Originally posted by Whispi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 alustana h&r + Koni FSD
Collapse
X
-
Ei minulla ole ollut valittamista, en ole vielä noita FSD:tä asennuttanut alle tähän "uuteen" autoon. M-sportin jouset eli jotain -30mm luokkaa? Aiemmassa e60 myös M-sportin jouset ja 19" rattaat, ei mielestäni liian kova. Tietysti jos aiemmin on ajellut jollain xxx/60 rengastuksella niin varmasti tuntuu kovalta-12 E70 40d
Ex:
-11 Porsche 958
-11 F11 535dA
-09 E90 330dA
-09 E61 530dA
-09 E60 530xdA
-04 E60 530dA
+10 muuta kakkoskolmos värkkiä
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostKerro lisää millaisia muutoksia tuli, juuri tuo mukavuuden muutos käytännön esimerkein kiinnostaa. Onko jouset yhä nuo H&R? Mikä rengaskoko ja minkämerkkiset renkaat sinulla on?
Rengastuksena 19" etu 245/40, taka 275/35, Nankang ns2
Terävät epätasaisuudet nielee todella pehmeästi, silti hyvin jämäkkä muuten käsitellä mutkiin ja nopeissa väistöliikkeissä. Isoissa nopeasti ajettavissa heitoissa ei tule tunnetta, että jouset pohjaa, mikä tuli m-sport -iskareilla, vaan pysäyttää heti liikkeen. Tämäkin pehmeästi.E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
-
Heittääkääpäs lisää, tuoreempia kokemuksia näistä FSD-tolpista E6x -malleissa. Edelliseen Volvoon sellaiset laitoin, mutta on autona niin erilainen että ei varmaan voi verrata E6x:ään.
Mietin että tilaanko Sachsin "SportSuspension" -iskarit vai nuo FSD:t. Hintaero kun ei ole kauhean suuri... Pumppujen kaveriksi on tulossa originaalit M-Sport-jouset.
Comment
-
-
Koni Fsd- kokemuksia vakio tai Eibach prokit- jousilla? Itsellä on 170tkm ajettu Sport suspension setting alusta (-15mm?) ja olen pitänyt tuota aika kovana kun kaikki poikkiraidat ja epätasaisuudet lyö läpi. En tiedä onko iskarit tien päässä, ainakin ajossa alkaa pitkiin routaheittoihin pomppimaan.
Haluaisin pehmeyttä, ajomukavuutta mutta myös jämäkkyyttä ettei kori kallistele hervottomasti. Olisiko Eibach Prokit+Koni Fsd tai jopa vakio 530d jouset +Koni Fsd?
Auto näyttää omaan silmään kivalta nyky 15mm madalluksella ja vakiorenkailla. Tosin tykkäsin pehmeydessä edellisen 520d:n vakioalustasta enemmän koska se oli pehmeä ajella kaupungissa mukulakivillä ja siltasaumojen yli. Nyt pitää ajolinja valita ettei täräyttele pahimpien poikkisaumojen yli mikä on perseestä. Tämän tasoisen auton pitäisi olla pehmeä ellei halua tontittaa.
Onkohan tuo Prokit pehmeämpi kuin Sport Suspension setting jouset..:thinkJarppa
Toyota GT86
(330d Sport F31 N57 2014)
( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
(330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
( 530da E60 M57N2 2006)
( 520da E60 2006)
( 520 E39x3)
(E46x2)
(Z3)
Comment
-
-
Originally posted by JarnoE36 View PostKoni Fsd- kokemuksia vakio tai Eibach prokit- jousilla? Itsellä on 170tkm ajettu Sport suspension setting alusta (-15mm?) ja olen pitänyt tuota aika kovana kun kaikki poikkiraidat ja epätasaisuudet lyö läpi. En tiedä onko iskarit tien päässä, ainakin ajossa alkaa pitkiin routaheittoihin pomppimaan.
Haluaisin pehmeyttä, ajomukavuutta mutta myös jämäkkyyttä ettei kori kallistele hervottomasti. Olisiko Eibach Prokit+Koni Fsd tai jopa vakio 530d jouset +Koni Fsd?
Auto näyttää omaan silmään kivalta nyky 15mm madalluksella ja vakiorenkailla. Tosin tykkäsin pehmeydessä edellisen 520d:n vakioalustasta enemmän koska se oli pehmeä ajella kaupungissa mukulakivillä ja siltasaumojen yli. Nyt pitää ajolinja valita ettei täräyttele pahimpien poikkisaumojen yli mikä on perseestä. Tämän tasoisen auton pitäisi olla pehmeä ellei halua tontittaa.
Onkohan tuo Prokit pehmeämpi kuin Sport Suspension setting jouset..:thinkBMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by JarnoE36 View PostHaluaisin pehmeyttä, ajomukavuutta mutta myös jämäkkyyttä ettei kori kallistele hervottomasti.
Paras lääke kallisteluun on se, että vaihdat paksummat kallistuksenvakaajat ja vielä lisäjämäkkyyttä saat jos vaihdat kallistuksenvakaajan kumiset runkopuslat esim. Powerflexin uretaanipusliin.
Itsellä nyt H&R vakaajat, edessä 27mm ja takana 19mm, vakiot muistaakseni 25/15mm ja toimii loistavasti vakiotolppien ja H&R -35mm jousien kanssa.F11 M550d -13
ex:
E60 535d -08 405/800
E39 M5 -99
E60 530dA -03 302/660
E39 523iA -98
Lada 1600 -91
Ford Escort Sport -72
Comment
-
-
Joo, nuo ohuet kallistuksenvakaajat tuntuu olevan E60:n alustan pahin kompastuskivi. Vakiot on kyllä niin heppoiset, että millään jousi/iskari-kombinaatiolla tuota keulan "sukellus-ilmiötä" ei tahdo saada kuriin. Itselläni on nyt neljäs alustakombinaatio kokeilussa, joka on H&R+Koni Sport. Tämä paketti on ainakin meikäläiselle jo aivan rajatapaus, että onko jo päivittäiskäyttöön liian jäykkä. Tosin nyt on alkanut jo tottua. Mutta silti rampeilla huomaa että keulan ulompi kulma sukeltaa liikaa kallistelun takia (suhteessa alustan muuhun jämäkkyyteen).
Vakaajat olen jo päivittänyt vakioista M-Sport-malleihin (25,6mm/18mm). Tilanne kyllä parani paljon kun laitoin jälkeenpäin näihin ym. vakaajiin ja etupään poikittaisalatukivarsiin Powerflexit. Poikittaistukivarsissa Powerfleksit ei tuntuisi heikentävän mukavuuttakaan, joten on ihan suositeltava modaus, joka parantaa ohjauksen tarkkuutta.
Tekisi mieli tilata nämä H&R:n vakaajat, mutta jostain syystä niitä markkinoidaan vain sedan-malleihin? Miksi? Ainakin vakio-vakaajat on samat sekä farkkuihin että sedaneihin.
joku aika sitten ajelin pari päivää Audin A6 S-Line quatrolla, jossa hämmästelin auton todella vähäistä kallistelua mutkissa. Nosturilla selvisi että autossa on vakiona todella paksut ja jämäkät vakaajatangot. En mitannut niitä, mutta veikkaan että olivat jämäkämpää tekoa kuin esim. M5:ssä. Ja kyseessä oli muilta osin aivan tavallinen 3,0TDiq (loppuunajetuilla iskareilla).
Comment
-
-
Originally posted by Juspa View PostAika vähän löytyy haulla ylipäätään tietoa noista Konin FSD -iskareista. Itseä kiinnostaisi laittaa kyseinen setti autoon, tuollahan pitäisi saada mukavan ajon kun pehmentää terävät iskut ja on kuitenkin jämäkkä muutoin.
Nyt siis alla -35 h&r jouset m-sport iskareilla joista toinen takaiskari oksentanut mehut ulos.
Onko kellään kokemuksia noista?
Muita vaihtoehtoja katselin Koni sport ja Bilstein b6/8.
Comment
-
-
Originally posted by BMW E60 View PostOnko myynnissä noi h r jouset?E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
-
Mistä ootte tilanneet iskarit? Edessä öljyt pihalla toisesta ja toinen jumissa.
Emäntä viikon valitteli ja olihan se surkea ajaa, kun itekkin viimein vaivauduin koittamaan Nämä rikki menneetkin on Konin fsd iskarit. Tuntuu vain kaikki saksan maalla kauppaavan pelkkiä sarjoja. Pelkät etu iskarit tarvitsisin. Tietysti voisi Bilsteiniäkin laittaa tilalle, mutta ne on niin lyhyt ikäistä tavaraa suomen talvessa.E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
Comment
-
Comment