Announcement

Collapse
No announcement yet.

530da LCI vai vanhempi malli- Kumpi parempi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JarnoE36
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 253
    • Uusimaa

    530da LCI vai vanhempi malli- Kumpi parempi?

    Kumpi on parempi kestävyydeltään ennen vuotta 2007 olevat vanhemmat E60 mallit vaiko facelift LCI mallit ? Mielessä ovat LCI mallien jakoketjun kestävyys ja vaihdelaatikot... :think


    Ajattelin vaihtoa nykyisestä 520da 2006 tehokkaampaan. Kummallakohan ajaisi sen 160tkm neljässä vuodessa jos ostaa 100-150 ajetun pelin eli autoon tulisi se 250-300tkm mittariin neljässä vuodessa.

    Kiitos!

    ps. vaihtoehtona olisi nykyisen ohjelmointi mutta haluaisin 530d koska virityspotentiaali on luonnollisesti parempi.
    Jarppa

    Toyota GT86
    (330d Sport F31 N57 2014)
    ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
    (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
    ( 530da E60 M57N2 2006)
    ( 520da E60 2006)
    ( 520 E39x3)
    (E46x2)
    (Z3)
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #2
    Päivän selvä asia. LCI on parempi. Sama kone niissä on. Laatikko parempi uudemmassa. Tai siis sähkökeppi ja uudemmat softat. Ei jakoketju probleema koske 3l diesel koneita. Ja lci mallissa kaikki "lastentaudit" on jo korjattu. (no ainaki osa Niistä)
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • ptikkala
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1571

      #3
      esm. farkuissa vielä nuo johtosarja ongelmat takana vaivaa LCI:täkin

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7524
        • Jyväshyvä

        #4
        Kyllä osa tyypivioista periytyy myös LCI malleihin (farkun johtosarjat, 535d alipaineletkut, termarit).

        Mutta muutoin LCI on paljon parempi monilta osin,
        mm. suuttimien kesto (tosin kestää ne pre-lci 530d:n piezotkin),
        laatikon kesto (ei humppausongelmaa ainakaan samassa mittakaavassa),
        CCC ongelmat vähäisempiä jne...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • JarnoE36
          BTCF Member
          • Jun 2009
          • 253
          • Uusimaa

          #5
          eli ei taida olla mitään hyötyä katsella vanhempia malleja..:think Jakoketju on vissiin LCI malleissa koneen takana ja kiristimien yms. remontti on luonnollisesti kalliimpaa. Luulisi tosiaan että LCI malleihin on korjattu lasten tauteja mutta en ymmärrä miksi esim. takaluukun johtosarjat menee myös LCI malleissa Luulisi että perempia johtosarjoja tai loivemmilla mutkilla saa laitettua..

          Virityspotentiaalikin on hieman parempi LCI 530:ssä missä vissiin 300hv alkaa olla mahdollista varsinkin DPF:n poistolla.

          Hieman mietityttää ajaako vanhemmalla 520 mallilla jossa 140tk taulussa ja tehdä väliä liki kymppitonni LCI isolla kuutoskoneella.
          Jarppa

          Toyota GT86
          (330d Sport F31 N57 2014)
          ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
          (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
          ( 530da E60 M57N2 2006)
          ( 520da E60 2006)
          ( 520 E39x3)
          (E46x2)
          (Z3)

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7524
            • Jyväshyvä

            #6
            Vain 520:ssä on ketju rintapellin päässä, 3-litraisissa se on oikeassa paikassa...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • -rik
              BTCF Member
              • Nov 2009
              • 827
              • Rovaniemi

              #7
              Turhaa sitä jakoketjua mietit, niinkuin kissvesala jo sanoi: "jakoketjuongelmat ei koske 3l koneita"

              Ja saahan siitä lci:stä vähän enemmän tehoja puristettua, mutta saa sen yli 300hv myös pre-lci:stä...

              E: hidas
              ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                #8
                Originally posted by ptikkala View Post
                esm. farkuissa vielä nuo johtosarja ongelmat takana vaivaa LCI:täkin
                Jep. Kuten sanoin. Osa (lastentaudeista) on selätetty. Ehkä mainittavimmat juuri tuo laatikon ohjaus, pakosarja, suuttimet, ccc/cic juuri niinku MajorDrake tuosa sanoki. Ja se ketju ei oo missään 3.0dssä väärässä päässä.
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #9
                  Originally posted by JarnoE36 View Post
                  Luulisi tosiaan että LCI malleihin on korjattu lasten tauteja mutta en ymmärrä miksi esim. takaluukun johtosarjat menee myös LCI malleissa .
                  Ne hajosi jo e34:ssa ja edelleen e39. Tuskin noita takuuaikana paljon korjataan, joten miksi muuttaa rakennetta.

                  Eikö LCI:n "brio lelu" vaihdekepeissä ole jotain ongelmia ollut?

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2978
                    • Uusimaa

                    #10
                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Eikö LCI:n "brio lelu" vaihdekepeissä ole jotain ongelmia ollut?
                    On, mutta enemmän alkpään autoissa, joissa se yleensä on porsinut melko uutena = vaihdettu takuuseen.
                    Laatikko on myös toiminnaltaan hyvin erilainen, ainakin omasta kokemuksesta. LCI mallin laatikko tuntuu olevan melkein koko ajan lukittuna, melkein kun manuaalilla ajaisi
                    LCI mallissa kone on sitten myös alumiinia (siis lohko). Eli keula on vieläkin kevyempi kuin pre- malleissa.
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • nachi
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 378

                      #11
                      Huomioidaan myös, että 520d LCI-mallia saa myös alkupäässä M47 -koneella, ilman N-koneen ketjuongelmia.

                      Hyvä budjettiratkaisu ja nämä 520d M47 LCI-mallit alkavatkin jo reilusta 10 tuhannesta.

                      Comment

                      • Mikiis
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2013
                        • 906
                        • Oulu

                        #12
                        No mitäs ne on nämä M57N2 koneiden jakopääketjujen katkeamiset, poikkeuksia ilmeisesti?
                        F11 530d -11
                        E91 -06 320d
                        x2 Tuikut
                        Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                        Comment

                        • Kissvesala
                          Moderator
                          • Jun 2010
                          • 3110
                          • Liminka

                          #13
                          Originally posted by Mikiis View Post
                          No mitäs ne on nämä M57N2 koneiden jakopääketjujen katkeamiset, poikkeuksia ilmeisesti?
                          Niitä juurikin.
                          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                          Kissvesala.fi
                          Priva tai o443424479

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by nachi View Post
                            Huomioidaan myös, että 520d LCI-mallia saa myös alkupäässä M47 -koneella, ilman N-koneen ketjuongelmia.

                            Hyvä budjettiratkaisu ja nämä 520d M47 LCI-mallit alkavatkin jo reilusta 10 tuhannesta.
                            Eli onko niin että LCI 520d 3/2007-8/2007 on tuolla Mauno47 koneella?

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • pouri
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2007
                              • 370
                              • 06 area

                              #15
                              Originally posted by teropa View Post
                              Eli onko niin että LCI 520d 3/2007-8/2007 on tuolla Mauno47 koneella?

                              Tero
                              Liekö tuota kukaan tietää minä kuukausina noita on tehty, mutta varmaan tuonne haarukkaan. Tuossa http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=294145&page=3 asiasta juttua. Vanhasta vaihdekepistä tuon vanhan moottorin parhaiten tunnistaa.
                              Diesel, fuel of satin man

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎