Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 tulipalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lightfury
    Newbiemmer
    • Sep 2019
    • 14
    • Suomi

    Pari viikkoa sitten käytin 05 vm. 530dA:n Wetterillä tarkistuksessa, sanoivat että kaapeli ei nyt vielä hirveän paha ole, mutta varaavat ajan 2 vko:n päästä huoltoon. Kaapeli saisi 2. tason korjauksen (eli ruostunut läpivienti peräkontiin kautta pohjaan korjattaisiin, ja osa kaapelista uusittaisiin) Eilen vein aamulla klo 08.45 wetterille, ja klo 14 aikaan sain viestin, että auto on haettavissa.

    Alunperin oli tarkoitus katkaista kaapeli ja vaihtaa se osittain uuteen, mutta autoa hakiessa kerrottiin että tehtiin 2/3 tason korjaus, eli koko kaapeli vaihdettiin uuteen ja läpivienti ilmeisesti muovitettiin.

    Sen verran olivat huomanneet, että pakoputken keskimmäinen kiinnike on rikki ja suosittelivat vaihtamaan sen uuteen, kunhan auto on nosturilla uudestaan 😃 Tämä kaikki tapahtui Kajaanin wetterillä, ja itsellä ainakin kaikki sujui hyvin 😃👍
    E60 530dA
    E39 540i
    E39 535i
    Ex: e34 525i, e34 520i

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      Originally posted by Lightfury View Post
      Alunperin oli tarkoitus katkaista kaapeli ja vaihtaa se osittain uuteen, mutta autoa hakiessa kerrottiin että tehtiin 2/3 tason korjaus, eli koko kaapeli vaihdettiin uuteen ja läpivienti ilmeisesti muovitettiin.
      Ei kai tuohon missään korjausohjeissa uutta jatkosta tehdä. Jos kaapeli pitää vaihtaa, se vaihdetaan kokonaisuudessaan kontin läpiviennistä konehuoneen apuvirtapisteeseen saakka.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Lightfury
        Newbiemmer
        • Sep 2019
        • 14
        • Suomi

        Originally posted by Clavurion View Post
        Ei kai tuohon missään korjausohjeissa uutta jatkosta tehdä. Jos kaapeli pitää vaihtaa, se vaihdetaan kokonaisuudessaan kontin läpiviennistä konehuoneen apuvirtapisteeseen saakka.
        Näin sanottiin, että kaapeli katkaistaan ns. mädän kohdan jälkeen. Sen jälkeen kaapeliin hitsattaisiin uusi loppupää. Kuulemma kaapeli ja läpivienti ei ollut niin huonossa kunnossa, että ei vaihdeta koko kaapelia. (itse ymmärsin foorumilta, että 1. Taso: tarkastus ja ja rasvaus. 2. taso: osa kaapelista uusitaan. 3. Kaapeli ja läpivienti uusitaan)...

        Itsekin vähän ihmettelin tätä ensimmäistä suositeltua 2. tason korjausta, että miksi tehdä liitos..

        Sen pari viikkoa myöhemmin, mitä auton huoltoon vein, homma kuulosti isommalta, mitä alunperin oli suunniteltu. Alunperin luvattiin, että huoltoaika noin 4h, meni kuitenkin melkein 6h. En sitten tiedä, että löytyikö tarkemmalla katsomisella jotain, mitä ei ensimmäisellä tarkistuksella huomattu. Autoa hakiessa kerrottiin, että oli kyse 2-3. tason korjausesta. Ja selkeästi selitettiin mitä kaikkea kyseistä kaapelissa/läpiviennissä oli vikana havinnoimalla esimerkkikuvia.

        Ruostunuthan se läpivienti oli ja kaapeli osittain kanssa.
        E60 530dA
        E39 540i
        E39 535i
        Ex: e34 525i, e34 520i

        Comment

        • Bertram
          Bimmer Rookie
          • Jan 2010
          • 120
          • Tuusula

          Tällä viikolla molemmat sigun E61:set ovat käyneet Autokeskus Airportissa ja samalla tuloksella, eli tarkistus, rasvaus ja pakettiin, kovaa ajoa.
          == e61 530d aut. Touring 05 ==
          == e61 525i man. Touring 06 ==
          == Ex: e39 530d man. Touring 5/02 Sondermodell ==

          Comment

          • tabasco
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2007
            • 851
            • fin

            2004 530d saksantuonti, vajaat 300 000 km.

            Alkuperäinen aika oli sovittu jo elokuun puoleenväliin, mutta soittivat paria päivää ennen sovittua ajankohtaa ja halusivat siirtää ruuhkan takia tarkistusaikaa kolmisen viikkoa eteenpäin.

            Eilen sain viimein auton tarkistukseen. Odottelin siinä kahviossa puolisen tuntia, jonka jälkeen ilmoittivat tekstarilla, että auto olisi nyt valmis noudettavaksi huollosta.

            Tiskillä avaimia hakiessani asiakaspalvelija kertoi, että nyt on tässä isompaa ongelmaa, akkukaapelin läpivienti oli niin hapoilla, että auto tehtiin välittömästi virrattomaksi ja laitettiin ajokieltoon palovaaran takia. Lisäksi osien saatavuudessa on ongelmia, eli ihan heti autoa ei saada valmiiksi.

            Ihan kiva, ettei ehtinyt roihahtaa. Autoa kuitenkin pidetty talon alakerran tallissa hiljattain, mm. kun jouduin askartelemaan ikkunannostimen ongelman kanssa. Ongelmaa sähköjen kanssa ei kuitenkaan ole ollut, hyvin on käynnistynyt jne.

            Nyt mennään arviolta muutama viikko BMW:n kustantamalla vuokra-autolla, kunnes osat ja korjaamoaika saadaan. Mukavat kyydithän tuo vuokraamon G30 520d 2018 kyllä tarjoilee

            Comment

            • Kärkiväli
              Bimmer Rookie
              • Jan 2009
              • 36
              • Kempele

              Oma E60 kävi pari viikkoa sitte Oulun Wetterillä ja stage1 kuulemma oli tilanne. Liekkö valohoitoa antaneet, 20min kesti operaatio
              -E60 530i Msport -08
              -E46 328i -99
              -E36 M3 -97
              -MB W201 2.6E Sportline -92
              -Opel Omega GLS 2.0i -89
              -Ski-Doo XRS 800R -16
              -Suzuki VS1400 Intruder -94
              -Suzuki PV50 -94

              Comment

              • Kernwaffe
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 173
                • Masku

                Tuommone lista. Tiistaina aika.
                Attached Files

                Comment

                • tmth
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 2194
                  • Kangasala

                  Viimeviikon maantaina käytin Tampereen Autokeskuksella tuon -08 520d:n.
                  Ei ollut mitään vikaa kuulemma.

                  F10 & R55
                  ex:
                  E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                  Comment

                  • jhelen
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2015
                    • 248
                    • Ulvila

                    Mulle vaihdettiin 07 lcihin koko kaapeli ja tehtiin muut tarvittavat temput

                    Comment

                    • 205/65-15H
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1422

                      Liekö moneen bensakoneeseen vaihdettu kaapelia?

                      Onko muodostunut kokonaiskuvaa mikä vaikuttaa eniten, vuosimalli, ajokilometrit, suomi-auto jne. siihen milloin kaapeli menee uusiksi?
                      e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                      e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                      Ioniq5 AWD -22
                      Leaf 40kwh -18

                      Comment

                      • JaniLap
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 2717
                        • Tampere

                        Originally posted by 205/65-15H View Post
                        Onko muodostunut kokonaiskuvaa mikä vaikuttaa eniten, vuosimalli, ajokilometrit, suomi-auto jne. siihen milloin kaapeli menee uusiksi?
                        Olen asiasta keskustellut BMW:n huoltopäälikön kanssa ja hänen mukaansa kaapeleita on vaihtunut sekä uudempiin että vanhempiin vuosimalleihin. Dieseleitä olleet valtaosa, käyttövoiman yleisyydestä johtuen. Auton ikä kuulemma vaikuttaa jonkin verran (vanhemmissa vuosimalleissa kaapeli ollut keskimäärin huonommassa kunnossa), mutta suurimmaksi tekijäksi nosti kuitenkin olosuhteet, jossa autoa on pidetty ja erityisesti kuinka autosta on pidetty huolta.

                        Omaanikin käytin viime viikolla näyttämässä Tampereella ja huoltovastaava totesi tarkastusluovutuksen yhteydessä, että oli tähänastisista yksi parhaimman kuntoisista, ellei paras. Nämä toki subjektiivisia arvioita, mutta loppuvuoden 2009 autokin toisaalta kyseessä.
                        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                        Tampere

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by JaniLap View Post
                          suurimmaksi tekijäksi nosti kuitenkin olosuhteet, jossa autoa on pidetty ja erityisesti kuinka autosta on pidetty huolta.
                          Mikä huolenpito vaikuttaa tuohon kaapelin liitokseen? Alustan pesu? Vai tekeekö se huonolla tuurilla tilanteen pahemmaksi jos suolaisen alustan pesee painepesurilla ja vettä menee tiivisteiden läpi liitokseen?
                          E39 528iA

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2717
                            • Tampere

                            Originally posted by TJJ View Post
                            Mikä huolenpito vaikuttaa tuohon kaapelin liitokseen? Alustan pesu? Vai tekeekö se huonolla tuurilla tilanteen pahemmaksi jos suolaisen alustan pesee painepesurilla ja vettä menee tiivisteiden läpi liitokseen?
                            Hyvä kysymys. Edellä lainasin huoltopäällikön kommenttia. Voihan siihen kommenttiin olla sisäänkätkettynä myös huoltopalvelumuistutus, tiedä sitten.

                            Oletan että kaapeliliitokseen kohdistuva kokonaisympäristörasitus voisi olla tällainen tilanne; siis runsaasti kosteutta, lämmönvaihteluita ja yleisesti korroosiota kiihdyttäviä elementtejä (maantiesuola, lika, jne.) periaatteella mitä enemmän, sitä enemmän vaurioita. Noissahan on suojauskin toteutettu useammalla tavalla, jolloin lopulta on vaikea laskea tarkasti, kuinka paljon mitäkin muuttujaa tulee olla mukana.
                            IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 5013
                              • Paimio

                              Originally posted by TJJ View Post
                              Mikä huolenpito vaikuttaa tuohon kaapelin liitokseen? Alustan pesu? Vai tekeekö se huonolla tuurilla tilanteen pahemmaksi jos suolaisen alustan pesee painepesurilla ja vettä menee tiivisteiden läpi liitokseen?
                              No varmaankin ainakin että onko autoa ruostesuojattu ja miten usein...:think

                              Olettaisin varmaan että suomiautoilla joihin ei ole ruostesuojausta koskaan tehty ongelmia on enemmän kuin tuontiautoilla...ja jos vielä on mömmöt tuonnin jälkeen ennen talvea laitettu niin aina paranee kestävyys.
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by TheRipper View Post
                                No varmaankin ainakin että onko autoa ruostesuojattu ja miten usein...:think

                                Olettaisin varmaan että suomiautoilla joihin ei ole ruostesuojausta koskaan tehty ongelmia on enemmän kuin tuontiautoilla...ja jos vielä on mömmöt tuonnin jälkeen ennen talvea laitettu niin aina paranee kestävyys.
                                Ruostesuojaako joku noita? Jossain vaiheessahan täällä oli (ainakin yhden henkilön..) aika vahva mielipide, ettei kannata "uudemmissa" bemareissa ja sillä vaan pilaa alustasta tehtaan suojaukset.

                                Tiedä sitten auttaako suojauskaan tuohon vai tiivistyykö sinne kosteutta myös jotenkin muutenkin. "Hauska" sitä kaapelia varmaan on tarkistaa tai vaihtaa kunnolla suojatusta autosta.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎