Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 alustana h&r + Koni FSD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomppa80
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 2088
    • Raahe

    #16
    Originally posted by Whispi View Post
    Tilasin juuri larkspeediltä Konin FSD:t omaan e61 530d hintaan 564£ = 685€ postitettuna. Asennutin entiseen puimuriinkin kyseisen sarjan eikä voinut moittia. Taitaa olla suomessa halvimmillaan ~850€.
    Kerro alustan mukavuudesta ja onko autosi normaalikorkuinen?
    Mercedes Benz E -07
    BMW 523i -96
    Volvo v70t5 -99
    Harley Davidson Electra Glide -00
    Solifer SM -75

    Comment

    • Whispi
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 131
      • Tampere

      #17
      Ei minulla ole ollut valittamista, en ole vielä noita FSD:tä asennuttanut alle tähän "uuteen" autoon. M-sportin jouset eli jotain -30mm luokkaa? Aiemmassa e60 myös M-sportin jouset ja 19" rattaat, ei mielestäni liian kova. Tietysti jos aiemmin on ajellut jollain xxx/60 rengastuksella niin varmasti tuntuu kovalta
      -12 E70 40d

      Ex:
      -11 Porsche 958
      -11 F11 535dA
      -09 E90 330dA
      -09 E61 530dA
      -09 E60 530xdA
      -04 E60 530dA

      +10 muuta kakkoskolmos värkkiä

      Comment

      • Juspa
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1225
        • Pori

        #18
        Täytyy kyllä todeta, että on mukava alusta ajella nyt!
        E70 M-Sport AlpinWeiß 3

        Ex.
        F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
        E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
        E90 320d -05 Schwartz 2
        E36 328i touring -97 Diamantschwartz
        E36 352i -91 Diamantschwartz

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #19
          Originally posted by Juspa View Post
          Täytyy kyllä todeta, että on mukava alusta ajella nyt!
          Kerro lisää millaisia muutoksia tuli, juuri tuo mukavuuden muutos käytännön esimerkein kiinnostaa. Onko jouset yhä nuo H&R? Mikä rengaskoko ja minkämerkkiset renkaat sinulla on?
          E39 528iA

          Comment

          • Juspa
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1225
            • Pori

            #20
            Originally posted by TJJ View Post
            Kerro lisää millaisia muutoksia tuli, juuri tuo mukavuuden muutos käytännön esimerkein kiinnostaa. Onko jouset yhä nuo H&R? Mikä rengaskoko ja minkämerkkiset renkaat sinulla on?
            Jouset H&R -35mm
            Rengastuksena 19" etu 245/40, taka 275/35, Nankang ns2

            Terävät epätasaisuudet nielee todella pehmeästi, silti hyvin jämäkkä muuten käsitellä mutkiin ja nopeissa väistöliikkeissä. Isoissa nopeasti ajettavissa heitoissa ei tule tunnetta, että jouset pohjaa, mikä tuli m-sport -iskareilla, vaan pysäyttää heti liikkeen. Tämäkin pehmeästi.
            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

            Ex.
            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
            E90 320d -05 Schwartz 2
            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
            E36 352i -91 Diamantschwartz

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2319
              • Uusimaa

              #21
              Heittääkääpäs lisää, tuoreempia kokemuksia näistä FSD-tolpista E6x -malleissa. Edelliseen Volvoon sellaiset laitoin, mutta on autona niin erilainen että ei varmaan voi verrata E6x:ään.

              Mietin että tilaanko Sachsin "SportSuspension" -iskarit vai nuo FSD:t. Hintaero kun ei ole kauhean suuri... Pumppujen kaveriksi on tulossa originaalit M-Sport-jouset.
              BMW G30 530e X-Drive

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • JarnoE36
                BTCF Member
                • Jun 2009
                • 253
                • Uusimaa

                #22
                Koni Fsd- kokemuksia vakio tai Eibach prokit- jousilla? Itsellä on 170tkm ajettu Sport suspension setting alusta (-15mm?) ja olen pitänyt tuota aika kovana kun kaikki poikkiraidat ja epätasaisuudet lyö läpi. En tiedä onko iskarit tien päässä, ainakin ajossa alkaa pitkiin routaheittoihin pomppimaan.

                Haluaisin pehmeyttä, ajomukavuutta mutta myös jämäkkyyttä ettei kori kallistele hervottomasti. Olisiko Eibach Prokit+Koni Fsd tai jopa vakio 530d jouset +Koni Fsd?

                Auto näyttää omaan silmään kivalta nyky 15mm madalluksella ja vakiorenkailla. Tosin tykkäsin pehmeydessä edellisen 520d:n vakioalustasta enemmän koska se oli pehmeä ajella kaupungissa mukulakivillä ja siltasaumojen yli. Nyt pitää ajolinja valita ettei täräyttele pahimpien poikkisaumojen yli mikä on perseestä. Tämän tasoisen auton pitäisi olla pehmeä ellei halua tontittaa.

                Onkohan tuo Prokit pehmeämpi kuin Sport Suspension setting jouset..:think
                Jarppa

                Toyota GT86
                (330d Sport F31 N57 2014)
                ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
                (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
                ( 530da E60 M57N2 2006)
                ( 520da E60 2006)
                ( 520 E39x3)
                (E46x2)
                (Z3)

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

                  #23
                  Originally posted by JarnoE36 View Post
                  Koni Fsd- kokemuksia vakio tai Eibach prokit- jousilla? Itsellä on 170tkm ajettu Sport suspension setting alusta (-15mm?) ja olen pitänyt tuota aika kovana kun kaikki poikkiraidat ja epätasaisuudet lyö läpi. En tiedä onko iskarit tien päässä, ainakin ajossa alkaa pitkiin routaheittoihin pomppimaan.

                  Haluaisin pehmeyttä, ajomukavuutta mutta myös jämäkkyyttä ettei kori kallistele hervottomasti. Olisiko Eibach Prokit+Koni Fsd tai jopa vakio 530d jouset +Koni Fsd?

                  Auto näyttää omaan silmään kivalta nyky 15mm madalluksella ja vakiorenkailla. Tosin tykkäsin pehmeydessä edellisen 520d:n vakioalustasta enemmän koska se oli pehmeä ajella kaupungissa mukulakivillä ja siltasaumojen yli. Nyt pitää ajolinja valita ettei täräyttele pahimpien poikkisaumojen yli mikä on perseestä. Tämän tasoisen auton pitäisi olla pehmeä ellei halua tontittaa.

                  Onkohan tuo Prokit pehmeämpi kuin Sport Suspension setting jouset..:think
                  Omassa e61:ssä on nyt alustana Eibach prokit ja Koni FSD. On kyllä todella miellyttävä alusta. Pintapehmeä, mutta ainakin omaan makuun myös aivan riittävän jämäkkä. Tien poikkisaumat iskee edelleen läpi koriin, mutta luulen ettei tuo johdu iskareista tai jousista. Ainut huono puoli näissä on se, että keula laski omaan silmään hieman liian alas eli napa-kaarimitta on noin 350mm.
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10031
                    • KVLA

                    #24
                    Tuskimpa noilla "mukavuusiskareilla" kallistelu ainakaan väheee.(Mutua...)

                    Comment

                    • Grapes
                      BTCF Member
                      • Jul 2008
                      • 601
                      • Hämeenlinna

                      #25
                      Originally posted by JarnoE36 View Post
                      Haluaisin pehmeyttä, ajomukavuutta mutta myös jämäkkyyttä ettei kori kallistele hervottomasti.

                      Paras lääke kallisteluun on se, että vaihdat paksummat kallistuksenvakaajat ja vielä lisäjämäkkyyttä saat jos vaihdat kallistuksenvakaajan kumiset runkopuslat esim. Powerflexin uretaanipusliin.

                      Itsellä nyt H&R vakaajat, edessä 27mm ja takana 19mm, vakiot muistaakseni 25/15mm ja toimii loistavasti vakiotolppien ja H&R -35mm jousien kanssa.
                      F11 M550d -13

                      ex:
                      E60 535d -08 405/800
                      E39 M5 -99
                      E60 530dA -03 302/660
                      E39 523iA -98
                      Lada 1600 -91
                      Ford Escort Sport -72

                      Comment

                      • JKK
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2319
                        • Uusimaa

                        #26
                        Joo, nuo ohuet kallistuksenvakaajat tuntuu olevan E60:n alustan pahin kompastuskivi. Vakiot on kyllä niin heppoiset, että millään jousi/iskari-kombinaatiolla tuota keulan "sukellus-ilmiötä" ei tahdo saada kuriin. Itselläni on nyt neljäs alustakombinaatio kokeilussa, joka on H&R+Koni Sport. Tämä paketti on ainakin meikäläiselle jo aivan rajatapaus, että onko jo päivittäiskäyttöön liian jäykkä. Tosin nyt on alkanut jo tottua. Mutta silti rampeilla huomaa että keulan ulompi kulma sukeltaa liikaa kallistelun takia (suhteessa alustan muuhun jämäkkyyteen).

                        Vakaajat olen jo päivittänyt vakioista M-Sport-malleihin (25,6mm/18mm). Tilanne kyllä parani paljon kun laitoin jälkeenpäin näihin ym. vakaajiin ja etupään poikittaisalatukivarsiin Powerflexit. Poikittaistukivarsissa Powerfleksit ei tuntuisi heikentävän mukavuuttakaan, joten on ihan suositeltava modaus, joka parantaa ohjauksen tarkkuutta.

                        Tekisi mieli tilata nämä H&R:n vakaajat, mutta jostain syystä niitä markkinoidaan vain sedan-malleihin? Miksi? Ainakin vakio-vakaajat on samat sekä farkkuihin että sedaneihin.

                        joku aika sitten ajelin pari päivää Audin A6 S-Line quatrolla, jossa hämmästelin auton todella vähäistä kallistelua mutkissa. Nosturilla selvisi että autossa on vakiona todella paksut ja jämäkät vakaajatangot. En mitannut niitä, mutta veikkaan että olivat jämäkämpää tekoa kuin esim. M5:ssä. Ja kyseessä oli muilta osin aivan tavallinen 3,0TDiq (loppuunajetuilla iskareilla).
                        BMW G30 530e X-Drive

                        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                        Comment

                        • BMW E60
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2013
                          • 49
                          • kangasniemi

                          #27
                          Originally posted by Juspa View Post
                          Aika vähän löytyy haulla ylipäätään tietoa noista Konin FSD -iskareista. Itseä kiinnostaisi laittaa kyseinen setti autoon, tuollahan pitäisi saada mukavan ajon kun pehmentää terävät iskut ja on kuitenkin jämäkkä muutoin.

                          Nyt siis alla -35 h&r jouset m-sport iskareilla joista toinen takaiskari oksentanut mehut ulos.

                          Onko kellään kokemuksia noista?

                          Muita vaihtoehtoja katselin Koni sport ja Bilstein b6/8.
                          Onko myynnissä noi h r jouset?

                          Comment

                          • Juspa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1225
                            • Pori

                            #28
                            Originally posted by BMW E60 View Post
                            Onko myynnissä noi h r jouset?
                            Ei ole. Pitäisikö mun tekstistä jotenkin päätellä että olisi?
                            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                            Ex.
                            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                            E90 320d -05 Schwartz 2
                            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                            E36 352i -91 Diamantschwartz

                            Comment

                            • Maili
                              BTCF Member
                              • Aug 2011
                              • 446
                              • E-pohjanmaa

                              #29
                              Mistä ootte tilanneet iskarit? Edessä öljyt pihalla toisesta ja toinen jumissa.
                              Emäntä viikon valitteli ja olihan se surkea ajaa, kun itekkin viimein vaivauduin koittamaan Nämä rikki menneetkin on Konin fsd iskarit. Tuntuu vain kaikki saksan maalla kauppaavan pelkkiä sarjoja. Pelkät etu iskarit tarvitsisin. Tietysti voisi Bilsteiniäkin laittaa tilalle, mutta ne on niin lyhyt ikäistä tavaraa suomen talvessa.
                              E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                              Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                              Comment

                              • Macke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2009
                                • 1134
                                • Porvoo

                                #30
                                Paljonkos kesti Konit kilsoja / vuosia?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎