön jälkeen, mitä se ei normisti tee, vaan saa sahata hullun lailla, siitä epäilys ettei olisi liimaventtiili.

                              Äsken irroitin venttiilikopan, mutta eihän sieltä mitään nää, nokat näyttää normaalilta, ei näytä olevan juuri kulumaa. Mitään normaalista poikkeavaa ääntä ei kuulu.

                              Autolla ei ajettu, kun ei ole ollut tiedossa mikä vikana tärisevään tyhjäkäyntiin.

                              Mitäs tuo roughness arvo tarkoittaa? Nelosessa näyttää yli kymppitonnia muiden ollessa nollassa?

                              Aamulla siirsin myös suuttimen nelosesta ykköseen ja päin vastoin, niin Inpa näytti alkuun 6000 lukemia tuolle nelospytylle, jonka jälkeen siitä pikkuhiljaa nousi sinne yli kymppitonniin..

                              Oisko nyt paikallaan hilut kiinni ja ajamaan kone kunnolla kuumaksi, vai mitä?


                              T Jukka

                              Comment

                              • Ivl
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 216
                                • Oulunsalo

                                #45
                                Originally posted by Tourinki View Post
                                Terve

                                Alkupään jutut (esim. veto-ongelmat, moottorin tärinät, merkkivalot P1351 P1620) ovat myös täällä todellisena riesana. Juhannuksena yli 500km reisu lähes ongelmitta mutta nyt pikku ajoissa viat "päällä" koko ajan.

                                Miten olette edenneet ja ovatko ongelmat jo taakse jäänyttä elämää?
                                Nelospytyn pakoventtiilistä puuttui palanen, hommasin myyntiosiolta kunnostetun kannen ja vaihdatin pajalla ( ihanan kallista). Auto vieläkin rouvan käytössä päivittäin ja pelaa kuin enkeli. Katsastettu 8.6 ja vikoja tai puutteita ei havaittu....


                                T Jukka
                                Bmw X5 2011
                                Vw caddy 2019

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎