Announcement

Collapse
No announcement yet.

3F31 rail pressurensensor signal, 483D throttle actuator increased emissions

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemariajuri
    Newbiemmer
    • Jul 2014
    • 22
    • Finland

    #31
    Jep, kokeiltu jo, ei vaikutusta.

    Comment

    • bemariajuri
      Newbiemmer
      • Jul 2014
      • 22
      • Finland

      #32
      Okei, nyt on dis:llä + inpalla tesekattu autoa. Railpaine tyhjäkäynnillä 400-450, railpaine käynnistyshetkellä 400,rail paineet ei nouse juurikaan kun antaa kierroksia (ei mene yli 500), verrattattiin serkun 530d niin siinä n.2000rpm oli rail paineet n. 700 (otettiin myös kutosdieselistä railin anturin johto irti ja saatiin vikakoodiksi 3F30, auto kävi kuitenkin ihan ok, toisin kun toi 520d, jossa paine anturin johdon irrotuksella ei ollut käyntiin mitään parannusta, ainoastaan sama vikakoodi 3F30), polttoaineen siirtopumppu tsekattu -> paineet 4.5 bar ok, kokeiltiin myös ottaa suodattimen letku irti ja autosta virrat päälle ja annettiin pumpata suoraan kanisteriin 10sec jolloin polttoainetta tuli n.2litraa, suuttimien korjausarvot kaikki vihreellä, railin paineanturin johdot mitattu uusiksi -> ei vikaa, kaasuläppä testattu ohjelmalla -> ok, KAIKKI vikakoodit nollattu, ainoaksi aktiiviseksi viaksi jää yhä 3F31 rail pressure sensor signal..., oisko ehdotuksia?
      EDIT: Ainut mitä serkun kanssa pohdittiin, että railin paineanturi olis autoa ens kertaa käynnistettäessä remontin jälkeen saanut painepiikin ja hajonnut silleen että mennyt oikoseen ja siitä johtuen ei anna painetietoa ja auto käy määränsäätimen avulla nilkutusmoodilla, en tiedä onko mahdollista, mutta muuta ei oikein enää keksitty?
      Last edited by bemariajuri; 31-07-2014, 00:03.

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4049
        • Turku

        #33
        Laita potikka sen anturin tilalle ja katso nouseeko paine.
        Last edited by suppari; 31-07-2014, 08:21. Reason: kirotusvire
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • bemariajuri
          Newbiemmer
          • Jul 2014
          • 22
          • Finland

          #34
          Paineanturi tulossa, oli eilen aamulla hampurissa, toivottavasti ehtii huomiseksi vaasaan. En uskalla koittaa potikkaa, jos dde boksi tykkää kyttyrää, se kuitenkin maksaa aika paljon. Eli odottelen anturia.Kiitti kuitenkin vinkistä.


          Serkkupoika oli kaivellu nettiä, paljon kiitoksia, tässä muillekin jos ei oo tiedossa, eli lauantaina edetään tähän tyyliin:
          http://www.londonroadgarage.com/imag...04-03%20kw.pdf
          Last edited by bemariajuri; 31-07-2014, 14:13.

          Comment

          • Hanhis
            Newbiemmer
            • Jun 2006
            • 10
            • Etelä-Pohjanmaa

            #35
            Originally posted by bemariajuri View Post
            Paineanturi tulossa, oli eilen aamulla hampurissa, toivottavasti ehtii huomiseksi vaasaan. En uskalla koittaa potikkaa, jos dde boksi tykkää kyttyrää, se kuitenkin maksaa aika paljon. Eli odottelen anturia.Kiitti kuitenkin vinkistä.


            Serkkupoika oli kaivellu nettiä, paljon kiitoksia, tässä muillekin jos ei oo tiedossa, eli lauantaina edetään tähän tyyliin:
            http://www.londonroadgarage.com/imag...04-03%20kw.pdf
            Serkkupoika itsekin kommentoi sen verran että täytyy olla varmaan kaksi ongelmaa: paineanturi ja jotain muuta jonka vuoksi paineet varmaan jäävät liian alhaisiksi. Jos paineanturi pois pelistä niin dde:n pitäisi ajaa syöttöä jonkin oletusarvon mukaan jolloin kone kyllä käy mutta täysiä tehoja ei rajoitetun ruskutuksen vuoksi ole. Omasta 530d:stä napattiin paineanturi irti niin kävi aika hyvin ilmankin. No, kunhan saadaan kiinni toimiva paineanturi niin dis näyttää mitä paineet oikeasti ovat. Voiskohan se korkeapainepumpussa oleva venttiili tehdä jotain kiusaa, eli se ei päästäisikään railiin tarpeeksi polttoainetta. Näissä käsittääkseni korkeapainepumppu pumppaa vain tarvittavan määrän ainetta railiin (paineenvaraaja/jakotukki). Näin kaiketi estetään turha pumppaaminen ja polttoaineen lämpeneminen. Jos toi pumpun venttiili jotenkin tarttuilis niin sitten ei painetta kehity.
            Jos laite ei pörise, kiihdy ja pidä ääntä, niin se ei mua kiinnosta!

            BMW E61 530da Touring 2005
            BMW E38 750ia 1996
            Citroen Jumper Maxi 2.8HDI 2005
            Honda GL1500 1989
            Polaris Scrambler XP 1000 2014

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              #36
              Ei kai siinä mitään rikkoontumisen vaaraa ole jos potikalla koettaa?0-5V taitaa tuossakin olla mittaus alue, jos en väärin muista. Vai mitä meinasit?
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • bemariajuri
                Newbiemmer
                • Jul 2014
                • 22
                • Finland

                #37
                Hieno homma hanhis,ja idea mitä funtsailtiin on varmaan näin kun tossa asian ilmaisit (hope so), kun ralli party jyväshyvässä ohi, katellaan lisää kummallisuuksia tosta lapinpolttajien tekeleestä. Joo ja supparille, et on mittausalue varmaan ok, mut koitetaan ny kuitenkin se railin anturi eka, toivon mukaan tulee huomenna, on vaan tällä hetkellä ittellä aika varauksellinen/skeptinen suhtautuminen joka asiaan kun on toimivaa katiskaa korjattu ja menee huonompaan suuntaan, en siksi halua ottaa mitään riskejä-> tänään työnnettiin e61 tallista pihalle kun huomenna pitäs laittaa väriä päälle kaverin eemelimersuun. Ja sit viel, on toi serkkupoikakin tovin kaikenlaisten vehkeiden kanssa paininut, et ehkä tämäkin saadaan vielä selätettyä mattoon...

                Comment

                • bemariajuri
                  Newbiemmer
                  • Jul 2014
                  • 22
                  • Finland

                  #38
                  Auto on nyt kunnossa, kiitos Hanhikselle vikakoodin luvusta ja taustaselvityksistä. Eli railin paineanturin vaihdolla ei tullut kuntoon vaan vaati vielä railiputken toisessa päässä olevan säätimen vaihdon, railin paineanturin vaihdolla poistui jatkuvana ollut vikakoodi 3F31, mutta railpaine ei noussut pyydettyyn lukemaan, hiukka ihmeellistä kun anturin ollessa rikki (ilmeisesti oikosulussa) railpaine pyydetty/todellinen oli hyvin lähellä toisiaan. Siirtopumpun painekin mitattiin tässä illan aikana ihan manuaalimittarilla väliltä polttoainesuodatin->menoletku, 4.6 bar. Autoon tehtiin melko mittava korjaus tän imusarjan läppien poiston yhteydessä, eli vaihdettiin molemmat jakoketjut hilppeineen, kansipahvi, yms. melkein tonnin hilut, mutta näistä remonteista en maininnut aiemmin, koska ne ei olleet tässä yhteydessä aiheellisia ja vika joka oli päällä ei johtunut niistä ja olis kuitenkin aiheuttanut turhaa skeptisyyttä ja spekulointia onko jako oikein jne., kohtuu iso remppa, jonka pystyy kuka tahnsa tekeen kotitalissa, eikä vaadi oikeestaan mitään erikoistyökaluja, kun käyttää vähän järkeä. Eli lopuksi kiitoksia kaikille jotka auttaneet polttoaine ongelman selvityksessä.

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7527
                    • Jyväshyvä

                    #39
                    Paljos autolla on ajettu kun mentiin ketjun vaihto -linjalle?
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • bemariajuri
                      Newbiemmer
                      • Jul 2014
                      • 22
                      • Finland

                      #40
                      261tkm, jompikumpi jakoketju piti lievää ääntä (stetoskoopilla kuunnellessa vaikutti alemmalta, ketjuissa ei havaittu kulumista/venymistä uusiin verrattuna, mutta nyt on hiljaista), eli tässä vähän ennakoitiin ettei tuu isompaa remonttia, konehan on M47 (eli konetta ei tarvinnut nostaa pois, jakoketjut 2kpl koneen etupäässä), ei N47 (jakoketjut koneen takapäässä), mitä on myös jo 2006 malleissa ollut käytössä. Ketjuja myydään yksittäin/sarjoina missä tulee laahaimet/kiristin mukana. Kannentiivisteiden kanssa kannattaa olla tarkkana, niitä on eri valmistajilla tarjolla ja paksuudet/reikien määrät vaihtelevat. Ja kannen pultit on venymäpultteja, pitää vaihtaa AINA kun kansi irti. Työnä tuo homma on aika iso, ei ihan parin päivän juttu, pitää purkaa aika paljon, mut sinänsä ihan normi ruuvaamista vaan.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎