Saitko minkä merkkistä palikkaa motonetista? Pikaisesti kuuklettelin että omaan sigun autoon levyt ja palat 180e, pikkukoneisissa muutaman kympin vähemmän. Jäähän tuohon siis työlle hyvä hinta(kohtuullinen toki), 70e/h jos kaks tuntia tuhaa tuollasten kanssa; elämä on...
Saksasta JKK:n mainitsemat ATE:t 250e/ setti. Ei oo paha hinta todella laadukkaista osista...
Mulla odottaa vaihtajaa TRW:n etupalat kun alkoi BC herjaamaan tossa kesällä että tarvis vaihtaa kohtapuoliin. Kumma kyllä kaks viikkoa sitten katsurilla tsekattiin että kyllä siellä pintaa paloissa vielä riittää...
Täytyy sanoa, että ei ole harmainta aavistusta osien merkistä tai valmistajasta. Muistaakseni n.200 € oli osat, tuntihinta Motonet korjaamolla on 69 €. Sain vähän alennusta sitten, kun he olivat ilmoittaneet puhelimessa ihan eri hinnan operaatiolle ja kerroin asiasta... Muista lisätä ostoskoriin myös se viidentoista euron kulumisanturi!
Last edited by krimmu; 11-09-2014, 15:19.
Reason: kirjoitusvirhe
Täytyy sanoa, että ei ole harmainta aavistusta osien merkistä tai valmistajasta. Muistaakseni n.200 € oli osat, tuntihinta Motonet korjaamolla on 69 €. Sain vähän alennusta sitten, kun he olivat ilmoittaneet puhelimessa ihan eri hinnan operaatiolle ja kerroin asiasta... Muista lisätä ostoskoriin myös se viidentoista euron kulumisanturi!
Onhan tuo 69e/h halvahko hinta nykypäivänä.
Motonetista tuntuu saavan tuurilla laatuosia tai ainakin jos/ kun osaa kysyä onko parempaa tarjolla kuin esim mapco:n levyt.
Kulumisanturi tottakai unohtui, sori.
Kraameri saanu hyvät halvennukset jos 150e koko setti...
Onhan tuo 69e/h halvahko hinta nykypäivänä.
Motonetista tuntuu saavan tuurilla laatuosia tai ainakin jos/ kun osaa kysyä onko parempaa tarjolla kuin esim mapco:n levyt.
Kulumisanturi tottakai unohtui, sori.
Kraameri saanu hyvät halvennukset jos 150e koko setti...
KL-varaosien verkkosivuilla ihan tuo hinta, kyseessä siis 520d e61
onko jollain tietoa saako tuota jarrusatulan korjaussarjaa uusien liukujen/tiivisteiden jnejne kanssa...kun motonet myy olevinansa"vajaata" settiä, eli ilman liukutappeja.
Mä kävin Turun Motonet korjaamolla vaihdattamassa eteen levyt + palat. Operaatio kustansi töineen 320 € eli aika kohtuullinen hinta. Osien laatu on sitten vähän kysymysmerkki, kun levyt taisivat olla kierot. Jarruttaessa vatkasi aika rajusti ja ratti ei meinannut pysyä käsissä No nyt vaihtoivat takuuseen uudet levyt tilalle ja tuntuisi toimivan ihan hyvin!
Vai onkohan taas kyseessä se tavanomainen jarrujen jumitus (männät,liukutapit tai palat carriessa) ja levyt vaihdettu turhaa.Sama uusiutuu lähiaikoina,mikäli mitään oikeata huoltoa noille jarruille ei tehty,kuin nuo osat vaidettiin.
Vai onkohan taas kyseessä se tavanomainen jarrujen jumitus (männät,liukutapit tai palat carriessa) ja levyt vaihdettu turhaa.Sama uusiutuu lähiaikoina,mikäli mitään oikeata huoltoa noille jarruille ei tehty,kuin nuo osat vaidettiin.
Moro,
Luultavasti asia on juuri kuten arvelit. Nyt on muutama viikkoa ajeltu maanteitä ja sama vatkaus jatkuu aina kun jarruttaa. Kokeilin veljen e60, jossa on jarrut "kunnossa" ja ero on kyllä kuin yöllä ja päivällä.
Mulla kun ajaa kävelyvauhtia ja jarruttaa kevyesti, niin huomaa kuinka jarrutus ei ole tasainen vaan nykivä.
Pitäisköhän sitä vielä yhdet uudet levyt kuitenkin hakea motonetin pojilta?
Mikähän siinä levyjen ja palojen vaihdossa voi niin pahasti pieleen mennä, että levynvaihdon jälkeen ilmenee nämä mainitut ongelmat?
Luultavasti asia on juuri kuten arvelit. Nyt on muutama viikkoa ajeltu maanteitä ja sama vatkaus jatkuu aina kun jarruttaa. Kokeilin veljen e60, jossa on jarrut "kunnossa" ja ero on kyllä kuin yöllä ja päivällä.
Mulla kun ajaa kävelyvauhtia ja jarruttaa kevyesti, niin huomaa kuinka jarrutus ei ole tasainen vaan nykivä.
Pitäisköhän sitä vielä yhdet uudet levyt kuitenkin hakea motonetin pojilta?
Mikähän siinä levyjen ja palojen vaihdossa voi niin pahasti pieleen mennä, että levynvaihdon jälkeen ilmenee nämä mainitut ongelmat?
Se, ettei herkistellä ja putsata satulaa.
Isketään vaan osat kiinni ja sillä selvä; kun levyn pinta lasittuu ja hiukan kuluu, alkaa vispaukset ja tärinät...
Mikähän siinä levyjen ja palojen vaihdossa voi niin pahasti pieleen mennä, että levynvaihdon jälkeen ilmenee nämä mainitut ongelmat?
Aina kun jarruosia vaihdellaan (vaikka vain pelkät jarrupalatkin) pitää tarkastaa,että ne jarrusatuloiden männät liikkuu kunnolla.Samoin satulat pitää liikkua herkästi liukutapeissaan.Lopuksi jarrupalojen ohjaimet (carriet) pitää puhdistaa huolella liasta ja ruosteesta,ettei palat jumita.Ei se ole mitään rakettitiedettä.Jokaisen ammattitaitoisen korjaamon perushommia.
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Kävin katsastamassa auton eilen ja katsastusmies kertoi etulevyjen olevan kierot Kerkesihän ne jo muutaman viikon olemaan alla. Ei muuta ku Motonet huoltoon ja takuuseen uutta levyä alle, jos pojat viittisivät tehdä nyt kunnolla tuon homman.
Ei ollut välyksiä puslissa, dynolla kun lopuksi vielä katsottiin niin viisari heilui oikein kunnolla.
Täällä tilattiin levyt(rei'itetyt ja uritetut) ja palat briteistä ebayn kautta, hyvät on ollu paitsi taakse ei mahtunu levyt.. jäivät ylimääräiseksi.. eikä jaksa lähettää takaisin..
onko kellään muulla vaihtaneillä tullut ongelmia? esim.äänien kanssa?
omani kuullostaa jarruttaessa aivan nousevalta lentokoneelta..
sekä
auto pysähtyessä täysin jää heilumaan ees-taas hetkeksi.. lieneekö johtuu jarruista vai jostain muusta..
Täällä tilattiin levyt(rei'itetyt ja uritetut) ja palat briteistä ebayn kautta, hyvät on ollu paitsi taakse ei mahtunu levyt.. jäivät ylimääräiseksi.. eikä jaksa lähettää takaisin..
onko kellään muulla vaihtaneillä tullut ongelmia? esim.äänien kanssa?
omani kuullostaa jarruttaessa aivan nousevalta lentokoneelta..
sekä
auto pysähtyessä täysin jää heilumaan ees-taas hetkeksi.. lieneekö johtuu jarruista vai jostain muusta..
-E
Samassa postauksessa sanot, että hyvät on ollu, mutta silti jarrut kuulostaa lentokoneelta?
Vaihdoin kesällä jarrupalat eteen, putsailin ja herkistelin, laitoin uuden anturin ja nollasin palojen vaihdon. Nyt on palojen vaihtoon taas tietokoneen mukaan 2800 km. Ajettu vaihdon jälkeen muutama tuhat. Mistäköhän tämmönen johtuu?
Comment