Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-askin vaihto ccc:en

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony0
    Bimmer Rookie
    • Oct 2013
    • 172
    • Parkano

    M-askin vaihto ccc:en

    Yritin hakua käyttää, mutta en löytäny oikein mitään aiheesta. Joten kysymys kuuluu, että mitä muuta tarvitsen kuin ccc:n näytön ja keskusyksikön? Koodaaminen onnistuu omilla vehkeillä, mutta jos jollain olis neuvoja antaa miten tuo onnistuu heti kerrasta ja helpoiten. Auto on pre-lci 2005 valmistettu e60
  • Boiga
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 1773
    • Ylöjärvi

    #2
    Onko navia ennestään? Jos ei niin gps antenni. Myös idrive valinta mylpyrä jos haluat cccn tärinät.
    Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2857
      • Tampere

      #3
      Dvd-aseman alapuolella oleva paneeli pitää vaihtaa semmoiseen missä ei ole säilytyslokeroa.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • HannuE60
        R.I.P.
        • Mar 2012
        • 809
        • Espoo

        #4
        Vertaa vielä vaihtoehtona vaihtaa samalla suoraan CIC,hen.


        -Hannu-
        [SIGPIC]
        BMW 535d M-sport

        Comment

        • PetriPT
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 290
          • Ylöjärvi

          #5
          Suosittelen lämpimästi siirtymistä suoraan CIC:hen. CCC on kuitenkin ominaisuuksiltaan auttamattoman vanha. Itsellä oli ennen CCC nyt CIC + combox 2005vm autossa ja ovat kyllä täysin eri maailmasta, riippuu tietenkin mitä autolta hakee. CIC käytettävyys, kovalevypohjaisuus, CCC:n dvd-naviin verrattuna huomattavasti laadukkaampi ja selkeä navigointi ja etenkin comboxin tuoma audiostreamaus + älypuhelinliityntä ovat olleet erittäin hyödyllisiä. tuohon näkee jokatapauksessa asennusvaivan niin lienee aika pieni erotus jota joutuu CIC investointiin laittamaan enemmän.
          Lisäsijoitus kyllä kannattaa.
          now. 530D E61 2005
          ex. 325i A Touring 2004

          Comment

          • JP-76
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 1060
            • Kanta-Häme

            #6
            Originally posted by PetriPT View Post
            Suosittelen lämpimästi siirtymistä suoraan CIC:hen. CCC on kuitenkin ominaisuuksiltaan auttamattoman vanha. Itsellä oli ennen CCC nyt CIC + combox 2005vm autossa ja ovat kyllä täysin eri maailmasta, riippuu tietenkin mitä autolta hakee. CIC käytettävyys, kovalevypohjaisuus, CCC:n dvd-naviin verrattuna huomattavasti laadukkaampi ja selkeä navigointi ja etenkin comboxin tuoma audiostreamaus + älypuhelinliityntä ovat olleet erittäin hyödyllisiä. tuohon näkee jokatapauksessa asennusvaivan niin lienee aika pieni erotus jota joutuu CIC investointiin laittamaan enemmän.
            Lisäsijoitus kyllä kannattaa.
            Melkein väittäisin että suoraan NBT:hen, jos tähän projektiin meinaa ryhtyä. Tuo NBT:n emulaattori rikaksi rokkaan ei enää paljoa tunnu kokonaiskustannuksissa.

            Takaan että on vaivan/rahan väärti, voit unohtaa saman tien kaikki combox- yms. viritykset, kaikki löytyy NBT:stä.

            Osaamista NBT:n asennuksesta/koodaamisesta löytyy kyllä jo tältäkin foorumilta joten "go for it!"
            Last edited by JP-76; 10-10-2014, 21:56.
            Kalusto:
            BMW 550i xDrive -14
            BMW S1000R -17
            Toyota Proace -15

            Comment

            • Kissvesala
              Moderator
              • Jun 2010
              • 3110
              • Liminka

              #7
              Mahollisesti ois tarjolla sekä ccc että cic comboxilla kumpaan nyt päädytkin. Asennettuna ja koodattuna tietysti.
              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
              Kissvesala.fi
              Priva tai o443424479

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2857
                • Tampere

                #8
                Juu se NBT ei tule välttämättä kovin paljoa kalliimmaksi jos vertaa CIC+combox-yhdistelmää. NBT:n asennukseen E-sarjaan tarttee ostaa 350e maksava adapteri, toisaalta CIC:n tarvitsema aktivointiemulaattori maksaa lähemmäs 100e ja combox 200e. Skriptiaktivoitua CIC:tä ei sitten kannata laittaa, ellei välttämättä halua ajella karttapäivityksen vuoksi joka kerta Manseen Eipäilen vähän että ei muualla Suomessa onnistu.
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  #9
                  Originally posted by böntti View Post
                  Skriptiaktivoitua CIC:tä ei sitten kannata laittaa, ellei välttämättä halua ajella karttapäivityksen vuoksi joka kerta Manseen Eipäilen vähän että ei muualla Suomessa onnistu.
                  Epäily ei oo tietoa saattaa onnistua myös toisessa paikassa suomen maalla.
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2857
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by Kissvesala View Post
                    Epäily ei oo tietoa saattaa onnistua myös toisessa paikassa suomen maalla.
                    Totta, sulla se onnistuu kans
                    Joka tapauksessa järkevämpi laittaa se emu, skriptiaktivointi on ongelmallinen ja vain pari kymppiä halvempi.
                    Last edited by böntti; 10-10-2014, 23:00.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • buksin-1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 4592
                      • Keski-Pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by böntti View Post
                      Totta, sulla se onnistuu kans
                      Onnistuu täälläkin
                      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                      SISUSTAT modaukset

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2857
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by buksin-1 View Post
                        Onnistuu täälläkin
                        Vähän epäilen, etänä Itä-Euroopasta taitaa tapahtua? (edit. Ei siinä etäsäädössä tietty mitään vikaa ole, jos homma vaan tulee kuntoon). Lähinnä epäilen siis sitä että tarvittava softa löytyis. Joka tapauksessa, niinku jos sanoin, skriptiaktivoitua vehjettä ei kannata autoonsa asentaa/asennuttaa. Siinä on toisena ongelmana se että jos purkin päivittää, häviää aktivointi. Toisaalta eipä noita retrofitattuja ihan noin vaan päivitelläkkään.
                        Last edited by böntti; 11-10-2014, 10:33.
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • Boiga
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 1773
                          • Ylöjärvi

                          #13
                          Joko tuon nbt kanssa pelaa kaikki varusteet e60? Hud yms? Ja kuinka näytön ja naamapaneelien kanssa, istuuko kuinka alkuperäisen näköisesti? Olisihan nbt aika kähee e60 kopassa kyllä.

                          Nimim. Cic + combox, suosittelen lämpimästi.
                          Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                          Comment

                          • HannuE60
                            R.I.P.
                            • Mar 2012
                            • 809
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by Boiga View Post
                            Joko tuon nbt kanssa pelaa kaikki varusteet e60? Hud yms? Ja kuinka näytön ja naamapaneelien kanssa, istuuko kuinka alkuperäisen näköisesti? Olisihan nbt aika kähee e60 kopassa kyllä.

                            Nimim. Cic + combox, suosittelen lämpimästi.
                            Samaa mietin täälläkin, olen luullut että tuota NBT,tä ei saisi E60 koppaan ainakaan täydellisesti istumaan ja toimimaan:think

                            Oikaiskaa jos olen väärässä

                            -Hannu-
                            [SIGPIC]
                            BMW 535d M-sport

                            Comment

                            • JP-76
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 1060
                              • Kanta-Häme

                              #15
                              Originally posted by Boiga View Post
                              Joko tuon nbt kanssa pelaa kaikki varusteet e60? Hud yms? Ja kuinka näytön ja naamapaneelien kanssa, istuuko kuinka alkuperäisen näköisesti? Olisihan nbt aika kähee e60 kopassa kyllä.

                              Nimim. Cic + combox, suosittelen lämpimästi.
                              Bimmerretrofitin tiedon mukaan uusin päivitysversio tukee myös HUDia. Myös navigoinnin ongelmat on nyt korjattu, tukee kaikkia rautaversioita.

                              Eli: toimii.

                              Kaikki ulospäin näkyvät osat on E-sarjan orkkisosia, NBT:n näyttö pitää siirtää olemassa olevaan ccc/cic:n koteloon mutta ulospäin tuokin näyttää ihan yhtä orkkikselta kuin esim. mun autossa (vai eikö muka )
                              Kalusto:
                              BMW 550i xDrive -14
                              BMW S1000R -17
                              Toyota Proace -15

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎