Samanlainen auto tuli hommattua noin viikko sitten. Ostaessa vaihteisto toimi aivan normaalisti, nyt kakkoselle vaihtaessa tuntuu luistavan.. Eli kun vaihtaa isompaa niin kierrokset jää melkein samoihin lukemiin ja luistaa, kunnes ottaa kiinni. Vikaa? Muilla vaihteilla vaihtaa normaalisti, ilman luistoa. Tasaisessa 110km/h ajossa kiekkamittari heittelee noin viisarin verran ylös/alas. Pitääkö alkaa soittelemaan takaisin liikkeeseen ja korjauttaan laatikkoa? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw 525XDA -08 Automaatti loppu.
Collapse
X
-
Sellanen palaute vaan, että vajaa 2v (=n. 100tkm) sitten tuolla Recron pajalla otetiin hummaukset pois ja paskan original turbiinikytkimen vaihto vahvempaan (jotta kestää 535d tehonnostot ja kärryjen vedot pidempään) sekä rebuild (kaikki kuluvat+mahdollisesti paukahtavat osat uusiksi). Homma kustansi silloin sen about 1700 +matkat ja hotellit 300. Ja työ kesti tasan luvatun 11 tuntia (illalla sinne, seuraava ip nokka kotia kohti).
Toimii edelleen kuin unelma. Ite jo tottunut, mutta hemmo, joka ajellut useilla vastaavilla ihmetteli miten toi laatikko voi olla noin tikissä...paiskoo kuulemma vaihteita sisään ilman mitään luistoa. Kirjallinen takuu 2v/100tkm.
Suosittelen!------------------------------------------------------
sigpic
Comment
-
-
Moi
Täällä ollaan edelleen. Piti valmistua klo,17:00. Mutta ei läpäissyt loppu testiä.
Taitaa mennä huomiseen 12:00. Jos ei tänään enään kerkeä laittaan kuntoon.
Cesis on kyllä todella pieni kylä, ei täällä ole mitään menomestoja. Pikku baareja siellä täällä. No odotellaan nyt tuleeko kuntoon vai ei. Toivon tosiaan
että noi viat jäisi tänne.
T.Timo
Comment
-
-
Originally posted by timotopi View PostMoi
Täällä ollaan edelleen. Piti valmistua klo,17:00. Mutta ei läpäissyt loppu testiä.
Taitaa mennä huomiseen 12:00. Jos ei tänään enään kerkeä laittaan kuntoon.
Cesis on kyllä todella pieni kylä, ei täällä ole mitään menomestoja. Pikku baareja siellä täällä. No odotellaan nyt tuleeko kuntoon vai ei. Toivon tosiaan
että noi viat jäisi tänne.
T.Timo
(Olen itsekin noita laatikoita aika monta korjannut joten keskustelut Recron edustajien (omistaja ja tekninen johtaja) kanssa olivat tuolloin vallan muuta kuin "hyvää päivää" tasoa.)
Comment
-
-
Originally posted by SamppaBMW View PostSellanen palaute vaan, että vajaa 2v (=n. 100tkm) sitten tuolla Recron pajalla otetiin hummaukset pois ja paskan original turbiinikytkimen vaihto vahvempaan (jotta kestää 535d tehonnostot ja kärryjen vedot pidempään) sekä rebuild (kaikki kuluvat+mahdollisesti paukahtavat osat uusiksi). Homma kustansi silloin sen about 1700 +matkat ja hotellit 300. Ja työ kesti tasan luvatun 11 tuntia (illalla sinne, seuraava ip nokka kotia kohti).
Toimii edelleen kuin unelma. Ite jo tottunut, mutta hemmo, joka ajellut useilla vastaavilla ihmetteli miten toi laatikko voi olla noin tikissä...paiskoo kuulemma vaihteita sisään ilman mitään luistoa. Kirjallinen takuu 2v/100tkm.
Suosittelen!
Comment
-
-
Originally posted by jjanii View Posteikö se tuon kalliimpaa ole :think pitää vissiin tuo omakin käyttää sielläLamborghini Gallardo
Ex:
F87 M2
F82 M4
F15 X5M50d
F31 330d
E60 M5
E46 M3
E63 645ci
E60 530d -07 M5D satinwhite
E36 M3 Turbo
E30 325 cäbi -92
Comment
-
-
Originally posted by jjanii View Posteikö se tuon kalliimpaa ole :think pitää vissiin tuo omakin käyttää sielläVikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Vielä tuohon laatikko asiaan, monesta paikasta kysellyt että mikä mahtaisi vaivata tuota bmw:tä. Osa arveli että johtuu öljyistä ja päivityksistä, onko mahdollista? Wetterillä ei minkäänlaista kantaa, kuin että tuo auto näytille ja katotaan sitten. :think Onko kuinka todennäköistä että päivityksellä ja öljynvaihdolla rupeaa pelaamaan?
Comment
-
-
Originally posted by Spege View PostVielä tuohon laatikko asiaan, monesta paikasta kysellyt että mikä mahtaisi vaivata tuota bmw:tä. Osa arveli että johtuu öljyistä ja päivityksistä, onko mahdollista? Wetterillä ei minkäänlaista kantaa, kuin että tuo auto näytille ja katotaan sitten. :think Onko kuinka todennäköistä että päivityksellä ja öljynvaihdolla rupeaa pelaamaan?Lamborghini Gallardo
Ex:
F87 M2
F82 M4
F15 X5M50d
F31 330d
E60 M5
E46 M3
E63 645ci
E60 530d -07 M5D satinwhite
E36 M3 Turbo
E30 325 cäbi -92
Comment
-
-
Moi
Reissu heitetty. Meni sitten kello 15.00 asti eilen ennen kuin oli valmista.
Joten ajoimme Tallinnaan viruhotelliin yöksi ja tänään klo.19.00 kotona.
Kokonais kilometrejä tuli yli 1200km. Oli muuten tiet Latvian puolella todella surkeat, ei kohtaa jossa ei heittoa johonkin suuntaan. Muuttui täysin Viron rajalla. Nyt tuntuis automaatti toimivan kuten pitääkin. Ei heilu kierrokset, kesti kiihdytellä. Uutena ominaisuutena vaihtaa alaspäinkin 5 vaihteelle 70 vauhdissa. Ei ollut aiemmin meni suoraan 4 vaihteelle.
Aikas mukava oli ajella.
Hinta korjaukselle oli sovittu 2200 eur, ja sis alv,
Hinta piti vaikka meni kolmaskin päivä.
T.Timo
Comment
-
-
Originally posted by Spege View PostVielä tuohon laatikko asiaan, monesta paikasta kysellyt että mikä mahtaisi vaivata tuota bmw:tä. Osa arveli että johtuu öljyistä ja päivityksistä, onko mahdollista? Wetterillä ei minkäänlaista kantaa, kuin että tuo auto näytille ja katotaan sitten. :think Onko kuinka todennäköistä että päivityksellä ja öljynvaihdolla rupeaa pelaamaan?
Comment
-
-
Joo, tuolta Recrolta tuli se selvitys aikoinaan tuohon hummausvikaan. Mekatroniikasta turbiinin lukituksen venttiiliä ohjaava solenoidi porsii (tyyppivika kun solenoidit paskaa...voi alkaa jo alle 100tkm) ja venttiili seilaa ja hakkaa itsensä lopulta väljäksi. Samoin turbiinin kitkapinnat syödään luistokuntoon. Öljynvaihto ei auta ja turbiinin vaihdolla saa 20tkm vian piilotuksen. Eli suomifirmojen tarjoamat turbiinivaihdot ei poista vikaa.------------------------------------------------------
sigpic
Comment
-
-
Nyt voin itsekin liittää kertomukseni tähän ketjuun, omassa sigun autossa oli myös kierroslukumittarin hummausta (sellainen 2-3 viisarin paksuutta) tasakaasulla sekä välillä erittäin pientä tärinää penkkiin..
Auto sitten Autokeskukselle vian selvitykseen (myyjäliikkeen piikkiin) tuloksena tuli yli 7t€:n korjausarvio (eli uusi laatikko), turbiini lopussa, mekatroniikassa väljää sekä adaptioarvot sen verran pielessä että niitä ei edes nollaamalla saatu hyviksi, autolla ajettuna ~180tkm..
Auto päätyi lopulta liikkeen kautta Jyväskylään ja laatikko sieltä edelleen Siekkiselle, jossa laitettiin uudet sisuskalut, mekatroniikka vahvistettiin, vaihdetiin uusi turbiini sekä tietysti suodatin ja öljyt sekä käytiin laatikko muutenkin täydellisesti läpi.
Auto haettuna eilen takaisin kotiin, ja laatikko on kun eri planeetalta, ja ei kierrokset hummaile yhtään, tuntuisi myös vaihtavan paljon nopeammin ja PALJONPALJON pehmeämmin
Ihan tarkkaa korjaussummaa en tiedä, koska liike maksoi kaikenmutta Siekkiselle tehdyn soiton mukaan jossain siellä 4t€ olisi tuo puuha..
Originally posted by SamppaBMW View PostJoo, tuolta Recrolta tuli se selvitys aikoinaan tuohon hummausvikaan. Mekatroniikasta turbiinin lukituksen venttiiliä ohjaava solenoidi porsii (tyyppivika kun solenoidit paskaa...voi alkaa jo alle 100tkm) ja venttiili seilaa ja hakkaa itsensä lopulta väljäksi. Samoin turbiinin kitkapinnat syödään luistokuntoon. Öljynvaihto ei auta ja turbiinin vaihdolla saa 20tkm vian piilotuksen. Eli suomifirmojen tarjoamat turbiinivaihdot ei poista vikaa.
Vasta kuulemma nämä uusimmat 8-loviset laatikot on koottu ilman yhtäkään alihankkijaa..Last edited by *PexU*; 03-11-2014, 08:03.AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
-
Originally posted by *PexU* View PostJa myös siis Siekkisen mukaan vikana juurikin tämä, lisättynä sillä että kuulemma ensiasennus öljyt ovat aikamoista kuraa, sekä mm mekatroniikan tekee kuulemma ALIHANKKIJA, ja sen laatu on sitten todellista p**kaa, mm tuon lukitusta ohjaavan solenoidin hinta on jossain muutaman satasen tienoilla, ja siitä lähtee lumipallo efekti joka hajoittaa parhammillaan koko laatikon..
Vasta kuulemma nämä uusimmat 8-loviset laatikot on koottu ilman yhtäkään alihankkijaa..
Paskoja nuo magneettiventtiilien solenoidit on vähän missä vain, on sitten auto tai vaikkapa traktori tai vaikka kaivinkone. Asiaan perehtyneet ovat sanoneet että jos nuo solenoidit maksaisivat tehtaalle edes 1€ enemmän niin laatu olisi jo jotain ihan muuta...taas tuota väärässä paikassa säästämistä.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Solenoidien vaihtoon riittää kun ottaa mekatroniikan irti laatikosta. En nyt lähtisi vaihtamaan jos toimii oikein kuitenkin maksavat sen ~400e, mutta heti kun oireet alkavat näkymään pienissäkään määrin niin voisi olla hyvä vaihtaa niin ei lähde lumipallo pyörimään.ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
Comment