Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tampereella pätevää kaveria/korjaamoa selvittämään auton vetelyä urissa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tysoni
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 87
    • Äänekoski

    #31
    Kulmien säätö. https://imgur.com/gallery/LETOq

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      #32
      Originally posted by Tysoni View Post
      Pyöränkulmat ei täysin selitä vetelyä mutta kyllä niissä korjattavaakin on. Aurausta on erityisesti takana liikaa. Pitäisi saada lähelle minimiarvoa.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10043
        • KVLA

        #33
        Ed, Komento takaisin,väärä osio....

        Comment

        • Tysoni
          Bimmer Rookie
          • Oct 2004
          • 87
          • Äänekoski

          #34
          Mikä edessä voi enää vaikuttaa tohon vetelyyn? Kun se nimenomaan on eturenkaat mitkä hakee pienestäkin esim paikasta tiessä tai jos on uraa tiessä niin ei puhettakaan että vois ajaa rennosti tai päästää ratista irti,lähtee aina jompaan kumpaan suuntaan menemään. Ei tuo pikku lisäauraus takana kyllä siihen vaikuta. Perkele ku ois jollain tutulla 19 tuumaset tollasessa bemmissä alla että pääsis ajamaan millainen muilla on tuolla rengastuksella ajaa. Vai voiko kukaan sanoa että menee urasella tiellä kuin kiskoilla 19 tuuman renkailla??

          Comment

          • kye
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 320
            • Forssa

            #35
            etu camberit liian suuret. Oikealta puolelta iskarin yläpäästä toppari pois ja vasemmalta toppari pois ja vinkulla muutama milli lisää hahloon mittaa.
            Oma menee melkolailla kiskoja pitkin. Urat ei loikeastaan haittaa ollenkaan. Urapaikkaukset yms. päin peetä tehdyt päällystykset jonkin verran.
            Last edited by kye; 09-04-2017, 21:19.
            - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
            - N42/46 jakopäät
            - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

            tied. 0407247465

            Comment

            • Tome
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 548
              • Joensuu

              #36
              Originally posted by kye View Post
              etu camberit liian suuret. Oikealta puolelta iskarin yläpäästä toppari pois ja vasemmalta toppari pois ja vinkulla muutama milli lisää hahloon mittaa.
              Oma menee melkolailla kiskoja pitkin. Urat ei loikeastaan haittaa ollenkaan. Urapaikkaukset yms. päin peetä tehdyt päällystykset jonkin verran.
              Tämä+jostain syystä edessä myös caster pielessä. Vaikuttaa varmasti suuntavakavuuteen. Onko vaihdettu jotkut tarvikereaktiotangot joissa mitta heittää?

              Comment

              • Tysoni
                Bimmer Rookie
                • Oct 2004
                • 87
                • Äänekoski

                #37
                Kyllä sinne lemförderit meni paikalleen.Eli etupyörät liian kallellaan sisäänpäin? Mutta eikö niitä saa noihin ohjearvojen toiseen päähän -0,05 ilman mitään vingutteluja? Omaankin silmään otti tuo caster tuossa lapussa mutta eikö nuo lemit ole alkuperäistä vastaavat osat ja tuota arvoako ei voi säätää?
                Last edited by Tysoni; 10-04-2017, 20:32.

                Comment

                • Tysoni
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2004
                  • 87
                  • Äänekoski

                  #38
                  Nyt lisää asiaan perehdyttyä oisko parempi näin et ensin etutolpat ylhäältä auki ja niin pystyyn kun menee, tuolta lueskelin et noin vähän madallettu kuin mitä msport on pitäs sillä jo saada sopiva camber lähelle nollaa? Sit uusiks säätöön ja siellä etu ja taka auraus ohjearvojen minimiin? Eikö silloin säätöjen puolesta olisi alusta kunnossa ja sitten vielä testaa eri rengaspaineita... Nyt 3bar tällä hetkellä,voisko pikkasen pienemmät auttaa uraherkkyyteen?

                  Comment

                  • racediesel
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 248
                    • porvoo

                    #39
                    moi
                    suosittelen:


                    noita autorengasliikkeiden/korjaamoiden pyöränsäätäjiä paha verrata tähän kun tekee hommaa vain työkseen,ei muuta.
                    Suomen ainoa.
                    korjaillut autoja jo 30v ja nyt erikoistunut tähän ja laitteet alan parhaita kapistuksia.
                    kun tulen seuraavaksi Tampereelle vien autoni myös sinne.
                    T:Pasi
                    Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                    Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                    Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                    Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                    Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                    BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                    BMW 330D-05 vakio 2005
                    BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                    BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                    BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                    Comment

                    • kye
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 320
                      • Forssa

                      #40
                      Niin oikealta puolelta toppari pois ja yläpää hahloissa ääri ulkoasentoon.
                      pitäisi päästä n. -0.20´
                      vasemmalla myös toppari pois ja pudottaa tolpan alas ja viilaa muutaman millin lisää säätövaraa sinne ulkosyrjän puolelle niin senkin pitäisi mennä -0,20´
                      Auraukset molemmissa päissä minimiin.

                      Eteen 0.2-0.4 baria vähemmän painetta kuin taakse. Laittasin taaakse hintsun yli kolme.

                      Onko täyttä varmuutta, ettei vasenta eturipustusta ole kolhittu joskus johonkin?
                      - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                      - N42/46 jakopäät
                      - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                      tied. 0407247465

                      Comment

                      • Tysoni
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2004
                        • 87
                        • Äänekoski

                        #41
                        Ihan 100% varmuutta ei ole onko kolhastu koskaan mutta 99�� että ei,se on yhdeltä omistajalta ja uskon että olis kertonu. Viime kesä mentiin muuten tälläsilla arvoilla.. Kulmat 2016 https://imgur.com/gallery/oKBfc Ainakaan noin paljon se ei vedellyt ja silloin selvästi pienemmät paineet renkaissa,2.6bar. Osaako joku selvittää noita toissijaisia kulmia ku niissäkin selvä ero silloin ja nyt. Esim tuo pyörän siirtymä? Mutta kiitoksia vastauksista jo nyt ja päivitän tilanteen kunhan näytän vähän vinkua noille yläpäille ja käytän uudestaan säädössä,tuo OK Center vaikuttaa siihen hyvältä paikalta,kiitti vinkistä �� Hyvää kevättä toverit!
                        Last edited by Tysoni; 11-04-2017, 19:13.

                        Comment

                        • racediesel
                          BTCF Member
                          • Jun 2003
                          • 248
                          • porvoo

                          #42
                          moi
                          kerro ihmeessä kokemukset säädöstä jos käyt siellä OK-centerissä.
                          itse käytin nyt omani siellä ja ekaa kertaa 3vuoteen menee kuin luotijuna suoraan!
                          on sentään kolmessa eri paikassa säädättänyt....lapun mukaan sielläpäin ollut mutta ei vain ole kohdillaan ollut.
                          T:pasi
                          Last edited by racediesel; 20-04-2017, 16:58. Reason: väärä teksti
                          Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                          Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                          Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                          Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                          Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                          BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                          BMW 330D-05 vakio 2005
                          BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                          BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                          BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                          Comment

                          • ^^pazi^^
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2013
                            • 134
                            • Iisalmi

                            #43
                            Itse ostin eilen e61 ja omistaja sanoin että hänellekin veteli etupää 245/30/20" ja 9,5" edessä. Asia korjaantui kun oli laittanut 7mm spacerit eteen nii loppui vetely. Tuli ajettu se yli 400km ja ei tuo kyllä vedellyt ollenkaan kun on spacerit edessä, kannattaa kokeilla sielläkin spacereiden kanssa

                            Comment

                            • Tysoni
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2004
                              • 87
                              • Äänekoski

                              #44
                              Nyt käyty OK Centerissä säädössä.. Ok Centerin säädöt https://imgur.com/gallery/Yuu3e Ei oo ollu edes kaikki säädöt auki Euromasterilla että osittain saanut vaan valohoitoa siellä,prkl. Nyt on pikkasen tehty vingulla lisää säätövaraa etupään camberiin ja aika hyvin ne meni niihin minimi säätöihin kun ne ensin ite säädin.Ratti jäi vähän vinoon tuolla OK Centerissäkin eikä suostunut säätämään etu ja taka aurauksia minimiin vaikka pyysin??? Pitää nyt soittaa kun se pyytikin kertomaan millanen tuli ajaa,jospa se viel laittas ratin suoraan ja suostus pienentään niitä aurauksia. On se jo aika hyvä ajaa mutta edelleen jonkun verran uraherkkä..uskoisin että paranisi vielä jos ne auraukset sais minimiin niinkun monessa foorumissa on suositeltu.

                              Comment

                              • kye
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2008
                                • 320
                                • Forssa

                                #45
                                Miksei se heppu jättänyt noita taka cambereita tuonne 1.24 missä vasen takapyörä oli alkuun lähdössä?
                                - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                                - N42/46 jakopäät
                                - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                                tied. 0407247465

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎