Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 520da pieni kierrosten vaihtelu..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -rik
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 827
    • Rovaniemi

    #31
    No kylläpä sieltä on taas vitsi murjastu.. 90% todennäköisyydellä vika ei johdu siitä.
    ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

    Comment

    • 1031
      Bimmer Rookie
      • Jul 2008
      • 125

      #32
      Originally posted by kaismat View Post
      Itsekkin miettinyt tuon rvs:n laittamista laatikkoon. Kerrohan kokemukset kun olet ajanut vähän enemmän.
      Pari pitempää reissua tullut tehtyä ja ei tuo ole ainakaan huonommaksi mennyt. Silloin tällöin saattaa huomata juuri ja juuri sellaista "puolen neulan" huojuntaa.
      E61 520da LCI 2007
      EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

      Comment

      • 1031
        Bimmer Rookie
        • Jul 2008
        • 125

        #33
        Originally posted by -rik View Post
        Eikös tuo periaatteessa toimi laatikossa juuri negatiivisesti, vähemmän kitkaa -> enemmän luistoa? :think
        Ei tuo RVS tee mitään liukasta pintaa kitkamateriaali/metalli pareille, esim. moottoripyörien märkäkytkimethän luistaisi, mutta ei tuosta ole kukaan raportoinut.
        Itsekkin hieman epäilen että tekeekö tuo aine mitään alumiini/rauta kitkaparissa (venttiilikoneisto) mutta voin vain sanoa tässä vaiheessa ettei laatikko ainakaan huonommaksi muuttunut.
        E61 520da LCI 2007
        EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

        Comment

        • 1031
          Bimmer Rookie
          • Jul 2008
          • 125

          #34
          Originally posted by kaismat View Post
          Itsekkin miettinyt tuon rvs:n laittamista laatikkoon. Kerrohan kokemukset kun olet ajanut vähän enemmän.
          Päivitetään, nyt tullut jo tuon "remontin" jäljiltä kilometrejä enemmänkin, laatikko pelaa loistavasti En ole tosiaan enään havainnut tuota kiekkamittarin heilumistakaan.
          E61 520da LCI 2007
          EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #35
            Originally posted by -rik View Post
            Mulla teki paljon isompaa, 50-200rpm heilumista, mitä lämpimämpi laatikko/kone sitä vähemmän, täysin lämmenneenä ei tehnyt yhtään.
            Vaihtaisin tuossa tapauksessa ensiksi turbiinin lukkoa ohjaavan EDS6 solenoidin koska homma ei kuitenkaan ole mahdottoman iso. Jos ei solenoidia satu olemaan saatavilla voi sen vaihtaa keskenään joko 1 tai 3 solenoidin kanssa, tällöin mahdollinen huonompi toiminta tietysti siirtyy A kytkimelle tai C jarrulle mutta tuskinpa sitä niiden käytöksessä juurikaan huomaa. Jos mitään muutosta ei tapahdu seuraava vaihtoehto on kairata lukon ohjauksen säätöventtiilin karan reikä venttiilipöydässä ylikokoon ja asentaa siihen ylikokokara. Saman voi sitten tehdä myös lukon vapautuksen säätöventtiilin karalle, jos raaskii-tämän ollessa kulunut kiekkojen heittely on kyllä useita satoja rpm. Jos tämäkään ei auta pitää vaihtaa turbiini, laatikon ja mekatroniikan välinen suorakaidetiiviste kun lienee jo vaihdettu mekarempan yhteydessä?
            Last edited by WSE1; 15-05-2015, 22:56.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎