E61 530d, moottorin outo ääni

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 530diiseli
    Newbiemmer
    • Jun 2013
    • 19
    • Ylöjärvi

    #16
    dodiin auto nosturilla ja vetolevy on loysalla. Voi saatana etta helpotti mielta.
    mitas sille voi tehda. sahaanko palan pois laatikon alareunasta ja kiristan nakyvat M10 ruuvit vai onko ne edes sen ruuvit.
    KUKA TIETAA MITA TEHAA
    Last edited by 530diiseli; 09-05-2015, 13:13.

    Comment

    • Hakkapeliitta
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2014
      • 552
      • P-Sawo

      #17
      Ite ottaisin laatikon irti ja kattoisin mitä kaikkea siitä on rikki. Jos siellä on ollut ruuvit löysällä ja laatikko on kolissut löysänä, jotain on voinut mennä rikki. Esimerkiksi vetolevy.

      annetaan BMW-osaa

      Comment

      • kaismat
        Bimmer Rookie
        • Dec 2014
        • 139
        • kuopio

        #18
        Miten korjaus onnistui? Hävisikö ääni?

        Comment

        • 530diiseli
          Newbiemmer
          • Jun 2013
          • 19
          • Ylöjärvi

          #19
          Sori kun kesti. Joo vein sitten auton rk city huoltoon ja kerroin että startin kehä liikkuu sormin. Arvio oli että laatikko irti ja katsotaan mitä löytyy? Tosiaankin vetolevyssä niiteillä kiinni oleva starttikehä oli päässyt löystyyn. Paskoja niittejä sanon minä perskeles. Käytetty osa tilalle ja loota takaisin paikalleen. No loppujen lopuksi onneksi vain tämä oli kolinan taustalla ja sain talon pitää ainakin vielä. Alle tonnilla selvittiin. Toisaalta paljon sekin.
          Suuret kiitokset kaikille keskustelijoille ja pohtijoille.
          Ens kerralla katson ite öljyt heti ekana ja päätellään siitä sitten onko koko kone paskana vai ei?!?!.
          Hyvää kesää kaikille ja hyviä ajohetkiä

          Comment

          • Tico76
            Bimmer Rookie
            • Nov 2009
            • 56
            • Savo

            #20
            Jatketaanpas tätä topikkia...
            Eli autona e61 530xd vm 07. Nyt on tyhjäkäynnillä alkanut kuulumaan semmoinen kumma jumputtava ääni, vähän niin kuin basson jumputtaisi. Konepellin kun avaa niin kuljettajan puolelta kuuluu semmoinen kumallinen narskutus. Vähän kuin joku narskuttaisi hampaita yhteen
            Osaako joku näillä tiedoilla sanoa mistä ääni oikein tulee?
            Autohan toimii ihan normaalisti muuten...

            Comment

            • 327 2*t+ic
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 209

              #21
              Originally posted by Tico76 View Post
              Jatketaanpas tätä topikkia...
              Eli autona e61 530xd vm 07. Nyt on tyhjäkäynnillä alkanut kuulumaan semmoinen kumma jumputtava ääni, vähän niin kuin basson jumputtaisi. Konepellin kun avaa niin kuljettajan puolelta kuuluu semmoinen kumallinen narskutus. Vähän kuin joku narskuttaisi hampaita yhteen
              Osaako joku näillä tiedoilla sanoa mistä ääni oikein tulee?
              Autohan toimii ihan normaalisti muuten...

              Törmäsin samanlaiseen juttuun mutta ilman narskutusta, ja ääni kuuluu myös pakoputken päästä ja ilman/savun virtaus muuttuu humppauksen tahdissa.
              Ajattelin että ahtimen siipien säätö sekoilee, mutta ainakaan tanko ei kyllä liiku...
              Tyhjä downpipe, joten en tiedä onko osuutta asiaan?
              Kyseessä 09 530d
              Ja auto tosiaan toimii normaalisti, eikä muita ylimääräisiä ääniä kuulu.
              Jännä ilmiö...

              Comment

              • Tico76
                Bimmer Rookie
                • Nov 2009
                • 56
                • Savo

                #22
                Nyt sytty sitten mittaristoon increased emissions. Eli vissiin ilmamassamittari?! Tosin ei selitä tuota ääntä. Kyllä itseasiassa juurikin tuota humputusta tekköö. Voiskohan olla tuo partikkelisuodatin tukossa tai menossa tukkoon? Voisiko ääni tulla sieltä?

                Comment

                • Macke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 1134
                  • Porvoo

                  #23
                  EGR venttiilin pressure converter tööt olis mun veikkaus. Tässäpä vastaavaa soundia kenties:



                  Ja kun se EGR vena ei toimi tuon johdosta oikein, niin sitten tärähtää juurikin increased emissions tauluun. EGR venttiilin voit testata imasemalla alipaineen siihen ja katot että vuotaako vai ei.

                  Comment

                  • Tico76
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2009
                    • 56
                    • Savo

                    #24
                    Kiitos Macke! Juurikin sama ääni...pitää alkaa tutkimaan kunhan kerkiää...

                    Comment

                    • huitoja2
                      BTCF Member
                      • Dec 2007
                      • 237
                      • Porvoo

                      #25
                      Originally posted by Tico76 View Post
                      Kiitos Macke! Juurikin sama ääni...pitää alkaa tutkimaan kunhan kerkiää...
                      Itsellä oli aivan sama ääni, egr venttiili aukeaa ja menee kiinni josta ääni tulee.
                      Eli egr ohjaus solenoidi ensin vaihtoon, jos ei auta niin egr venttiili vaihtoon.
                      Itsellä riitti solenoidin vaihto, osa 11: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3605
                      G30 530e, E61 523ia
                      ex e60 525da
                      ex e90 320Si
                      ex e91 320d
                      ex e46 330 Ci
                      ex e46 330D touring
                      ex e46 323 sedan
                      ex e36 320 Coupe
                      Yms lajiin kuulumattomia...

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4658
                        • Tampere

                        #26
                        Täällä taitaa olla myös samaa murhetta eli tuollainen kurnutus "pressure converterista".

                        Jossain tuon oli sanottu kuulostavan sammakon kurnutukselle ja jossain ankalle. Kait se jotain sellaista saattaa olla. Itse huomasin että tuo ääni on alkanut nyt kuulumaan niin että kaasua hiukan näpäyttää tyhjäkäynniltä lisää.

                        Käsittääkseni edellinen seppä oli ohjelmoinut tästä dpf:n & egr:n pois joten mahtaisikohan tuohon ongelmaan riittää se että tuohon yksikölle menevät letkut tulppaisi? DDE tällöin näkisi vielä että purkki on paikoillaan vaikkei se mitää tekisikään...

                        Ei jaksaisi sijoittaa tuohon aikaa ja vaivaa jos ko värkki ei ole muutenkaan missään toiminnassa...

                        videossa mikä tuohon yläpuolelle oli linkitetty ääni kuuluu jatkuvasti ja toistuvana. Itselle e91:ssä M57 pannussa tuo ääni ei kuulu toistuvana vaan aina vain "kerran".
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • Kossu Allu
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2016
                          • 222
                          • Espoo

                          #27
                          Sigun autoon tuli sama vika kuin aiheen aloittajalla. Kiitos kun jaksoit kirjoittaa miten vika korjaantui sekä videosta, auttoi äärimmäisen paljon äänen lähteen etsintään. Olivat nastat löystyneet pahemman kerran kanssa...

                          Tänään kävi auto tosiaan huollossa ja tilalle vaihdettiin kanssa käytetty vetolevy, jolla vika korjaantui.

                          Kuluja tuli seuraavia: 500e vetolevyn vaihto ja 30e vetolevyn pulttisarja, käytetty vetolevy kaverilta 100e.

                          Kaikki edellä mainittu videon muodossa: https://www.youtube.com/watch?v=MDD0EDnWI48

                          E91 320d -07 M-Sport
                          211hv / 430nm

                          Ex:
                          E60 525dA -06 "M-Sport"
                          M57TU2D25, GA6HP26
                          238hv / 510nm


                          M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                          Comment

                          • Akron
                            BTCF Member
                            • Jul 2017
                            • 167
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by Kossu Allu View Post
                            Sigun autoon tuli sama vika kuin aiheen aloittajalla. Kiitos kun jaksoit kirjoittaa miten vika korjaantui sekä videosta, auttoi äärimmäisen paljon äänen lähteen etsintään. Olivat nastat löystyneet pahemman kerran kanssa...

                            Tänään kävi auto tosiaan huollossa ja tilalle vaihdettiin kanssa käytetty vetolevy, jolla vika korjaantui.

                            Kuluja tuli seuraavia: 500e vetolevyn vaihto ja 30e vetolevyn pulttisarja, käytetty vetolevy kaverilta 100e.

                            Kaikki edellä mainittu videon muodossa: https://www.youtube.com/watch?v=MDD0EDnWI48
                            Kun puhut vetolevystä, tarkoitatko vauhtipyörää? Omassa automaatissa samanlaista ääntä ollut jonkin aikaa, en ole kerennyt tutkimaan äänen lähdettä. Ja ongelmana on siis ilmeisesti se, että starttikehän niitit/nastat löystyvät, jolloin starttikehä irtoaa vauhtipyörästä?

                            Schmiedmannilta näkyy saavan meikäläiselle uuden vauhtipyörän parilla sadalla, asennustyöt onkin sitten arvoitus...

                            EDIT: Soitin paikalliselle korjaamolle ja he oikaisivat, että kyse on nimenomaan automaattilaatikossa vetolevystä. Auto menee diagnosoitavaksi vasta 14. päivä, toivottavasti ei mitään isompaa tapahdu tässä välillä
                            Last edited by Akron; 27-04-2018, 08:40.
                            Current: F10 528iA '11

                            EXs:
                            E38 740iA '95
                            Subaru Impreza 2.0R '06
                            E61 520dA '07

                            Comment

                            • Kossu Allu
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2016
                              • 222
                              • Espoo

                              #29
                              Originally posted by Akron View Post
                              Kun puhut vetolevystä, tarkoitatko vauhtipyörää? Omassa automaatissa samanlaista ääntä ollut jonkin aikaa, en ole kerennyt tutkimaan äänen lähdettä. Ja ongelmana on siis ilmeisesti se, että starttikehän niitit/nastat löystyvät, jolloin starttikehä irtoaa vauhtipyörästä?

                              Schmiedmannilta näkyy saavan meikäläiselle uuden vauhtipyörän parilla sadalla, asennustyöt onkin sitten arvoitus...

                              EDIT: Soitin paikalliselle korjaamolle ja he oikaisivat, että kyse on nimenomaan automaattilaatikossa vetolevystä. Auto menee diagnosoitavaksi vasta 14. päivä, toivottavasti ei mitään isompaa tapahdu tässä välillä
                              Ja realoem.com:ssa tämä on nimellä "flywheel"...

                              Pidemmän päälle jatkuessa varmasti irtoaa se starttikehä. Omassa oli ensin epämääräistä särinää, joka kuului vain ulkopuolelta, sitten se koveni ja viikon sisään alkoi olemaan jo niin paha, että takana ajavatkin kuulivat sen

                              bemarihuolto.fi suoritti vetolevyn vaihdon tosiaan 500e:lla, ei paha mielestäni.

                              E91 320d -07 M-Sport
                              211hv / 430nm

                              Ex:
                              E60 525dA -06 "M-Sport"
                              M57TU2D25, GA6HP26
                              238hv / 510nm


                              M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                              Comment

                              • Juhapope
                                Newbiemmer
                                • Jan 2019
                                • 2
                                • Mikkeli

                                #30
                                Meillä oli samaa vikaa, eli kauheaa ääntä tyhjäkäynnillä, mutta kierrosten noustua yli 2000 nii ääni hävisi. Korjasimme heiluvan hammaskehän hitsaamalla reiästä mikä löytyy pohjasta niin ei tarvinnut vaihdelaatikkoa irroittaa.

                                Comment

                                Working...
                                X