520DA N47 jakoketju katkesi

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tessu77
    replied
    kyllä täälä asennetiin uusi mootori juuri tuon apulaitehihnarikon jälkeen 180000 ajetuun volvoon,ku oli kaikki huolot tehty volvolla.bmw:llä sanoivat että 200000 on pitkä matka ja ei sen moottorin tulekkaan kestää tuon kauemmin yli puolet kalliimmassa autossa kun volvo.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by tessu77 View Post
    volvohan on ilmoittanut että 2,4d moottorissa on ongalma ilmastoinnin kompressorin kanssa.menee jumiin ja suistaa apulaitehihnan paikaltaan mennen jakopään väliin,mutta takaisinkutsu ja ne jotka ei siihen ehtineet niin uudet moottorit,näin kävi täälä raahessa vaikka autossa ei enää takuuta ollutkaan.ja tämä oli tm:ssäkin.esimerkillistä toimintaa autonvalmistajalta.
    Ei se nyt noin mustavalkoista ole. Vähemmän kuin puolet apulaitehihnan katkeamisista ei johdu imastoinnin kompuran hajoamisesta vaan kiristimen hajoamisesta tai muuten huonosta remmistä ja 100tkm Volvolla on takuun raja, joten harva sieltä uutta mottia on saanut tuon kilometrimäärän jälkeen, toisaalta miksi saisikaan kun ei ole niin rakenteellinen vika kuin tärkeämmän jakopään remmin/ketju kanssa olisi.

    BMW:llä saisivat miettiä goodwill käytäntöä. Meidän isän X5 3.0d oli 3 vuotta vanha ja 80tkm ajettu kun hajosi startti, IBS ja moottorin ohjainlaite. Muistaakseni korjaus maksoi 4500€. BMW ei tullut vastaan eurollakaan kun takuu oli mennyt?! Isä osti ko. auton auton uutena Suomesta (yli 100t€) ja mietti uuden X3:n ostamista, mutta tuon jälkeen lähti kyseinen X5 vaihtoon ja mersun osti. Olisiko kannattanut edes osien hinnalla tullut vastaan... Näin niistä asiakkaista pidetään kiinni.

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    volvohan on ilmoittanut että 2,4d moottorissa on ongalma ilmastoinnin kompressorin kanssa.menee jumiin ja suistaa apulaitehihnan paikaltaan mennen jakopään väliin,mutta takaisinkutsu ja ne jotka ei siihen ehtineet niin uudet moottorit,näin kävi täälä raahessa vaikka autossa ei enää takuuta ollutkaan.ja tämä oli tm:ssäkin.esimerkillistä toimintaa autonvalmistajalta.

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    kansi pois tai löysää öljypohjaa niin että saa sen jakoketjun kotelon pois/paikoilleen niin onnistuu.bmw ohjeissa kyllä otetaan moottori pois,kansi pois,vaihdetaan ketjut.työaika on 3,5pv.tulee varmasti aika kalliiksi.mutta kokemuksesta voin sanoa että moottoria ei tarvi ottaa ylös,kannen poiskäyttö riittää.vois onnistua öljypohjan löysäämiselläkin,mutta ei ole kokemusta.

    Leave a comment:


  • JJtalo
    replied
    Eli mitäs malleja tämä ketjurumba koskee ?
    x20d kaikki ?
    x25d kaikki ?
    x30d kaikki ?
    x35d kaikki ?
    Mutta ei bensat ?
    Last edited by JJtalo; 01-11-2015, 08:37.

    Leave a comment:


  • Hakkapeliitta
    replied
    No mites M57:n ketjunvaihdot, koska näitä alkaa porukka tekemään ennakoidusti ehkäistäkseen täydellisen katastrofin?

    Eikös se vaadi moottorin irroituksen? Ja maksaa varmaan ~1000€ vähintään.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Mulla on tollaisen ehyt lohko tuossa. Pistä privaa jos tarvit

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    miten se oikeasti mitataan se ketjun venyminen.ei ainakaan voi luotettavasti todeta moottorin ajoituskohdasta,koska bmw.ketjuissa menee väljäksi vain osa lenkeistä,ja sitten se heikoin lenkki pettää.itsellä 4lenkkiä todella väljiä joista yksi petti.

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    joo sori se jakoketjun samanlaisuus on visiin m47ja m57 välillä ei koske n.koneita.n57 konetta ei näy saavan m57 tilalle ku ei passaa mootorikorvakot mitenkään.täällä ois ollu yksi n57 alakerta vaan ei se mee ainakaane60 sarjaan.

    Leave a comment:


  • skt
    replied
    Originally posted by ropes View Post
    Täällä on kans kokemusta n47d20 koneen rikosta..
    Itselläni ei katkennut ketju vaan lohko meni halki ykkös ja kakkos pytyn välistä.. Autollani ajettu 200tkm, minusta ei vielä liikaa moottorille.
    Mulla oli sama ongelma 104 tkmn kohdalla. Kipeetä otti. On harvinaisempi kuin jakoketjuongelma, mutta silti marmori löysi vian nopeasti, kun oli kokemuksia edellisistä. Tsemppiä motin etsintään.

    Leave a comment:


  • Kepa
    replied
    Originally posted by ropes View Post
    Täällä on kans kokemusta n47d20 koneen rikosta..
    Itselläni ei katkennut ketju vaan lohko meni halki ykkös ja kakkos pytyn välistä.. Autollani ajettu 200tkm, minusta ei vielä liikaa moottorille.

    Mistä aletaan mottia hommaan, onko ajatuksia?
    ebay?

    Leave a comment:


  • ropes
    replied
    Täällä on kans kokemusta n47d20 koneen rikosta..
    Itselläni ei katkennut ketju vaan lohko meni halki ykkös ja kakkos pytyn välistä.. Autollani ajettu 200tkm, minusta ei vielä liikaa moottorille.

    Mistä aletaan mottia hommaan, onko ajatuksia?

    Leave a comment:


  • GuGi_
    replied
    Pitäskö perustaa tonne vapaaBS puolelle joku itkuvirsikerho, niin pysytään täällä asiassa.

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    ei tuu lotostakaan mitään

    Leave a comment:


  • Hakkapeliitta
    replied
    Originally posted by tessu77 View Post
    mutta volvo maksaa kaiken.paikallisessa taksissa kävi näin.


    Jos pitää paikkaansa, sun tessu77 kannattaa lotota, oot kohdannut pari äärimmäisen harvinaista tapahtumaa:
    -BMWn M57/N57 koneen jakoketjun katkeamisen
    -Volvon tehtaan/maahantuojan laupeuden puuskan, tietämättä lausetta enempään mistään. Varmasti heillä on sama politiikka varsinkin takuun ulkopuolisten tapahtumien kanssa kuin kaikilla muillakin valmistajilla. Goodwilliä löytyy BMWltäkin. Kaverilla oli alle 100tkm ajettu D4D-koneella varustettu Toyota Avensis. Kone meni paskaksi (en muista mitä tapahtu mutta vaihtoon meni mylly), Titaanitakuu korvasi, ei tehdastakuu joka oli mennyt umpeen. Ilman ylimääräistä takuuta olisi ollut iso tappelu edessä.
    Last edited by Hakkapeliitta; 24-10-2015, 23:28.

    Leave a comment:

Working...
X