Jep, kokeiltu jo, ei vaikutusta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
3F31 rail pressurensensor signal, 483D throttle actuator increased emissions
Collapse
X
-
Okei, nyt on dis:llä + inpalla tesekattu autoa. Railpaine tyhjäkäynnillä 400-450, railpaine käynnistyshetkellä 400,rail paineet ei nouse juurikaan kun antaa kierroksia (ei mene yli 500), verrattattiin serkun 530d niin siinä n.2000rpm oli rail paineet n. 700 (otettiin myös kutosdieselistä railin anturin johto irti ja saatiin vikakoodiksi 3F30, auto kävi kuitenkin ihan ok, toisin kun toi 520d, jossa paine anturin johdon irrotuksella ei ollut käyntiin mitään parannusta, ainoastaan sama vikakoodi 3F30), polttoaineen siirtopumppu tsekattu -> paineet 4.5 bar ok, kokeiltiin myös ottaa suodattimen letku irti ja autosta virrat päälle ja annettiin pumpata suoraan kanisteriin 10sec jolloin polttoainetta tuli n.2litraa, suuttimien korjausarvot kaikki vihreellä, railin paineanturin johdot mitattu uusiksi -> ei vikaa, kaasuläppä testattu ohjelmalla -> ok, KAIKKI vikakoodit nollattu, ainoaksi aktiiviseksi viaksi jää yhä 3F31 rail pressure sensor signal..., oisko ehdotuksia?
EDIT: Ainut mitä serkun kanssa pohdittiin, että railin paineanturi olis autoa ens kertaa käynnistettäessä remontin jälkeen saanut painepiikin ja hajonnut silleen että mennyt oikoseen ja siitä johtuen ei anna painetietoa ja auto käy määränsäätimen avulla nilkutusmoodilla, en tiedä onko mahdollista, mutta muuta ei oikein enää keksitty?Last edited by bemariajuri; 31-07-2014, 00:03.
Comment
-
-
Laita potikka sen anturin tilalle ja katso nouseeko paine.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Paineanturi tulossa, oli eilen aamulla hampurissa, toivottavasti ehtii huomiseksi vaasaan. En uskalla koittaa potikkaa, jos dde boksi tykkää kyttyrää, se kuitenkin maksaa aika paljon. Eli odottelen anturia.Kiitti kuitenkin vinkistä.
Serkkupoika oli kaivellu nettiä, paljon kiitoksia, tässä muillekin jos ei oo tiedossa, eli lauantaina edetään tähän tyyliin:
http://www.londonroadgarage.com/imag...04-03%20kw.pdfLast edited by bemariajuri; 31-07-2014, 14:13.
Comment
-
-
Originally posted by bemariajuri View PostPaineanturi tulossa, oli eilen aamulla hampurissa, toivottavasti ehtii huomiseksi vaasaan. En uskalla koittaa potikkaa, jos dde boksi tykkää kyttyrää, se kuitenkin maksaa aika paljon. Eli odottelen anturia.Kiitti kuitenkin vinkistä.
Serkkupoika oli kaivellu nettiä, paljon kiitoksia, tässä muillekin jos ei oo tiedossa, eli lauantaina edetään tähän tyyliin:
http://www.londonroadgarage.com/imag...04-03%20kw.pdfJos laite ei pörise, kiihdy ja pidä ääntä, niin se ei mua kiinnosta!
BMW E61 530da Touring 2005
BMW E38 750ia 1996
Citroen Jumper Maxi 2.8HDI 2005
Honda GL1500 1989
Polaris Scrambler XP 1000 2014
Comment
-
-
Ei kai siinä mitään rikkoontumisen vaaraa ole jos potikalla koettaa?0-5V taitaa tuossakin olla mittaus alue, jos en väärin muista. Vai mitä meinasit?sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Hieno homma hanhis,ja idea mitä funtsailtiin on varmaan näin kun tossa asian ilmaisit (hope so), kun ralli party jyväshyvässä ohi, katellaan lisää kummallisuuksia tosta lapinpolttajien tekeleestä. Joo ja supparille, et on mittausalue varmaan ok, mut koitetaan ny kuitenkin se railin anturi eka, toivon mukaan tulee huomenna, on vaan tällä hetkellä ittellä aika varauksellinen/skeptinen suhtautuminen joka asiaan kun on toimivaa katiskaa korjattu ja menee huonompaan suuntaan, en siksi halua ottaa mitään riskejä-> tänään työnnettiin e61 tallista pihalle kun huomenna pitäs laittaa väriä päälle kaverin eemelimersuun. Ja sit viel, on toi serkkupoikakin tovin kaikenlaisten vehkeiden kanssa paininut, et ehkä tämäkin saadaan vielä selätettyä mattoon...
Comment
-
-
Auto on nyt kunnossa, kiitos Hanhikselle vikakoodin luvusta ja taustaselvityksistä. Eli railin paineanturin vaihdolla ei tullut kuntoon vaan vaati vielä railiputken toisessa päässä olevan säätimen vaihdon, railin paineanturin vaihdolla poistui jatkuvana ollut vikakoodi 3F31, mutta railpaine ei noussut pyydettyyn lukemaan, hiukka ihmeellistä kun anturin ollessa rikki (ilmeisesti oikosulussa) railpaine pyydetty/todellinen oli hyvin lähellä toisiaan. Siirtopumpun painekin mitattiin tässä illan aikana ihan manuaalimittarilla väliltä polttoainesuodatin->menoletku, 4.6 bar. Autoon tehtiin melko mittava korjaus tän imusarjan läppien poiston yhteydessä, eli vaihdettiin molemmat jakoketjut hilppeineen, kansipahvi, yms. melkein tonnin hilut, mutta näistä remonteista en maininnut aiemmin, koska ne ei olleet tässä yhteydessä aiheellisia ja vika joka oli päällä ei johtunut niistä ja olis kuitenkin aiheuttanut turhaa skeptisyyttä ja spekulointia onko jako oikein jne., kohtuu iso remppa, jonka pystyy kuka tahnsa tekeen kotitalissa, eikä vaadi oikeestaan mitään erikoistyökaluja, kun käyttää vähän järkeä. Eli lopuksi kiitoksia kaikille jotka auttaneet polttoaine ongelman selvityksessä.
Comment
-
-
Paljos autolla on ajettu kun mentiin ketjun vaihto -linjalle?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
261tkm, jompikumpi jakoketju piti lievää ääntä (stetoskoopilla kuunnellessa vaikutti alemmalta, ketjuissa ei havaittu kulumista/venymistä uusiin verrattuna, mutta nyt on hiljaista), eli tässä vähän ennakoitiin ettei tuu isompaa remonttia, konehan on M47 (eli konetta ei tarvinnut nostaa pois, jakoketjut 2kpl koneen etupäässä), ei N47 (jakoketjut koneen takapäässä), mitä on myös jo 2006 malleissa ollut käytössä. Ketjuja myydään yksittäin/sarjoina missä tulee laahaimet/kiristin mukana. Kannentiivisteiden kanssa kannattaa olla tarkkana, niitä on eri valmistajilla tarjolla ja paksuudet/reikien määrät vaihtelevat. Ja kannen pultit on venymäpultteja, pitää vaihtaa AINA kun kansi irti. Työnä tuo homma on aika iso, ei ihan parin päivän juttu, pitää purkaa aika paljon, mut sinänsä ihan normi ruuvaamista vaan.
Comment
-
Comment