memebuy23buy

Jarrulevyt e61:een

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • krimmu
    Bimmer Rookie
    • Jul 2010
    • 102
    • Turku

    #16
    Originally posted by Timelord View Post
    Saitko minkä merkkistä palikkaa motonetista? Pikaisesti kuuklettelin että omaan sigun autoon levyt ja palat 180e, pikkukoneisissa muutaman kympin vähemmän. Jäähän tuohon siis työlle hyvä hinta(kohtuullinen toki), 70e/h jos kaks tuntia tuhaa tuollasten kanssa; elämä on...

    Saksasta JKK:n mainitsemat ATE:t 250e/ setti. Ei oo paha hinta todella laadukkaista osista...

    Mulla odottaa vaihtajaa TRW:n etupalat kun alkoi BC herjaamaan tossa kesällä että tarvis vaihtaa kohtapuoliin. Kumma kyllä kaks viikkoa sitten katsurilla tsekattiin että kyllä siellä pintaa paloissa vielä riittää...
    Täytyy sanoa, että ei ole harmainta aavistusta osien merkistä tai valmistajasta. Muistaakseni n.200 € oli osat, tuntihinta Motonet korjaamolla on 69 €. Sain vähän alennusta sitten, kun he olivat ilmoittaneet puhelimessa ihan eri hinnan operaatiolle ja kerroin asiasta... Muista lisätä ostoskoriin myös se viidentoista euron kulumisanturi!
    Last edited by krimmu; 11-09-2014, 15:19. Reason: kirjoitusvirhe

    Comment

    • Timelord
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 504
      • Loimaa

      #17
      Originally posted by krimmu View Post
      Täytyy sanoa, että ei ole harmainta aavistusta osien merkistä tai valmistajasta. Muistaakseni n.200 € oli osat, tuntihinta Motonet korjaamolla on 69 €. Sain vähän alennusta sitten, kun he olivat ilmoittaneet puhelimessa ihan eri hinnan operaatiolle ja kerroin asiasta... Muista lisätä ostoskoriin myös se viidentoista euron kulumisanturi!

      Onhan tuo 69e/h halvahko hinta nykypäivänä.
      Motonetista tuntuu saavan tuurilla laatuosia tai ainakin jos/ kun osaa kysyä onko parempaa tarjolla kuin esim mapco:n levyt.
      Kulumisanturi tottakai unohtui, sori.

      Kraameri saanu hyvät halvennukset jos 150e koko setti...
      W201 2,5D
      W123 280ce
      E21 316
      ex-E60 530ia
      ex-E53 4,4i
      ex-E39 523i
      ex-E34 520ia
      ex-E21 318i

      Comment

      • Kramer77
        Bimmer Rookie
        • May 2013
        • 77
        • Kokkola

        #18
        Originally posted by Timelord View Post
        Onhan tuo 69e/h halvahko hinta nykypäivänä.
        Motonetista tuntuu saavan tuurilla laatuosia tai ainakin jos/ kun osaa kysyä onko parempaa tarjolla kuin esim mapco:n levyt.
        Kulumisanturi tottakai unohtui, sori.

        Kraameri saanu hyvät halvennukset jos 150e koko setti...
        KL-varaosien verkkosivuilla ihan tuo hinta, kyseessä siis 520d e61

        Comment

        • j_mp
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 60
          • Seinäjoki

          #19
          Multa löytyisi ylimääräisenä:

          E6x etujarrulevyt
          Halkaisija 310mm
          BMW 520D

          Kuva paketista löytyy tuolta mun albumeista...
          Volvo XC60 D5 AWD
          Ex. BMW 535D M-Sport
          Ex. 520D Touring

          Comment

          • yrd3
            Bimmer Rookie
            • Feb 2013
            • 163
            • Ylistaro

            #20
            onko jollain tietoa saako tuota jarrusatulan korjaussarjaa uusien liukujen/tiivisteiden jnejne kanssa...kun motonet myy olevinansa"vajaata" settiä, eli ilman liukutappeja.

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10117
              • KVLA

              #21
              Originally posted by krimmu View Post
              Mä kävin Turun Motonet korjaamolla vaihdattamassa eteen levyt + palat. Operaatio kustansi töineen 320 € eli aika kohtuullinen hinta. Osien laatu on sitten vähän kysymysmerkki, kun levyt taisivat olla kierot. Jarruttaessa vatkasi aika rajusti ja ratti ei meinannut pysyä käsissä No nyt vaihtoivat takuuseen uudet levyt tilalle ja tuntuisi toimivan ihan hyvin!
              Vai onkohan taas kyseessä se tavanomainen jarrujen jumitus (männät,liukutapit tai palat carriessa) ja levyt vaihdettu turhaa.Sama uusiutuu lähiaikoina,mikäli mitään oikeata huoltoa noille jarruille ei tehty,kuin nuo osat vaidettiin.

              Comment

              • krimmu
                Bimmer Rookie
                • Jul 2010
                • 102
                • Turku

                #22
                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Vai onkohan taas kyseessä se tavanomainen jarrujen jumitus (männät,liukutapit tai palat carriessa) ja levyt vaihdettu turhaa.Sama uusiutuu lähiaikoina,mikäli mitään oikeata huoltoa noille jarruille ei tehty,kuin nuo osat vaidettiin.
                Moro,

                Luultavasti asia on juuri kuten arvelit. Nyt on muutama viikkoa ajeltu maanteitä ja sama vatkaus jatkuu aina kun jarruttaa. Kokeilin veljen e60, jossa on jarrut "kunnossa" ja ero on kyllä kuin yöllä ja päivällä.

                Mulla kun ajaa kävelyvauhtia ja jarruttaa kevyesti, niin huomaa kuinka jarrutus ei ole tasainen vaan nykivä.

                Pitäisköhän sitä vielä yhdet uudet levyt kuitenkin hakea motonetin pojilta?

                Mikähän siinä levyjen ja palojen vaihdossa voi niin pahasti pieleen mennä, että levynvaihdon jälkeen ilmenee nämä mainitut ongelmat?

                Comment

                • Risto113
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 1203
                  • GrassLake

                  #23
                  Originally posted by krimmu View Post
                  Moro,

                  Luultavasti asia on juuri kuten arvelit. Nyt on muutama viikkoa ajeltu maanteitä ja sama vatkaus jatkuu aina kun jarruttaa. Kokeilin veljen e60, jossa on jarrut "kunnossa" ja ero on kyllä kuin yöllä ja päivällä.

                  Mulla kun ajaa kävelyvauhtia ja jarruttaa kevyesti, niin huomaa kuinka jarrutus ei ole tasainen vaan nykivä.

                  Pitäisköhän sitä vielä yhdet uudet levyt kuitenkin hakea motonetin pojilta?

                  Mikähän siinä levyjen ja palojen vaihdossa voi niin pahasti pieleen mennä, että levynvaihdon jälkeen ilmenee nämä mainitut ongelmat?
                  Se, ettei herkistellä ja putsata satulaa.
                  Isketään vaan osat kiinni ja sillä selvä; kun levyn pinta lasittuu ja hiukan kuluu, alkaa vispaukset ja tärinät...

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10117
                    • KVLA

                    #24
                    Originally posted by krimmu View Post
                    Mikähän siinä levyjen ja palojen vaihdossa voi niin pahasti pieleen mennä, että levynvaihdon jälkeen ilmenee nämä mainitut ongelmat?
                    Aina kun jarruosia vaihdellaan (vaikka vain pelkät jarrupalatkin) pitää tarkastaa,että ne jarrusatuloiden männät liikkuu kunnolla.Samoin satulat pitää liikkua herkästi liukutapeissaan.Lopuksi jarrupalojen ohjaimet (carriet) pitää puhdistaa huolella liasta ja ruosteesta,ettei palat jumita.Ei se ole mitään rakettitiedettä.Jokaisen ammattitaitoisen korjaamon perushommia.

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4048
                      • Turku

                      #25
                      Privaa jos haluat tärinät kuriin...
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • krimmu
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2010
                        • 102
                        • Turku

                        #26
                        Kävin katsastamassa auton eilen ja katsastusmies kertoi etulevyjen olevan kierot Kerkesihän ne jo muutaman viikon olemaan alla. Ei muuta ku Motonet huoltoon ja takuuseen uutta levyä alle, jos pojat viittisivät tehdä nyt kunnolla tuon homman.

                        Ei ollut välyksiä puslissa, dynolla kun lopuksi vielä katsottiin niin viisari heilui oikein kunnolla.

                        Comment

                        • ragemaster
                          Newbiemmer
                          • Feb 2014
                          • 8
                          • Helsinki

                          #27
                          Täällä tilattiin levyt(rei'itetyt ja uritetut) ja palat briteistä ebayn kautta, hyvät on ollu paitsi taakse ei mahtunu levyt.. jäivät ylimääräiseksi.. eikä jaksa lähettää takaisin..

                          onko kellään muulla vaihtaneillä tullut ongelmia? esim.äänien kanssa?
                          omani kuullostaa jarruttaessa aivan nousevalta lentokoneelta..
                          sekä
                          auto pysähtyessä täysin jää heilumaan ees-taas hetkeksi.. lieneekö johtuu jarruista vai jostain muusta..

                          -E
                          F11 535d & S1000 RR

                          Comment

                          • Bullitt
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 2786
                            • Turku

                            #28
                            Originally posted by ragemaster View Post
                            Täällä tilattiin levyt(rei'itetyt ja uritetut) ja palat briteistä ebayn kautta, hyvät on ollu paitsi taakse ei mahtunu levyt.. jäivät ylimääräiseksi.. eikä jaksa lähettää takaisin..

                            onko kellään muulla vaihtaneillä tullut ongelmia? esim.äänien kanssa?
                            omani kuullostaa jarruttaessa aivan nousevalta lentokoneelta..
                            sekä
                            auto pysähtyessä täysin jää heilumaan ees-taas hetkeksi.. lieneekö johtuu jarruista vai jostain muusta..

                            -E
                            Samassa postauksessa sanot, että hyvät on ollu, mutta silti jarrut kuulostaa lentokoneelta?
                            Last edited by Bullitt; 15-10-2014, 20:52.


                            Comment

                            • ragemaster
                              Newbiemmer
                              • Feb 2014
                              • 8
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by Bullitt View Post
                              Samassa postauksessa sanot, että hyvät on ollu, mutta silti jarrut kuulostaa lentokoneelta?

                              Ne on hyvät vaikka aika ajoin kuullostaa Tulee fiilis että nyt ollaan suurten asioiden äärellä sen sellasta
                              F11 535d & S1000 RR

                              Comment

                              • E61JH-
                                Newbiemmer
                                • Sep 2012
                                • 10
                                • Vantaa

                                #30
                                Vaihdoin kesällä jarrupalat eteen, putsailin ja herkistelin, laitoin uuden anturin ja nollasin palojen vaihdon. Nyt on palojen vaihtoon taas tietokoneen mukaan 2800 km. Ajettu vaihdon jälkeen muutama tuhat. Mistäköhän tämmönen johtuu?
                                Last edited by E61JH-; 12-11-2014, 21:40.

                                Comment

                                Working...
                                X