E60 530d käy viidellä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kye
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 320
    • Forssa

    #16
    Mitäs tää on syönyt? Vai suutinko on saanut aikaan tuon vaurioin.
    - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
    - N42/46 jakopäät
    - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

    tied. 0407247465

    Comment

    • hva570
      Newbiemmer
      • Feb 2008
      • 21

      #17
      Kyllä taitaa siellä Saksassa jo syönyt imusarjan läppiä?
      On vaan putsattu romut pois ja jätetty vauriotuneet männät koneeseen?
      Vitos pytyn jäljet näyttää varsin tutuilta,on läppäakseleista ja läpistä noi jäljet.
      On tehty hyvä ja halpa remontti,ja sitten myyntiin!

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        #18
        +1

        Kyllä noi jäljet on tyypillisiä läppävaurion aiheuttamia.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • hva570
          Newbiemmer
          • Feb 2008
          • 21

          #19
          Noi pienet iskemät männässä jumittavat männärenkaat ja palotilan reunoista lähtee murtumaan pieniä paloja.
          Saataa olla syynä ton kutosen tuhoutumiseen.
          Jos suutin vuotaa omia aikojaan ,kyllä sen kuulee.
          Pitää sen verran pahaa ääntä,mäntä alkaa hajoamaan.

          Comment

          • Mach1_1970
            Newbiemmer
            • Apr 2014
            • 13
            • Etelä-karjala

            #20
            Originally posted by Mach1_1970 View Post
            Prkl....
            Nyt alkoi käytetyt moottorit ja osat kiinnostamaan

            Comment

            • Mach1_1970
              Newbiemmer
              • Apr 2014
              • 13
              • Etelä-karjala

              #21
              Onko kukaan irroittanut öljypohjaa moottorin ollessa paikallaan?

              Comment

              • kye
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 320
                • Forssa

                #22
                etukelkka alta pois ekaksi.
                - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                - N42/46 jakopäät
                - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                tied. 0407247465

                Comment

                • hva570
                  Newbiemmer
                  • Feb 2008
                  • 21

                  #23
                  Helpompaa nostaa koko kone pois.
                  Saa pestyä kunnolla ja muutenkin purku ja kasaaminen onnistuu paremmin.

                  Comment

                  • uijui
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2010
                    • 172
                    • suomi

                    #24
                    Mäntä vaihtoon ja kiertoonko planina? Tuossahan on varmaan sylinterit saanut kipeetä ja kansi myös. Itse avasin yhden hdi koneen jossa oli pyörinyt egr:n akseli. Olisi senkin männänvaihtolla ja kannen dremeloinnillä varmaan käyntiin saanut, muttei olisi kyllä ollut pitkäikäinen.

                    Comment

                    • poke
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 3124

                      #25
                      Ebayssä on joku liettualainen purkaamo josta löytyy vaihtokoneita edullisesti ja kohtuu rahdilla suomeen toimitettuna. En saa kännyllä linkkiä kaivettua mutta myyjä ebay.de: ssä oli kamancia.
                      Jos apulaitteet on vanhassa koneessa ehjät niin varmaan kivuttomin ja mahdollisesti edullisinkin vaihtoehto.
                      Kulkineet/projektit:

                      M2 F87
                      530iA E39
                      635 CSi E24
                      518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                      Comment

                      • BreeZi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 2371
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Originally posted by poke View Post
                        Ebayssä on joku liettualainen purkaamo josta löytyy vaihtokoneita edullisesti ja kohtuu rahdilla suomeen toimitettuna. En saa kännyllä linkkiä kaivettua mutta myyjä ebay.de: ssä oli kamancia.
                        Jos apulaitteet on vanhassa koneessa ehjät niin varmaan kivuttomin ja mahdollisesti edullisinkin vaihtoehto.
                        Tähän vaihtoehtoon kyllä itsekkin saattaisin tarttua. Raakamoottori on vielä kuitenkin suhteellisen easy homma ottaa auki, tarkastaa ja tiivistää koneen ollessa pukissa.
                        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                        - E- ja F- sarjan avaimet.
                        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                        .

                        Finmodi oy
                        050-3063926
                        [email protected]

                        Comment

                        • kettula 04
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2015
                          • 29
                          • liminka

                          #27
                          Originally posted by hva570 View Post
                          Noi pienet iskemät männässä jumittavat männärenkaat ja palotilan reunoista lähtee murtumaan pieniä paloja.
                          Saataa olla syynä ton kutosen tuhoutumiseen.
                          Jos suutin vuotaa omia aikojaan ,kyllä sen kuulee.
                          Pitää sen verran pahaa ääntä,mäntä alkaa hajoamaan.
                          Millainen ääni jos se suutin vuotaa ja mistä kuuluu saisko joltain ääninäytteen tänne??Mulla niitä erikoisia ääniä riittää 530xd vm 2006:think

                          Comment

                          • Mach1_1970
                            Newbiemmer
                            • Apr 2014
                            • 13
                            • Etelä-karjala

                            #28
                            Originally posted by uijui View Post
                            Mäntä vaihtoon ja kiertoonko planina? Tuossahan on varmaan sylinterit saanut kipeetä ja kansi myös. Itse avasin yhden hdi koneen jossa oli pyörinyt egr:n akseli. Olisi senkin männänvaihtolla ja kannen dremeloinnillä varmaan käyntiin saanut, muttei olisi kyllä ollut pitkäikäinen.
                            Näytti aluksi pahemmalta kuin mitä on. Männästä oli irronnut alumiinin paloja, ja ylimmäinen männänrengas oli vielä ehjä, eli jos se olisi kerennyt murentumaan niin....
                            Kantta kävin näyttämässä lääkärille, ja on korjattavissa, venttiilit oli saanut kipeetä, mut seetirenkaat ehjät...sylinterissä ei pahoja naarmuja, näyttäs olevan männän alumiinia tarttunut, eli lähtis suolahapolla ja hoonaamalla.
                            Laskeskelin. että kunnollinen korjaaminen kaikkineen maksaa suunniillen saman verran kuin mitä saksassa ja virossa moottoreista pyytävät, ja meinasin tuolla korilla ajella vielä pitkään, on se kuitenkin hyvä auto kaikkine vikoineenkin laittelin jo pariin paikkaan mailia ja eiköhän se uusi kiuas löytyne pellin alle

                            Comment

                            • Mach1_1970
                              Newbiemmer
                              • Apr 2014
                              • 13
                              • Etelä-karjala

                              #29
                              160 kw vai 170 kw

                              Onko perusmoottori sama, eikös tuo tehonlisäys ole tehty eculla? Virost kyselivät että kumpi tehoinen moottori minulla on. Laitoin kyselyyn moottori tyypiksi M57TUD30. Mitä eroa tuossa on tyyppiin M57TU2D30 verrattuna? Onko raakamoottori sama? Käsittääkseni X5 mosa kävis pitäisi vain öljypohja vaihtaa..Onko näin?

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7551
                                • Jyväshyvä

                                #30
                                170 kW ja 160 kW moottorit on eri versiot, ei käy keskenään,
                                mm. ecu on eri.
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X