Originally posted by HTK12
View Post
E61 tulipalo
Collapse
X
-
Pakko vielä kommentoida. Mitähän paskaputkea nuo bmw käyttämät jarruputket on? Joo onhan 2005 vuoden peli jo vanha mutta omasta e61 oli takajarruputket aivan puhkiruostunu nyt jo. Esim. Tuttujen samanikäsistä, osa jopa 5v vanhempia, saabeista ja volvoista jarruputket ei ole ruosteessa yhtään.F11 520d -12
-
Rautaputkea, jossa taitaa olla vain maali pinnassa. Samaa tavaraa on myös pohjan bensaputkissa, ainakin E39:ssä.Originally posted by Markkanenn View PostPakko vielä kommentoida. Mitähän paskaputkea nuo bmw käyttämät jarruputket on? Joo onhan 2005 vuoden peli jo vanha mutta omasta e61 oli takajarruputket aivan puhkiruostunu nyt jo. Esim. Tuttujen samanikäsistä, osa jopa 5v vanhempia, saabeista ja volvoista jarruputket ei ole ruosteessa yhtään.
Comment
-
Otappa E61 ikäinen saab, niin happenee vielä nopeammin. Osalla mennyt vaihtoon jo 5v kohdalla takajarruputket. Jarruputkien happaneminen lienee melko yleistä suurimmassa osassa autoista kun tehtaalla käyttävät teräsputkea. 10v jälkeen suolakylvyssä alkaa suurimmassa osassa jarruputkien kunto olemaan vähän arveluttava.Originally posted by Markkanenn View PostPakko vielä kommentoida. Mitähän paskaputkea nuo bmw käyttämät jarruputket on? Joo onhan 2005 vuoden peli jo vanha mutta omasta e61 oli takajarruputket aivan puhkiruostunu nyt jo. Esim. Tuttujen samanikäsistä, osa jopa 5v vanhempia, saabeista ja volvoista jarruputket ei ole ruosteessa yhtään.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Ja saman ikäluokan E-mersuissa kans kulutustavaraa. Yhden mersu-ukon kanssa juteltiin joskus aiheesta, niin W211 takajarruputket on kuulemma sijaintinsa puolesta alttiina kaikelle skeidalla jota lentää fillareista, ja usein ne puhkeaa kun avaa ovet, jolloin pumppu testaa järjestelmän paineensiedon.Originally posted by HTK12 View PostOtappa E61 ikäinen saab, niin happenee vielä nopeammin. Osalla mennyt vaihtoon jo 5v kohdalla takajarruputket. Jarruputkien happaneminen lienee melko yleistä suurimmassa osassa autoista kun tehtaalla käyttävät teräsputkea. 10v jälkeen suolakylvyssä alkaa suurimmassa osassa jarruputkien kunto olemaan vähän arveluttava.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Höpöhöpö, 2004 ja uudempiin 9-5/9-3 joita tutuilla on ei ole yhteenkään jouduttu vaihtamaan jarruputkia. Tai sitten eivät vaan myönnä.Originally posted by HTK12 View PostOtappa E61 ikäinen saab, niin happenee vielä nopeammin. Osalla mennyt vaihtoon jo 5v kohdalla takajarruputket. Jarruputkien happaneminen lienee melko yleistä suurimmassa osassa autoista kun tehtaalla käyttävät teräsputkea. 10v jälkeen suolakylvyssä alkaa suurimmassa osassa jarruputkien kunto olemaan vähän arveluttava.
F11 520d -12
Comment
-
Ainakin saab foorumilla oli noista lahoavista takajarruputkista juttua kun pari vuotta sitten tuttavan vecra-c vaihdoin takaputket (nuohan pohjautuu tuohon vectraan). Googlettelin tuohon liittyen, niin silloin tuohon törmäsin. Tosin ajaa sitä jotkut vieläkin E39 alkuperäisillä jarruputkilla.. Omassakaan ei olisi ollut pakko vaihtaa, mutta vaihdoin kun alkoivat näyttämään aika rapealta. Kokemusta kun löytyy useamman auton osalta putkien pettämisestä.. Yhdestä autosta petti takajarruputki 5min sen jälkeen kun olin auton leimannut ilman huomautuksia. Itse kyllä mieluummin "ylihuollan" ja vaihdan ne putket ennen niiden lopullista pettämistä. Siinä vaiheessa kun ruoste alkaa kunnolla hilseilemään ja putki näyttää todella ruosteiselta alkaa olla vaihdon aika. esim. tämän näköinen (satunnainen kuva googlen kuvahausta):Originally posted by Markkanenn View PostHöpöhöpö, 2004 ja uudempiin 9-5/9-3 joita tutuilla on ei ole yhteenkään jouduttu vaihtamaan jarruputkia. Tai sitten eivät vaan myönnä.

Ihan sama vuotaako vai ei, itsellä tuollaiset lähtee vaihtoon jo ihan oman ja kyydissä olevien turvallisuuden takia.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Vilkaistiin juuri kaverin vm 2002 saab 9-5 jarruputkia ja käytännössä virheettömiltä näytti. Taitaa joku eri pinnoite/maali olla kuin opelissa kun saabissa jarruputket on vihreät. Opelissa näytti nopealla googlaillu olevan mustat. Toki saabinkin jarruputket lahoaa ajan kanssa niin kuin muissakin. Pitää nyt ottaa tarkempaan syyniin F11 jarruputket ja ihmetellä millon ruoste iskee niihin.Originally posted by HTK12 View PostAinakin saab foorumilla oli noista lahoavista takajarruputkista juttua kun pari vuotta sitten tuttavan vecra-c vaihdoin takaputket (nuohan pohjautuu tuohon vectraan). Googlettelin tuohon liittyen, niin silloin tuohon törmäsin. Tosin ajaa sitä jotkut vieläkin E39 alkuperäisillä jarruputkilla.. Omassakaan ei olisi ollut pakko vaihtaa, mutta vaihdoin kun alkoivat näyttämään aika rapealta. Kokemusta kun löytyy useamman auton osalta putkien pettämisestä.. Yhdestä autosta petti takajarruputki 5min sen jälkeen kun olin auton leimannut ilman huomautuksia. Itse kyllä mieluummin "ylihuollan" ja vaihdan ne putket ennen niiden lopullista pettämistä. Siinä vaiheessa kun ruoste alkaa kunnolla hilseilemään ja putki näyttää todella ruosteiselta alkaa olla vaihdon aika. esim. tämän näköinen (satunnainen kuva googlen kuvahausta):

Ihan sama vuotaako vai ei, itsellä tuollaiset lähtee vaihtoon jo ihan oman ja kyydissä olevien turvallisuuden takia.F11 520d -12
Comment
-
Varmaan näissä voi olla malli/vuosikohtaisia eroja. Silloin vaan näkyi saab foorumilla moni valittavan niiden tankin/apurungon yli menevien putkien happanemista. Jarruputkien kuntoa kannattaa kyllä seurata kaikissa autoissa, joilla on ikää yli 10v. Alle sen voivat toki myös hapantua, mutta viimeistää tuossa 10v kohdalla kannattaa alkaa seuraamaan. Itsellä käynyt tuuri, että kertaakaan putki ei ole kriittisellä hetkellä pettänyt, vaan auton on saanut ihan nätisti himmailtua. Vaikka jarrut yleensä onkin neljässä eri piirissä, niin silti se poljin menee pohjaan kun yksi putki/letku antautuu kunnolla.Originally posted by Markkanenn View PostVilkaistiin juuri kaverin vm 2002 saab 9-5 jarruputkia ja käytännössä virheettömiltä näytti. Taitaa joku eri pinnoite/maali olla kuin opelissa kun saabissa jarruputket on vihreät. Opelissa näytti nopealla googlaillu olevan mustat. Toki saabinkin jarruputket lahoaa ajan kanssa niin kuin muissakin. Pitää nyt ottaa tarkempaan syyniin F11 jarruputket ja ihmetellä millon ruoste iskee niihin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Originally posted by tabasco View Post2004 530d ...
...tiskillä avaimia hakiessani asiakaspalvelija kertoi, että nyt on tässä isompaa ongelmaa, akkukaapelin läpivienti oli niin hapoilla, että auto tehtiin välittömästi virrattomaksi ja laitettiin ajokieltoon palovaaran takia. Lisäksi osien saatavuudessa on ongelmia, eli ihan heti autoa ei saada valmiiksi.
Koko akkukaapeli sinne siis vaihdettiin läpivienteineen kaikkineen, hyvä niin. Uskaltaa taas pitää autoa tallissa.
Comment
-
Kävinpä omankin tarkastuttamassa ja kuulemma kaikki ok ja rasvauksella selvittiin. E61 / 535d -06 ja 209tkm.BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
Exät:
BMW e46 330i: 231hp/300Nm
BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm
Comment
-
Oma joitakin vuosia sitten Saksasta tuotu -04 309 tkm ajettu E61 530d kävi kans tarkastuksessa ja stage 1 -korjaus, eli puhdistus ja rasvaus. Lupasivat, ettei pala, ja se riittää.
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Vein tänään oman autoni tarkistukseen (-04 530d farkku), takaisin sitten vuokra-Corollalla.
Kaapeli katkesi tarkistuksessa, odotellaan koska tulee korjattuna. Kuun loppuun asti varattuna tuo auto, kuulemma pientä jonoa on.E61 530dA 2004 "velipojan (rip) vanha"
Comment
-
No sitten kun saat oman takaisin, niin osaa taas vähän aikaa eritavalla arvostaan BMW:tä sen corollan jälkeen.Originally posted by melli View PostVein tänään oman autoni tarkistukseen (-04 530d farkku), takaisin sitten vuokra-Corollalla.
Kaapeli katkesi tarkistuksessa, odotellaan koska tulee korjattuna. Kuun loppuun asti varattuna tuo auto, kuulemma pientä jonoa on.
Eihän sitä sijaisautoa tietenkään saa valita, mutta olisin itse silti saattanut kysyä jotain muuta autoa.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
Comment