Ei ole täyttä tietoa.Kampiakselin kuvia katsomalla päättelin että voisi olla rässäämällä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
535d e61 moottori kalkattaa
Collapse
X
-
Nyt sen verran purettu että jakopää on auki, siellä ei silmin havaittavaa vauriota ole... Mutta sitten itse kampiakselissa sellainen millin päittäis välys löydetty, elikkä näillä näkymin pääsee nostamaan konetta poies keulilta. Tähän hätään en löytäny paljon sen päittäisvälyksen kuuluisi olla, mutta tuskinpa niin paljon että pystyy hihnapyörän pultista päittäin kolisuttamaan kampuraa??e61 535d
Comment
-
-
Originally posted by jakemon View PostNyt sen verran purettu että jakopää on auki, siellä ei silmin havaittavaa vauriota ole... Mutta sitten itse kampiakselissa sellainen millin päittäis välys löydetty, elikkä näillä näkymin pääsee nostamaan konetta poies keulilta. Tähän hätään en löytäny paljon sen päittäisvälyksen kuuluisi olla, mutta tuskinpa niin paljon että pystyy hihnapyörän pultista päittäin kolisuttamaan kampuraa??
Tarkkoja speksejä ei ole tiedossa mutta VW:n kalustossa tais olla 0.14 maksimi välys akseiln suuntaan.
Eikö tuohon riitä öljypohjan irroitus ja kampiakselin laakerointi?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Olen itsekkin miettiny tuota alakautta laakeroimista, mutta ei ole varmuutta onko se mahdollista, katsotaan jos sais siihen lisätietoa tähän keskusteluun. Äsken tuossa viel pällistelin tallissa ja nappasin öljysuodattimen pois niin kyllähän siellä oli normaalia metalli mujua. Enitenhän tässä tuottaa ongelmaa tuon koneen pois nosto kun tahtoo loppuu tallissa tilat eikä nosturista ole tietoakaan, mikäs siinä näpläillä kun sais mosan pukkiine61 535d
Comment
-
-
Päivitetään tähän tämän hetkistä tilannetta! Elikkä kampiakselissa oli 2.2mm päittäisvälystä ja metallia koneessa melko reilusti, enempää en käynyt edes purkamaan konetta kuin autosta vaan laatikoineen pois ja uuden moottorin hankintaan joka löytyikin suomesta sopuhintaan.
Olihan tuossa vanhassa koneessa joku seppä käyny kasailemassa kun öljypohja oli laitettu reilulla sikamassalla kiinni jota tursunnut koneen sisuksiinkin kivasti , imusarjan alapuolella oleva vesiletkujen yhdekkin reilulla massalla kiinni ja noin 50% kanavasta ummessa :think, alipaine letkuja tulpattu pari kappaletta (en tiedä vaikuttaako kun läpät poistettu imusarjasta) ja kaiken kukkuraksi näin tuontiautoksi moottorin takapäässä olevat valmistetarrat ajettu lamellilaikalla pois
Kyllähän tuo auto ennätti melkein puoli vuotta tallissa odottaakkin tätä inspiraatiota tähän moottorin irrottamiseen jossa meni pari iltaa tupakoiden autotallissa Jospa se nyt kesää kohti etenis ajokuntoone61 535d
Comment
-
-
Mistä löysit uuden motin?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostMistä löysit uuden motin?
Entisestä moottorista vielä sen verran kun venttiilikopan otin pois niin kannen valu oli jotenkin sellainen ruskea ja palaneen pinttyinen, vaikka itse en öljyillä ajele yli 10tkm, mutta uudessa vaihtokoneessa valukin oli puhdas ja uuden näköinen sisältä ja nokatkin kuin uudet...e61 535d
Comment
-
-
Originally posted by jakemon View Post...., alipaine letkuja tulpattu pari kappaletta (en tiedä vaikuttaako kun läpät poistettu imusarjasta) ja kaiken kukkuraksi näin tuontiautoksi moottorin takapäässä olevat valmistetarrat ajettu lamellilaikalla pois
Alipaineen jakotukilla osa lähdöistä on tulpattu oletusarvoisestikin. Jos on kumitulpalla joka tulee koko nipan päälle niin lienee alkuperäinen.
Comment
-
-
Originally posted by jakemon View PostVantaalta, bemator oy... Eihän noista noista vanhoista moottoreista tiedä muuta kun myyjän sanan, mutta tällä kertaa luotin ja toivottavasti tuo kone on mitä on luvattu. Asallinen palvelu ja nopea toimitus oli tässä tapauksessa.
Entisestä moottorista vielä sen verran kun venttiilikopan otin pois niin kannen valu oli jotenkin sellainen ruskea ja palaneen pinttyinen, vaikka itse en öljyillä ajele yli 10tkm, mutta uudessa vaihtokoneessa valukin oli puhdas ja uuden näköinen sisältä ja nokatkin kuin uudet...
Comment
-
-
Vaihtomoottoriin kuului vaan moottori ö-pohjasta venttiilikoppaan , ilman mitään apulaitteita. Moottorille tuli toimivuus takuu, eli vaihtuu varmaankin toiseen jos ei toimikkaan Mukavahan se on lyödä tulille jos se onkin pommikone niin pääsee purkamaan taas kertaalleen
Vanhassa koneessa ei ollu läppiä enää paikallaan.
Tuossa huomasin pari oleellista asiaa, ensimmäisenä huomasin että laatikon sähköjen läpivienti vuoti moottorin irroituksen jälkeen öljyä, ei ole aikaisemmin vuotanut niin voiko johtua siitä että kone/laatikko oli nostaessa melkopystyssä välillä ja öljyä päässy sinne läpiviennin juurelle? Toinen asia noissa että molemmissa ahtimissa oli jonkun verran päittäis ja pysty välystä, kannattaako huoltoa ajatella jos eivät ole kuitenkaan antaneet normaalista poikkeavaa ääntä?e61 535d
Comment
-
-
Mitenkäs tuon momentin muuntimen kanssa kannattaa toimia, tuli minulle yllätyksenä tuo kun ekaa kertaa sellaseen törmäsin fyysisesti että siellä on öljyt sisällä, kannattaako tai voiko niitä vaihtaa? Tuleeko ottaa mitä erityisemmin huomioon laatikkoa paikalleen laittaessa kun se toinen boorikehä tuntuukin olevan "irtonainen"?e61 535d
Comment
-
-
Ei niitä momentinmuuntimen sisällä olevia öljyjä saa vaihdettua kuin laatikon huuhteluvaidolla. Uuden/kunnostetun muuntimen tapauksessa se kannattaa täyttää uudella öljyllä ennen asennusta.
Asennettaessa pitää muunninta pyöritellä ja juurikin varmistaa, että molemmat pooritukset menevät lopulta kohdilleen ja muunnin on riittävän syvällä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by jakemon View PostTuossa huomasin pari oleellista asiaa, ensimmäisenä huomasin että laatikon sähköjen läpivienti vuoti moottorin irroituksen jälkeen öljyä, ei ole aikaisemmin vuotanut niin voiko johtua siitä että kone/laatikko oli nostaessa melkopystyssä välillä ja öljyä päässy sinne läpiviennin juurelle?
Comment
-
-
Loppu hyvin, kaikki hyvin!!
Eli saatiin tuokin rottelo sen omin voimin tallista ulos kaikkien vastoinkäyntien jälkeen, eli uusi kone toimii. Vikakoodejahan se antoi ja oli melko työläs ilmata syöttöpumpun jälkeen kun imusarja oli jo paikallaan.
Nyt vainoharhasena tuntuu että kuulen samoja kolinoita kun rikkonaisesta moottorista ja tuntuu että kone tärisee oudosti siinä 3000 kierroksen kohilla
Varmistuksena pitää kysyä että voiko laatikon tai dampperin puolelta tulla jotain päittäisvoimia kampiakselille joka ois särkeny tuon entisen koneen, ettei tartteis pelätä tuon uuden koneen rikkoa?!?!
Isompia vuotoja ei näkyny ja nyt öljyt vaihettu toistamiseen niin eikun trafin sivuille ja auto tieliikennekäyttööne61 535d
Comment
-
Comment