Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530D Vesipumpun kesto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 325E
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1227
    • LAHTI

    E60 530D Vesipumpun kesto?

    Oletteko vaihtaneet miten E60 530D vesipumppua, onko joutunut vaihtaa termarin vaihdon yhteydessä. Eli paljonko kilometrejä se kestää.
    Onko vesipumppu sama vielä LCI mallissa.
  • Jarppa63
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 759
    • Kerava

    #2
    Mun -08 (LCI) hajosi vesipumppu jossain reilussa 100.000 km:ssa. Ei ole yleistä.
    Jarppa
    BMW i4M50 individual -23
    exiä: BMW 545e -21
    BMW F33 435xd -15
    M550xd-12
    e93 330da -08
    Dodge Stealth RT/TT -91
    Ford Thunderbird SC -91
    Olds Supreme avo -71
    Chevy Chevelle 2d HT -72

    Comment

    • 325E
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1227
      • LAHTI

      #3
      Pitäiskö hommata kun..

      Pitäiskö sitten hommata uusi vesipumppu ja on tulossa termariremppa kohtapuolin ja kun mittarissa on jo 198th vm.2008 530D LCI



      Originally posted by Jarppa63 View Post
      Mun -08 (LCI) hajosi vesipumppu jossain reilussa 100.000 km:ssa. Ei ole yleistä.
      Jarppa

      Comment

      • _Rontti
        BTCF Member
        • Sep 2008
        • 1192
        • Raahe

        #4
        itsellä meni vaihtoon vesipumppu ja termostaatit 183tkm kohdalla. Ja nesteet tietty väljää oli jo vesipumpun akselissa.
        -Raahe connection-
        E39 LeMans BlueM5
        E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
        E39 523i Montrealblau
        E34 DiamantSchwartz 535i
        Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

        Comment

        • Pe-te
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2008
          • 198
          • Ylöjärvi

          #5
          Noin 200tkm oli myös täällä mittarissa kun laukesi.
          F11 520dA (N47N) -13
          ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
          ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03

          Comment

          • 325E
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1227
            • LAHTI

            #6
            Asiaan kysymys..

            Asiaan liittyvä kysymys kun en ole mitään vielä purkanut, kuvia katsottuna pakosarjanpuoleinen EGR kiinnitys onko siinä ongelmaa kun pultti on 8mm x 30mm ja kanta Torx, lähteekö se hyvin irti ja voiko korvata sen RST pultilla jossa on perinteisempi kuusiokolokanta joka olisi syvempi kuin alkuperäinen Torx-pultti, tuohon termari ja pumpun vaihtoremponttiin otan vastaan kiitollisuudella remppa-ohjeita , miten teillä remppa meni ja mihin asiaan pitää kiinnittää huomiota ettei riko mitään...ja onko suositeltavia vaihdettavia osia kuin nuo pumppu ja molemmat termarit.




            Originally posted by Pe-te View Post
            Noin 200tkm oli myös täällä mittarissa kun laukesi.

            Comment

            • Laapander
              Bimmer Rookie
              • Aug 2011
              • 38
              • Harjavalta

              #7
              Itse vaihdoin hihnat samalla kun vaihdoin termarit ja vesipumpun.
              Eikös termareista löydy ihan hyvin searchilla juttua.:think
              BMW e91 325d -07
              V70 MK3 2,4d -09
              ex Transit -09 raksapaku
              ex BMW e61 530dA-04 Ei viikkoa ilman vikaa
              ex volvo s60 -04
              ex BMW e46 320d -02

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1964
                • Seinäjoki

                #8
                Vaihdoin 330tkm kohdalla varoiksi, ei ollut vielä mitenkään huonokuntoisen oloinen tuo vanha. Luultavasti alkuperäinen, huoltotiedoista ei ainakaan näkynyt että olis koskaan vaihdettu.
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2978
                  • Uusimaa

                  #9
                  Hyvä kysymys.
                  Itsellä ollut 6 kpl E60/61, km välillä 50 - 260 t ja yhdessäkään ei ainakan papereiden mukaan oltu vesipumppua vaihdettu. Eikä vuotanut tai kitissyt myöskään. Eli ei tuo vesipumpun meneminen alta 200 tkm varmasti yleistä ole.
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • Tume
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2005
                    • 250
                    • Helsinki

                    #10
                    Itsellä oli mittarissa 355tkm kun vaihdoin pumpun varmuuden vuoksi, oli alkuperäinen. Aivan pieni välys oli havaittavissa, mutta olis varmaan toiminut moitteetta vielä pitkään.Samalla meni siltä suunnalta vaihtoon termarit, hihnat ja kiristinrullat.
                    F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

                    Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

                    Comment

                    • 325E
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1227
                      • LAHTI

                      #11
                      Miten nuo letkut?

                      Miten teillä nuo letkut on kestäneet ja onko o-rengas tiivisteet jääneet vuotamaan. Miten tuó EGR 8mm x 30mm pultti Torx-kannalla onko se lähtenyt hyvin pois.?



                      Originally posted by Tume View Post
                      Itsellä oli mittarissa 355tkm kun vaihdoin pumpun varmuuden vuoksi, oli alkuperäinen. Aivan pieni välys oli havaittavissa, mutta olis varmaan toiminut moitteetta vielä pitkään.Samalla meni siltä suunnalta vaihtoon termarit, hihnat ja kiristinrullat.

                      Comment

                      • Tume
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2005
                        • 250
                        • Helsinki

                        #12
                        Ei ollut minkään pulttien kanssa ongelmia, eikä myöskään jäänyt vuotoja. Putsasin letkujen o-renkaat ja liitospinnat hyvin ennen asennusta. Ja egr-termarille marmorilta uusi o-rengas, niissä on vissiin joillain ollut vuotoja jos vanhalla on kasattu.
                        F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

                        Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9156
                          • Oulu

                          #13
                          Eipä niiden tiivisteiden kanssa ole ollut ongelmia, kun putsaa ne ja ennen asennusta sipaisee pintaan jarrukumirasvaa. Liitokset menevät helposti paikalleen ja tiivisteet asettuvat oikein, eivätkä leikkaannu.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎