Öljytason näyttöä i-Drivessä ei ilmeisesti ole kaikissa ? Vai onko mun anturi sökönä ?
Ei siis ole koko valikkoa i-Drivessä.
NCS:llä tai muulla vastaavalla pystyy ainakin joihinkin koodaamaan päälle, luultavasti se siellä on mutta on pois päältä joten ei näy idriven valikoissa.
NCS:llä tai muulla vastaavalla pystyy ainakin joihinkin koodaamaan päälle, luultavasti se siellä on mutta on pois päältä joten ei näy idriven valikoissa.
Valikon kyllä saa koodattua näkyviin, mutta oletko kokeillut että toimii? Öljytason anturi on ainakin eri varaosanumerolla näissä.
Enpä löytänyt täysin vastaavaa threadia niin avataan uusi, ylläpito lukitkoon jos tarpeen.
Eli siis 523i LCI vuosimallia 2008 ottaa öljyä näköjään 1L/5000km. Jotenkin tuntus vähän suurelta? Mistähän tota kannattais alkaa tutkimaan, huollossa kävi sen 5000km sitten eikä siellä löytyny mitään vuotoa. Huollossa siis vaihdettiin öljyt + suodattimet.
Separaattori tukossa? Jos on niin paljonhan tuo rojekti kustantaa ja mitä tarvii vaihtaa että tulis kuntoon?
Nimimerkillä v******* tuo öljynkulutus, edelliseen e39:ään ei tarvinu lisätä vaihtovälillä oikeestaan ikinä öljyä.
Saattaa riippua paljon merkistäkin. Teboil diamond on halpaa, mutta tuntuu pysyvän. Laihaseos toiminto toimiessaan kuluttaaa öljyä.
Saattaa riippua paljon merkistäkin. Teboil diamond on halpaa, mutta tuntuu pysyvän. Laihaseos toiminto toimiessaan kuluttaaa öljyä.
Onko jossain lisäinfoa tosta laihaseosjutusta? Voiko siihen tulla jotain ongelmaa mikä lisäisi öljynkulutusta? Tuntuu että moottoritienopeuksia kun ajelee niin öljyä häviää enemmän.
Mä olen ajanut nyt ~17tkm lisäämättä öljyä (Castrol 0W-30 FST Titanium LL-04). Tikusta katsoin eilen niin oli vielä 2/3 mittavälillä, samaa näyttää myös idrive. Öljynvaihdossa tuli öljyt maksimikohdalle, idrive valitti tuolloin että liikaa öljyä jonkun aikaa.
Paljonko muuten tuo mittaväli oli? Osais arvioida paljonko sitä öljyä on kulunut.
BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Onko jossain lisäinfoa tosta laihaseosjutusta? Voiko siihen tulla jotain ongelmaa mikä lisäisi öljynkulutusta? Tuntuu että moottoritienopeuksia kun ajelee niin öljyä häviää enemmän.
Moottoritiellä luonnostaa kuluu öljyä enemmän -ks. Wikipedia moottoriöljy.
Joo tietysti, mutta edelleen hieman ärsyttävää kun sitä menee enemmän kun vanhassa e39:ssä.. :think
Oliko tuo sun vanha e39 m54 vai m52 moottorilla. Mulla oli m54 ja se vei vähintään yhtä paljon , kun n53.Tuo vanha m52 konehan ei syö yhtään kunnossa ollessaan. Enemmän kannattaa olla huolestunu, kuinka karstainen imupuoli/imuventtiilit on tällä öljyn syönnillä. Helppohan tuo litran pönttö on sinne lisätä. Tuota teboilin diamondia oon käyttäny ja sillä öljynsyönti on vähän kohtuullisempaa.
Comment