Auto oli 2 tuntia lämmityksessä jonka jälkeen noin 15min käynnissä ennen ajoa. 2km ajon jälkeen ihmettelin kun ei vieläkää puhalla lämmintä ja kohta huomaan että lämpömittari nousi punaselle. Sammutin auton ja rupesin tutkimaan asiaa kaverin kanssa ja pääteltiin että termostaatti jumittaa ja pienen koputtelun jälkeen se aukesi, luultavasti? Ei muuta kun auto käyntiin ja jatkamaan matkaa. Loppu matkalla ei enää nostanut lämpöjä mutta mökkiin ei puhaltanut kuin haaleaa ilmaa johtisiko se siitä että tarmari on jumittanut auki asentoon?
Parin päivän päästä kun uusi termari ja jäähdytysnesteet oli vaihdettu kokeilin avata öljykorkin käynnissä ollessaan ja auto sammui. Tutkin asiaa ja huomasin että ennen öljykorkissa oli pientä imua koneeseen päin ja kesti käynnissä jos korkin otti pois mutta nyt korkissa on painetta ulospäin ja ei kestä käynnissä kun korkin ottaa pois joten onko mahdollista että kansipahvi kerkesi palaa kun nosti lämpöjä? vai onko jokin huohotin tukossa?:think Kertokaa te viisaammat jos tiedätte.
Parin päivän päästä kun uusi termari ja jäähdytysnesteet oli vaihdettu kokeilin avata öljykorkin käynnissä ollessaan ja auto sammui. Tutkin asiaa ja huomasin että ennen öljykorkissa oli pientä imua koneeseen päin ja kesti käynnissä jos korkin otti pois mutta nyt korkissa on painetta ulospäin ja ei kestä käynnissä kun korkin ottaa pois joten onko mahdollista että kansipahvi kerkesi palaa kun nosti lämpöjä? vai onko jokin huohotin tukossa?:think Kertokaa te viisaammat jos tiedätte.
Comment