Originally posted by Soprano
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 Pyörän napa / tärinä (Ratkaistu)
Collapse
X
-
Niin no jos valohoidosta haluaa maksaa niin saattaa hyvin ollakkin... eipä ne siellä korjaamollakaan aina löydä, varsinkaan kun vielä nollasta lähtevät "tutkimisen" kanssa liikkeelle.. huonoimmassa tapauksessa vaihtavat tusinan osia ja vika on edelleen päällä.. Mutta varmastikkin tulee vietyä jossain vaiheessa, kun täytyy tuo takapään voimansiirto tarkistuttaa.Se menee sit....
Comment
-
-
Originally posted by Soprano View PostNiin no jos valohoidosta haluaa maksaa niin saattaa hyvin ollakkin... eipä ne siellä korjaamollakaan aina löydä, varsinkaan kun vielä nollasta lähtevät "tutkimisen" kanssa liikkeelle.. huonoimmassa tapauksessa vaihtavat tusinan osia ja vika on edelleen päällä.. Mutta varmastikkin tulee vietyä jossain vaiheessa, kun täytyy tuo takapään voimansiirto tarkistuttaa.
Hammastangon kulumista on myös varmaan kun ohjauksessa alkaa olemaan hieman " kuollut alue" ja epämääräistä napsumista välillä tuntuu. Auttaisiko tähän sen "taikamutterin" kiristys ? Jarrut mullakin tärisyttää varsinkin kun auto on seisonut vähänkin pidempään. Kilometrejä kuitenkin jo 340tkm joten kyllä paikat vain väsyy. Aika loputonta taistelua tuntuu olevan jos aivan eleettömän ja tärinättömän enää haluaa, eipä nuolla 19" vanteilla ja suomen päällysteillä asiaa paljon auta.
Comment
-
-
Joo siis tuo on niin rasittavaa että vaihtaa huimasti osia joidenka olettaisi ja jotka useimmissa tapauksissa vaikuttaa ko. vaivaan. Omat vanteet on uudet suoraan kauapan hyllyltä + vielä rengaskoneessa irrallaan nekin pyöritetty ennen renkaiden laittoa päälle. Itsellä takaata myös vaihdettu narinahelat ja integral linkit. Tosin auton alla kun takakelkkaa yrittää heiluttaa niin siinä tuntuu olevan löysää jonkin verran. Taaemmat takakelkan puslat näytti ihan ok (avasin siis pultin ja sen ison peitelevyn jotta pääsin väliin kurkistamaan ja hiukka taivuttelemaan, taas takapään etummaiset (2) kelkan puslat, niin niitä en ole tarkastanut, ilmeisesti rasitus niihin kohdistuu enemmän kuin taaempiin, vaikka samassa paketissa ovatkin (viisaampi korjatkoon). Voisivat myös olla potenttiaalisia vaihtokohteita.
Tuli myös omalta kohdaltani mieleen että silloin kun uusin alustasarjan niin pyysin korjaamoa laittamaan M-Sportin säätöihin (-30/30) madalluksella kun tuo alusta on, ei kai tämä voisi tutinoita aiheuttaa ?Last edited by Soprano; 15-07-2015, 19:28.Se menee sit....
Comment
-
-
Voimansiirtoa ei ole vielä katsottu... etupäässä sen täytynee olla Hammastanko , reaktiotankojen puslat, kiero jarrulevy ? samalla kun näitä korjaa ja yrittää selvittää niin tulee uusia oireita... eli juuri tuo etupään (ratin) tutina jarruttaessa... ennen sitä ei ollut jarruttaessa, pelkästään ajaessa...mulla on myös heittokello että voin mitata levyn..Se menee sit....
Comment
-
-
Originally posted by Soprano View PostVoimansiirtoa ei ole vielä katsottu... etupäässä sen täytynee olla Hammastanko , reaktiotankojen puslat, kiero jarrulevy ? samalla kun näitä korjaa ja yrittää selvittää niin tulee uusia oireita... eli juuri tuo etupään (ratin) tutina jarruttaessa... ennen sitä ei ollut jarruttaessa, pelkästään ajaessa...mulla on myös heittokello että voin mitata levyn..BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Itsellä ollu 4kpl 500 sarjan bemareita ja jokainen niistä tärissy enemmän tai vähemmän.nyt menty muutama kk. E60:llä ja taas täristää n.80-115 vauhdissa.vaihdoin uudet vanteet ja kumit 19" 35 sarjan kumeilla ja tärinä paheni jonki verran vakiorengastuksesta.välyksiä ei tunnu missään, kokeiltu käsin ja katsastettu äskettäin.mietin vaan voisko tuota vapinaa aiheuttaa kuoleutuneet taka-apurungon puslat.mielestäni siis kori tärisee ja ratti ei
Mietin vaan ku ostin auton niin en huomannu että auto ois vapissu.liekkö sitte ku oli kylmät kelit keväällä ja kumipuslat ois jäykemmät sillo. :think
Comment
-
-
Kupari tahnaa ei saa laittaa liukuihin
Kukahan on yleensäkkin ajattelematta laittanut huhun liikkeelle, että kuparitahna sopisi liukuihin ei missään tapauksessa ja ajatteles sen ominaisuuksia se on pakkasella jäykkää kuin voi, se on tarkoitettu vanteen keskinapaan tai muualle pulttien kierteeseen ja sekään ei ole siinä niin hyvä kuin vaseliini. Joten putsaa ne kuparitahnat kaikki pois.
Originally posted by Soprano View PostNoniin! Hommassa meni n. 6h... ne laakerin pultis siinä hubissa on aivan helvetin jumissa johtuen siitä kierrelukitteesta.. lähtee auki kyllä hyvin, mutta puoli senttiä ku on menny ni jämpsähtää kyllä totaalisesti.... otin kaikki tukivarret irti ja käsiin koko mötikän... Joka tapauksessa mielestäni tärinä on nyt vähentynyt. Jarrusatulassa huomasin sen että liukuihin laittamani kuparitahna (2kk sitten) oli aika kovettuneen oloista.. laitoin keraamista rasvaa tilalle. Täytyy katsoa miten saan takapään edistymään..
Comment
-
-
Kaukaa haettua...
Oma auto E61 530DA pre LCI täristää hieman myös 130 km/h nurkilla.
Erilaisia alustan osia vaihdettu, ei mainittavaa apua.
Jäin pohtimaan, kun olen havainnut esim pihaan ajossa, jalkakäytävän madalletulle korokkelle noustessa, ratin ollessa käännettynä että hieman kolahtaa ratissa, ikään kuin olisi välystä jossain, että voisikohan olla nimenomaan rattinivelessä (kuten Cunttory neuvoi) tai hammastangossa.
En ole ehtinyt tekemään ao. tarkistusta, enkä tuolle muutenkaan mitään.
Kuitenkin samoissa nopeuksissa on lievää tärinää (130km/h), ja se ei tunnu ratissa, vaan enneminkin rungossa sanoisin....
Ja toisaalta jos napa olisi kiero jossain, voisi luulla että väpättää muutenkin kuin 130 km/h paikkeilla.
Comment
-
-
Kohtalotoveri ilmoittautuu. Vaihdettu jarrupalat + levyt, uudet vanteet sekä renkaat. Paineet tsekattu. Edelleen tärisyttää rattia 80kmh ylöspäin. Auto ei meinaa mennä suoraan 120kmh nopeuksissa ja välillä tuntuu kuin leijailisi. Kun päästän ratista hetkellisesti irti motarilla, ratti vatkaa randomisti vasemmalle oikealle. Urautuu helposti.
Vinkkejä mitä tsekata seuraavaksi?Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
Ex. E81 118d LCI Bluewater
Comment
-
-
Kaippa ne reaktiotankojen puslat sitten tuota paskaa voisi aiheuttaa, pelkkä veikkaus tosin. Oletko tarkastanut etupyörät ilmassa klo 12 - 6 ja 9 - 3 otteella rengasta heilutellen ettei ole väljää ? mm. raidetangonpäissä ?. Tuohon suuntavakauteen nyt ensisijaisesti vaikuttaa reaktiotangon puslat, eli jos ne on väljät pääsee etupään pyörät liikkumaan pituus -suunnassa joka käsitykseni mukaan olisi sama kuin rattia kääntäisi hivenen hompaan kumpaan suuntaan... pitää varmaan ite laittaa siihen uretaaniset niiden kumisten tilalle kun niiden kanssa jatkuvasti tuntuu olevan jotain häikkää.. (löysät kumit)
Itse en ole nyt oman auton vianetsintää jatkanut, meni hermot edelliskerrasta... jossain vaiheessa sitten jatkan kyllä... kohtahan se pitäs katsastaakin...Se menee sit....
Comment
-
Comment