Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 535da kylmäkäynnistyvyys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7538
    • Jyväshyvä

    #16
    Originally posted by casino View Post
    Kone on lämmennyt sen verran, että suutinkin on lämpölaajentunut ja sitten ei vuoda niin paljoa. Luetuta suuttimien korjausarvot nyt ensin niin siitä pääsee jo hiukan perille samoin kuin vikakoodit moottorinohjauksesta.
    Enemmänkin tuo lämpimänä käynnistyminen liittyy siihen että kone kiertää startatessa reilummin -> nostaa painetta enemmän -> raja ylittyy jolloin suuttimet aukevat ja lähtee käyntiin...

    Kaveri D5 volvossa oli joskus samaa vikaa, 2 suutinta kusi,
    jos kylmänä starttas ja samalla otti mäkilädön jolla startille sai hivenen lisätehoa (manuaalivaihtein auto) niin lähti käyntiin... Oli tosi tarkka lämpötilasta, muutaman aseen muutos kylmempään ja ei enää lähtenyt starttaamalla käyntiin...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      #17
      Originally posted by MajorDrake View Post
      Enemmänkin tuo lämpimänä käynnistyminen liittyy siihen että kone kiertää startatessa reilummin -> nostaa painetta enemmän
      Juurikin näin. Enemmän starttikierroksia ->korkeapainepumpun tuotto suurempi. Sama efekti, jos akku on paremmassa iskussa tai autolle annetaan apuvirtaa.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Jolli
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 2556
        • Virolahti

        #18
        Originally posted by Clavurion View Post
        Juurikin näin. Enemmän starttikierroksia ->korkeapainepumpun tuotto suurempi. Sama efekti, jos akku on paremmassa iskussa tai autolle annetaan apuvirtaa.
        Miten tälläisessä tilanteessa, mikäli apuvirrallakaan ei lähde käyntiin, mutta 8h ajamisen jälkeen samassa lämpötilassa kuitenkin käynnistyy ilman nikottelua ns. samantien?

        Oma päänsärkyni:
        Originally posted by Jolli View Post
        E61 535d samanoloista vikaa joka alkanut nyt pakkasten tultua, lyhyesti:
        Plussan puolella starttaa kuin palmupuut alta, samantien.
        -5 - -15astetta pyörittää todella pitkään (terhakkaasti kyllä) ja käynnistyy ehkä
        -15 ja kylmempi pyörittää hyvin, muttei starttaa vaikka kääntäisi akun tyhjäksi.

        Vikakoodeissa oli vika jokaiselta hehkulta -> ohjainboksi vaihtoon -> koodit poistui mutta vika ei.

        Jos pakkasessa ajaa autoa aamulla vaikka 10min, niin se käynnistyy illalla myös ilman ongelmia, muttei enää seuraavana päivänä.

        Ideoita?
        Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

        Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
        PM tavoittaa, puhelimella ei.

        Comment

        • revote
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2013
          • 1886
          • Hollola

          #19
          Originally posted by casino View Post
          Mitäpä jos laittaisi daasian.. olisi pitkä takuu myös.... käytetyssä 10v vanhassa autossa on aina hiukan laittamista. Älä pienestä lannistu. Kivoja pelejä varsinkin ohjelmoituna ajella...
          Minulla on ollut vanhempiakin autoja parikin, enempi ajettuja vielä, ei niissä ollut vikoja. Eikä tuo laatikko ole pikku vika. Eniten hatuttaa se että vaihdoin täysin toimivan auton tähän.
          | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

          Comment

          • *PexU*
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 1989
            • Vantaa

            #20
            Originally posted by revote View Post
            Minulla on ollut vanhempiakin autoja parikin, enempi ajettuja vielä, ei niissä ollut vikoja. Eikä tuo laatikko ole pikku vika. Eniten hatuttaa se että vaihdoin täysin toimivan auton tähän.
            Älä lannistu
            Kyllä näiden(kin) kanssa pelaillessa saa helposti touhutonnin tai parikin menemään. Kalliita (ja uskomattoman hienoja) autoja, ja kun vanhempana (niin kun kaikkiin) vikoja alkaa tulemaan, niin ovat varmasti kalliimpia korjata ja kunnostaa kun ns. harmaan mitään sanomattoman perusmassan viat.
            Juurikin sitä varten on tämä foorumi, paljon todella avuliaita ihmisiä jotka ovat valmiita auttamaan ainakin kirjallisesti, tai tulemaan jopa paikan päälle läppärin ja työkalujen kanssa näyttämään kädestä pitäen mitä pitää minnekin tehdä.
            ISOKÄSI kaikille täällä minuakin monta kertaa auttaneille
            Näitä ostamaan mennessä kannattaa aina ottaa kaveri ja/tai läppäri mukaan kytkeä se kiinni autoon ja ihmetellä autoa tarkemmin, ja jos myyjä ei sitä anna tehdä (kuten mullekin on käynyt) niin antaa avaimet myyjälle takaisin ja sanoa, Heippa

            ps. omassakin viimeiseen 10tkm osunut laatikkoremppa, nv-korjaus, ratin korkeudensäätömoottorin vaihto, pari parkkitutkaa, venttiilikopantiivisteen vaihto, imusarjaläppien poisto, hehkut ja rele, sekä koneen molemmat termarit, turbon ahtoputkien tiivisteet, saksassa nähtävästi hoidettuna jo takaluukun johtosarjat ja ibs, lisäksi paljon muuta pienempää, tosin osan maksoi liike, ja täysin mukisematta. Vielä kolisisi panorama .
            Auto siis tuli meille Saksasta.
            Mutta on se vaan niin USKOMATTOMAN HIANO KONE ja AUTO

            Ja ettei mene ihan OT:ksi niin vielä tuohon vikaasi, mulla oli E46 330d, jossa auto käyttäytyi juurikin mainitsemallasi tavalla kun kahdessa suuttimessa oli ohivuotoa reippaasti. Suuttimien korjauksen jälkeen ongelma poistui.
            Last edited by *PexU*; 22-01-2015, 09:29.
            AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

            E61 530xd M-Sport Touring -07
            Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
            Duunissa: F11 520d x-drive -17

            Comment

            • revote
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2013
              • 1886
              • Hollola

              #21
              Tänään tämä toistui - ei tosin ihan niin selvänä - tänä aamuna vaikka auto oli lämmityksessä sen noin 2h ajan. Pakkasta noin 15 astetta. Eli ei siis ole enää niin selvää että auton saa käyntiin vaikka pitää lämmityksessä.

              Huoh.
              | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

              Comment

              • koz-528
                Bimmer Fanatic
                • May 2008
                • 339
                • Ylivieska

                #22
                Mulla vaihdettiin kahden talven aikana käynnistymis vaikeuksien vuoksi ensin akku, hehkut ja perään hehkuboxi. Aluksi näytti lähtevän paremmin ja jos piti kunnon pakkasilla väh. 3h lämmityksessä ja akun ylläpitolaturissa niin saattoi lähteä käyntiin. Tai sitten ei, oli kyllä melko arpapeliä startata Seuraavana talvena näytti vikakoodin luvussa taas akunjännitettä, ibs:ää ja ties mitä. Taas laitettiin uusi akku ja ibs piuha, ei vaikutusta. Näin mentiin talvi (siis viime talvi) loppuun. Keväälläkin starttasi tosi laiskasti joten startti laitettiin vaihtoon ja siihen loppui vaikeudet. Pyörittää aivan erilaillaLähtee lämmittämättä helposti -25 pakkasista vaikka olisi monta päivää seissyt. Itse olin varma suuttimeen ohivuodosta, vaikka huollossa sanoivatkin kaikki olevan kunnossa.
                Jossakin vaiheessa puhuttiin tuosta startista mutta luotettiin kuitenkin niihin vikakoodin antaneisiin paikkoihin. Nyt kyllä tiedän miltä kuulostaa startata ehjällä ja oikean tehoisella startilla.
                f11 520 da m-sport
                ex e61 530 da
                ex e39 530 da
                ex e38 725 tdsa
                ex e39 528i m5-look

                Comment

                • revote
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2013
                  • 1886
                  • Hollola

                  #23
                  Kyllä tuo pyörittää hyvin, ei ole siitä kiinni, ja akussakin tuntuu olevan hyvin virtaa. Pyörittäminen vaan ei johda mihinkään.
                  | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                  Comment

                  • Mlatvala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 3553
                    • Kuopio

                    #24
                    Paljonko on jäähdytysnesteenlämpö salavalikossa ennen starttia kun starttaat sieltä -20 pakkasesta.

                    Ei ne ikuisia ole ne letkulämppärit...
                    E61 535d alkuunsa viritetty.

                    Comment

                    • revote
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2013
                      • 1886
                      • Hollola

                      #25
                      Siellä on säteilylämmitin, ja se on asennettu samalla kun ostin auton.

                      En ole vielä tutustunut tuohon salavalikkohommaan, koitettiin kaverin kanssa hänen autoon eikä oikein osattu...
                      | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                      Comment

                      • bittivirhe
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2012
                        • 536
                        • Pohjois-Savo

                        #26
                        Originally posted by revote View Post
                        Minulla on ollut vanhempiakin autoja parikin, enempi ajettuja vielä, ei niissä ollut vikoja. Eikä tuo laatikko ole pikku vika. Eniten hatuttaa se että vaihdoin täysin toimivan auton tähän.
                        Heh.. 2-3-vuotiaassa 530xda:ssa on ollut 1.5 vuodessa enemmän vikoja kuin kaikissa lähes 20 vuoden aikana omistamissamme ruotsalaisissa kulkimissa yhteensä, vaikka välillä on ajossa ollut yli 10-vuotiastakin vehjettä.

                        Nytkin pitäisi taas mennä huoltoon riitelemään lasinpesurista, joka ei anna vettä kuin tuulilasin alalaitaan. Viimeksi vaihtoivat suuttimet vaikka käskin vaihtaa pumpun. Varmaan ne nytkin vaihtaa taas suuttimet, koska ei vika VOI olla pumpussa. Jäähdytysnestettä katoaa, joku kolisee perässä, sähkölaitteet ei tykkää pakkasesta, akkua saa ladata parkissa ollessa jne.

                        Mutta hei, saan ajaa premium-autolla! (Huollon ja kodin väliä.)
                        G05 45e
                        ex: F11 530d xDrive
                        ex: E84 X1 xDrive 25d

                        Comment

                        • revote
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2013
                          • 1886
                          • Hollola

                          #27
                          Originally posted by bittivirhe View Post
                          Heh.. 2-3-vuotiaassa 530xda:ssa on ollut 1.5 vuodessa enemmän vikoja kuin kaikissa lähes 20 vuoden aikana omistamissamme ruotsalaisissa kulkimissa yhteensä, vaikka välillä on ajossa ollut yli 10-vuotiastakin vehjettä.

                          Nytkin pitäisi taas mennä huoltoon riitelemään lasinpesurista, joka ei anna vettä kuin tuulilasin alalaitaan. Viimeksi vaihtoivat suuttimet vaikka käskin vaihtaa pumpun. Varmaan ne nytkin vaihtaa taas suuttimet, koska ei vika VOI olla pumpussa. Jäähdytysnestettä katoaa, joku kolisee perässä, sähkölaitteet ei tykkää pakkasesta, akkua saa ladata parkissa ollessa jne.

                          Mutta hei, saan ajaa premium-autolla! (Huollon ja kodin väliä.)
                          Nuo mainitsemani vanhemmat kulkineet ovat molemmat Volvo S60:ia

                          Mutta joo, auto ja fiilis kun saa ajaa on premiumia joten siinä mielessä kaikki on enemmän kuin hyvin. Kunhan vaan prkl toimii.
                          | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                          Comment

                          • Mlatvala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 3553
                            • Kuopio

                            #28
                            Originally posted by revote View Post
                            Siellä on säteilylämmitin, ja se on asennettu samalla kun ostin auton.

                            En ole vielä tutustunut tuohon salavalikkohommaan, koitettiin kaverin kanssa hänen autoon eikä oikein osattu...
                            Kokeilehan poltatko näppis siihen säteilylämmittimeen puolen tunnin päällä olon jälkeen.

                            Säteilylämmitinhän ei taida paljon koskea jäähdytysnesteen lämpöön joten sillon sun vika on hehkuissa tai ohjainboksissa tai hehkunohjainboksin syöttökaapelissa.

                            Imusarja irti hehkut mittaukseen ja jos neon ohmisesti kunnossa niin boksi ja ohjainkaapeli ~130e uusiksi.
                            E61 535d alkuunsa viritetty.

                            Comment

                            • revote
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2013
                              • 1886
                              • Hollola

                              #29
                              Originally posted by Mlatvala View Post
                              Kokeilehan poltatko näppis siihen säteilylämmittimeen puolen tunnin päällä olon jälkeen.
                              Joo tätä voisi kokeilla, vähän epäilyttää nämä lämmittimet...

                              Originally posted by Mlatvala View Post
                              Säteilylämmitinhän ei taida paljon koskea jäähdytysnesteen lämpöön joten sillon sun vika on hehkuissa tai ohjainboksissa tai hehkunohjainboksin syöttökaapelissa.

                              Imusarja irti hehkut mittaukseen ja jos neon ohmisesti kunnossa niin boksi ja ohjainkaapeli ~130e uusiksi.
                              Muistin juuri että tässä kun pääsin laittamaan auton töpselin nokkaan tuossa pari kolme viikkoa sitten niin silloin nuo hehkut antoi vikakoodin. Eli joko ne ovat uudelleen rikki tai niitä ei ole oikeasti vaihdettu. Tai jotain.

                              Pääsen nyt tulevana viikonloppuna laittamaan auton uudelleen tietokoneeseen kiinni ja nähdään mistä on kyse. Sain myös touhuttua edullisesti uudet hehkut ja boxin joten jos vika on niissä niin saan ne vaihdatettua samalla.

                              Kiitos nimimerkki KissVesala :lle näistä avuista, nostan hattua
                              | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                              Comment

                              • Mlatvala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 3553
                                • Kuopio

                                #30
                                Se kaapeli on sitten vielä siellä pikkusen kummittelemassa. Sitä tuskin mikään korjaamo sinne on vaihtanut vaikka olisi jotain uusittukin. ~30 e



                                Löystyy tuolta boksin päästä ja alkaa sulattamaan liitintä ympäriltään. Jos otatte sen auki niin ei kannattane säästää siinä vaiheessa tuota kolmeakymppiä. Menee kuitenki purkaessa ja kasatessa aikaa.

                                Itse hehkuboksinhan vaihtaa kyllä imusarjaa irroittamattakin, kuten myös tuon kaapelin. Mut ehkä antaa vähän osviittaa että monestako hehkusta se koodi nyt on.
                                E61 535d alkuunsa viritetty.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎