Originally posted by tuikku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Välijäähdytin modausta M57N2 koneeseen
Collapse
X
-
Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
-
-
Sinne se do88 cooleri sujahti aktiivivakkarin kanssa paikalleen. Ei olis yhtään isompi voinut olla leveydeltään, jopa 1cm leveempi KL Racingin cooleri olis voinu vaatia sen aktiivivakkarin pientä siirtämistä tai enemmän kikkailua sitten muovien kanssa mm. ahtoletkujen osalta. Vaikka homma oli hyvin suunniteltu, meni vaihto-operaatioon 2:lla kaverilla se 7h. Eniten aikaa meni pieneen näpräilyyn erityisesti ahtoletkujen kanssa että sai kohdilleen.
Kulkupuoleen tuli muutos, vaikka auto muuten vakio lukuunottamatta ~280hp softaa. Vetoja riitti motarille kiihdytyksessä ihan eri tavalla, mitään puutumista ei tapahtunut. Mulla tais alkuperäisessä coolerissa olla pieni vekki ja mahdollisesti pientä ahtovuotoa. Selittänee kun tuntuu kuin tehot olisivat lisääntyneet ja ehkäpä kaasuun vastaavuus parantunut.
Itse kikkailtuna kaikkine tarvikkeineen homma jäi maksamaan alta 400€. Ei paha päivitys jos alkuperäiset ahtoputket ja cooleri taitaa olla sen ~600€.
Seuraavaksi sitten mekaaniset pullonkaulat päivitykseen kuten lisäilmaa ja tukkeita pois + softa!BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Comment
-
-
Originally posted by Paarma78 View PostSinne se do88 cooleri sujahti aktiivivakkarin kanssa paikalleen. Ei olis yhtään isompi voinut olla leveydeltään, jopa 1cm leveempi KL Racingin cooleri olis voinu vaatia sen aktiivivakkarin pientä siirtämistä tai enemmän kikkailua sitten muovien kanssa mm. ahtoletkujen osalta. Vaikka homma oli hyvin suunniteltu, meni vaihto-operaatioon 2:lla kaverilla se 7h. Eniten aikaa meni pieneen näpräilyyn erityisesti ahtoletkujen kanssa että sai kohdilleen.
Kulkupuoleen tuli muutos, vaikka auto muuten vakio lukuunottamatta ~280hp softaa. Vetoja riitti motarille kiihdytyksessä ihan eri tavalla, mitään puutumista ei tapahtunut. Mulla tais alkuperäisessä coolerissa olla pieni vekki ja mahdollisesti pientä ahtovuotoa. Selittänee kun tuntuu kuin tehot olisivat lisääntyneet ja ehkäpä kaasuun vastaavuus parantunut.
Itse kikkailtuna kaikkine tarvikkeineen homma jäi maksamaan alta 400€. Ei paha päivitys jos alkuperäiset ahtoputket ja cooleri taitaa olla sen ~600€.
Seuraavaksi sitten mekaaniset pullonkaulat päivitykseen kuten lisäilmaa ja tukkeita pois + softa!E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
-
Originally posted by Juspa View PostPääsetkö katselemaan ahtolämpöjä? Olisi kiva tietää missä lukemissa liikutaan.BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Comment
-
-
Originally posted by jardahl View Post
Täälläkin hakusessa välijäähdytin e61 530xda lci._____________________________________
-e61 530xda LCI -08 black
Comment
-
-
Mietin myös että miteköhä X5 / E70. Ei taida olla kellään jouten molempia (e70/e90) rinnakkain että näkis eroja ? (vähän kyl tyhmä kyssäri, mutta ainahan sitä saa toivoa)..
edit : pitää käydä pallottaa motarilla ja tsekata lämpöjä. Näyttäs nopeesti googlen kuvahaun perusteella aika isolta toi OE osakin, ja ainakin letkulähdöt on iha erilaiset kuin E90.
Helpompi laittaa lisäksi vesi-ilmalämmönvaihdin sarjaan nykyisen lisäksi kuin lähteä taikomaan ahtoputkia ja kiinnikkeitä.Last edited by repsa; 03-06-2018, 18:55.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by Bemmister View PostOliskohan tuossa aihiota omaan pre-lci 530xd:hen:
http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBa...=0&cspheader=1Last edited by Juuså; 21-06-2018, 17:15.G31 540d xDrive -18
Comment
-
-
Originally posted by Juuså View PostHelpompi laittaa sellainen jossa on lähdöt taaksepäin. Esim tälläisen itse laitoin. Sai runkopalkkejen väliin hyvästi kiinni oikealle korkeudelle. Toki tuo cooleri tulee ilman kiinnikkeitä, joten ne täytyy hitsata vielä. Sitten 3"->2.5" suorat silikooni supistajat, 4x 3" klemmareita ja 2x 2.5" klemmareita ja yksi 2.5" 45 asteinen ahtoputki, sitä joutuu lyhentämään toisesta päästä ja siitä jämästä saa tehtyä kuskin puolelle ahtoputken. Kannattaa paukuttaa sitten vasaralla jossain alasimen päällä siklaukset niihin leikattuihin ahtoputkiin, etteivät luiskahda pois.Model S
Comment
-
-
Originally posted by jardahl View PostOlisiko sulla kuvia heittää asennuksesta? :think
Eli tollaset latat hitsattu cooleriin ylös ja alas, ja tuossa runkopalkkien päällä on ihan 20x20 huonekaluputki jossa cooleri on kiinni. Alhaalta sai vähän rakennella enemmän kiinnikkeitä, siitä ei kuvaa. Näin jälkeenpäin mietittytänä helpoin olisi alhaalta kiinnittää kun olisi jotkut kiinnikket hitsattuna tankin kylkiin alareunaan. Minulla ne on alhaallakin samassa kohdin kuin ylhäällä. Mutta aiemmassa viestissä listaamillani osilla kyllä saa coolerin päivässä keulille rakenneltua, kun omistaa vähänkään mielikuvitusta.Last edited by Juuså; 31-07-2018, 21:54.G31 540d xDrive -18
Comment
-
-
Originally posted by Juuså View PostEipä ole asennuksesta kuvia. Yksi jälkeenpäin otettu kuva löytyy, siitä näkee suunnilleen yläkiinnikkeet.
Eli tollaset latat hitsattu cooleriin ylös ja alas, ja tuossa runkopalkkien päällä on ihan 20x20 huonekaluputki jossa cooleri on kiinni. Alhaalta sai vähän rakennella enemmän kiinnikkeitä, siitä ei kuvaa. Näin jälkeenpäin mietittytänä helpoin olisi alhaalta kiinnittää kun olisi jotkut kiinnikket hitsattuna tankin kylkiin alareunaan. Minulla ne on alhaallakin samassa kohdin kuin ylhäällä. Mutta aiemmassa viestissä listaamillani osilla kyllä saa coolerin päivässä keulille rakenneltua, kun omistaa vähänkään mielikuvitusta.
Pitänee varmaan tilata samanmoinen kuin sinulla.
Model S
Comment
-
-
Tässä muuten omasta setistä kuvia jonka tein tuossa 3 vuotta sitten:
LINKKI
Kyseessä DO88 cooler, taisi olla tämä. Letkut, aluputket ja klemmarit samasta paikasta.
Jos aktiivivakkari niin tuo meni juuri sinne väliin. Isommalla joutuu vakkarin paikkaa siirtämään
EDIT: niin ja jotain juttua olin muutama vuosi sitten laitellut tähän ketjuun mutta nyt vielä kuvat perässä.Last edited by Paarma78; 10-08-2018, 13:17.BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Comment
-
-
Omaani muutama vuosi sitten sovittelin tuon rs500. Pientä muovien pilkkomista vaati mutta hyvin sopi.. Putki lähdöistäkii kuvaa oli vaan hävinnyt ajan saatossa. 1x45 ja 1x90 asteen putken ja suorat silikooni letkut siihen meni. Imupuolelle tais tarvita vielä suoran muunnoksen 2.25->2.5"
DSC_0037 by Joni Nuutinen, on Flickr
IMG_2575 by Joni Nuutinen, on Flickr
Comment
-
Comment