Eli itsellä - 05 535d jossa oli termarivikaa, tänään sitten hetken ajelujen jälkeen uusilla termareilla, kun auto pääsi normaslilämmöille alkoi polttamaan deepeeäffää, savua tuli 5min ihan tajuttomasti. Samalla kun auto oli piuhan päässäkin huomasin että ahtaa vain 1.5bar. Eikö vakioahdot ole enemmän? Onko putki nyt niin tukossa, että ahdot ei nouse? Dpf lähtee kyllä tuosta tyhjäykseen kun ehtii vain. Kauanko tyhjällä uskaltaa ajaa ennen ohjelmaa? Pari päivää?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ahtopaineista ja dpf:stä
Collapse
X
-
.
Se on ihan ok.
Epäonnistuneesta polttotapahtumasta tulee vikamuistiin "pikku vihje".CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
-
Originally posted by tinkemaster View PostDpf lähtee kyllä tuosta tyhjäykseen kun ehtii vain. Kauanko tyhjällä uskaltaa ajaa ennen ohjelmaa? Pari päivää?X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
Originally posted by ///THe View PostTuon ikäisessä on pelkkä lämpötilamittaus partikkelisuotimella (eli ei paine-eromittausta), joten voi ihan huoletta ajella ilman ohjelmointia. Ei aiheuta vikakoodeja. Mutta kannattaa kyllä ohjelmoida turhat poltot pois, jos ei ole kennoakaan.
Comment
-
-
Originally posted by Hakkapeliitta View PostMites nuo poltot määräytyvät jollei paine-eroa mitata?
X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
.
Menee hiusten halkomiseksi nyt.
Eihän näissä mitatakkaan paine-eroa varsinaisesti.
Mutta paineanturi on ja se mittaa hiukkassuotimen muodostamaa vastapainetta, joka ei nyt tieten edellisen kanssa sama asia ole, mutta samaa tietoa silläkin peilataan, nimittäin hiukkassuodattimen täyttymistä.
Tämä, vastapaine näkyy testerillä ja sille on ohjelmassa raja-arvokartta, jonka ylittymisestä seuraa puhdistuspolttopyyntö tai vaatimus - miten vaan.
Ja sitten, jotta poltto voisi alkaa, on sillekkin omat vaatimuksensa, joista ja joiden täyttymisestä tai estymisestä on täällä kamalasti hyvätasoista juttua.
Jos jokin ohjelmassa oleva raja-arvo ylittyy, paine, aika, km, ...
Ja siitä seuraava puhdistuspoltto ei toteudu oikein tai ollenkaan, seuraa huomautus vikamuistiin ja mahdollisesti infotauluunkin, sitä prosessia näissä en tunne tarkkaan.
Hiukkassuodatin on ihan ok, ei ole syytä vihata sitä.
80-90% poistoista tehdään aivan turhaan.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
Menee hiusten halkomiseksi nyt.
Eihän näissä mitatakkaan paine-eroa varsinaisesti.
Mutta paineanturi on ja se mittaa hiukkassuotimen muodostamaa vastapainetta, joka ei nyt tieten edellisen kanssa sama asia ole, mutta samaa tietoa silläkin peilataan, nimittäin hiukkassuodattimen täyttymistä.
Tämä, vastapaine näkyy testerillä ja sille on ohjelmassa raja-arvokartta, jonka ylittymisestä seuraa puhdistuspolttopyyntö tai vaatimus - miten vaan.
Originally posted by tuikku View Post.
Jos jokin ohjelmassa oleva raja-arvo ylittyy, paine, aika, km, ...X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
Originally posted by ///THe View PostJotenkin on jostain mieleen iskostunut, että uudemmissa mitataan paine-eroa partikkelisuotimen läpi (että olisi siis kaksi paineanturi, toinen ennen ja toinen jälkeen DPFän), mutta eipä ilmeisesti olekkaan? Eli samalleen vastapainemittauksella ilmeisesti mennään, kuten pre-LCI:kin?
Tämän vuoksi poltot juuri kannattaa ohjelmallisesti deletoida DFP:än poiston jäljiltä, koska vastapaine ei ole ainut polton laukaisija.
Lämpöantureita kuiten uusissa on 2kpl. ennen kattia ja ennen dpf:ää. Sitä elekää kysykö miksi vastaan siihen että Kysyppä joku toinen!
Ja polttoihin vaikuttavista vioista hauskin on se että jos eculla on vikakoodi "dpf tukossa" estää sekin polton päälle lähtemisen. Tästä syystä marmorilla vaihellaan pönttö vaikka vika on ihan muualla (yleensä termareissa) lähes poikkeuksetta kun lämmöt saadaan normaaliin ja läppärin kans heitetään n. 100km lenkki polttoa pakottaen niin suodattimet puhistuu. Jos ei enää tuo auta niis sitte se vejetään tyhjäksi.
(jos ei tyhjentämiselle ole jo halukkuutta muutenki ennen puhistuslenkkiä)Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Kummassakin mallissa on yksi paineanturi, uudemmassa vaan toteutettu kahdella putkella suodattimen ylitse vaikuttavaa paine-eroa mittaamaan ja vanhemmassa samaa ajatusta, mutta vastapaineajatuksella, nus nus
Kahdella lämpötila-anturilla on myös merkitys polton aikana, DPF täydempänä ei takimmaisen lämpötila nouse ennenkuin alkaa töttörö virtaamaan. Näillä vielä varmistetaan DPF:n oikea toiminta. Joissain malleissa on kolme anturia, ennen, välissä ja takana. Euro6:ssa löytyy jo 5kplJaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
No niin, johan tänne on tarkennuksia toiminnasta tullut.
Käsittääkseni sitten näissä uudemmissa, ns. paine-eroa mittaavissa, DPF tyhjennyskin aiheuttaa vikakoodia ja vanhemmassa vastapainetta mittaavassa ei. Vai mennäänkö taas metsään? Eli alkujaan omissa ajatuksissa oli pielessä lähinnä paineanturien määrä...X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
Originally posted by ///THe View PostNo niin, johan tänne on tarkennuksia toiminnasta tullut.
Käsittääkseni sitten näissä uudemmissa, ns. paine-eroa mittaavissa, DPF tyhjennyskin aiheuttaa vikakoodia ja vanhemmassa vastapainetta mittaavassa ei. Vai mennäänkö taas metsään? Eli alkujaan omissa ajatuksissa oli pielessä lähinnä paineanturien määrä...Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostKummassakin tulee virheilmoituksia, mutta faceliftissä moottorivalon ja vikatilan muodossa. Pre-malli herjaa ainoastaan testerillä jos pönttö on tyhjennetty ilman ohjelmaa.X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
.
Vanhemmassa mallissa vika tulee viimeistään esille, kun jokin muu tekijä, kun se vastapaine aiheuttaa puhdistuspoltto vaatimuksen.
Tässä kohden lämpöanturi ja vastapaineanturi huomaavat, että vaikka poltto alkaa, ei pöntön vastus eikä lämpö nouse tarpeeksi.
Tästä seuraa epäonnistunut polttotapahtuma, joka ei nollaa laskennallista tuhkamäärää ja riittävän monta epäonnistumista varmaan näkyy siellä infotaulullakin sitten.
Hiukkasautoissa, kaikissa, on sellainen ominaisuus, että ohjelma pyrkii aktiivisesti pitämään pakokaasujen lämmöt tietyssä haarukassa, lähinnä jälkipolton avulla. Tyhjä putki ilman vastusta ja ohjelmointia kaiken järjen mukaan nostaa kulutusta, sekä aiheuttaa kaamean katkun.
Katkujen poissaaminen on solenoidisuutin malleissa työn ja tuskan takana joskus.
Varmaan on joku ajanut tyhjällä hiukkaspöntöllä ilman ohjelmointia, nyt olisi oikea hetki "avautua" aiheesta.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Minä aikanaan näin tein ja mitään virheilmoituksia ei tullut koskaan, testerillä kyllä oli huomautus liian pienestä vastapaineesta. Noin 1500km välein teki polton tai yrityksen kun alkoi kumea örinä ja pakokaasu oli todella kuumaa, haisi kai pahalta, en tuota muista eli varmaankin.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
.
Joo, tässä on varmaan sama tilanne, kun mersuissakin.
Aluksi hiukkasautojen ohjelmissa oli runsaasti sellaisia versioita, joista ei hiukkassuodatinta tarvinnut erikseen ohjelmasta poistaa, vaikka "pöntön" tyhjentikin.
Ei ole enää, mersusta on loppuviimein aika hankala saada kunnolla suodatin pois, runsaasti muutoksia, jos meinaa kaikki hiukkastoiminnot hävittää.
Bemari on paaaaaljon helpompi.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
Comment