Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 523i e39 1998

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kiljune
    Newbiemmer
    • Jan 2014
    • 4
    • Suomi

    Bmw 523i e39 1998

    Auto oli 2 tuntia lämmityksessä jonka jälkeen noin 15min käynnissä ennen ajoa. 2km ajon jälkeen ihmettelin kun ei vieläkää puhalla lämmintä ja kohta huomaan että lämpömittari nousi punaselle. Sammutin auton ja rupesin tutkimaan asiaa kaverin kanssa ja pääteltiin että termostaatti jumittaa ja pienen koputtelun jälkeen se aukesi, luultavasti? Ei muuta kun auto käyntiin ja jatkamaan matkaa. Loppu matkalla ei enää nostanut lämpöjä mutta mökkiin ei puhaltanut kuin haaleaa ilmaa johtisiko se siitä että tarmari on jumittanut auki asentoon?

    Parin päivän päästä kun uusi termari ja jäähdytysnesteet oli vaihdettu kokeilin avata öljykorkin käynnissä ollessaan ja auto sammui. Tutkin asiaa ja huomasin että ennen öljykorkissa oli pientä imua koneeseen päin ja kesti käynnissä jos korkin otti pois mutta nyt korkissa on painetta ulospäin ja ei kestä käynnissä kun korkin ottaa pois joten onko mahdollista että kansipahvi kerkesi palaa kun nosti lämpöjä? vai onko jokin huohotin tukossa?:think Kertokaa te viisaammat jos tiedätte.
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16361
    • Leppävirta

    #2
    Kun oireet alkoi niin oliko koneessa riittävästi jäähdytysnestettä?
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Kiljune
      Newbiemmer
      • Jan 2014
      • 4
      • Suomi

      #3
      Originally posted by Haju69 View Post
      Kun oireet alkoi niin oliko koneessa riittävästi jäähdytysnestettä?
      Oli luultavasti vähä sen COLD rajan alapuolella.

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16361
        • Leppävirta

        #4
        Todennäköisesti vika ollut liian vähäisessä nestemäärässä eikä termostaatissa.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Kiljune
          Newbiemmer
          • Jan 2014
          • 4
          • Suomi

          #5
          Originally posted by Haju69 View Post
          Todennäköisesti vika ollut liian vähäisessä nestemäärässä eikä termostaatissa.
          OK. Mites sitten tuo öljykorkin paine homma. Jotkut sanovat että se on normaalia kun auto sammuu korkin pois ottaessa mutta kun se ei sitä ole ennen tehnyt eikä tee kaverin autossakaa e39 sekin.

          Comment

          • Yyz
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 151
            • Pirkkala

            #6
            Olisko kuitenkin separaattori tai ilmavuoto jossain, ei oikein sovi kansipahvin oireisiin. Jos menee vedet ja öljyt sekaisin tai puhaltaa syyläristä nesteet pihalle niin silloin varmemmin kansipahvi.

            Ehkä se jäähdytin oli kuitenkin jäässä kun oli noita kovia pakkasiakin, ei päässyt nesteet kiertämään, ja sen tähden nostanut lämpöjä.

            Comment

            • Kiljune
              Newbiemmer
              • Jan 2014
              • 4
              • Suomi

              #7
              Originally posted by Yyz View Post
              Olisko kuitenkin separaattori tai ilmavuoto jossain, ei oikein sovi kansipahvin oireisiin. Jos menee vedet ja öljyt sekaisin tai puhaltaa syyläristä nesteet pihalle niin silloin varmemmin kansipahvi.

              Ehkä se jäähdytin oli kuitenkin jäässä kun oli noita kovia pakkasiakin, ei päässyt nesteet kiertämään, ja sen tähden nostanut lämpöjä.
              Joo no täytyy putsata separaattori ja tarkistaa letkut. On se hyvä kun jollain on tietoa näistä asioista.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎