Originally posted by Samppae39
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW E39 -01 ABS ja ASC+T valot palaa
Collapse
X
-
Lyhyttä ajoa joo tulee paljon ja webastokäyttöä. Auto seiso muutaman kuukauden ilman pistokepaikkaa, joten akkuakaan ei saanu ladattua. Pari kolme päivää ku seiso käyttämättä, nii oli tuurissa, että lähti ilman apuvirtaa käyntiin. Viimesen kerran ku apuvirtaa tartti, niin seiso viikon yli 20 pakkasessa, sillon ei virta riittäny ees hehkutukseen.
Eli käytettyä boksia siis etsimään. Kai sen sais korjautettuakin, mutta ei pysty seisottaan autoa korjauksen ajan.
Onko servotronic jotenki kytköksissä abs:n kans, ku tuo ohjauskin jäykistyy ku valot syttyy tauluun?
Comment
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostLyhyttä ajoa joo tulee paljon ja webastokäyttöä. Auto seiso muutaman kuukauden ilman pistokepaikkaa, joten akkuakaan ei saanu ladattua. Pari kolme päivää ku seiso käyttämättä, nii oli tuurissa, että lähti ilman apuvirtaa käyntiin. Viimesen kerran ku apuvirtaa tartti, niin seiso viikon yli 20 pakkasessa, sillon ei virta riittäny ees hehkutukseen.
Eli käytettyä boksia siis etsimään. Kai sen sais korjautettuakin, mutta ei pysty seisottaan autoa korjauksen ajan.
Onko servotronic jotenki kytköksissä abs:n kans, ku tuo ohjauskin jäykistyy ku valot syttyy tauluun?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
ittellä tällä hetkellä samoja oireita mitä tossa lueteltiin.. eli heittää luistoneston ja abs valon päälle teki mitä vaan.. myös automaatti prenaa eli ei heitä isompaa muutako jos sport-asennolla käyttää ja heittää D:lle.. mitä tolla icarsoftin härvelillä vikakoodeja lueskelin niin can yhteyttä valittaa..
livedataa kun luin tossa koelenkillä niin abs-anturit toimii ainaki sen mukaan ennenko katoo täysin yhteys testeriin.. se mikä pisti ihmetyttään niin näytti joutokäyntinopeudeksi -270rpm.. tämä siis jarruvalikon kautta kun taas moottorivalikon kautta näyttää ihan normi.. ehkä selittyy tolla abs boksin leipomisella..
toisin sanoen taidan ton abs-purkin avata tossa loppuviikolla ja katsoa mitä syönyt..
päivittelen sitte vaikka tänne..
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo lyhyt ajo + webasto -> tyhjäakku. Perinteiset lyijyakut ei tyhjenemisestä kovin tykkää, eli kannattaa käydä vaikka testauttamassa sen kunto. Kyllähän siinä se kytkös on, että servotronic tarvitsee nopeustiedon, että tietää milloin nopeuttaa ohjausta.
E: Vasemman takapyörän anturista oli vikakoodia. Livedatalla kattoessa muista tuli nopeustietoa.Last edited by Samppae39; 20-02-2014, 19:59.
Comment
-
-
Tilannepäivitys...
Eli ite en ole vieläkään saanu vaihdettua omassa autossa anturia/levyjä/paloja/sensoria kun aina löytyy "jotain muuta" tekemistä,toiset sitä laiskuudeksikin sanoo.
Mutta sen verran on tilanne muuttunut että nyt käytännössä joka kerta kun ajaa autolla niin ABS/ASC+T valot syttyy 0-10km ajon jälkeen.
kaikki muu kyllä toimii ihan virheettömästi.Eli steppilaatikko vaihtaa kauniisti ylös-alas.Mittarit toimii ym. ainut on se että nyt on melkein kokoajan "check brake linings" hälytys päällä,eli alan itsekkin uskomaan,kuten joku sen jo mainitsikin,että ABS/ASC+T ja toi palojen kuluneisuushälytys on kimpassa.
Taitaa olla mullakin vähän fifty/sixty tilanne onko se absin boksi vai anturivika.Ja mullahan on siis jo kerran Englannissa korjattu boksi.
Nyt kun jostain sais vähä Batmanpurkkaa että sais aloitettua ton auton kanssa...
Comment
-
-
Originally posted by kenalex View Post.Mittarit toimii ym. ainut on se että nyt on melkein kokoajan "check brake linings" hälytys päällä,eli alan itsekkin uskomaan,kuten joku sen jo mainitsikin,että ABS/ASC+T ja toi palojen kuluneisuushälytys on kimpassa.
Taitaa olla mullakin vähän fifty/sixty tilanne onko se absin boksi vai anturivika.
No viaksi löytyi ko. kulmasta johto joka oli nirhautunut lähes poikki. Se tinattiin ja kaikki näytti korjaantuneen. No muutaman km ajon jälkeen syttyi jarrupalojen valo taas. Sen jälkeen uusittiin koko johto ja nyt on toiminut kaikki. Eli kannattaa irroitella pyörät ja katsella ettei siellä ole mitään kosketushäiriöitä.On kahdenlaisia autoilijoita, niitä jotka haluaisivat ajaa bemarilla, sekä niitä jotka ajavat bemarilla.
Comment
-
-
Originally posted by hoocee325 View Postittellä tällä hetkellä samoja oireita mitä tossa lueteltiin.. eli heittää luistoneston ja abs valon päälle teki mitä vaan.. myös automaatti prenaa eli ei heitä isompaa muutako jos sport-asennolla käyttää ja heittää D:lle.. mitä tolla icarsoftin härvelillä vikakoodeja lueskelin niin can yhteyttä valittaa..
livedataa kun luin tossa koelenkillä niin abs-anturit toimii ainaki sen mukaan ennenko katoo täysin yhteys testeriin.. se mikä pisti ihmetyttään niin näytti joutokäyntinopeudeksi -270rpm.. tämä siis jarruvalikon kautta kun taas moottorivalikon kautta näyttää ihan normi.. ehkä selittyy tolla abs boksin leipomisella..
toisin sanoen taidan ton abs-purkin avata tossa loppuviikolla ja katsoa mitä syönyt..
päivittelen sitte vaikka tänne..
nonniin..
asiaa tutkittu ja vikakin lähti.. eli autohan on vm.-96 ja tässä on siis tämä vanhemman mallinen abs-boksi mikä on hanskalokeron takana.. nämä vanhemmathan ei ole vikaherkkiä ton boksin kohdalta mutta otin pois, avasin ja totesin ettei silmämääräisesti ainakaan vikaa..
releet kävin läpi ja putsasin liitinpinnat.. myös sulakkeet tarkastin.. tämän jälkeen kuskin etupyörä pois ja abs- anturia ihmetteleen.. otin anturin irti (joka siis lähti aika murusina) ja kappas vaan.. älytön määrä hapettumaa anturin alla.. happamat pois, anturi takasin isoilla prikoilla avustaen ja heps..
abs- valot pysy sammuksis koelenkillä ja laatikko toimii niinko pitää.. toistaiseksi kaikki toiminu ok.. sitä en tiedä että mikä noista edellämainituista vian korjas koska välikokeiluja ei ollut.. voipi olla että ton boksin irtikäyttäminen ratkaisi vian..
Comment
-
-
Tänään syttyi oma abs valo ja katsoin koneelta mikä abs anturi ei tälläkertaa vastaa niin oikeataka ilmoitti. Perä ylös ja vaihtohommiin mutta se abs johto mikä tulee oikealle taakse olikin rikki?!? Siis halki ja aivan ruosteessa ja se tarvitsisi nyt vaihtaa. Yrittänyt tässä etsiä minne auton uumeniin se johto menee ja muovilokasuojan alta menee runkoon takakonttiin mutta touringin takakontissa ei mielestäni osu silmään tuo kyseinen johto. Minne piru se menee. Tietääkö kukaan/saako sltä edes vaihdettuaNykyinen - F11 M550D `13
Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97
Projektina - 66" Dart
Comment
-
-
Originally posted by Smokend View PostTänään syttyi oma abs valo ja katsoin koneelta mikä abs anturi ei tälläkertaa vastaa niin oikeataka ilmoitti. Perä ylös ja vaihtohommiin mutta se abs johto mikä tulee oikealle taakse olikin rikki?!? Siis halki ja aivan ruosteessa ja se tarvitsisi nyt vaihtaa. Yrittänyt tässä etsiä minne auton uumeniin se johto menee ja muovilokasuojan alta menee runkoon takakonttiin mutta touringin takakontissa ei mielestäni osu silmään tuo kyseinen johto. Minne piru se menee. Tietääkö kukaan/saako sltä edes vaihdettua
Katkaise huono kohta pois ja juota samanvahvuista piuhaa pätkät tilalle, suojaa liitokset kutistesukalla.
Piuhaa saa purkuautoista.Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
-
täältä löytyy 530d farkku -99 kanssa sytty abs ja acs valo ja lakkas toimimasta nopeusmittari.
Aluksi vaihdettiin taakse kuskinpuolelle anturi ja piuhat, olivat kuulemma rikki mutta sama ongelma jatkui ja todettiin että abs boksi on sökönä.
Yritetty korjauttaa "pakaillisella" velholla mutta ei saanut kuntoon.
Tänään tuli uusi boschin boksi vastaavilla osanumeroilla. Mikään ei mene elokuvissa aluksi katkasin liian voiman käytön vuoksi yhden pultin Nyt on upouusi boksi kiinni, mutta vielä palaa asc valo eli pitääkö tämä koodata jotenkin vai mitäs ihmettä ?
kaikki anturit on mukamas testattu alan liikkeessä ja ne pitäisi olla kunnossa.
Auttakaa osaamatonta tai rupeaa pikku hiljaa palaan käämit Tässä Nivalassa asustelen ilomielin jollakin voin tulla kyläileen ja maksaa vaivan palkkaa jos jotain koodausta tarvii vielä.
Comment
-
-
Vika korjattu.
No sainpahan viimeinkin oman rotiskoni kuntoon. ABSin boksi siis matkasi tarkastettavaksi ja toden totta, sieltähän oli useampi johdin irronnut. Boksi korjattiin, testattiin ja lähetettiin minulle takaisin...
No hommahan ei tietenkään ollut tällä selvä. Jossakin välissä boksista oli mennyt jotakin ns. vituralleen ja laite oli totaalisesti kuollut. Korjauksen tehneen/korjausta yrittäneen firman kautta laitettiin uusi boksi tilaukseen Saksasta ja hinnasta hyvitettiin epäonnistuneen korjauksen hinta. Autoelectronicsin toiminnasta jäi hyvä vaikutelma: nopeaa ja reilua, harmi vaan että näitä vehkeitä ei todellakaan saada kuntoon 100% varmuudella.
Uusi boksi saapui tuossa viíkko sitten, ja ilmeisesti maailmankaikkeus oli nyt sitä mieltä, että tarpeeksi on kärvistelty. Boksi paikalleen, koodaukseen ja se oli sillä selvä. Koodaus suoritettiin Kuopiossa Veljekset Laakkosella.
Kustannukset piirun yli 600 euroa sis. korjausyritys + uusi yksikkö + koodaus + rahdit. Tottakai hommaan on uponnut varoja ja aikaa, kun hakuammunnan omaisesti yritettiin selvittää missä se vika oikeasti on mutta kukapa näitä laskee...
Comment
-
-
Omasta 523i:stä on yritetty kahdella eri Bosch testerillä kahtoa vian lähdettä kun taulussa palaa ABS ja ASC, sekä mittareista toiminassa vain kierrosluku. Vakkari toimii valojen palaessa, mutta ei muut. Kummallakaan testerillä ei päästä kahtomaan ABS tietoja. Kaikkeen muuhun testerit kyllä pääsi.
Valot siis syttyy kesken ajon ja sammuvat joskus virtojen käytön jälkeen tai muutaman päivän päästä. Onko tuossa nyt vikaa itse ABS boxissa vai onko nuo testerit vääränlaisia vai eikö ne korjaamon haalariheput osaa niitä käyttää?Ajossa;
BMW 523 Touring -99
Mercedes Benz W123 230 E -79
Uusilla onnellisilla omistajilla:
BMW E36 318is -94
Mercedes Benz W124 230 E -92
Mercedes Benz W124 200 D -90
Mercedes Benz W124 230 E -87
Mercedes Benz W124 200 D -88
Mercedes Benz W201 2.0 -89
Muut:
Nissan Primera -94 (ex)
Mazda 323 -88 (ex)
Datsun 140y -79 (ex)
Comment
-
Comment