Announcement

Collapse
No announcement yet.

4 pyöräsuuntaus pk-seudulla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JarnoE36
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 253
    • Uusimaa

    #16
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Minkälaisilla rengaspaineilla ajelet?Minulla on tuossa omassa sigun laitteessa 225/50R17 GY:n kitkat.Pintaa on enää 2010 paistetuissa renkaissa n.5mm.Paineet on ympäriinsä 3bar,eikä lerjua tai vetele mihinkään.
    Nyt kävi vähän vanhanaikainen kun tuo nykyinen ajopeli on ollut minulla kuukauden ajossa ja rengaspaineet päin mäntyä. Takana oli 1.8 ja 2.0 ja edessä 2.3baria. No junttasin 3 baaria joka kulmaan ja parinkymmenen kilometrin ajon jälkeen auto jämäköityneen siinä määrin ettei tämmönen nipo huomannut valitettavaa käytöksessä. No pitää huomenna jyrätä töihin tuota kehäkolmosta mikä on nykyisen hallituksen jäljiltä hyvä tarkistaa uraherkkyyttä

    Pyöräkulmien tarkastus ja suuntaus täytyy silti tehdä niin tietää että on kaikki ok ja auto optimaalinen.
    Jarppa

    Toyota GT86
    (330d Sport F31 N57 2014)
    ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
    (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
    ( 530da E60 M57N2 2006)
    ( 520da E60 2006)
    ( 520 E39x3)
    (E46x2)
    (Z3)

    Comment

    • Kova-Luu
      Bimmer Rookie
      • Sep 2009
      • 57
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by JarnoE36 View Post
      Sain pari tarjousta:

      - S. Räsäsen Autohuolto oy, Kerava. Heisitie 4, 04260 KERAVA | Puh. 09 302 113: "Ohjauskulmien mittaus ja säätö maksaa 75 euroa."

      - AUTOASI Rengaskeskus
      Korvasienentie 6, 00760 Helsinki: "Kaikki otetaan aina huomioon mahdollisuuksian mukaan. Eli meidän laite
      kysyy erivaihtoehtoja mitä autossa on "erikoista". 85€ on aurauskulmien säätö. Sis 40min aikaa. Jos siellä on pultit
      kunnossa eikä ruostuneet kiinni niin tuo riittää kyllä eteen ja taakse.
      Auto on 2006 joten uskoisin että pitäisi aueta helposti"

      - Autopalvelu Tervashonka Järvenpäässä, 043-2111402. Hinta suuntaukselle 98€.
      Itse en ainakaan Rengaskeskukseen veisi. Serkun auton rikkoivat siellä. Tällä hetkellä tappelevet kuluttajariitalautakunnassa...
      Huvittaa kun telkussa mainostavat tuota Autoasi-ketjua. Todellisuudessa kukaan ei kuulemma asentaneen firman ulkopuolella ota mitään vastuuta!

      Comment

      • Loud
        Bimmer Rookie
        • Oct 2015
        • 79
        • fin

        #18
        Tarjouksia näyttää olevan tähän ketjuun listattukin, mutta jos foorumia lueskelee niin tuntuu bemareiden alustan säätäminen jonkinasteista ydinfysiikan, rakettitieteen ja intuition sekoitusta... mikähän paikka on sellainen joka laittaa alustan oikeasti oikeisiin arvoihin, ei ainoastaan tehtaan toleranssien sisään?

        Comment

        • Diisseli
          Bimmer Rookie
          • Apr 2011
          • 34
          • Helsinki

          #19
          Itellä on säädetty e61 kauaksi tehtaan arvoista.

          Takana renkaat on laitettu niin pystyyn kun säädöt antaa vaan ja auraukset edessä sekä takana niin minimiin kun tehtaan arvot antaa

          Näiden toimen piteiden jälkeen vetely melkein hävisi kokonaan vaikka on 245/35R20 ja 285/30R20 rengastus.

          Alustana on tehtaan m-sport.

          Jos haluutte kulmat muuhun kuin tehtaan niin vaatikaa niitä laittamaan kulmat mihin haluutte.

          Voin kaivaa oman auton arvot, jotta saa jonko lähtökohdan vaikka mitä kokeilla
          Ajossa: E39 528iA & VW Golf Mk1 GTD 205hp 380Nm

          Ex BMW autot:
          E61 530D M-Sport 265hp 620Nm
          E34 520iA
          E46 330D Khrelix Desing
          E30 316i

          Muut:
          VW Passat TDI & 1.8t, Mazda 626, Toyota Corolla, Subaru Legacy & Outback 3.0R, Ford Fiesta 1.4TDCi, Volvo S40 T4

          Comment

          • Loud
            Bimmer Rookie
            • Oct 2015
            • 79
            • fin

            #20
            Juu, kyllähän ne laittaa ne niihin arvoihin mihin pyytää, mutta kun ei tiedä mitä pitäisi pyytää...

            Jos joku tietäisi hyviä arvoja 645:lle Hankookin Ventus s1 evo2 renkaille koossa 245/40r19 ja 275/35r19 niin saapi laittaa esille. Tällä hetkellä ei kylläkään vetely on ongelma ollut mut eturenkaista oli sisäreunat kuluneet enemmän niin se nyt ainakin pitäisi korjata.

            Comment

            • Diisseli
              Bimmer Rookie
              • Apr 2011
              • 34
              • Helsinki

              #21
              jos sisäreunat menee nii on joko liikaa aurausta tai sitten liikaa camberia. Camberin säätö edessä onnistuu vain kairaamalla iskarin yläpäähän vähän lisää reikää pulteille. 5mm lisää sinne vaikuttaa jo ihan helkkaristi renkaan päässä.
              Ajossa: E39 528iA & VW Golf Mk1 GTD 205hp 380Nm

              Ex BMW autot:
              E61 530D M-Sport 265hp 620Nm
              E34 520iA
              E46 330D Khrelix Desing
              E30 316i

              Muut:
              VW Passat TDI & 1.8t, Mazda 626, Toyota Corolla, Subaru Legacy & Outback 3.0R, Ford Fiesta 1.4TDCi, Volvo S40 T4

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10037
                • KVLA

                #22
                Originally posted by Diisseli View Post
                5mm lisää sinne vaikuttaa jo ihan helkkaristi renkaan päässä.
                No ehkä palttiarallaa sellaiset 30 minuuttia,tuskin enempää.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by Loud View Post
                  Juu, kyllähän ne laittaa ne niihin arvoihin mihin pyytää, mutta kun ei tiedä mitä pitäisi pyytää...

                  Jos joku tietäisi hyviä arvoja 645:lle Hankookin Ventus s1 evo2 renkaille koossa 245/40r19 ja 275/35r19 niin saapi laittaa esille. Tällä hetkellä ei kylläkään vetely on ongelma ollut mut eturenkaista oli sisäreunat kuluneet enemmän niin se nyt ainakin pitäisi korjata.

                  Pystykallistusta=negatiivista camberia niin vähän kuin se on tehtaan antamien toleranssiarvojen myötä mahdollista.
                  Eli, pysytään koko ajan tehtaan antamien toleranssien sisällä, mutta tämän kokoluokan renkaalle renkaat edessä ja takana niin renkaat pystyyn kuin mahdollista....noin nyrkkisääntönä 19”-20” renkaalle.

                  Comment

                  • Loud
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2015
                    • 79
                    • fin

                    #24
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Pystykallistusta=negatiivista camberia niin vähän kuin se on tehtaan antamien toleranssiarvojen myötä mahdollista.
                    Eli, pysytään koko ajan tehtaan antamien toleranssien sisällä, mutta tämän kokoluokan renkaalle renkaat edessä ja takana niin renkaat pystyyn kuin mahdollista....noin nyrkkisääntönä 19”-20” renkaalle.
                    Saattaa olla hölmö kysymys, mut onko näissä siis tehtaan arvot camperin osalta aina negatiiviset. Siis tarkoitan (heitän ihan hatusta), että arvot on esim aina -2-0 välillä. Eli arvot eivät siis ole esim. -2-2 jolloin mentäisiin jo plussan puolelle.

                    Tuo sisäreunan kuluminen nyt loogisesti ajatellen viittaa a) pielessä olevaan auraukseen ja/tai b) väärään camper kulmaan.

                    Eli voiko antaa ohjeeksi siis, että aurauskulma täysin suoraan ja camper niin lähelle 0-kulmaa kuin tehtaan toleransseissa on mahdollista? Ja takana sama?

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Originally posted by Loud View Post
                      Saattaa olla hölmö kysymys, mut onko näissä siis tehtaan arvot camperin osalta aina negatiiviset. Siis tarkoitan (heitän ihan hatusta), että arvot on esim aina -2-0 välillä. Eli arvot eivät siis ole esim. -2-2 jolloin mentäisiin jo plussan puolelle.

                      Tuo sisäreunan kuluminen nyt loogisesti ajatellen viittaa a) pielessä olevaan auraukseen ja/tai b) väärään camper kulmaan.

                      Eli voiko antaa ohjeeksi siis, että aurauskulma täysin suoraan ja camper niin lähelle 0-kulmaa kuin tehtaan toleransseissa on mahdollista? Ja takana sama?
                      Takapäässä aina negatiiviset välillä n.-1.20”- 2.10” ja etupäässä toleranssi yleensä sallii jopa positiivisen kallistuksen(etupäässäkin kuitenkin pysytään siis miinuksella).

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Originally posted by Loud View Post
                        Saattaa olla hölmö kysymys, mut onko näissä siis tehtaan arvot camperin osalta aina negatiiviset. Siis tarkoitan (heitän ihan hatusta), että arvot on esim aina -2-0 välillä. Eli arvot eivät siis ole esim. -2-2 jolloin mentäisiin jo plussan puolelle.

                        Tuo sisäreunan kuluminen nyt loogisesti ajatellen viittaa a) pielessä olevaan auraukseen ja/tai b) väärään camper kulmaan.

                        Eli voiko antaa ohjeeksi siis, että aurauskulma täysin suoraan ja camper niin lähelle 0-kulmaa kuin tehtaan toleransseissa on mahdollista? Ja takana sama?
                        Takapäässä tehtaan antamat camber toleranssirajat aina negatiiviset ja välillä n.-1.20”- 2.10”.
                        Etupäässä toleranssi yleensä sallii jopa positiivisen kallistuksen(etupäässäkin kuitenkin pysytään siis miinuksella, mutta 19”-20” pyörällä voidaan olla lähellä nollaa).

                        Comment

                        • PJS69
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2011
                          • 255
                          • Porvoo

                          #27
                          Noh niin eli autossani alla olevat Bridgestone RFT takarenkaat (255/30x19") kuluneet sisäreunoilta todella paljon, eli jotain häikkäähän autoni alustan säädöissä täytyy nyt olla. Haluaisin Porvoosta max.100 km sisällä säädöt kerralla kuntoon ja käytännössä ihan sama onko loppulasku merkittynä 30-40€ enemmän tai vähemmän. Pääasia että saadaan tosiaankin yhdellä käynnillä kaikki kuntoon ja itselleni luottavainen olotila! Ja alustana autossani uudesta asti kiinni ollut Performance iskarit / jouset. Siis nyt saa enemmän kuin mielellään antaa vinkkejä, koska itselläni ei aikuisten oikeasti ole minkäänlaista käsitystä, mihin soittaisin aikaa varaakseni...:think ISO kiitos jos etukäteen kaikille jelppiä antaville!!

                          Comment

                          • Jsj75
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2011
                            • 80
                            • Hyvinkää

                            #28
                            Originally posted by PJS69 View Post
                            Noh niin eli autossani alla olevat Bridgestone RFT takarenkaat (255/30x19") kuluneet sisäreunoilta todella paljon, eli jotain häikkäähän autoni alustan säädöissä täytyy nyt olla. Haluaisin Porvoosta max.100 km sisällä säädöt kerralla kuntoon ja käytännössä ihan sama onko loppulasku merkittynä 30-40€ enemmän tai vähemmän. Pääasia että saadaan tosiaankin yhdellä käynnillä kaikki kuntoon ja itselleni luottavainen olotila! Ja alustana autossani uudesta asti kiinni ollut Performance iskarit / jouset. Siis nyt saa enemmän kuin mielellään antaa vinkkejä, koska itselläni ei aikuisten oikeasti ole minkäänlaista käsitystä, mihin soittaisin aikaa varaakseni...:think ISO kiitos jos etukäteen kaikille jelppiä antaville!!

                            Täältä saat kulmat varmasti kohdalleen ilman arpomista. Ennen säätöön menoa kannattaa varmistaa että säädöt liikkuu. Itse juuri odottelen osia kun takapyörien säädöt oli jumissa.
                            G21 320da M-sport -22
                            e61 530da M-sport -05

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #29
                              Originally posted by Jsj75 View Post
                              http://www.autopeltikorjaamoleskinen.fi
                              Täältä saat kulmat varmasti kohdalleen ilman arpomista. Ennen säätöön menoa kannattaa varmistaa että säädöt liikkuu. Itse juuri odottelen osia kun takapyörien säädöt oli jumissa.

                              Saako siis oikeasti nimenomaan 19” renkaalle oikeat kulmat, eikä vain toleranssien sisään?

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                Originally posted by PJS69 View Post
                                Noh niin eli autossani alla olevat Bridgestone RFT takarenkaat (255/30x19") kuluneet sisäreunoilta todella paljon, eli jotain häikkäähän autoni alustan säädöissä täytyy nyt olla. Haluaisin Porvoosta max.100 km sisällä säädöt kerralla kuntoon ja käytännössä ihan sama onko loppulasku merkittynä 30-40€ enemmän tai vähemmän. Pääasia että saadaan tosiaankin yhdellä käynnillä kaikki kuntoon ja itselleni luottavainen olotila! Ja alustana autossani uudesta asti kiinni ollut Performance iskarit / jouset. Siis nyt saa enemmän kuin mielellään antaa vinkkejä, koska itselläni ei aikuisten oikeasti ole minkäänlaista käsitystä, mihin soittaisin aikaa varaakseni...:think ISO kiitos jos etukäteen kaikille jelppiä antaville!!
                                Saat ne sillä oikeasti kuntoon kun annat suuntaustyön tekijälle omat tavoitearvosi(suuntaustyön tekijällä ei merkitystä).

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎