Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokematon haluaa ostaa E61 530d, apuja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • protoni
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2008
    • 1361
    • Tampere

    #16
    Eikös tuo E6X 530D alkupään sukupolvi ole kuitenkin läheistä sukua loppupään E46 ja E39 koneille, jotka ovat kuitenkin ihan kelpo patoja? Samalla tapaa E46 ja E39 kohdalla varotellaan alkupään malleista.

    Uudempi on tietty keskimäärin parempi, mutta liekö sitten oikeasti hintansa väärti? Uudemman pelin arvo kuitenkin ropisee hieman enemmän kuin vanhemman, joka kyllä kuittaa tuon litran kulutuseron.

    Kannattaa varmaan miettiä budjetille yläraja ja katsoa mitä sillä saa. Todennäköisesti molemmat kuitenkin jossain vaiheessa ovat korjausta vailla. Toivon mukaan sillon on vielä jokunen kolikko jäljellä remppoihinkin.

    Comment

    • AiM
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2007
      • 247
      • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

      #17
      Originally posted by jaki View Post
      Alulohko tulee vasta LCI malleissa.
      Nyrkkisääntönä kulutuksista:
      1 litra lähtee 218 > 231, johtuen piezo- suuttimista.
      1 litra lähtee 231 > 235 johtuen kehittyneempi ruiskutustekniikka (veikkaus) ja huomattavasti parempi laatikko. Lukitsee joka vaihteen ja koko ajan.
      Ainakin 10/2005 mallisessa 530D:ssä on jo alumiinilohkoinen M57N2 eli jo ennen LCI:tä.
      BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
      454hp/850Nm
      100-200kmh@9,98s
      0-200kmh@15,35s
      1/4 mile 12,82s@185,8kmh
      1 mile 259kmh

      BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
      Project target;
      +500hp/+1000Nm
      100-200kmh@<9s
      0-200kmh@<14s
      1/4 mile <12s@19xkmh
      1 mile +270kmh

      Comment

      • -rik
        BTCF Member
        • Nov 2009
        • 827
        • Rovaniemi

        #18
        Eikös se alumiinilohko tullut 530d 09/05 ja 535d vasta lci (03/07)?
        ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

        Comment

        • Matson^
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2008
          • 2113
          • Seinäjoki

          #19
          218hv = M57N, rautalohkoinen, vanhemmilla solenoidi -suuttimilla ja vanhalla laatikon ohjauksella ja kepillä (luistattaa enemmän)

          231hv = M57N2, alumiinilohkoinen, uudemmilla piezo suuttimilla, käytännössä ihan eri moottori vrt. vanhempi. Tämä tunnistaa pre-lci ulkonäöstä, mutta nappi-startista (ns. tekninen facelift) ja vanhasta tomaatin kepistä. Kuluttaa uudemman koneen ansiosta jonkunverran vähemmän.

          235hv = M57N2, alumiinilohko jne .. käytännössä ihan sama kuin aikaisempi, mutta tätä on vain faceliftissä ja uudemmalla kepillä (sähköinen) / laatikon ohjauksella > paljon sivistyneempi nykyainen käytös, ei luistata turhaa vaan vaihtelee vaihteet enemmän "dsg-tyyppisesti". Tästä myös pieni ero kulutuksessa / päästöissä, ero kuitenkin pienempi kuin kahden aikaisemman välillä.

          Mikään noista moottoreista ei sen vikaherkempi ole kuin toinenkaan. Samat termari-ongelmat ja läpät joutuu poistamaan kaikista, muuten kyllä kestää ajella niin kauan kuin mielenkiinto piisaa.

          En myöskään tiedä miten alkupään mallit kokonaisuutena olisivat sen vikaherkempiä, tai mitä uudemmissa on parannettu? .. Ei tule mieleen kuin farmarin tasonsäätökompuran imuletku, joka on lci:ssä valmiiksi parempi.
          Se tietty että vanhempi auto on vanhempi, eli aika saattaa tulla vastaan jollain komponenteilla, mutta tuuristapa tuo on kiinni ja miten edellinen omistaja on autoa pitänyt/huoltanut. Itse panostaisin faceliftiin, kivempi sisusta, freessimpi ulkonäkö, sivistyneemmin/nykyaikaisemmin toimiva voimalinja, joka myös kuluttaa vähemmän.


          ps. kyllä alumiini-lohko, ts N2 -moottori tuli 535:seen vasta faceliftin yhteydessä.
          Last edited by Matson^; 12-02-2015, 13:17.
          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
          | Nissan Navara TREK-1 |
          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

          Comment

          • -rik
            BTCF Member
            • Nov 2009
            • 827
            • Rovaniemi

            #20
            En tiedä mitä tuolle laatikolle on tapahtunut välissä, mutta ainakin realoem mukaan pre-lci laatikko kokenut pieniä päivityksiä aina välillä. Ensimmäisen kerran mekatroniikan osanumero vaihtuu 03/2004. Seuraavan kerran siinä yhteydessä kun kone päivittyy (09/2005).

            En tiedä mitä konkreettista noissa päivityksissä on tapahtunut, mutta ainakin 03-vuosimallin 530d (vekkulin) pystyi laatikon softan muuttamaan 535d:ksi, kun taas oman 03/2004 ei enää onnistunut. Eli jotain on tapahnut. Momentinmuunnin on sama koko pre-lci iän.
            Last edited by -rik; 12-02-2015, 17:26.
            ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

            Comment

            • Grapes
              BTCF Member
              • Jul 2008
              • 601
              • Hämeenlinna

              #21
              Jos sulla budjetti antaa myöten niin laita samantien 535d, tuplaturbo ja ohjelmoinnilla lisää paukkuja
              F11 M550d -13

              ex:
              E60 535d -08 405/800
              E39 M5 -99
              E60 530dA -03 302/660
              E39 523iA -98
              Lada 1600 -91
              Ford Escort Sport -72

              Comment

              • Jaywalker
                Newbiemmer
                • Feb 2015
                • 4
                • Finland

                #22
                Ensinnäkin:

                Äärimmäisen iso kiitos vastauksista, jota juuri hain !
                Kiitos, tää on just se informaatio mitä etsin. Hyvä homma

                Ja nyt näyttää siltä, että minun kallis maku on nähtävästi liian kallis..
                Odotellaan nyt pari vuotta vielä, ja kattellaan josko hinnat tulis minun tasolle.

                Kiitos!

                Comment

                • joko
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1964
                  • Seinäjoki

                  #23
                  Ei oo mitään syytä karttaa alkupään e60, tuo nyt vain on sellainen yleisesti oletettu juttu että mallisarjan ekat on aina täyttä skeidaa. Väitän että jos tyyppivikoja on, niin ne on kyllä jo laitettu kuntoon kun puhutaan kuitenkin yli 10 vuotta vanhasta autosta. Myöskään ei ole pakko valita sitä ihan karvalakkia, noita alkupään autoja on tuhottoman paljon myynnissä, ei muutakuin puhelin käteen ja soittelemaan kuka ahaluaa myydä autonsa ja kuka vain pitää nettiautossa esillä. Ja tuo kortti alkaa olla aika käytetty että osta mielummin hyvinvarusteltu e39, kyllä ne on suurimmaksi osaksi jo hävinneet, ne kun ovat minimissään 12 vuotta vanhoja, ruostevikoja enempi kuin e6x-sarjassa ja paljon heikompi automaatti laatikko sekä nykymittapuulla aika kivikautinen ulkonäkö. Toki kunnossa oleva facelift e39 pienillä kilsoilla on varma valinta, mutta eipä niitä kamalasti ole enää tarjolla, siis niin että ajomäärä olisi oikeasti pieni eikä vaan mittarilukema.
                  10ke paikkeilla pitäis irrota asiallinen alkupään e6X-sarjan auto, eli riittää kun jättää ne kaikkista halvimmat 7-8ke autot pois laskuista. Facelift e6X malleista en tiedä senkummemmin että onko sijoitettujen lisäeurojen arvoinen, riippuu monesta asiasta. Mitään syytä eikuitenkaan ole karttaa pre-facelift malleja.
                  F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                  W906 319 sprinter - 14

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #24
                    Mikäs tuo e90 245hv diesel on, luulin että näissä on samat koneet?

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6325
                      • P-Pohjanmaa

                      #25
                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Mikäs tuo e90 245hv diesel on, luulin että näissä on samat koneet?
                      Onko se sama mikä alkupään F1x sarjassa :think
                      Minkä vuotinen E90 kyseessä ?
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #26
                        Originally posted by veku View Post
                        Onko se sama mikä alkupään F1x sarjassa :think
                        Minkä vuotinen E90 kyseessä ?
                        Mitähän ne olisi, Mobilesta kun katsoo joissain 231 ja joissa 245hv.

                        EDIT: 08-09 ainakin.

                        Comment

                        • N54
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2012
                          • 526
                          • Satakunta

                          #27
                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Mitähän ne olisi, Mobilesta kun katsoo joissain 231 ja joissa 245hv.

                          EDIT: 08-09 ainakin.
                          E9x Facelifteissä 30d on 245hv N57D30OL.

                          Comment

                          • Poisonsloth
                            Bimmer Rookie
                            • May 2014
                            • 108
                            • Satakunta

                            #28
                            Itsellä 10/2005 vm 530D ja siinä myös tuo 231hevoset vakiona. Itse rajaisin juuri hakua tuohon 2005 loppupäästä ja ylöspäin oleviin E60/61 koppiin.
                            198tkm ajettu kun ostin, nyt noin vuoden ajellut ja sillä aikaa pamahtanut DPF tukos(sai lähteä), hehkut ja startti. Muuten ollut täysin toimiva laitos, nyt mittarissa 232tkm. Plussana haettu voimaa ohjelmoinnilla 300hv/700nm ja hienosti peuhii!
                            Nykyiset kuljettimet:
                            G30 530e M-Sport -19
                            E36 325i Cabrio -94

                            Ex:
                            F32 430D M-Sport -15
                            F11 530D LCI M-Sport
                            E70 X5 3.0D
                            E61 535D M-Sport
                            E91 320D M-Sport
                            E60 530D
                            Skoda Octavia RS Combi
                            E46 330Ci
                            E38 740i
                            E36 325i
                            E30 325i
                            E30 316

                            Comment

                            • j_mp
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2009
                              • 60
                              • Seinäjoki

                              #29
                              Edellinen 520d e61 -06 ja nyt 535d e60 -06. Molemmilla yli 100tkm työajoa ja hyvin on autot pelannu.
                              Tietenkin tyyppiviat on korjattu, mutta muuten voin suositella.
                              Alustan kunto kannattaa tsekata. Ilkeä ajella liukkaalla ja tuulisella kelillä jos on väljyyttä...
                              Volvo XC60 D5 AWD
                              Ex. BMW 535D M-Sport
                              Ex. 520D Touring

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎