Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530D / Transmission fault

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Poisonsloth
    Bimmer Rookie
    • May 2014
    • 108
    • Satakunta

    E60 530D / Transmission fault

    Pamahti työpäivän päätteeksi kun auton käynnistin verenpaineita nostattava teksti ruutuun:
    Transmission fault
    Certain transmission functions may be faulty. Gear may be engaged whitout breaking.(Vaihteita ei olla pistetty ilman jarrua/pysähtymistä muihin pykäliin, että tästä ei voi johtua vika )

    Koitin siinä sitten vaihdekeppiä siirtää P:ltä D:lle, ei liikkunut mihinkään.
    Auton uudelleen käynnistys ja tadaa ei mitään enään. Kaikki toimi normaalisti taas.

    Mahtaakohan tämä olla merkki laatikon heikosta kunnosta ja kohta sanomassa kabut?
    Googella kun katselin niin samoja vikoja ollut porukalla ja monella korjaantunut akun vaihdolla, kun ilmeisesti ollut virta niin vähäistä että ei ole toiminut? Tulee tosiaan hurjat 5km työmatkaa, niin ei siinä varmaan akku kauhiasti lataudu.

    Ainoa mitä en löytänyt että ketään olisi tuota vaihdekepin jumitusta maininnut.

    Kiitos.
    Nykyiset kuljettimet:
    G30 530e M-Sport -19
    E36 325i Cabrio -94

    Ex:
    F32 430D M-Sport -15
    F11 530D LCI M-Sport
    E70 X5 3.0D
    E61 535D M-Sport
    E91 320D M-Sport
    E60 530D
    Skoda Octavia RS Combi
    E46 330Ci
    E38 740i
    E36 325i
    E30 325i
    E30 316
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    #2
    Tää on sillä uudella tikulla oleva? Tuskin on vaihteistossa vikaa, vaan kepin päässä..
    Originally posted by Poisonsloth View Post
    Pamahti työpäivän päätteeksi kun auton käynnistin verenpaineita nostattava teksti ruutuun:
    Transmission fault
    Certain transmission functions may be faulty. Gear may be engaged whitout breaking.(Vaihteita ei olla pistetty ilman jarrua/pysähtymistä muihin pykäliin, että tästä ei voi johtua vika )

    Koitin siinä sitten vaihdekeppiä siirtää P:ltä D:lle, ei liikkunut mihinkään.
    Auton uudelleen käynnistys ja tadaa ei mitään enään. Kaikki toimi normaalisti taas.

    Mahtaakohan tämä olla merkki laatikon heikosta kunnosta ja kohta sanomassa kabut?
    Googella kun katselin niin samoja vikoja ollut porukalla ja monella korjaantunut akun vaihdolla, kun ilmeisesti ollut virta niin vähäistä että ei ole toiminut? Tulee tosiaan hurjat 5km työmatkaa, niin ei siinä varmaan akku kauhiasti lataudu.

    Ainoa mitä en löytänyt että ketään olisi tuota vaihdekepin jumitusta maininnut.

    Kiitos.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • Poisonsloth
      Bimmer Rookie
      • May 2014
      • 108
      • Satakunta

      #3
      Originally posted by suppari View Post
      Tää on sillä uudella tikulla oleva? Tuskin on vaihteistossa vikaa, vaan kepin päässä..
      Ainiin vuosimalli olisi ollut hyvä mainita: -05vm. Eli vanhemmalla vielä.
      Nykyiset kuljettimet:
      G30 530e M-Sport -19
      E36 325i Cabrio -94

      Ex:
      F32 430D M-Sport -15
      F11 530D LCI M-Sport
      E70 X5 3.0D
      E61 535D M-Sport
      E91 320D M-Sport
      E60 530D
      Skoda Octavia RS Combi
      E46 330Ci
      E38 740i
      E36 325i
      E30 325i
      E30 316

      Comment

      • djs^
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2009
        • 1177
        • Mikkeli

        #4
        Mulla teki tuon joskus kun akku oli tosi vähissä. Muistaakseni tais olla viäl toisinpäi, että jarrua kun painoi niin ei vaihteet menny, mutta ilman jarrua meni. Lataa tosiaan akku ja koitahan sitten!
        EX :
        -E36 316
        -E36 325
        -E39 523
        -E39 530dA M-Sportx2
        -E60 525dA M-Sport x2
        -E60 545i Matte white
        -E53 x5
        -E91 3xx

        Comment

        • satakymppi
          Bimmer Rookie
          • Jun 2014
          • 53
          • finland

          #5
          Tänään töihin ajellessa noin 100kmh vakkarissa kuului vaihteistosta tömähdys ja auto nykäisi, i drivessä luki transmission fault ja vaihteisto vaihtoi pienemmälle (menikö vikatilaan?). Jatkoin matkaa ja noin 0,5 km päässä vakionopeudensäädin lähti pois päältä eikä mennyt enää päälle, kokeilin työpaikallani siirellä vaihdekeppiä eri asetoihin jolloinka ainakin r ja d vaihteet kolahtivat mennessään päälle. Illalla kun lähdin auto toimi taas normaalisti, onko tämä lopun alkua? Niin ja auto on 2004 e61 530d ajettu 520tkm, vaihteistoremontista ei ole tietoa onko tehty.
          F11 535d 408hv 800nm
          E34 525tds h1d/hx35 compound
          E39 530d puretaan https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=354694

          Comment

          • tommipommi
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2011
            • 225
            • sastamala

            #6
            Itellä tuli toi transmission faultti ja punasta rattaan kuvaa idriveen v.2011lopulla kun oli ekoja pakkasia. Kai siinä oli jostain akun varauksesta kyse. Meni varmaan vikatilaan(lyökö 4 vaihteen silmään tai jotain kun liikkui niin raskaasti, kun ilmeni ihan pikkuvauhdissa?) Auto oli meille silloin uudehko 110tkm varmaan miytarissa ja -05 530da. No starttasin auton uudestaan ja vikavalot katosi ja auto toiminu siitä asti moitteetta seuraavat 150tkm ja tuota hälyä ei ole koskaan tullut uudestaan.. Että ei se välttämättä ole lopun alkua vielä ainakaan ihan heti, kop-kop

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎