Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 akkujännite, Laakkoshöpinää..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #46
    Olikohan tuossa Volvojupakassa maksettu sitten lisähintaa niistä sporttipenkeistä, jotka jäi sitten saamatta?

    Itsellä kokemuksia kuluttajavalituslautakunnasta, johon jouduin asian viemään, koska sovittelu ei johtanut mihinkään ja korjaamo tarjosi hyvitykseksi kaljakoria:(. Alunperin n. 400mk korjausarvio paisui kolmen korjauskerran jälkeen yli 2500mk ja homma ei tullut ikinä kuntoon, mutta osia hajotettiin vaikka kuinka paljon. Hävisin jutun, koska kyseessä oli lautakunnan mielestä niin vanha auto ettei korjaaminen aina onnistu ja auton km-lukemasta ei ollut tietoa??? Todella hyvät syyt!!! Kannattaa olla tarkkana noissa asioissa, sillä vastapuoli saattaa valehdella miten haluaa ja näitä pidetään sitten totuuksina lautakunnassa. Niin ja ei kannata myöntää edes kysyttäessä, ettei km-lukemasta ole takuuta. Esim. tapauksessani oli kyseessä Ford, jossa mittari pyörähtää 100tkm:ssä ja h-kirja puuttui.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #47
      No, se perusongelma miksi tämä nykyinen "huoltotoiminta" on opeteltu osien vaihtoautomaatiksi, johtuu pitkälti kuluttajista itsestään. Jos tilaatte kotiinne piippumuurarin paikkaamaan rapistuneen takan ja hän pykääkin uuden grillin takapihalle, ette takuulla maksa euroakaan uudesta grillistä ja tekemättömästä takan korjauksesta. Tai jos ravintolassa tilaatte brassipihvin ja saattekin kalakeiton sekä laskun pihvistä ja keitosta, ette taatusti laskua hyväksy. Nyt kuitenkin surutta maksellaan turhia "tulpanvaihtoja" ja turhaan tehdystä työstä jos kyseessä on ajoneuvohuolto. Kuluttaja on siis tottunut maksamaan/palkitsemaan huollon ammattitaidottomuudesta jolloin koko huoltotoiminta voidaan yleensä ulkoistaa ja teettää ammattikoulun työharjoittelijoilla. Kuitenkin puhutaan huomattavistakin euromääristä turhaan/väärin tehtyä työtä, joka maksatetaan työn teettäjällä. Systeemi kyllä oppii käyttämään hyväkseen Suomalaisen kuluttajan(usein yrityksen) typeryyttä maksaa tyhjästä. Mikäli jokainen tehty turha/väärin tehty työ jäisi huoltoliikkeeltä veloittamatta, olisi huoltotoiminnan ammattitaso melko pian aivan eri sfääreissä kuin nykyinen "kokeillaampa tuota" menttaliteetti.
      Eli reklamoikaa ihmeessä aina turha/väärin tehty työ ja kieltäytykää sitä maksamasta. Koska turhan työn veloittaminen on jo totuttu maan tapa auton huoltotoiminnassa, ei oikeuksiaan aina saa ulosmitattua kuin kuluttajasuojan kautta, mutta sitä kautta sitten.

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #48
        Originally posted by KFZ-Koenig
        Olikohan tuossa Volvojupakassa maksettu sitten lisähintaa niistä sporttipenkeistä, jotka jäi sitten saamatta?
        Kyllä, eli lisävarustepaketille oli oma hintansa, jonka perusteella nämä tavalliset penkin maksoivat muutaman tuhannen Euroa enemmän kuin muissa samaan aikaan myydyissä autoissa.

        Hemi kirjoitti ihan niin kuin asia on. Tässä joutuessani selvittelemään asiaa paikan päällä useaan otteeseen, näin kolme tapausta joissa nainen turkissaan tulee hakemaan uudehkoa autoaan huollosta ja laskua ojennettaessa vastapuoli aloittaa lauseensa "Siinä olikin se ja se ja jouduttiinkin vaihtamaan..." Sääliksi kävi. Tolkuton määrä rahaa virtaa huollon läpi päätymättä koskaan lisäarvoksi asiakkaalle.

        Vein vähän aikaa sitten firman auton huoltoon merkkiliikkeeseen (sattumalta juuri Laakkonen) ja käyttäjät olivat jättäneet viestin että jarrupoljin painuu syvälle. Totsein itsekin saman ja iloitsin kun huollosta autoa hakiessa huoltoneuvoja kertoi että siellä oli takajarruissa korjattavaa ja että siitä se polkimen painuminen johtui. Pihasta lähtiessäni jarrupoljin painui edelleen yhtä syvälle ja laskussa luki että takajarruja oli puhdistettu jarrupölystä satasen edestä.
        ---

        Comment

        • KFZ-Koenig
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2900

          #49
          Hemi

          olet oikeassa tuossa, että kannattaa kieltäytyä maksamasta. Se ei kuitenkaan aina tuota tulosta kuten omassa tapauksessani ja tällöin ei jää muuta vaihtoehtoa kuin varastaa auto takaisin kakkosavaimilla tai maksaa lasku ja vaatia rahoja myöhemmin takaisin. Maksoin itse laskun ja luotin oikeuteen, mutta turhaan. Tämän jälkeen olen pyrkinyt tekemään kaiken autooni itse learning by doingilla. Muutaman kerran tämä ei ole ollut mahdollista ja olen joutunut viemään auton korjaamolle, mutta tällöin olen seurannut vieressä mitä tapahtuu. Ehkä v-mäistä korjaamon hlökunnalle, mutta eipä ole laskutettu sen jälkeen ajasta ylimääräistä, eikä osia rikottu. Huoltokirjaankaan ei ole tarvinnut hakea öljynvaihdoista sen jälkeen leimoja kun paljastui, että koneessa oli 2l liikaa öljyä, propusta vedetty jengat pois ja proppu liimalla kiinni :(
          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

          Comment

          • Masatus
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 867
            • Haukipudas

            #50
            Pistän tänne tän kyssän kun en jaksa aloitaa uutta topiccia jospa joku lukee tämän.
            Eli bemuissa joissa on sähkösäätöiset penkit niin onko niissä automaattisesti/alkuperäisesti ohjelmoitavissa joka kuskille omaan avaimen perään omat säädöt...että kun napauttaa ovet auki niin penkki säätyy aiemmin tallentamaasi asentoon....vai pitääkö hommata jokin lisälaite vai hä??

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              #51
              Piti heti editoida vastausta, kun luin asiayhteyden hieman huolimattomasti. Ainakin uudemmissa avainmuisti löytyy aina, ominaisuudet pitää koodata merkkiliikkeessä. Vanhemmissa riippuu varmasti avaimen kaukosäätöosan mallista.
              Last edited by Clavurion; 26-01-2007, 14:27.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Masatus
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 867
                • Haukipudas

                #52
                Originally posted by Clavurion View Post
                Piti heti editoida vastausta, kun luin asiayhteyden hieman huolimattomasti. Ainakin uudemmissa avainmuisti löytyy aina, ominaisuudet pitää koodata merkkiliikkeessä. Vanhemmissa riippuu varmasti avaimen kaukosäätöosan mallista.
                paskat sä mitn huolimattomasti lukenu ku se kysymys oli vaan kirjoitettu niin vaikesti...juu ja autot joita tarkoitin tuossa niin e39 ja vm 99-2001...mut eiköhän toi vastaus riitä mulle.

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #53
                  Originally posted by Masatus View Post
                  paskat sä mitn huolimattomasti lukenu ku se kysymys oli vaan kirjoitettu niin vaikesti...juu ja autot joita tarkoitin tuossa niin e39 ja vm 99-2001...mut eiköhän toi vastaus riitä mulle.
                  What ever! Viisaammat valaiskoon, löytyykö pre-faceliftistäkin vakiona avainmuistia.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎