Siinähän on sellainen plus merkki mihin asti täytetään. Veikkaan että kaasujouset on väsähtänyt sulla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 automaattinen takaluukku, öljyn lisäys?
Collapse
X
-
Originally posted by bbs body e28 View PostMikähän mulla on autossa vikana kun luukku ei jaksa nostaa ylos asti, vähän nostaa ja sitte pysähtyy, kädellä kun auttaa niin nostaa ylös asti ja pysyy. Otin öljysäiliön näkyviin niin se näyttäs olevan puolessa välissä asti. Eikös sen pitäisi riittää vielä? Vai onkohan sylinterin tiivisteet ruvennu valskaan että ei jaksa nostaa?
Samaan aikaan selvittelin öljyn hankkimista, nestepinta oli luukun ollessa kiinni noin puolessa välissä plus merkkiä. Wetterillä totesivat ettei ainakaan heiltä saa lisäysöljyä muuta kuin hydraulipumpun korjaussarjan mukana. Itseasiassa lopputulemana huoli öljyn riittävyydestä ei ollutkaan aiheellinen, sillä bmw:n ohjearvon mukaan öljynpinta saa jäädäkin vajaaksi siitä plusmerkistä. Tämä siis työnhohtajan ja asentajan kanssa ihmeteltynä.E61 525 -06
Ex. E61 530xd -06
Ex. E91 320d -06
Comment
-
-
Takaluukku jurisee joskus
Ihan uunona kyselen, koska en oikein tiedä onko E61-04 autossani alunperin millainen tuo takaluukun systeemi. Joskus talvella luukkua avatessa kuului jurinaa aivan kuin joku pumppu olisi pörissyt. Nyt ei ole kuulunut kesällä mitään. Se kyllä imee luukun kiinni, mutta avatessa ei nouse. Nyt on vielä sisäkahva vissiin hajalla ja aukeaa vain avaimella. Ei siellä kyllä mitään pumppua näy, kaksi vihreää johdonpäätä roikkuu. Onko sisällä joku avausmekanismi sitten kun kakekin heittää pelittämästä? Takaikkuna kyllä aukeaa.
Olisko suojapeitteen osalta jollain neuvoa kun kuskin puoli ei pysy kiinni, se liikkuva este jumii pohjaan.
Comment
-
-
No niin taas kerkesin tutkia asiaa. Nostosylinteri oli pompannut yläpäästä irti, laitoin takaisin. Ei pelaa vieläkään täytys tutkia se asento tunnistin.
Tuossa ennen pumppua on joku vahvistin laatikko, voiko sen irroittaa johdoistaa huoletta että mitään katoas muistista tai vaatis koodaamista.
Toki voi olla että toisen puolen kaasu jousi on niin kuoleentunut että ei jaksa avustaa luukkua
Comment
-
-
No niin taas kerkesin tutkia asiaa. Nostosylinteri oli pompannut yläpäästä irti, laitoin takaisin. Ei pelaa vieläkään täytys tutkia se asento tunnistin.
Tuossa ennen pumppua on joku vahvistin laatikko, voiko sen irroittaa johdoistaa huoletta että mitään katoas muistista tai vaatis koodaamista.
Toki voi olla että toisen puolen kaasu jousi on niin kuoleentunut että ei jaksa avustaa luukkua
Comment
-
-
Selvis vika, eli nostosylinteri oli pompannut irti ja tunnistin anturi sylinterin päästä oli pompannut irti, enään ei tarvis kun saada tuo sylinteri pysymään kiinni korin päästä. Tietenkin ruostunut se sanka joka pitää kuulan paikallaan
Kiitos neuvoistaLast edited by bbs body e28; 02-08-2018, 14:41.
Comment
-
-
Originally posted by bbs body e28 View PostSelvis vika, eli nostosylinteri oli pompannut irti ja tunnistin anturi sylinterin päästä oli pompannut irti, enään ei tarvis kun saada tuo sylinteri pysymään kiinni korin päästä. Tietenkin ruostunut se sanka joka pitää kuulan paikallaan
Kiitos neuvoista
Comment
-
-
Originally posted by bbs body e28 View Post...enään ei tarvis kun saada tuo sylinteri pysymään kiinni korin päästä. Tietenkin ruostunut se sanka joka pitää kuulan paikallaanIB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by pablo View PostOnko se kuula jotenki speciaaliIB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Ongelmana automaattinen kontinluukku ja hydrauli letku joka räjähti, voiko letkuja uusia tähän nostimen sylinteriin vai joutuuko köyhtyä ja ostaa uusi sylinteri jossa letkut ja hilppeet kiinni?Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.
BMW G31 540D x-Drive
BMW F11 530DA -12
Ex:
BMW E61 535da individual -10 340/680nm
BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
BMW F30 320Da -12
Bmw E70 3.0DA -07
Bmw F10 525DA -10
Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03
Comment
-
-
Sain aikaiseksi vihdoin ja viimein hydrauliikkaöljyjen vaihdon & lisäyksen. Melkein uskallan suositella tekemään jos ei ole tehtynä ja eritoten mikäli öljytaso on laskenut.
Suurimmat erot olivat vaihdon jälkeen:
+ Takakontti nousee korkeammalle kuin aikaisemmin
+ hydrauliikkapumppu ei pidä niin kamalaa ääntä, vaan kuulostaa terveemmältä
+ Takakontti on hieman nopeampi (ennen- jälkeen videolta pystyi toteamaan, eli ei käytännön hyötyä nopeudesta)
Ps. Öljyä jäi ylimääräiseksi jos joku haluaa sopuhintaan tulla noutamaan Helsingistä omaan purkkiin
Comment
-
Comment