Originally posted by heifetz
View Post
E61 ja metallinen ulina. Ratkaistu!!
Collapse
X
-
Originally posted by 1031 View PostEn sanonut että se ääni (mahdollisesti) tulisi siitä pyyhinmekanismin kaukalon peittävästä muovista vaan siitä että lepoasennossa pyyhkijäntanko mekanismi "hinkkaisi" rintapeltiä vasten.Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
Ex. E81 118d LCI Bluewater
Comment
-
-
Originally posted by heifetz View PostSitä muovikoteloa itsekin tutkiskelin, se on hieman kuminen lerppu molemmilta puolilta. Sen tarkoitus on kaiketi painautua konepeltiä vasten ja estää tuulen puhalluksen konepellin alta tuulilasille? Se oli kuitenkin ehjä enkä ainakaan huomannut rakosia. Käyn tämänkin vielä läpi uudestaan. Se voi olla että kun ilmanvastus käy tarpeeksi kovaksi, se alkaa fuskata.
E46:sta kun vastaavan kaukalon vaihdoin, läpivientireiät oli disainattu uusiksi ja niissä oli erilainen tiiviste kuin alkuperäisessä.
Comment
-
-
Sain tänään kurkattua taas tilannetta ja voin todeta että kaikki vaikuttaa olevan OK kuten kuvissa ja korjaus-oppaassa. Mekanismia ei mielestäni ole purettu eikä mitään osia puutu. Se viiksen suojus tosiaankin ottaa hieman kiinni konepeltiin, mutta sillä ei mitään merkitystä koska ääni tulee vaikka suojuksen ottaa ajon ajaksi irtikin.
Tuntuu että olen alkupisteessä tämän kanssa. Ja kimeä metallinen ulina kuuluu +100km/h nopeuksissa.
Maanantaina on aika varattu marmorille mutta silloin haluaisin että käyttävät ajan ihan eri asioihin (ratti täristää ja vaihteisto välillä potkaisee käynnistäessä). Ei taas viitsisi odottaa 4vk seuraavaa aikaa.Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
Comment
-
-
Ratin tärinöistä voi lukea foorumilta, samoin vaihteiston nykimisistä.
Jos tätä nyt miettii vielä, olisiko kuitenkaan ujelluksen syy itse pyyhkimissä? Jos ääni häviää kun pyyhkimet ovat pystyasennossa, voisiko olla että pyyhkimet poikkeuttavat ilmavirtaa sopivasti katon päältä tai konepellin päältä. Kattoluukku? Tuulilasin yläreuna? Sisäilman suodatin/suodattimet? Suodattimen kotelot?
Kun se ääni ei välttämättä paikallistu oikein auton sisällä, oletko pyytänyt kaveria kuuntelemaan takapenkiltä, miten ääni suodattuu sinne?
Tuulilasin yläreunassa ja sivuilla on näemmä suojamuovit (KLIK), onko nämä varmasti ehjät ja kiinni lasissa? Jos ilmavirta nostaa niitä sopivasti, eli eivät repsota auton ollessa paikallaan. Josko kokeilisi teipata niitä kiinni lasiin kokeeksi?
Comment
-
-
Ratin tärinoille ja vaihteistolle en itse pysty tekemään mitään vaikka tietäisin mistä johtuu.
Olen teipannut kattoluukun tiivisteet auton leveydeltä edestä sekä tuulilasin kuskinpuolen tiivisteet, ei vaikutusta. Tosiaankin viiksi ohjaa pystyasennossa ilmanpainetta niin että vinkuna loppuu. Voin vielä kokeilla koko panoraaman ja tuulilasin kauttaaltaan teippaamista. Laitetaan vaimo vielä takapenkille kuuntelemaan (hmm kuuntelu ei kyllä ole hänen vahva puoli..).Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
Comment
-
-
Originally posted by heifetz View PostRatin tärinoille ja vaihteistolle en itse pysty tekemään mitään vaikka tietäisin mistä johtuu.
Olen teipannut kattoluukun tiivisteet auton leveydeltä edestä sekä tuulilasin kuskinpuolen tiivisteet, ei vaikutusta. Tosiaankin viiksi ohjaa pystyasennossa ilmanpainetta niin että vinkuna loppuu. Voin vielä kokeilla koko panoraaman ja tuulilasin kauttaaltaan teippaamista. Laitetaan vaimo vielä takapenkille kuuntelemaan (hmm kuuntelu ei kyllä ole hänen vahva puoli..).BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Hyvä teoria tosin se ei selitä miksi ääni häipyy kun viiksi on pystyasennossa. Teippasin tänään kuskinpuoleisen reunan ja ala-lasin tiivisteen, siinä oli mielestäni tiiviste löysällä noin puolen sentin pituudelta. Katsotaan huomenna kuuluuko ääni.Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
Comment
-
-
Originally posted by heifetz View PostEi teippaus auttanut. Marmorilta soittivat ja informoivat että laakeri paskana. Jospa kilinät katoaisi sen vaihdon myötä :thinkM550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Laakeri vaihdettu, eipä juuri tärinöihin auttanut. Sanoivat että johtuu siitä että edellinen omistaja laitattanut jotkut halpa-jouset eteen. Kilinä sen sijaan kuulemma johtuu siitä että tuulilasi pitäisi tiivistää uudelleen. Jostain kumman syystä kilinät olivat kuitenkin kokonaan poissa kotimatkalla (90km). Ehkä se laakeri olikin se todellinen syypää?
Anyway, eiköhän tämä ketju ole jo ratkaistu.
Mitä tästä opimme, älä ikinä osta saksasta latvian kautta suomeen tuotua bemaria. Olen tähän mennessä pistänyt jo useita tonneja että autosta saadaan kelvollinen. Ja edelleen se täristää ja automaattilaatikko kaipaa remppaa. Noh, minä olenkin sellainen henkilö joka oppii vain kantapään kauttaEnsi kerralla sitten parempi tsägä.
Kiitos kaikille vastanneille.Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostPyöränlaakeri?Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
Comment
-
Comment