Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530d startti moottori , vaihto ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 325E
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1227
    • LAHTI

    E60 530d startti moottori , vaihto ?

    Onko millainen työ vaihtaa E60 530D Startti moottori , onnistuuko alakautta ja minkä merkkisiä startti moottoreita olette asentaneet ja kokemuksia niistä . Itse kyselin starttia em autoon esim Bosch on 1.8kw , onko se normi koko autooni, kun muistan lukeneeni joskus täältä, että olis ollut 2.3kw startteja, voiko tuollaisen Boschin laittaa..kokemuksia?
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7531
    • Jyväshyvä

    #2
    Kohtuu helppo mutta aikaa vaativa, torx lenkin tarvit sitten ylemmän pultin irroitukseen, ei yleensä räikkä mandu väliin, torx räikkälenkki olis kova sana...

    Boschilaisia itse olen noihin laittanut, maailmalta löytyy kohtuu hintaan...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #3
      TX12 tais olla se koko. Joka tapauksessa, kun alkuun saa kunnon torx-lenkillä, niin loput onnistuu 10 mm räikkälenkillä. Noille torx räikkälenkeille kuitenkin harvemmin tarvetta ja monesti myynnissä ainoastaan koko sarjana.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • mr81
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2010
        • 300
        • PK-seutu

        #4
        KS-Toolsilta saa mitä erikoisimpia avaimia hyvään hintaan (ainakin Saksasta).
        Esim. yksittäinen tämä:
        http://www.amazon.de/KS-Tools-503-43...tools+503.4353
        tai setti:
        http://www.amazon.de/KS-Tools-503-43...tools+503.4364
        E65 730d '08 Monaco blue
        Ex: E60 523iA '08

        Comment

        • 325E
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1227
          • LAHTI

          #5
          Siis työ alakautta

          Onko siis muovit pois ja startti löysälle ja sitten johdot? Onko Torx koko 12, niin mitä mieltä olette tuosta vaan 1.8kw startin tehosta? kun olen lukenut jopa 2.3kw tehoisesta startista, vai onko em. joku halpa mallin myynti kikka? Vaihtaako sen 2-tunnissa, kaverin korjaamolla on sen verran aikaa vaihtaa se..

          Originally posted by MajorDrake View Post
          Kohtuu helppo mutta aikaa vaativa, torx lenkin tarvit sitten ylemmän pultin irroitukseen, ei yleensä räikkä mandu väliin, torx räikkälenkki olis kova sana...

          Boschilaisia itse olen noihin laittanut, maailmalta löytyy kohtuu hintaan...

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7531
            • Jyväshyvä

            #6
            Akku ehdottomasti irti ensimmäisenä,
            startille tulee jatkuvat virrat ja auto todennäköisesti palaa jos saat startin virtasyötön maihin...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • 325E
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1227
              • LAHTI

              #7
              Onnistuuko se blokista

              Eikö virran katakisu onnisti myös vasemman perssonin läheltä virtablokista jossa on ne startin piuhat 13mm kanta?



              Originally posted by MajorDrake View Post
              Akku ehdottomasti irti ensimmäisenä,
              startille tulee jatkuvat virrat ja auto todennäköisesti palaa jos saat startin virtasyötön maihin...

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1968
                • Seinäjoki

                #8
                Mikä vika startissa on? Jos pyörittää laiskasti niin kokeile ensin kiristää ne pienet torxi pultit joilla itse startti on kasassa. Aika yleinen vika että nuo pultit on löyhällä ja siitä syystä vaihdetaan koko startti turhaan.
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • 325E
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1227
                  • LAHTI

                  #9
                  Siis Torx 12 pultit 2kpl?

                  Meinasitko startinpultteja Torx 12 kokoisa eli M10.


                  Originally posted by joko View Post
                  Mikä vika startissa on? Jos pyörittää laiskasti niin kokeile ensin kiristää ne pienet torxi pultit joilla itse startti on kasassa. Aika yleinen vika että nuo pultit on löyhällä ja siitä syystä vaihdetaan koko startti turhaan.

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1968
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Ei vaan ne pienemmät millä itse startti on kasassa, mahtoikohan niitä olla 3kpl. Saa yläkautta kiristettyä jos ovat löyhällä. Kannattaa tarkistaa ennenkuin lähtee uutta starttia ostamaan.
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • 325E
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1227
                      • LAHTI

                      #11
                      Startti vaihdettu Yläkautta

                      Kaverin korjamolla startti vaihdettu , turhaan otimme pohjapaneelit irti. Kaikki työ on yläkautta ja sainne 10mm räikkä normi 12-kulmaisella nuo Torx 12 pultit auki...aikaa meni leikkiessä 2h15min...Autossa oli Bosch startti ja samanlainen mei paikalleen oli tehoiltaan 1.8kw...


                      Originally posted by joko View Post
                      Ei vaan ne pienemmät millä itse startti on kasassa, mahtoikohan niitä olla 3kpl. Saa yläkautta kiristettyä jos ovat löyhällä. Kannattaa tarkistaa ennenkuin lähtee uutta starttia ostamaan.

                      Comment

                      • Käyttäjä
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2014
                        • 60
                        • kuun pimeä puoli

                        #12
                        Raportoin ny tänne aikani kuluksi, vaihtelin startin kuusykköseen. Imusarja irti, ainakin tossa 10/04 valmistetussa ne startin torxit on kokoa TX14, torxilenkillä alkuun ja kymppimillisellä räikkälenkillä loput. On kyllä vittumaisessa paikassa nuo, yläkautta ei mahdu kun lyhyt avain ja sillä ei oikeen saa tarpeeksi voimaa. Vääntöraudalla sain kikkailtua auki. Samalla kun imusarja oli irti, vaihtelin nuo imusarjan tiivisteet ja laitoin läppien tilalle peitelevyt. Läpät oli kyllä poistettu mutta jätetty täyspitkät poraruuvit kanavaan ja ilman mitään tiivistystä, nehän vuosivat aika reippaasti. Niin joo ja tossa vehkeessä oli läppien koko 33mm, luonnollisesti oli ebaysta tilatut 22mm muovinpalat pussissa odottamassa

                        Lähtee muuten ehjällä startilla sähäkästi tulille, oliskohan pitänyt tehdä jotain aikaisemmin
                        e61 530d 2004
                        ex e39 530d sedan 2001, e46 318i touring

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10057
                          • KVLA

                          #13
                          No kävi sitten se draama täälläkin. Sigun nelikosta meni startti oikeastaan laakista (ajettu 204tkm). Pari laiskempaa starttia aiemmin päivällä ja kolmannella sitten ihan mykäksi. Ei aiemmin mitään oireita. Eli melko nopea täyskuolema iski. Sitten hinurin lavalla pajalle.

                          Otettiin kaverin kanssa startti irti "malliksi" uuden tilaamiseen. Ja voin sanoa,että oli melko työläs homma tuo ylemmän pultin irroitus. Otettiin alakautta lopulta. Laatikon takapää irti/alemmas ja sitten "kolme metriä" jatkovarsia hylsyyn/räikkään,niin kyllähän se sieltä jakolaatikon välistä napisti onnistui. Eli imusarjaa tai mitn. "ylimääräistä" ei ruuvattu irti. Uskoisin homman olevan paljon helpompi takapotkussa,kun jakolaatikko ei ole haittana muutakaan

                          Uusi Boschilainen tilattu ja huomenna aamupäivällä tungetaan se paikoilleen.

                          Ed. On mielestäni todella pienikokoinen starttimoottori 3.0 diiseliin...
                          Last edited by Heguli 31; 10-01-2017, 11:18.

                          Comment

                          • lofjussi
                            Bimmer Rookie
                            • May 2009
                            • 183
                            • Rovaniemi

                            #14
                            Taitaa olla samaa vikaa. Yritin katsoa KL-varaosien sivuilta muttei antanut mitään starttia...
                            Ei kai nelivetoisessa ole eri starttia kuin takavetoisessa?
                            Autohan on 530 XD
                            WBANP71080CS23438 | 2006 | Diesel | M57-TU2D30 | 170 kW | 2993 cc
                            Onko näin että 9-piikkinen tähän autoon?
                            Ja yläkautta vaihdetaan ilman imusarjan irroitusta?
                            Kiitos etukäteen vastauksistanne.
                            t. Jussi
                            645 ci cabriolet m-performance 2004

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by lofjussi View Post
                              Taitaa olla samaa vikaa. Yritin katsoa KL-varaosien sivuilta muttei antanut mitään starttia...
                              Ei kai nelivetoisessa ole eri starttia kuin takavetoisessa?
                              Autohan on 530 XD
                              WBANP71080CS23438 | 2006 | Diesel | M57-TU2D30 | 170 kW | 2993 cc
                              Onko näin että 9-piikkinen tähän autoon?
                              Ja yläkautta vaihdetaan ilman imusarjan irroitusta?
                              Kiitos etukäteen vastauksistanne.
                              t. Jussi
                              Helpoiten löydät startin autoosi, kun katsot runkonumerolla BMW varaosaluettelosta alkuperäisnumeron. Tämä sitten haluamisi verkkokaupan sivulle ja sieltä se ristiinvertaa käypäiset osat. Laitoin autosi VIN 7 viimeistä bmwfans.info sivulle http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...ter/#7798035_1. Tuosta kun katsotaan niin sanoo osanumeroksi: 12417798035. Tällä numerolla sitten metsästämään starttia. Pikaisesti vilkaistuna näyttäisi, että 9 hampainen startti. Ps. KL-varaosien verkkokauppa on melkoinen räpellys, sieltä jos haluat tilata, niin soita sinne.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎