Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 pre lci sport ratti + vaihdeläpyskät jälkiasennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PetriPT
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 290
    • Ylöjärvi

    E60 pre lci sport ratti + vaihdeläpyskät jälkiasennus

    Kertokaapas viisaammat saakohan Pre-lci 2005 e61 530dA:han asennettua sport-rattia jossa vaihdeläpyskät? :think

    Meneekö ihan koodaamalla, vai vaatiiko johtomuutoksia?

    Esim. tälläistä nyt tarkoitan:
    now. 530D E61 2005
    ex. 325i A Touring 2004
  • pyyn0
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 1053
    • Fin

    #2
    On mahdollista, ainakin jenkkilässä näitä ovat touhunneet. En vain ymmärrä miksi? Ainakin slip ring menee vaihtoon ja johtotöitä. Koodailuja ei tarvii.
    -BMW F11 530xd -12
    -BMW E60 530dA -04
    -BMW E23 735iA -85
    Ex
    -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
    -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
    -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
    -BMW E39 528i 96

    Comment

    • djs^
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 1177
      • Mikkeli

      #3
      Kyl tuolla e39 puolella joku rakenti smg läpykät rattiin. Johtoja ei muistaakseni tarvinnu vetää kun vaihekepille.
      EX :
      -E36 316
      -E36 325
      -E39 523
      -E39 530dA M-Sportx2
      -E60 525dA M-Sport x2
      -E60 545i Matte white
      -E53 x5
      -E91 3xx

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        #4
        Riippuu korimallista missä kohdassa läpysköjen signaali menee väylään ja tästä taas riippuu että mihin asti piuhoja pitää vetää. Laitoin omaa F11:een läpyskät ja lämmityksen, läpysköitä varten ei tarvinnut vetää mitään piuhoja sillä viiksipaketti siirtää signaalin väylään. Sitten taas esim F25-korissa piuhat pitää vetää vaihdelaatikolle ja tässä tulee ongelmia jos läpivientikelassa ei ole tyhjiä pinnejä. Joissain malleissa piuhat taas vedetään hanskalokeron taakse. Mun piti saada virransyöttö ratinlämmittimelle, kelassa ei ollut ollenkaan tähän tarkoitettuja pinnejä. Toisen liittimen yhteydessä oli kuitenkin muutama vapaana, käytin niitä. Avasin kyllä viiksipaketin ensin ja totesin että homman voi tehdä.

        Ota WDS esille ja tutki kytkikset, niistä näkee että mihin asti signaali kulkee omissa piuhoissa. Koodauksen tuo luultavasti vaatii päälle, varma en kylläkään ole. Tämä on kirjoitettu sillä oletuksella että pre-lci e60 on ollut mahdollista tilata tehtaalta läpysköillä.
        Last edited by böntti; 12-04-2014, 00:35.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • Rale
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1482
          • Porvoo

          #5
          Pre-faceliftiä on saanut vaihto läpysköillä. Se tuleeko piuhat slipringin vai sen ratin alakolmion sisälle upotetun "mokkulan" kautta auttaisi paljon.

          Comment

          • overboost
            Bimmer Rookie
            • Oct 2004
            • 181
            • E-Suomi

            #6
            Originally posted by böntti View Post
            Ota WDS esille ja tutki kytkikset, niistä näkee että mihin asti signaali kulkee omissa piuhoissa.
            Löytyykö uudempiin jostain wds:ää?

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2857
              • Tampere

              #7
              Originally posted by overboost View Post
              Löytyykö uudempiin jostain wds:ää?
              Kuinka uusia tarkoitat? E-sarjan WDS löytyy googlella "bmw wds". F-sarjan kytkikset löytyy ISTAsta (myös e-sarja).
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • PetriPT
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2010
                • 290
                • Ylöjärvi

                #8
                Nostellaanpas tätä ylös.
                Painiskelen auton osalta vähän eri probleemien kanssa tällä hetkellä, mutta väliajalla kyselisin miten Pre-LCI ja LCI sportratit eroavat fyysisesti toisistaan?

                Paljon puhutaan että LCI ratti pitää modata jotta sopii Pre-LCI ratin tilalle, mutta mitä tuo modaus tarkoittaa käytännössä?
                now. 530D E61 2005
                ex. 325i A Touring 2004

                Comment

                • Hunt
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2013
                  • 100
                  • Finland

                  #9
                  Last edited by
                  Last edited by Hunt; 05-01-2015, 20:00.

                  Comment

                  • Boiga
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 1773
                    • Ylöjärvi

                    #10
                    Originally posted by PetriPT View Post
                    Nostellaanpas tätä ylös.
                    Painiskelen auton osalta vähän eri probleemien kanssa tällä hetkellä, mutta väliajalla kyselisin miten Pre-LCI ja LCI sportratit eroavat fyysisesti toisistaan?

                    Paljon puhutaan että LCI ratti pitää modata jotta sopii Pre-LCI ratin tilalle, mutta mitä tuo modaus tarkoittaa käytännössä?
                    Itse laitoin lci m sport ratin pre lci sport ratin tilalle ja eroa on siis siinä että onko nappi startti vai ei. Rattilukko on erilailla toteutettu sekä airbagin ohjausyksikkö eri paikassa ratin sisällä. Buksin-1 mulle modasi ratin, itse koin että ohjelmaa sen verran etten jaksa alkaa opettelemaan...

                    Lci mallissa mulla rattivaihteet ja 80kmh vauhdissa haluan viimeisen pykälän käyttöön niin tökkään ratista isommalle. Lci mallissa kun ei vaihdevipua tarvitse pitää sportilla että läpät toimii :-)
                    Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7527
                      • Jyväshyvä

                      #11
                      Originally posted by PetriPT View Post
                      Nostellaanpas tätä ylös.
                      Painiskelen auton osalta vähän eri probleemien kanssa tällä hetkellä, mutta väliajalla kyselisin miten Pre-LCI ja LCI sportratit eroavat fyysisesti toisistaan?

                      Paljon puhutaan että LCI ratti pitää modata jotta sopii Pre-LCI ratin tilalle, mutta mitä tuo modaus tarkoittaa käytännössä?
                      Ei mitenkään jos auto on 9/2005 tai uudempi (siis kiinnitykseltään).
                      Vanempiinkin saa uudemman ratin sovitettua, joku nystyrä pitää viilata pois ja tehdä pari reikää...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • PetriPT
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2010
                        • 290
                        • Ylöjärvi

                        #12
                        Ok, entä käykö vanhan sportratin slipring suoraan uuden tilalle?
                        Ja voiko vanhan mallin bagin laittaa uuden mallin rattiin kiinni?
                        now. 530D E61 2005
                        ex. 325i A Touring 2004

                        Comment

                        • Boiga
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 1773
                          • Ylöjärvi

                          #13
                          Originally posted by PetriPT View Post
                          Ok, entä käykö vanhan sportratin slipring suoraan uuden tilalle?
                          Ja voiko vanhan mallin bagin laittaa uuden mallin rattiin kiinni?
                          Mulle tuli 2007 autosta m-sport ratti 2004 autoon jossa oli pelkkä sport ratti. Muuten heittämällä airbag, lista sekä napit mutta tosiaan yksi nystyrä pois sekä pari reikää johon tapit sekä muistaakse jotkin ruuvin reijät ja airbaginin kuuluvan boxin tilan kaiverrus. Työtä on jonkin verran ja tarkkuutta täytyy olla... itse teetin buksin-1 kautta, samalla tuli uusi verhoilu :-) ja tarkennetaan että mulle tuli lci ratti raakana, pelkkä kehä käytännössä ja siirsin vanhasta kaiken tarvittavan uuteen.

                          Mutta siis vain sport ja m-sport menevät osien puolesta ristiin. Normi ratin bägi on erilainen :-)
                          Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                          Comment

                          • PetriPT
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2010
                            • 290
                            • Ylöjärvi

                            #14
                            Löysinkin googlettamalla ulkomaan foorumeilta tietoa.
                            Näköjään joutuu jonkin verran koneistamaan rattia että menee paikalleen. Myös airbagin kytkentä on erilainen.

                            Slipringin osalta pari pinniä pitäisi olla vapaana ja niitä pystynee käyttämään tuon vaihteenvaihtosignaalin kuljettamiseen.
                            Oikealla kytkennällä vaihteiston ei tarvitse olla DS asennossa vaihtoa varten vaan D ja DS-asennon välillä pystyy selaamaan yhtaikaisesti molempia läpysköjä painamalla.

                            Pitääpä hommata sitten jostain vielä ratti ja tutkiskella tuota tarkemmin yrityksen ja erehdyksen kautta. :think
                            now. 530D E61 2005
                            ex. 325i A Touring 2004

                            Comment

                            • -pekkis-
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2012
                              • 128
                              • Turku

                              #15
                              LCI M5 ratti kannattanee laittaa jos alkaa harrastamaan, on aika miellyttävä käytössä.

                              Oletko saanut kytkentöjä mietittyä? Tarvitsisi itsekin harjoitella nuo läpät lopulta toimimaan jollei auto mene vaihdossa pois. Itse ajattelin modata sport-napin tuohon mutta jos saa noin molemmista viiksistä päälle niin olen kiinnostunut.
                              E39 M5 -01

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎