Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530D LCI Jarrujen ilmaamisessa tuli ihmeellistä ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    #16
    Tuohon hintaan me ollaan huollon yhteydessä niitä nesteitä vaihdettu jo monta vuotta, ja vaihdetaan paineen kanssa joka pyörästä erikseen. Täytyy varmaan nostaa hintaa.

    325E on nyt siis katsonut aurinkokellosta koska jarruputket pitää vaihtaa, ja lopputuloksena autossa ei ole jarruja ollenkaan. Kysyn vain, että kannattiko?


    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5424
      • S:t Karins

      #17
      Originally posted by Mlatvala View Post
      2desin Nesteputelit noin 4,5 e /kpl

      olisko vedetty säiliö konehuoneesta rasvaruutalla tyhjäks ja kipattu pari purkkia tuoretta sinne seisomaan?

      Ite en ainakaan vaihtais kellekkään (kuitilla) 20 eurolla jarrunesteitä. Renkaiden vaihto liikkeessä taitaa maksaa tuon hinnan keskimääräsesti ja tokkopa sillä rahalla vielä innostutaan paljon satulanpäästä kaksissa miehin / oikein työkaluin nesteitä vaihtelemaan.
      Vaihda korjaamoa...
      P.S Minä näin vain yhden huoltomiehen auton kimpussa laitteiden kanssa hääräävän???
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • okkraj
        Bimmer Rookie
        • Sep 2011
        • 95
        • Espoo

        #18
        Itsellä ainakin menee jarrupoljin pohjaan jos auto käynnissä paikallaan ja riittävästi painaa. Auto sammuksissa ei toivoakaan saada pohjaan kuten ei myöskään vauhdista jarrutettaessa. Eikös siellä ole joku ylipainevena joka päästää ohi?
        E61 530dA LCI 6/2007

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #19
          Niin, ei siihen oikeaoppiseen nesteidenvaihtoon toista miestä tarvi, jos on paine- ja/tai imuvehkeet käytössä.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #20
            Originally posted by Bullitt View Post
            325E on nyt siis katsonut aurinkokellosta koska jarruputket pitää vaihtaa, ja lopputuloksena autossa ei ole jarruja ollenkaan. Kysyn vain, että kannattiko?
            Kysyn puolestani, auttaako vittuilu ?

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              #21
              Originally posted by BMW525Xda View Post
              Kysyn puolestani, auttaako vittuilu ?
              Toivottavasti.
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                #22
                Originally posted by suppari View Post
                Toivottavasti.
                Vois olla rakentavassa hengessä auttamisesta hyötyä jatkossa monelle muullekin....mutta jos vittuilu helpottaa mielentilaa niin hyvä sekin.

                Comment

                • Macke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 1134
                  • Porvoo

                  #23
                  Originally posted by okkraj View Post
                  Itsellä ainakin menee jarrupoljin pohjaan jos auto käynnissä paikallaan ja riittävästi painaa. Auto sammuksissa ei toivoakaan saada pohjaan kuten ei myöskään vauhdista jarrutettaessa. Eikös siellä ole joku ylipainevena joka päästää ohi?
                  Kompataan tätä, kyllä se poljin hissukseen paikallaan pohjaan painuu jos auto on käynnissä ja riittävästi survoo.

                  Aurinkokelloista vittuiluihin sellanen kaneetti, että tossa just polkasin maalatut orkkisputket yhdestä kulkineesta paskaks pihalla mutta ikää reilusti enemmän eli -90 mallin laite oli. Sen jälkeen vaihtu kaikki röörit että kannattaa niitä putkia ainakin vanhemmasta katiskasta joskus kattoo. LCI:n ja tuon kamppeen välillähän on toki vähintään se 17-vuotta että ei ne nyt ehkä vielä ihan kuntonsa puolesta vaihtokamaa olleet, mutta kaippa se mielenrauhaa tuo.

                  Comment

                  • Bullitt
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 2786
                    • Turku

                    #24
                    Originally posted by BMW525Xda View Post
                    Vois olla rakentavassa hengessä auttamisesta hyötyä jatkossa monelle muullekin....mutta jos vittuilu helpottaa mielentilaa niin hyvä sekin.

                    En millään voi uskoa, että -08 mallisessa autossa oli jarruputket siinä kunnossa, että ne on pitänyt vaihtaa. Putkien huono kunto ei myöskään käy kirjoituksista ilmi millään tavalla. Sen sijaan on kerrottu: "koska laskennallisesti bemarin rauta maalatut putket ruostuvat". Väkisinkin saa sellaisen kuvan, että vika on keksitty ihan itse, ja alun perin täysin ehjä auto on varmaan tälläkin hetkellä menossa entistä huonompaan suuntaan. Jos jostain E39:stä on jarruputket puhki, niin nämä viat eivät todellakaan ole vain 6 vuotta vanhojen autojen ongelmia missään mittakaavassa.

                    Kirjoituksen aloittaja voisi vielä kertoa, että minkälaista jarrunestettä olette tämän "korjauksen" aikana käyttäneet?


                    Comment

                    • 325E
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1227
                      • LAHTI

                      #25
                      Kirjoittaja vastaa..

                      Vastaus on aivan varmaa, että rautaputket ruostuvat siinä E39:ssä kuten E60:säkin ja sen olen itse kokemuksestani E39:ssä saanut todeta putkien olevan aivan ruosteiset, kun niitä taivutteli joka toinen taivutus kohta meni rapasahtaen poikki, ei vaihto on vian ennalta ehkäisevää.
                      Jarruneste oli jotakin Hollantilaista DOT 5.1 mallista muovisessa 1-litran purkissa jota tuossa meni lähes 2-litraa...
                      Nyt koko isossa alusta-remontissa , että sanomallani lauseella laskennalisesti ne menevät lähivuosina 2-5-vuotta ja kun alustan ruostesuojaus on nyt työn alla eli on helpompaa, ne uusia hyvän sään aikaan jolloin ei kädet ole koteloaineessa kyynärpäitä myöten ja näin säästyin siltä sotkulta ja ei jää sitä vaihtoehtoa, että E60:sen putket alkaa takaa vuotaa jota olen saanut lukea tältä E60 foorumilta.


                      Originally posted by Bullitt View Post
                      En millään voi uskoa, että -08 mallisessa autossa oli jarruputket siinä kunnossa, että ne on pitänyt vaihtaa. Putkien huono kunto ei myöskään käy kirjoituksista ilmi millään tavalla. Sen sijaan on kerrottu: "koska laskennallisesti bemarin rauta maalatut putket ruostuvat". Väkisinkin saa sellaisen kuvan, että vika on keksitty ihan itse, ja alun perin täysin ehjä auto on varmaan tälläkin hetkellä menossa entistä huonompaan suuntaan. Jos jostain E39:stä on jarruputket puhki, niin nämä viat eivät todellakaan ole vain 6 vuotta vanhojen autojen ongelmia missään mittakaavassa.

                      Kirjoituksen aloittaja voisi vielä kertoa, että minkälaista jarrunestettä olette tämän "korjauksen" aikana käyttäneet?

                      Comment

                      • -rik
                        BTCF Member
                        • Nov 2009
                        • 827
                        • Rovaniemi

                        #26
                        No etkai sää jotain alustamassaa oo tunkemassa sinne alustaan muovien alle, vai ruostuuko seki laskennallisesti puhki 20v päästä?

                        Hemiä odotellessa...
                        ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                        Comment

                        • kye
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 320
                          • Forssa

                          #27
                          Niin siis voiko olla turhempaa hommaa kuin tuollaisen täysin muovilla ja alumiinilla vuoratun pohjan massaaminen.
                          Useista autoista joutunut noita käyttään auki erinäisten remonttien takia. Yhdessäkään massaamattomassa ei ole ollut sellaisia ruoste/korroosia vikoja jotka tulis aiheuttaan auton elinikänä minkäänlaista ongelmaa. Sitä en kiellä etteikö autoissa olis rusehtavia laikkuja siellä ja täällä pohjamuovien, sisälokasuojien ja yms alla, mutta ne on todella kaukana -70, -80 ja osin -90 luvun autojen ruostevaurioista. Ennemmin suosittelen säästään massaukseen kuluvat rahat ja ostaan niillä rahoilla tarpeen vaatiessa mahdollisesti rikkoontuvien pohjasuojamuovien yms. tilalle ehjiä vastaavia.
                          Pahimmassa tapauksessa puslat yms kumiosat kärsii näistä tinitrol käsittelyistä pehmenemisen tai turpoomisen muodossa.

                          Oikeastaan voin pahoin jos täytyy ruveta tekeen massattuun autoon yhtään mitään remonttia alustaan. Niljakasta paskaa on jokapaikassa.

                          Sitten sitä massaa/kotelosuoja-ainetta mennään vielä ruuttaileen ovien sisään. Sitten ihmetellään kun lattialla lainehtii vesi kun luukkujen alasyrjästä on vedenpoistoaukot muuraantuneet umpeen. Tai lukkolaitteet eivät toimi niin kuin pitäisi. Näitäkin joutuu rassaileen auki ja herkisteleen . Sen lisäksi jossain tapauksissa lasinnostomekanismit lakkaavaat toimimasta jouheesti. Niidenkin korjaaminen on massatussa autossa epämielyttävää. Tumput liisterissä jälleen. Ja kun ollaan tekemisissä osittain auton sisätilojen kanssa niin ei ole kenelläkään kivaa.
                          Last edited by kye; 07-07-2014, 23:13.
                          - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                          - N42/46 jakopäät
                          - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                          tied. 0407247465

                          Comment

                          • 325E
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1227
                            • LAHTI

                            #28
                            lisää vastauksia...

                            Maalasin vain ne kohdat auto acrylillä jotka oli vaan pohjamaalilla ja sen päälle ruiskutin vaan koteloainetta en isommin palkkien sisään laittanut mitään saati helmoihin ja oviinkaan vain ne jotka ovat phjalenyjen ja olivat pohjamaalatun osien välissä...huom. pinta massaa en ruiskuttanut vaan automaalin ja sen päälle koteloaineen ja ne huomattavasti hiljensivät alustan ääniä...kaksi asiaa ruostesuojaus ja äänieristys, minusta ei paha jos nyt auto kestää 100-vuotta...ja sekin varmuuden vuoksi ja sanoisin laskennalisesti..muutoin olisit tullut ruostumaan..




                            Originally posted by kye View Post
                            Niin siis voiko olla turhempaa hommaa kuin tuollaisen täysin muovilla ja alumiinilla vuoratun pohjan massaaminen.
                            Useista autoista joutunut noita käyttään auki erinäisten remonttien takia. Yhdessäkään massaamattomassa ei ole ollut sellaisia ruoste/korroosia vikoja jotka tulis aiheuttaan auton elinikänä minkäänlaista ongelmaa. Sitä en kiellä etteikö autoissa olis rusehtavia laikkuja siellä ja täällä pohjamuovien, sisälokasuojien ja yms alla, mutta ne on todella kaukana -70, -80 ja osin -90 luvun autojen ruostevaurioista. Ennemmin suosittelen säästään massaukseen kuluvat rahat ja ostaan niillä rahoilla tarpeen vaatiessa mahdollisesti rikkoontuvien pohjasuojamuovien yms. tilalle ehjiä vastaavia.
                            Pahimmassa tapauksessa puslat yms kumiosat kärsii näistä tinitrol käsittelyistä pehmenemisen tai turpoomisen muodossa.

                            Oikeastaan voin pahoin jos täytyy ruveta tekeen massattuun autoon yhtään mitään remonttia alustaan. Niljakasta paskaa on jokapaikassa.

                            Sitten sitä massaa/kotelosuoja-ainetta mennään vielä ruuttaileen ovien sisään. Sitten ihmetellään kun lattialla lainehtii vesi kun luukkujen alasyrjästä on vedenpoistoaukot muuraantuneet umpeen. Tai lukkolaitteet eivät toimi niin kuin pitäisi. Näitäkin joutuu rassaileen auki ja herkisteleen . Sen lisäksi jossain tapauksissa lasinnostomekanismit lakkaavaat toimimasta jouheesti. Niidenkin korjaaminen on massatussa autossa epämielyttävää. Tumput liisterissä jälleen. Ja kun ollaan tekemisissä osittain auton sisätilojen kanssa niin ei ole kenelläkään kivaa.

                            Comment

                            • bncr
                              Newbiemmer
                              • Jul 2004
                              • 6
                              • Helsinki

                              #29
                              Seuraavaksi kannattaa ryhtyä etsimään uutta moottoria ja vaihdelaatikkoa, sillä ne tulevat luultavasti vikaantumaan tulevan 30 vuoden aikana. :think
                              Last edited by bncr; 09-07-2014, 15:21.

                              Comment

                              • 325E
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 1227
                                • LAHTI

                                #30
                                Ongelmaa oli...se on faktaa

                                Ongelma oli todellinen eli ABS meni kuivaksi ja teoriassa ei jarrupoljin pidä mennä lattiaan joku vuotaa laskee läpi eli pääsylinteri tai muu venttiili, tämä on vaan faktaa jos jollakin mulla menee hiljalleen jarrupolin lattiaan on sama vika toisellakin bemarissa....vois keskustella välillä asiaa, voi vittuillakkin jos ei muuhun järkevään rakentavaan keskusteluun kykene...




                                Originally posted by bncr View Post
                                Seuraavaksi kannattaa ryhtyä etsimään uutta moottoria ja vaihdelaatikkoa, sillä ne tulevat luultavasti vikaantumaan tulevan 30 vuoden aikana. :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎