memebuy23buy

E60 LCI öljynkulutuksesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jake***
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 49
    • hki

    E60 LCI öljynkulutuksesta

    Enpä löytänyt täysin vastaavaa threadia niin avataan uusi, ylläpito lukitkoon jos tarpeen.

    Eli siis 523i LCI vuosimallia 2008 ottaa öljyä näköjään 1L/5000km. Jotenkin tuntus vähän suurelta? Mistähän tota kannattais alkaa tutkimaan, huollossa kävi sen 5000km sitten eikä siellä löytyny mitään vuotoa. Huollossa siis vaihdettiin öljyt + suodattimet.

    Separaattori tukossa? Jos on niin paljonhan tuo rojekti kustantaa ja mitä tarvii vaihtaa että tulis kuntoon?

    Nimimerkillä v******* tuo öljynkulutus, edelliseen e39:ään ei tarvinu lisätä vaihtovälillä oikeestaan ikinä öljyä.
  • Juggie
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 199
    • Pohjois-Pohjanmaa

    #2
    Tuolla on jotain juttua

    Comment

    • Basillicus
      Bimmer Rookie
      • Feb 2010
      • 153
      • Turku

      #3
      Ei tuo nyt kovin suurelta kulutukselta minusta kuulosta, paljon suurempiakin on joissain yksilöissä vaikka mitään varsinaista vikaa ei olisi.

      Vai onko tuo alkanyt yhtäkkiä syömään enemmän?
      BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
      ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

      Comment

      • jake***
        Bimmer Rookie
        • Oct 2010
        • 49
        • hki

        #4
        Originally posted by Basillicus View Post
        Ei tuo nyt kovin suurelta kulutukselta minusta kuulosta, paljon suurempiakin on joissain yksilöissä vaikka mitään varsinaista vikaa ei olisi.

        Vai onko tuo alkanyt yhtäkkiä syömään enemmän?
        Ei mun mielestä, jotain 5tkm välein sitä on pitänyt lisäillä. Ihmetyttää vaan kun sitä kuluu, sen vielä ymmärrän jos vaihtovälillä pitää lisätä litra esim 15tkm kohdalla.

        Comment

        • E39Fin
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2013
          • 1762
          • HKI/Orimattila

          #5
          Onhan tuo jo rasittavaa. Mutta kannattaa kokeilla muutama eri öljy. Ainakin monella saattanut ainakin helpottaa.
          Diisselillä saa kerran vaihtovälille sen puol litraa heittää. Bensoista en tiedä mutta ei tuokaan vielä mikään mahdoton syönti ole.
          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
          E39 523iA Oxfordgreen

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7551
            • Jyväshyvä

            #6
            Originally posted by E39Fin View Post
            Diisselillä saa kerran vaihtovälille sen puol litraa heittää.
            Pidetäänkö galluppi asiasta?
            Kenellä dieseli miehellä M57 syö öljyä?
            Itselle ei ole tullut vastaan, yleensä
            vaihtovälillä häviää n. ½ tai max. 3/4 tikusta...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Hakkapeliitta
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2014
              • 552
              • P-Sawo

              #7
              M57, 291tkm.ajettu. Tikun alarajassa n 20tkm jälkeen öljynvaihdosta.

              annetaan BMW-osaa

              Comment

              • E39Fin
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2013
                • 1762
                • HKI/Orimattila

                #8
                Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                M57, 291tkm.ajettu. Tikun alarajassa n 20tkm jälkeen öljynvaihdosta.

                Juurikin tuollaista luokkaa vie.
                Mutta eipä tuo ole mitään. Menee jo ihan luonnollisena poistumana
                Muistaakseni bmw:n suosittelemat castrolit ollut koko ajan käytössä. Tarkempaa tyyppiä ei nyt muistu.

                Ja majorille vastauksena: voitas vaikka pitää. Olishan se mukava saada jotain suuntaa mitä normi öljynvienti on. M57 on kyllä kaikin puolin niin huoleton vehje että saa bmw-insinööreille kumartaa
                Last edited by E39Fin; 19-08-2015, 23:01.
                Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                E39 523iA Oxfordgreen

                Comment

                • Konu
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2005
                  • 140
                  • HELSINKI

                  #9
                  Oma 2006 525i N52B25 vienyt pahimmillaan 1 litra / 2500km. Tuntuis vievän enemmän, jos ollu paljon moottoritienopeuksia.

                  Ei jätä lammikkoa, viimeksi öljynvaihto / tarkastus Laakkosella, venakoppa ja öljypohja tihkuu, muttei vaadi vaihtoja.

                  Lisää öljy ja tarkista polttoaine...
                  Älä oo tommonen

                  e61 525iA
                  e36 320iA
                  e39 540iA
                  e34 518i

                  Comment

                  • ekaBMW
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 457
                    • Oulu

                    #10
                    520dA selvisi reilun 30tkm ilman lisäyksiä. Oli mulla 0-100tkm.
                    530xdA tarvii litran 11-14tkm välein. Ollut mulla 66-140tkm.

                    Kun pääsis sen noin 15tkm niin ei tarvis lisäillä vaan vaihtaisi öljyt.
                    Last edited by ekaBMW; 20-08-2015, 06:39.
                    F11 530d xDrive 09/16
                    Ex E60 530d xDrive A 10/08
                    Ex E60 520dA 09/08 liisari
                    Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                    Ex Opel Kadett 1.6 -89

                    Comment

                    • jake2710
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 828

                      #11
                      Originally posted by jake*** View Post
                      Ei mun mielestä, jotain 5tkm välein sitä on pitänyt lisäillä. Ihmetyttää vaan kun sitä kuluu, sen vielä ymmärrän jos vaihtovälillä pitää lisätä litra esim 15tkm kohdalla.
                      Juuri näin, että kerran vaihtovälissä joutuu sen litran lisäämään. Se on normaalia.

                      Comment

                      • Petsku333
                        BTCF Member
                        • Jun 2014
                        • 349
                        • Kerava

                        #12
                        Originally posted by jake*** View Post
                        Ei mun mielestä, jotain 5tkm välein sitä on pitänyt lisäillä. Ihmetyttää vaan kun sitä kuluu, sen vielä ymmärrän jos vaihtovälillä pitää lisätä litra esim 15tkm kohdalla.
                        Mitä öljyntaso näytti esim. 200 kilsaa öljynvaihtojen jälkeen? Jos on pistetty vaikka puoleenväliin tai alle niin saattanut kulua puol litraa tai alle ennen kuin valittaa litraa?

                        Omassa N52B25 koneessa 1l/5000km ihan normaalia, mutta nyt oon päässyt Shell Helixillä 5w-30 0.5l/7000km. Longlife = more wear, add more.
                        Seat Cupra 290

                        Ex. F20 118i MHD Stage 2
                        E60 2006 525i

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10117
                          • KVLA

                          #13
                          Originally posted by ekaBMW View Post
                          530xdA tarvii litran 11-14tkm välein. Ollut mulla 66-140tkm.
                          Minulla on tuo sigun 530xdA "kulkee" Mobil 1 ESP Formula 5W-30 öljyillä lähes 30tkm vaihtovälillä.Öljyä ei ole vielä toistaiseksi tarvinnut lisäillä vaihtovälillä. Mittarissa reipas 190tkm.Joten ei nämä kaikki ölppää kuluta.

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            #14
                            Originally posted by Heguli 31 View Post
                            Minulla on tuo sigun 530xdA "kulkee" Mobil 1 ESP Formula 5W-30 öljyillä lähes 30tkm vaihtovälillä.Öljyä ei ole vielä toistaiseksi tarvinnut lisäillä vaihtovälillä. Mittarissa reipas 190tkm.Joten ei nämä kaikki ölppää kuluta.
                            Samoin täällä, 200tkm menty ilman lisäilyjä huoltoväleillä 30tkm.
                            Shellin 5-30 öljyt.

                            Comment

                            • jake***
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2010
                              • 49
                              • hki

                              #15
                              Originally posted by Petsku333 View Post
                              Mitä öljyntaso näytti esim. 200 kilsaa öljynvaihtojen jälkeen? Jos on pistetty vaikka puoleenväliin tai alle niin saattanut kulua puol litraa tai alle ennen kuin valittaa litraa?

                              Omassa N52B25 koneessa 1l/5000km ihan normaalia, mutta nyt oon päässyt Shell Helixillä 5w-30 0.5l/7000km. Longlife = more wear, add more.
                              Muistaakseni vähän vaihdon jälkeen näytti että yks palkki puuttuu.
                              Onkohan tossa nyt sit N53 moottori. Pitääkin kattoa minkä valmistajan öljyä sinne oli huollossa laitettu jos sillä nyt on merkitystä..

                              Comment

                              Working...
                              X