Onko millainen työ vaihtaa E60 530D Startti moottori , onnistuuko alakautta ja minkä merkkisiä startti moottoreita olette asentaneet ja kokemuksia niistä . Itse kyselin starttia em autoon esim Bosch on 1.8kw , onko se normi koko autooni, kun muistan lukeneeni joskus täältä, että olis ollut 2.3kw startteja, voiko tuollaisen Boschin laittaa..kokemuksia?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 530d startti moottori , vaihto ?
Collapse
X
-
Kohtuu helppo mutta aikaa vaativa, torx lenkin tarvit sitten ylemmän pultin irroitukseen, ei yleensä räikkä mandu väliin, torx räikkälenkki olis kova sana...
Boschilaisia itse olen noihin laittanut, maailmalta löytyy kohtuu hintaan...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
-
-
TX12 tais olla se koko. Joka tapauksessa, kun alkuun saa kunnon torx-lenkillä, niin loput onnistuu 10 mm räikkälenkillä. Noille torx räikkälenkeille kuitenkin harvemmin tarvetta ja monesti myynnissä ainoastaan koko sarjana.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
KS-Toolsilta saa mitä erikoisimpia avaimia hyvään hintaan (ainakin Saksasta).
Esim. yksittäinen tämä:
http://www.amazon.de/KS-Tools-503-43...tools+503.4353
tai setti:
http://www.amazon.de/KS-Tools-503-43...tools+503.4364E65 730d '08 Monaco blue
Ex: E60 523iA '08
Comment
-
-
Siis työ alakautta
Onko siis muovit pois ja startti löysälle ja sitten johdot? Onko Torx koko 12, niin mitä mieltä olette tuosta vaan 1.8kw startin tehosta? kun olen lukenut jopa 2.3kw tehoisesta startista, vai onko em. joku halpa mallin myynti kikka? Vaihtaako sen 2-tunnissa, kaverin korjaamolla on sen verran aikaa vaihtaa se..
Originally posted by MajorDrake View PostKohtuu helppo mutta aikaa vaativa, torx lenkin tarvit sitten ylemmän pultin irroitukseen, ei yleensä räikkä mandu väliin, torx räikkälenkki olis kova sana...
Boschilaisia itse olen noihin laittanut, maailmalta löytyy kohtuu hintaan...
Comment
-
-
Akku ehdottomasti irti ensimmäisenä,
startille tulee jatkuvat virrat ja auto todennäköisesti palaa jos saat startin virtasyötön maihin...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Onnistuuko se blokista
Eikö virran katakisu onnisti myös vasemman perssonin läheltä virtablokista jossa on ne startin piuhat 13mm kanta?
Originally posted by MajorDrake View PostAkku ehdottomasti irti ensimmäisenä,
startille tulee jatkuvat virrat ja auto todennäköisesti palaa jos saat startin virtasyötön maihin...
Comment
-
-
Siis Torx 12 pultit 2kpl?
Meinasitko startinpultteja Torx 12 kokoisa eli M10.
Originally posted by joko View PostMikä vika startissa on? Jos pyörittää laiskasti niin kokeile ensin kiristää ne pienet torxi pultit joilla itse startti on kasassa. Aika yleinen vika että nuo pultit on löyhällä ja siitä syystä vaihdetaan koko startti turhaan.
Comment
-
-
Startti vaihdettu Yläkautta
Kaverin korjamolla startti vaihdettu , turhaan otimme pohjapaneelit irti. Kaikki työ on yläkautta ja sainne 10mm räikkä normi 12-kulmaisella nuo Torx 12 pultit auki...aikaa meni leikkiessä 2h15min...Autossa oli Bosch startti ja samanlainen mei paikalleen oli tehoiltaan 1.8kw...
Originally posted by joko View PostEi vaan ne pienemmät millä itse startti on kasassa, mahtoikohan niitä olla 3kpl. Saa yläkautta kiristettyä jos ovat löyhällä. Kannattaa tarkistaa ennenkuin lähtee uutta starttia ostamaan.
Comment
-
-
Raportoin ny tänne aikani kuluksi, vaihtelin startin kuusykköseen. Imusarja irti, ainakin tossa 10/04 valmistetussa ne startin torxit on kokoa TX14, torxilenkillä alkuun ja kymppimillisellä räikkälenkillä loput. On kyllä vittumaisessa paikassa nuo, yläkautta ei mahdu kun lyhyt avain ja sillä ei oikeen saa tarpeeksi voimaa. Vääntöraudalla sain kikkailtua auki. Samalla kun imusarja oli irti, vaihtelin nuo imusarjan tiivisteet ja laitoin läppien tilalle peitelevyt. Läpät oli kyllä poistettu mutta jätetty täyspitkät poraruuvit kanavaan ja ilman mitään tiivistystä, nehän vuosivat aika reippaasti. Niin joo ja tossa vehkeessä oli läppien koko 33mm, luonnollisesti oli ebaysta tilatut 22mm muovinpalat pussissa odottamassa
Lähtee muuten ehjällä startilla sähäkästi tulille, oliskohan pitänyt tehdä jotain aikaisemmine61 530d 2004
ex e39 530d sedan 2001, e46 318i touring
Comment
-
-
No kävi sitten se draama täälläkin. Sigun nelikosta meni startti oikeastaan laakista (ajettu 204tkm). Pari laiskempaa starttia aiemmin päivällä ja kolmannella sitten ihan mykäksi. Ei aiemmin mitään oireita. Eli melko nopea täyskuolema iski. Sitten hinurin lavalla pajalle.
Otettiin kaverin kanssa startti irti "malliksi" uuden tilaamiseen. Ja voin sanoa,että oli melko työläs homma tuo ylemmän pultin irroitus. Otettiin alakautta lopulta. Laatikon takapää irti/alemmas ja sitten "kolme metriä" jatkovarsia hylsyyn/räikkään,niin kyllähän se sieltä jakolaatikon välistä napisti onnistui. Eli imusarjaa tai mitn. "ylimääräistä" ei ruuvattu irti. Uskoisin homman olevan paljon helpompi takapotkussa,kun jakolaatikko ei ole haittana muutakaan
Uusi Boschilainen tilattu ja huomenna aamupäivällä tungetaan se paikoilleen.
Ed. On mielestäni todella pienikokoinen starttimoottori 3.0 diiseliin...Last edited by Heguli 31; 10-01-2017, 11:18.
Comment
-
-
Taitaa olla samaa vikaa. Yritin katsoa KL-varaosien sivuilta muttei antanut mitään starttia...
Ei kai nelivetoisessa ole eri starttia kuin takavetoisessa?
Autohan on 530 XD
WBANP71080CS23438 | 2006 | Diesel | M57-TU2D30 | 170 kW | 2993 cc
Onko näin että 9-piikkinen tähän autoon?
Ja yläkautta vaihdetaan ilman imusarjan irroitusta?
Kiitos etukäteen vastauksistanne.
t. Jussi645 ci cabriolet m-performance 2004
Comment
-
-
Originally posted by lofjussi View PostTaitaa olla samaa vikaa. Yritin katsoa KL-varaosien sivuilta muttei antanut mitään starttia...
Ei kai nelivetoisessa ole eri starttia kuin takavetoisessa?
Autohan on 530 XD
WBANP71080CS23438 | 2006 | Diesel | M57-TU2D30 | 170 kW | 2993 cc
Onko näin että 9-piikkinen tähän autoon?
Ja yläkautta vaihdetaan ilman imusarjan irroitusta?
Kiitos etukäteen vastauksistanne.
t. Jussie39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment