Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 525XDA -08 Automaatti loppu.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • *PexU*
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 1989
    • Vantaa

    #46
    Siinä vaiheessa kun alkaa kiekkamittari heittämään, on jo (yleensä) turbiinissakin vikaa, näin saneltiin juuri mulle..

    ja jos siis olen vielä oikein ymmärtänyt, niin noihin uusiin laatikoihin (8v) ei pahemmin osia vaihdellakaan..
    Last edited by *PexU*; 03-11-2014, 14:13.
    AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

    E61 530xd M-Sport Touring -07
    Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
    Duunissa: F11 520d x-drive -17

    Comment

    • Risto113
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 1203
      • GrassLake

      #47
      Mersuihin noita turbiinilukon solenoideja (KYB-venttiili) vaihdetaan varuiksi, ja heti kun nypyttää niin viimeistään vaihtoon.
      Itsekin öljynvaihdon yhteydessä kesällä omaan vaihdoin.
      KL-varaosista saa, ja melkein mistä vain, ei ihan motonetistä sentään.

      Jännä, että BMW-leirissä on huonommin tiedostettu juttu, vaikka oireet on samat ja venttiilit hajoilee näissäkin.

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #48
        Originally posted by Risto113 View Post
        Mersuihin noita turbiinilukon solenoideja (KYB-venttiili) vaihdetaan varuiksi, ja heti kun nypyttää niin viimeistään vaihtoon.
        Itsekin öljynvaihdon yhteydessä kesällä omaan vaihdoin.
        KL-varaosista saa, ja melkein mistä vain, ei ihan motonetistä sentään.

        Jännä, että BMW-leirissä on huonommin tiedostettu juttu, vaikka oireet on samat ja venttiilit hajoilee näissäkin.
        Kyllä sekin on ihme juttu kun mersuun pitää 60tkm välein vaihtaa laatikkoöljyt ja jos et tee niin 70tkm alkaa vaihdot tökkimään ja sitten huuhdellaan, vaihdetaan kybbiä, johdinlevyä, läpivientiholkkia, jne jne, paskoja laatikoita jos verrataan näihin zf:iin mitkä toimii vaikka et ole 300tkm aikana kertaakaan öljyjä vaihtanut. Itsellä oli s204 mersu ja 55tkm ajettuna ensimmäiset tökkimiset alkoi, mutta rauhoittui kun öljyt vaihto, seuraavaa öljynvaihtoa en koskaan ehtinyt tekemään kun lähti vikapesäke vaihtoon.
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 5060
          • Paimio

          #49
          Originally posted by VolvoTDi View Post
          Kyllä sekin on ihme juttu kun mersuun pitää 60tkm välein vaihtaa laatikkoöljyt ja jos et tee niin 70tkm alkaa vaihdot tökkimään ja sitten huuhdellaan, vaihdetaan kybbiä, johdinlevyä, läpivientiholkkia, jne jne, paskoja laatikoita jos verrataan näihin zf:iin mitkä toimii vaikka et ole 300tkm aikana kertaakaan öljyjä vaihtanut. Itsellä oli s204 mersu ja 55tkm ajettuna ensimmäiset tökkimiset alkoi, mutta rauhoittui kun öljyt vaihto, seuraavaa öljynvaihtoa en koskaan ehtinyt tekemään kun lähti vikapesäke vaihtoon.
          Tekeekös Mersu itse nuo laatikot? Pikaisella haulla en ainakaan löytänyt valmistajaa...Mercedes lukee vain joka paikassa...
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7538
            • Jyväshyvä

            #50
            Originally posted by TheRipper View Post
            Tekeekös Mersu itse nuo laatikot? Pikaisella haulla en ainakaan löytänyt valmistajaa...Mercedes lukee vain joka paikassa...
            Tekee...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #51
              Aika mielenkiintoista tekstiä. Useita tällaisia laatikoita avanneena, kierrosten vaelteluvika on kylläkin tavallisimmin mekatroniikassa mutta ei useinkaan itse solenoideissa vaan niiden ohjaaman öljyvirtauksen paineenvaihtelun tasaukseen tarkoitettujen painevaraajien kimmoisan kumijousto-osan kuoleentumisessa, jolloin vika vaikuttaa äkkiseltään solenoidivialta. Toki varsinaisia solenoidivikojankin on ollut, muutamassa prosentissa... Lisäksi recron tarjoamaa vikaa esiintyy vain silloin kun laatikolla on todella pitkään ajettu kierrosten vaihteluvian kanssa, muutoin ko. vikaa ei juuri ole, joskaan ko venttiili ei toki uudenveroinen ole ajetussa laatikossa, mutta tekee silti tehtävänsä kyllä. Samaten turbiinin vaihto on suurimmassa osassa tarpeetonta / tehdään vai nvarmuuden vuoksi, todella pitkään nimittäin pitää ajaa että kitkalevyt kuluvat niin paljon että jäljellä oleva käyttöikä merkittävästi putoaa. Toki turbiini kuluu muutoinkin ja voi olla ehkä hyvä vaihtaa siksi samalla kun laatikko on irti.
              Eli useimmissa nykimisen saisi seuraavalle 150tkm pois uusimalla vain painevaraajat joko orkkiksella kumimallilla tai sonnaxin jousiversiolla. Sonnaxin zip kit korjaa toki muitakin ongelmia mekatroniikasta ko. vaihteistossa. Usein kyllä zip kit ratkaisee ongelmat pitkäksi aikaa, mutta aina se pelkästään ei toki riitä, viat ovat kuitenkin tapauskohtaisia.
              Last edited by WSE1; 04-11-2014, 13:14.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎