Voiko olla että jos reaktiotangot on lopussa, niin se vaikuttaa myös jarruttaessa? Eli välillä ratti väpättää ja välillä ei ja välillä penkki väpättää. Eli siis jarruttaessa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 Erikoinen tutina ajossa/jarruttaessa
Collapse
X
-
Originally posted by bavaristi View PostTäällä kans e61:ssä 100kmh hujakoilla apparin penkin selkänoja huilaa eestaas. Ja yli 60kmh nopeuksista jarruttaessa ravistaa rattia niin vimmatusti. Vähän rajummin kun jarruttaa kovastikin nopeudesta niin ei ravista oikeastaan ollenkaan, eikä sitten ihan pienistä vauhdeista. Oisko ne reaktiotangot sitten vaihtoon, ja kuinka ne helpoiten toteaisi huonoksi?
Melko herkästi taas rullaakin auto vaikkei ennen herkistelyjäkään mitään lämpöongelmia ollut lasermittarillakaan havaittavissa....pienestä on kiinni.
Comment
-
-
Originally posted by Tofu View PostTänään korjaamolla katsottu välykset ja myös katsastusasemalla käyty syynäämässä alustaa ym. Mistään ei löydy mitään... Mitähän seuraavaksi?
Comment
-
-
Originally posted by Vesa View PostMinulla oli e39:ssä jarrutus- ja ajotutinaa. Ehdin vaihtaa kaikki etupään hilut ja kaikki jarrulevyt. Tein jarrujen herkistelyt yms. Kunnes aloin mittailemaan heittokellolla levyjä ja napoja. Syylliseksi paljastui kiero napa toisella puolella edessä. Se kieroutti sitten levyn. Napa ja jarrulevy uusiksi ja tutinat olivat historiaa !F01 730d -13
Comment
-
-
Mulla kesti juuri samanlaisessa autossa etulevyt 2 vk. ennenkuin olivat taas kierot. Uudet jarrulevyt olisi kuulemma hyvä ns. ajaa sisään ennen kovempia jarrutuksia, siitä miten sen pitäisi tapahtua ei ole tietoa.
Itsellä huomaa tuon kardaanin tukilaakerin huonon kunnon kiihdyttäessä paikaltaan, saattaa joskus täristää rajustikin.
Comment
-
-
tokkopa niitä sisään tarvittee ajaa, uskoisin et suurimmat syypäät levyjen kieroutumiselle on:
-huonosti puhdistettu pinnat asennuksen aikana
-uudet levyt asennetaan vanhoille kulahtaneille jarrupaloille
-jarrusatulan herkistelyt jää todella vähälle, jos palat liikkuu vain toiselta puolen niin aika varmasti vetää levyn kieroon hyvin ja nopeasti.
-napa kiero, varmaan harvas nämä tapaukset mut tiedän pari tapausta.
Comment
-
-
Originally posted by yrd3 View Posttokkopa niitä sisään tarvittee ajaa, uskoisin et suurimmat syypäät levyjen kieroutumiselle on:
-huonosti puhdistettu pinnat asennuksen aikana
-uudet levyt asennetaan vanhoille kulahtaneille jarrupaloille
-jarrusatulan herkistelyt jää todella vähälle, jos palat liikkuu vain toiselta puolen niin aika varmasti vetää levyn kieroon hyvin ja nopeasti.
-napa kiero, varmaan harvas nämä tapaukset mut tiedän pari tapausta.
Jos napa on kiero niin sen huomaa sekä uusilla että vanhoilla levyillä.
Niin vaan kesti 2 viikkoa levyt
Harvemmin tuosta kardaanista ne ristikkonivelet antautuu, rättinivel ja tukilaakeri vaihtoon niin loppuu tärinät.
Comment
-
-
Originally posted by Tofu View PostJokusen lukkojarrutuksen testannut. Ei vaikutusta
Sen verran käsi olen etten niitä sylintereitä arvannut alkaa availemaan, sylintereitä yritin herkistellä muutaman kerran. Veikkaan, että joku sylinteri siellä jumittaa edelleen koska ei tutinat kokonaan hävinnyt, ajo on pääasiassa moottoritietä ja joka nurkkaan uusittu palat ja levyt kaksi vuotta sitten.
No kävin sitten ratapäivillä Ahvenistolla ja kappas kun tutinat jäi sinne
Katellaan nyt tuleeko tutinat takaisin ja pitääkö hommata uudet sylinterit kun autolla ajettu kuitenkin jo 350tkm.
Tällä hetkellä jarrut toimii nätistis ja kahden viikon kuluttua Alastarolle antamaan lisää kyytiä jarruilleF11 M550d -13
ex:
E60 535d -08 405/800
E39 M5 -99
E60 530dA -03 302/660
E39 523iA -98
Lada 1600 -91
Ford Escort Sport -72
Comment
-
-
Eteen ja taakse laitettiin uudet levyt. Jarrututina poistui.
Mutta vielä jäi sellainen välillä pieni tutina ja välillä häiritsevä tutina. n.90kmh-100kmh vauhdissa. Tutina ei aina niinkään näy selkänojassa, vaan tuntuu takapuolessa..
Toki itse tutina ärsyttää, mutta se on ihmeellistä, että sitä ei aina esiinny. Välillä voi mennä tovi että kyyti on hyvää ja välillä sitten tutisee..F01 730d -13
Comment
-
-
Originally posted by Tofu View PostEteen ja taakse laitettiin uudet levyt. Jarrututina poistui.
Mutta vielä jäi sellainen välillä pieni tutina ja välillä häiritsevä tutina. n.90kmh-100kmh vauhdissa. Tutina ei aina niinkään näy selkänojassa, vaan tuntuu takapuolessa..
Toki itse tutina ärsyttää, mutta se on ihmeellistä, että sitä ei aina esiinny. Välillä voi mennä tovi että kyyti on hyvää ja välillä sitten tutisee..
Comment
-
Comment