Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 525XDA -08 Automaatti loppu.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spege
    Newbiemmer
    • Jun 2013
    • 8
    • Oulu

    #31
    Samanlainen auto tuli hommattua noin viikko sitten. Ostaessa vaihteisto toimi aivan normaalisti, nyt kakkoselle vaihtaessa tuntuu luistavan.. Eli kun vaihtaa isompaa niin kierrokset jää melkein samoihin lukemiin ja luistaa, kunnes ottaa kiinni. Vikaa? Muilla vaihteilla vaihtaa normaalisti, ilman luistoa. Tasaisessa 110km/h ajossa kiekkamittari heittelee noin viisarin verran ylös/alas. Pitääkö alkaa soittelemaan takaisin liikkeeseen ja korjauttaan laatikkoa? :think

    Comment

    • SamppaBMW
      Newbiemmer
      • Oct 2012
      • 21
      • Helsinki

      #32
      Sellanen palaute vaan, että vajaa 2v (=n. 100tkm) sitten tuolla Recron pajalla otetiin hummaukset pois ja paskan original turbiinikytkimen vaihto vahvempaan (jotta kestää 535d tehonnostot ja kärryjen vedot pidempään) sekä rebuild (kaikki kuluvat+mahdollisesti paukahtavat osat uusiksi). Homma kustansi silloin sen about 1700 +matkat ja hotellit 300. Ja työ kesti tasan luvatun 11 tuntia (illalla sinne, seuraava ip nokka kotia kohti).

      Toimii edelleen kuin unelma. Ite jo tottunut, mutta hemmo, joka ajellut useilla vastaavilla ihmetteli miten toi laatikko voi olla noin tikissä...paiskoo kuulemma vaihteita sisään ilman mitään luistoa. Kirjallinen takuu 2v/100tkm.

      Suosittelen!
      ------------------------------------------------------
      sigpic

      Comment

      • timotopi
        Bimmer Rookie
        • Nov 2013
        • 35
        • Jyväskylä

        #33
        Moi
        Täällä ollaan edelleen. Piti valmistua klo,17:00. Mutta ei läpäissyt loppu testiä.
        Taitaa mennä huomiseen 12:00. Jos ei tänään enään kerkeä laittaan kuntoon.
        Cesis on kyllä todella pieni kylä, ei täällä ole mitään menomestoja. Pikku baareja siellä täällä. No odotellaan nyt tuleeko kuntoon vai ei. Toivon tosiaan
        että noi viat jäisi tänne.
        T.Timo

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #34
          Originally posted by timotopi View Post
          Moi
          Täällä ollaan edelleen. Piti valmistua klo,17:00. Mutta ei läpäissyt loppu testiä.
          Taitaa mennä huomiseen 12:00. Jos ei tänään enään kerkeä laittaan kuntoon.
          Cesis on kyllä todella pieni kylä, ei täällä ole mitään menomestoja. Pikku baareja siellä täällä. No odotellaan nyt tuleeko kuntoon vai ei. Toivon tosiaan
          että noi viat jäisi tänne.
          T.Timo
          Olen tavannut Recron kaverit ja hyvin tarkkoja vaikuttavat olevan, joten ei ihmekään jos eivät päästä autoa lähtemään ennenkuin se on varmasti kunnossa, eli hyvin todennäköisesti viat jäävät sinne. Voin myös suositella paikkaa vaikka en toki ole korjauttanut siellä henkilökohtaisesti mitään ->
          (Olen itsekin noita laatikoita aika monta korjannut joten keskustelut Recron edustajien (omistaja ja tekninen johtaja) kanssa olivat tuolloin vallan muuta kuin "hyvää päivää" tasoa.)

          Comment

          • jjanii
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2012
            • 629
            • joensuu

            #35
            Originally posted by SamppaBMW View Post
            Sellanen palaute vaan, että vajaa 2v (=n. 100tkm) sitten tuolla Recron pajalla otetiin hummaukset pois ja paskan original turbiinikytkimen vaihto vahvempaan (jotta kestää 535d tehonnostot ja kärryjen vedot pidempään) sekä rebuild (kaikki kuluvat+mahdollisesti paukahtavat osat uusiksi). Homma kustansi silloin sen about 1700 +matkat ja hotellit 300. Ja työ kesti tasan luvatun 11 tuntia (illalla sinne, seuraava ip nokka kotia kohti).

            Toimii edelleen kuin unelma. Ite jo tottunut, mutta hemmo, joka ajellut useilla vastaavilla ihmetteli miten toi laatikko voi olla noin tikissä...paiskoo kuulemma vaihteita sisään ilman mitään luistoa. Kirjallinen takuu 2v/100tkm.

            Suosittelen!
            eikö se tuon kalliimpaa ole :think pitää vissiin tuo omakin käyttää siellä

            Comment

            • Kenzu
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 1285
              • Vaasa

              #36
              Originally posted by jjanii View Post
              eikö se tuon kalliimpaa ole :think pitää vissiin tuo omakin käyttää siellä
              Kannattaa kysyä tarjous ennen kuin menet, meinaan itselle oli parikuukautta sitten 2300€tarjous.. Mutta laita kyselyä niin selviää paremmin
              Lamborghini Gallardo
              Ex:
              F87 M2
              F82 M4
              F15 X5M50d
              F31 330d
              E60 M5
              E46 M3
              E63 645ci
              E60 530d -07 M5D satinwhite
              E36 M3 Turbo
              E30 325 cäbi -92

              Comment

              • buksin-1
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 4592
                • Keski-Pohjanmaa

                #37
                Originally posted by jjanii View Post
                eikö se tuon kalliimpaa ole :think pitää vissiin tuo omakin käyttää siellä
                Pistin PM
                Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                SISUSTAT modaukset

                Comment

                • Spege
                  Newbiemmer
                  • Jun 2013
                  • 8
                  • Oulu

                  #38
                  Vielä tuohon laatikko asiaan, monesta paikasta kysellyt että mikä mahtaisi vaivata tuota bmw:tä. Osa arveli että johtuu öljyistä ja päivityksistä, onko mahdollista? Wetterillä ei minkäänlaista kantaa, kuin että tuo auto näytille ja katotaan sitten. :think Onko kuinka todennäköistä että päivityksellä ja öljynvaihdolla rupeaa pelaamaan?

                  Comment

                  • Kenzu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 1285
                    • Vaasa

                    #39
                    Originally posted by Spege View Post
                    Vielä tuohon laatikko asiaan, monesta paikasta kysellyt että mikä mahtaisi vaivata tuota bmw:tä. Osa arveli että johtuu öljyistä ja päivityksistä, onko mahdollista? Wetterillä ei minkäänlaista kantaa, kuin että tuo auto näytille ja katotaan sitten. :think Onko kuinka todennäköistä että päivityksellä ja öljynvaihdolla rupeaa pelaamaan?
                    Kyllähän se varmaan hetkeksi korjautuu öljynvaihdolla! Mutta kun vika siihen on jo tullut ni ei se sitä korjaa vaikka öljyt vaihtaakin.. se vain hetkeksi paranee mutta tulee kyllä takaisin! Kyllähän sun kannattaa soittaa tai käydä myyjän kanssa vetämäs testi lenkki jos kerta liikkeestä sen juuri olet ostanut..
                    Lamborghini Gallardo
                    Ex:
                    F87 M2
                    F82 M4
                    F15 X5M50d
                    F31 330d
                    E60 M5
                    E46 M3
                    E63 645ci
                    E60 530d -07 M5D satinwhite
                    E36 M3 Turbo
                    E30 325 cäbi -92

                    Comment

                    • timotopi
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2013
                      • 35
                      • Jyväskylä

                      #40
                      Moi
                      Reissu heitetty. Meni sitten kello 15.00 asti eilen ennen kuin oli valmista.
                      Joten ajoimme Tallinnaan viruhotelliin yöksi ja tänään klo.19.00 kotona.
                      Kokonais kilometrejä tuli yli 1200km. Oli muuten tiet Latvian puolella todella surkeat, ei kohtaa jossa ei heittoa johonkin suuntaan. Muuttui täysin Viron rajalla. Nyt tuntuis automaatti toimivan kuten pitääkin. Ei heilu kierrokset, kesti kiihdytellä. Uutena ominaisuutena vaihtaa alaspäinkin 5 vaihteelle 70 vauhdissa. Ei ollut aiemmin meni suoraan 4 vaihteelle.
                      Aikas mukava oli ajella.
                      Hinta korjaukselle oli sovittu 2200 eur, ja sis alv,
                      Hinta piti vaikka meni kolmaskin päivä.
                      T.Timo

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #41
                        Originally posted by Spege View Post
                        Vielä tuohon laatikko asiaan, monesta paikasta kysellyt että mikä mahtaisi vaivata tuota bmw:tä. Osa arveli että johtuu öljyistä ja päivityksistä, onko mahdollista? Wetterillä ei minkäänlaista kantaa, kuin että tuo auto näytille ja katotaan sitten. :think Onko kuinka todennäköistä että päivityksellä ja öljynvaihdolla rupeaa pelaamaan?
                        Ei. hetken voi toimia paremmin , mutta vaatii mekatroniikan peruskorjauksen ainakin.

                        Comment

                        • SamppaBMW
                          Newbiemmer
                          • Oct 2012
                          • 21
                          • Helsinki

                          #42
                          Joo, tuolta Recrolta tuli se selvitys aikoinaan tuohon hummausvikaan. Mekatroniikasta turbiinin lukituksen venttiiliä ohjaava solenoidi porsii (tyyppivika kun solenoidit paskaa...voi alkaa jo alle 100tkm) ja venttiili seilaa ja hakkaa itsensä lopulta väljäksi. Samoin turbiinin kitkapinnat syödään luistokuntoon. Öljynvaihto ei auta ja turbiinin vaihdolla saa 20tkm vian piilotuksen. Eli suomifirmojen tarjoamat turbiinivaihdot ei poista vikaa.
                          ------------------------------------------------------
                          sigpic

                          Comment

                          • *PexU*
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 1989
                            • Vantaa

                            #43
                            Nyt voin itsekin liittää kertomukseni tähän ketjuun, omassa sigun autossa oli myös kierroslukumittarin hummausta (sellainen 2-3 viisarin paksuutta) tasakaasulla sekä välillä erittäin pientä tärinää penkkiin..
                            Auto sitten Autokeskukselle vian selvitykseen (myyjäliikkeen piikkiin) tuloksena tuli yli 7t€:n korjausarvio (eli uusi laatikko), turbiini lopussa, mekatroniikassa väljää sekä adaptioarvot sen verran pielessä että niitä ei edes nollaamalla saatu hyviksi, autolla ajettuna ~180tkm..
                            Auto päätyi lopulta liikkeen kautta Jyväskylään ja laatikko sieltä edelleen Siekkiselle, jossa laitettiin uudet sisuskalut, mekatroniikka vahvistettiin, vaihdetiin uusi turbiini sekä tietysti suodatin ja öljyt sekä käytiin laatikko muutenkin täydellisesti läpi.
                            Auto haettuna eilen takaisin kotiin, ja laatikko on kun eri planeetalta, ja ei kierrokset hummaile yhtään, tuntuisi myös vaihtavan paljon nopeammin ja PALJONPALJON pehmeämmin

                            Ihan tarkkaa korjaussummaa en tiedä, koska liike maksoi kaiken mutta Siekkiselle tehdyn soiton mukaan jossain siellä 4t€ olisi tuo puuha..


                            Originally posted by SamppaBMW View Post
                            Joo, tuolta Recrolta tuli se selvitys aikoinaan tuohon hummausvikaan. Mekatroniikasta turbiinin lukituksen venttiiliä ohjaava solenoidi porsii (tyyppivika kun solenoidit paskaa...voi alkaa jo alle 100tkm) ja venttiili seilaa ja hakkaa itsensä lopulta väljäksi. Samoin turbiinin kitkapinnat syödään luistokuntoon. Öljynvaihto ei auta ja turbiinin vaihdolla saa 20tkm vian piilotuksen. Eli suomifirmojen tarjoamat turbiinivaihdot ei poista vikaa.
                            Ja myös siis Siekkisen mukaan vikana juurikin tämä, lisättynä sillä että kuulemma ensiasennus öljyt ovat aikamoista kuraa, sekä mm mekatroniikan tekee kuulemma ALIHANKKIJA, ja sen laatu on sitten todellista p**kaa, mm tuon lukitusta ohjaavan solenoidin hinta on jossain muutaman satasen tienoilla, ja siitä lähtee lumipallo efekti joka hajoittaa parhammillaan koko laatikon..
                            Vasta kuulemma nämä uusimmat 8-loviset laatikot on koottu ilman yhtäkään alihankkijaa..
                            Last edited by *PexU*; 03-11-2014, 08:03.
                            AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                            E61 530xd M-Sport Touring -07
                            Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                            Duunissa: F11 520d x-drive -17

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 5060
                              • Paimio

                              #44
                              Originally posted by *PexU* View Post
                              Ja myös siis Siekkisen mukaan vikana juurikin tämä, lisättynä sillä että kuulemma ensiasennus öljyt ovat aikamoista kuraa, sekä mm mekatroniikan tekee kuulemma ALIHANKKIJA, ja sen laatu on sitten todellista p**kaa, mm tuon lukitusta ohjaavan solenoidin hinta on jossain muutaman satasen tienoilla, ja siitä lähtee lumipallo efekti joka hajoittaa parhammillaan koko laatikon..
                              Vasta kuulemma nämä uusimmat 8-loviset laatikot on koottu ilman yhtäkään alihankkijaa..
                              Mitenkäs näissä muuten on nuo solenoidit? Onko mahdollista vaihtaa laatikkoa purkamatta? Pitäisi olla...Eikös niin sanotusti sitten kannattaisi jossain kohtaa nuo vaihtaa "varoiksi" ennen kuin rupeaa tulemaan mitään ongelmaa.

                              Paskoja nuo magneettiventtiilien solenoidit on vähän missä vain, on sitten auto tai vaikkapa traktori tai vaikka kaivinkone. Asiaan perehtyneet ovat sanoneet että jos nuo solenoidit maksaisivat tehtaalle edes 1€ enemmän niin laatu olisi jo jotain ihan muuta...taas tuota väärässä paikassa säästämistä.
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • -rik
                                BTCF Member
                                • Nov 2009
                                • 827
                                • Rovaniemi

                                #45
                                Solenoidien vaihtoon riittää kun ottaa mekatroniikan irti laatikosta. En nyt lähtisi vaihtamaan jos toimii oikein kuitenkin maksavat sen ~400e, mutta heti kun oireet alkavat näkymään pienissäkään määrin niin voisi olla hyvä vaihtaa niin ei lähde lumipallo pyörimään.
                                ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎