Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E39 -01 ABS ja ASC+T valot palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jiipee-
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2008
    • 655
    • Rovaniemi

    #16
    Originally posted by Samppae39 View Post
    Omassa alko pari viikkoa sitten satunnaisesti ABS+ASC valo palamaan. Yleensä korjaantui virtojen pois käytöllä. Nyt vaan sitten ajan myötä pahentunut. Mielestäni ei ole niin väliä, että onko auto lämmin vai kylmä. Esim eilen kylmänä ei palanut, mutta n. 500-1000m ajon jälkeen syttyi. Kävin samalla reissulla kaupassa ja sieltä lähdettäessä ei enää palanut. Syttyi vasta myöhemmin illalla uudelleen. Ja tänä aamuna ei myöskään palanut, mutta syttyi toisessa risteyksessä n.300m päässä.
    Todennäkösesti boksivika, itellä oli samantyyppiset oireet ja kolvauksethan sieltä oli poikki boksista.

    Comment

    • Samppae39
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1590
      • Vähäkyrö

      #17
      Lyhyttä ajoa joo tulee paljon ja webastokäyttöä. Auto seiso muutaman kuukauden ilman pistokepaikkaa, joten akkuakaan ei saanu ladattua. Pari kolme päivää ku seiso käyttämättä, nii oli tuurissa, että lähti ilman apuvirtaa käyntiin. Viimesen kerran ku apuvirtaa tartti, niin seiso viikon yli 20 pakkasessa, sillon ei virta riittäny ees hehkutukseen.

      Eli käytettyä boksia siis etsimään. Kai sen sais korjautettuakin, mutta ei pysty seisottaan autoa korjauksen ajan.

      Onko servotronic jotenki kytköksissä abs:n kans, ku tuo ohjauskin jäykistyy ku valot syttyy tauluun?

      Comment

      • jiipee-
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2008
        • 655
        • Rovaniemi

        #18
        Ei mulla ainakaan kun oli boksivika niin vaikuttanut ohjaukseen ja mulla oli myös servotronic.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #19
          Originally posted by Samppae39 View Post
          Lyhyttä ajoa joo tulee paljon ja webastokäyttöä. Auto seiso muutaman kuukauden ilman pistokepaikkaa, joten akkuakaan ei saanu ladattua. Pari kolme päivää ku seiso käyttämättä, nii oli tuurissa, että lähti ilman apuvirtaa käyntiin. Viimesen kerran ku apuvirtaa tartti, niin seiso viikon yli 20 pakkasessa, sillon ei virta riittäny ees hehkutukseen.

          Eli käytettyä boksia siis etsimään. Kai sen sais korjautettuakin, mutta ei pysty seisottaan autoa korjauksen ajan.

          Onko servotronic jotenki kytköksissä abs:n kans, ku tuo ohjauskin jäykistyy ku valot syttyy tauluun?
          No lyhyt ajo + webasto -> tyhjäakku. Perinteiset lyijyakut ei tyhjenemisestä kovin tykkää, eli kannattaa käydä vaikka testauttamassa sen kunto. Kyllähän siinä se kytkös on, että servotronic tarvitsee nopeustiedon, että tietää milloin nopeuttaa ohjausta.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • hoocee325
            BTCF Member
            • Mar 2006
            • 153

            #20
            ittellä tällä hetkellä samoja oireita mitä tossa lueteltiin.. eli heittää luistoneston ja abs valon päälle teki mitä vaan.. myös automaatti prenaa eli ei heitä isompaa muutako jos sport-asennolla käyttää ja heittää D:lle.. mitä tolla icarsoftin härvelillä vikakoodeja lueskelin niin can yhteyttä valittaa..

            livedataa kun luin tossa koelenkillä niin abs-anturit toimii ainaki sen mukaan ennenko katoo täysin yhteys testeriin.. se mikä pisti ihmetyttään niin näytti joutokäyntinopeudeksi -270rpm.. tämä siis jarruvalikon kautta kun taas moottorivalikon kautta näyttää ihan normi.. ehkä selittyy tolla abs boksin leipomisella..

            toisin sanoen taidan ton abs-purkin avata tossa loppuviikolla ja katsoa mitä syönyt..

            päivittelen sitte vaikka tänne..

            Comment

            • Samppae39
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2009
              • 1590
              • Vähäkyrö

              #21
              Originally posted by HTK12 View Post
              No lyhyt ajo + webasto -> tyhjäakku. Perinteiset lyijyakut ei tyhjenemisestä kovin tykkää, eli kannattaa käydä vaikka testauttamassa sen kunto. Kyllähän siinä se kytkös on, että servotronic tarvitsee nopeustiedon, että tietää milloin nopeuttaa ohjausta.
              Tuon tiedän kyllä itekki, että noin käy, mutta kuten sanoin niin latausmahdollisuutta ei ole ollut. Perinteistä lyijyakkua ei oo vuosiin ollu. Kävin kuitenkin eilen uusimassa akun, mutta eipä se mitään vaikuttanu mihinkään. Sen huomasin, että servotronic häröilee vaan jos valot syttyy ajaessa. Jos valot palaa jo lähtiessä, niin servotronic toimii. Tänään pitää lukasta vikakoodit ja tutkia enemmän tuota...

              E: Vasemman takapyörän anturista oli vikakoodia. Livedatalla kattoessa muista tuli nopeustietoa.
              Last edited by Samppae39; 20-02-2014, 19:59.

              Comment

              • kenalex
                Newbiemmer
                • Oct 2013
                • 9
                • Etelä-suomi

                #22
                Tilannepäivitys...

                Eli ite en ole vieläkään saanu vaihdettua omassa autossa anturia/levyjä/paloja/sensoria kun aina löytyy "jotain muuta" tekemistä,toiset sitä laiskuudeksikin sanoo.

                Mutta sen verran on tilanne muuttunut että nyt käytännössä joka kerta kun ajaa autolla niin ABS/ASC+T valot syttyy 0-10km ajon jälkeen.
                kaikki muu kyllä toimii ihan virheettömästi.Eli steppilaatikko vaihtaa kauniisti ylös-alas.Mittarit toimii ym. ainut on se että nyt on melkein kokoajan "check brake linings" hälytys päällä,eli alan itsekkin uskomaan,kuten joku sen jo mainitsikin,että ABS/ASC+T ja toi palojen kuluneisuushälytys on kimpassa.
                Taitaa olla mullakin vähän fifty/sixty tilanne onko se absin boksi vai anturivika.Ja mullahan on siis jo kerran Englannissa korjattu boksi.

                Nyt kun jostain sais vähä Batmanpurkkaa että sais aloitettua ton auton kanssa...

                Comment

                • Kievari
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2013
                  • 50
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Originally posted by kenalex View Post
                  .Mittarit toimii ym. ainut on se että nyt on melkein kokoajan "check brake linings" hälytys päällä,eli alan itsekkin uskomaan,kuten joku sen jo mainitsikin,että ABS/ASC+T ja toi palojen kuluneisuushälytys on kimpassa.
                  Taitaa olla mullakin vähän fifty/sixty tilanne onko se absin boksi vai anturivika.
                  Itselläni syttyi tuossa syksyllä jarrupalojen kuluneisuusvalo.. Siitä viikko-pari niin kuoli myös ABS ja luistonesto. Mittaristo ja muut toimi. Palojen valo paloi lähes aina, joskus satunnaisesti sammui..Absit+asc oli jatkuvasti poissa. Vikakoodeja ei tullut mutta livedatalla löytyi häikkää vas etu pyörästä.
                  No viaksi löytyi ko. kulmasta johto joka oli nirhautunut lähes poikki. Se tinattiin ja kaikki näytti korjaantuneen. No muutaman km ajon jälkeen syttyi jarrupalojen valo taas. Sen jälkeen uusittiin koko johto ja nyt on toiminut kaikki. Eli kannattaa irroitella pyörät ja katsella ettei siellä ole mitään kosketushäiriöitä.
                  On kahdenlaisia autoilijoita, niitä jotka haluaisivat ajaa bemarilla, sekä niitä jotka ajavat bemarilla.

                  Comment

                  • hoocee325
                    BTCF Member
                    • Mar 2006
                    • 153

                    #24
                    Originally posted by hoocee325 View Post
                    ittellä tällä hetkellä samoja oireita mitä tossa lueteltiin.. eli heittää luistoneston ja abs valon päälle teki mitä vaan.. myös automaatti prenaa eli ei heitä isompaa muutako jos sport-asennolla käyttää ja heittää D:lle.. mitä tolla icarsoftin härvelillä vikakoodeja lueskelin niin can yhteyttä valittaa..

                    livedataa kun luin tossa koelenkillä niin abs-anturit toimii ainaki sen mukaan ennenko katoo täysin yhteys testeriin.. se mikä pisti ihmetyttään niin näytti joutokäyntinopeudeksi -270rpm.. tämä siis jarruvalikon kautta kun taas moottorivalikon kautta näyttää ihan normi.. ehkä selittyy tolla abs boksin leipomisella..

                    toisin sanoen taidan ton abs-purkin avata tossa loppuviikolla ja katsoa mitä syönyt..

                    päivittelen sitte vaikka tänne..


                    nonniin..

                    asiaa tutkittu ja vikakin lähti.. eli autohan on vm.-96 ja tässä on siis tämä vanhemman mallinen abs-boksi mikä on hanskalokeron takana.. nämä vanhemmathan ei ole vikaherkkiä ton boksin kohdalta mutta otin pois, avasin ja totesin ettei silmämääräisesti ainakaan vikaa..

                    releet kävin läpi ja putsasin liitinpinnat.. myös sulakkeet tarkastin.. tämän jälkeen kuskin etupyörä pois ja abs- anturia ihmetteleen.. otin anturin irti (joka siis lähti aika murusina) ja kappas vaan.. älytön määrä hapettumaa anturin alla.. happamat pois, anturi takasin isoilla prikoilla avustaen ja heps..

                    abs- valot pysy sammuksis koelenkillä ja laatikko toimii niinko pitää.. toistaiseksi kaikki toiminu ok.. sitä en tiedä että mikä noista edellämainituista vian korjas koska välikokeiluja ei ollut.. voipi olla että ton boksin irtikäyttäminen ratkaisi vian..

                    Comment

                    • Smokend
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2005
                      • 171

                      #25
                      Tänään syttyi oma abs valo ja katsoin koneelta mikä abs anturi ei tälläkertaa vastaa niin oikeataka ilmoitti. Perä ylös ja vaihtohommiin mutta se abs johto mikä tulee oikealle taakse olikin rikki?!? Siis halki ja aivan ruosteessa ja se tarvitsisi nyt vaihtaa. Yrittänyt tässä etsiä minne auton uumeniin se johto menee ja muovilokasuojan alta menee runkoon takakonttiin mutta touringin takakontissa ei mielestäni osu silmään tuo kyseinen johto. Minne piru se menee. Tietääkö kukaan/saako sltä edes vaihdettua
                      Nykyinen - F11 M550D `13

                      Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97

                      Projektina - 66" Dart

                      Comment

                      • JD
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 1194
                        • Espoo

                        #26
                        Originally posted by Smokend View Post
                        Tänään syttyi oma abs valo ja katsoin koneelta mikä abs anturi ei tälläkertaa vastaa niin oikeataka ilmoitti. Perä ylös ja vaihtohommiin mutta se abs johto mikä tulee oikealle taakse olikin rikki?!? Siis halki ja aivan ruosteessa ja se tarvitsisi nyt vaihtaa. Yrittänyt tässä etsiä minne auton uumeniin se johto menee ja muovilokasuojan alta menee runkoon takakonttiin mutta touringin takakontissa ei mielestäni osu silmään tuo kyseinen johto. Minne piru se menee. Tietääkö kukaan/saako sltä edes vaihdettua
                        Tuskin sieltä ainakaan liitintä löytyy toisesta päästä, piuhanipun mukana kulkee?

                        Katkaise huono kohta pois ja juota samanvahvuista piuhaa pätkät tilalle, suojaa liitokset kutistesukalla.
                        Piuhaa saa purkuautoista.
                        Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                        https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                        Comment

                        • Ville Hosionaho
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2010
                          • 51
                          • Kalajoki

                          #27
                          täältä löytyy 530d farkku -99 kanssa sytty abs ja acs valo ja lakkas toimimasta nopeusmittari.

                          Aluksi vaihdettiin taakse kuskinpuolelle anturi ja piuhat, olivat kuulemma rikki mutta sama ongelma jatkui ja todettiin että abs boksi on sökönä.
                          Yritetty korjauttaa "pakaillisella" velholla mutta ei saanut kuntoon.

                          Tänään tuli uusi boschin boksi vastaavilla osanumeroilla. Mikään ei mene elokuvissa aluksi katkasin liian voiman käytön vuoksi yhden pultin Nyt on upouusi boksi kiinni, mutta vielä palaa asc valo eli pitääkö tämä koodata jotenkin vai mitäs ihmettä ?

                          kaikki anturit on mukamas testattu alan liikkeessä ja ne pitäisi olla kunnossa.

                          Auttakaa osaamatonta tai rupeaa pikku hiljaa palaan käämit Tässä Nivalassa asustelen ilomielin jollakin voin tulla kyläileen ja maksaa vaivan palkkaa jos jotain koodausta tarvii vielä.

                          Comment

                          • JTRepo
                            Newbiemmer
                            • Jan 2011
                            • 2
                            • Kuopio

                            #28
                            Vika korjattu.

                            No sainpahan viimeinkin oman rotiskoni kuntoon. ABSin boksi siis matkasi tarkastettavaksi ja toden totta, sieltähän oli useampi johdin irronnut. Boksi korjattiin, testattiin ja lähetettiin minulle takaisin...

                            No hommahan ei tietenkään ollut tällä selvä. Jossakin välissä boksista oli mennyt jotakin ns. vituralleen ja laite oli totaalisesti kuollut. Korjauksen tehneen/korjausta yrittäneen firman kautta laitettiin uusi boksi tilaukseen Saksasta ja hinnasta hyvitettiin epäonnistuneen korjauksen hinta. Autoelectronicsin toiminnasta jäi hyvä vaikutelma: nopeaa ja reilua, harmi vaan että näitä vehkeitä ei todellakaan saada kuntoon 100% varmuudella.

                            Uusi boksi saapui tuossa viíkko sitten, ja ilmeisesti maailmankaikkeus oli nyt sitä mieltä, että tarpeeksi on kärvistelty. Boksi paikalleen, koodaukseen ja se oli sillä selvä. Koodaus suoritettiin Kuopiossa Veljekset Laakkosella.

                            Kustannukset piirun yli 600 euroa sis. korjausyritys + uusi yksikkö + koodaus + rahdit. Tottakai hommaan on uponnut varoja ja aikaa, kun hakuammunnan omaisesti yritettiin selvittää missä se vika oikeasti on mutta kukapa näitä laskee...

                            Comment

                            • Ville Hosionaho
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2010
                              • 51
                              • Kalajoki

                              #29
                              Hieno että repollakin ongelmat saatu asiantiimoilta ratkottua.

                              Itsekkin viimein sain tämän vian suhteen kaikki toimimaan oikein.
                              Tuossa kissvesalalla tuli käytyä uusi boksi koodaamassa ja kaikki toimii viimein ihan oikein!
                              Yes ja kiitoksia kaikille vinkeistä!

                              Comment

                              • imbba
                                Newbiemmer
                                • May 2013
                                • 3
                                • Hyrynsalmi

                                #30
                                Omasta 523i:stä on yritetty kahdella eri Bosch testerillä kahtoa vian lähdettä kun taulussa palaa ABS ja ASC, sekä mittareista toiminassa vain kierrosluku. Vakkari toimii valojen palaessa, mutta ei muut. Kummallakaan testerillä ei päästä kahtomaan ABS tietoja. Kaikkeen muuhun testerit kyllä pääsi.
                                Valot siis syttyy kesken ajon ja sammuvat joskus virtojen käytön jälkeen tai muutaman päivän päästä. Onko tuossa nyt vikaa itse ABS boxissa vai onko nuo testerit vääränlaisia vai eikö ne korjaamon haalariheput osaa niitä käyttää?
                                Ajossa;

                                BMW 523 Touring -99
                                Mercedes Benz W123 230 E -79

                                Uusilla onnellisilla omistajilla:

                                BMW E36 318is -94
                                Mercedes Benz W124 230 E -92
                                Mercedes Benz W124 200 D -90
                                Mercedes Benz W124 230 E -87
                                Mercedes Benz W124 200 D -88
                                Mercedes Benz W201 2.0 -89

                                Muut:
                                Nissan Primera -94 (ex)
                                Mazda 323 -88 (ex)
                                Datsun 140y -79 (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎