Oletteko vaihtaneet miten E60 530D vesipumppua, onko joutunut vaihtaa termarin vaihdon yhteydessä. Eli paljonko kilometrejä se kestää.
Onko vesipumppu sama vielä LCI mallissa.
Asiaan liittyvä kysymys kun en ole mitään vielä purkanut, kuvia katsottuna pakosarjanpuoleinen EGR kiinnitys onko siinä ongelmaa kun pultti on 8mm x 30mm ja kanta Torx, lähteekö se hyvin irti ja voiko korvata sen RST pultilla jossa on perinteisempi kuusiokolokanta joka olisi syvempi kuin alkuperäinen Torx-pultti, tuohon termari ja pumpun vaihtoremponttiin otan vastaan kiitollisuudella remppa-ohjeita , miten teillä remppa meni ja mihin asiaan pitää kiinnittää huomiota ettei riko mitään...ja onko suositeltavia vaihdettavia osia kuin nuo pumppu ja molemmat termarit.
Vaihdoin 330tkm kohdalla varoiksi, ei ollut vielä mitenkään huonokuntoisen oloinen tuo vanha. Luultavasti alkuperäinen, huoltotiedoista ei ainakaan näkynyt että olis koskaan vaihdettu.
Hyvä kysymys.
Itsellä ollut 6 kpl E60/61, km välillä 50 - 260 t ja yhdessäkään ei ainakan papereiden mukaan oltu vesipumppua vaihdettu. Eikä vuotanut tai kitissyt myöskään. Eli ei tuo vesipumpun meneminen alta 200 tkm varmasti yleistä ole.
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Itsellä oli mittarissa 355tkm kun vaihdoin pumpun varmuuden vuoksi, oli alkuperäinen. Aivan pieni välys oli havaittavissa, mutta olis varmaan toiminut moitteetta vielä pitkään.Samalla meni siltä suunnalta vaihtoon termarit, hihnat ja kiristinrullat.
Miten teillä nuo letkut on kestäneet ja onko o-rengas tiivisteet jääneet vuotamaan. Miten tuó EGR 8mm x 30mm pultti Torx-kannalla onko se lähtenyt hyvin pois.?
Itsellä oli mittarissa 355tkm kun vaihdoin pumpun varmuuden vuoksi, oli alkuperäinen. Aivan pieni välys oli havaittavissa, mutta olis varmaan toiminut moitteetta vielä pitkään.Samalla meni siltä suunnalta vaihtoon termarit, hihnat ja kiristinrullat.
Ei ollut minkään pulttien kanssa ongelmia, eikä myöskään jäänyt vuotoja. Putsasin letkujen o-renkaat ja liitospinnat hyvin ennen asennusta. Ja egr-termarille marmorilta uusi o-rengas, niissä on vissiin joillain ollut vuotoja jos vanhalla on kasattu.
Eipä niiden tiivisteiden kanssa ole ollut ongelmia, kun putsaa ne ja ennen asennusta sipaisee pintaan jarrukumirasvaa. Liitokset menevät helposti paikalleen ja tiivisteet asettuvat oikein, eivätkä leikkaannu.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment