520DA N47 jakoketju katkesi

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tessu77
    replied
    mutta volvo maksaa kaiken.paikallisessa taksissa kävi näin.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by tessu77 View Post
    tai laadukkaissa remmikoneellisissa autoissa kuten volvoissa.
    Noissa taas katkeaa apulaitehihna ja se menee jakohihnan väliin aiheuttaen täystuhon, se siitä hyvästä Volvon remmikoneesta.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by tessu77 View Post
    tai laadukkaissa remmikoneellisissa autoissa kuten volvoissa.
    http://www.vrcf.fi/foorumi/

    Ainakaan osanumeroltaan sitä mainitsemaasi ketjua ei ole yhdessäkään kutoskoneellisessa eekuudessakymmenessä, niissä kun ei taida olla N-sarjan kutoskoneita.
    Last edited by Supra^; 23-10-2015, 23:26.

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    tai laadukkaissa remmikoneellisissa autoissa kuten volvoissa.

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Helvetti näitä kauhujuttuja kun lukee niin taitaa olla parempi pysyä vaan muutaman tonnin ritsoissa! Ei oma perse kestä 20 000e autoon enää 4000-7000e koneremppaa tehdä...

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    menee tosiaan ketjuja poikki 6-pyttyisistäkin,mutta koska autoja on tosiaan huomattavasti vähemmän,ei asiasta paljon puhuta tai ei haluta puhua.itsellä meni alaketju poikki 240 tkm.bmw suomi kyllä myönti että onhan noita joskus katkennut mutta ei tyyppivika ei mitenkään tulla vastaan.oon kyllä itekkin törmännyt siihen että ainakin yläketju on sama kun nelipyttyisessä vaikka 6-pyttyisessä se joutuu aukomaan 8-venttiliä enemmän,miksi 6-pyttyiset kestäisivät yhtään paremmin.se venymämittaus antaa vain suuntaa itelläkin on vain muutama ketjulenkki todella valjä n3mm muut eivät anna yhtään periksi heikoin lenkki sitten pettää.asun n25 000 asukkan kaupugissa ja nyt on jo viisi e60 bmw omistajaa jolla on ketju katkennu kaikki 6-syl dieseleitä ajomäärät 180-280 tkm.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Eikös se ole TÄSSÄ kuvassa osa numero 2.
    Kyllä se alin ketjupyörä on edelleen koneistettu kampiakseliin. Kuvan irtopyörä on siinä korkeapainepumpulla, alemman ketjun yläpäässä..

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by hw74 View Post
    Millä varaosanumerolla saa ketjupyörän erikseen? En ole nähnyt missään N47:n varaosakuvassa kampiakselin ketjupyörää erillisenä.
    Eikös se ole TÄSSÄ kuvassa osa numero 2.

    Leave a comment:


  • hw74
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Olen ollut siinä uskossa että A- ja C-mallin koneiden ero on ainoastaan tuo jakopään rakenne. C-tyyppiin tuli vaihdettava kampiakselin ketjupyörä, joka pudotti jakorempan kustannukset puoleen (5000€ > 2500€ tasolle).
    Millä varaosanumerolla saa ketjupyörän erikseen? En ole nähnyt missään N47:n varaosakuvassa kampiakselin ketjupyörää erillisenä.

    Leave a comment:


  • Oreshin Mikko
    replied
    Originally posted by kemo81 View Post
    Entä tuon euro5 normituksen?
    Euro5 http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4258

    Ei Euro5 http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4142

    Leave a comment:


  • fzs
    replied
    Originally posted by kemo81 View Post
    Mistäs tuon saa selville,että onko moottori omassa sarjan a vai c mallia?
    Entä tuon euro5 normituksen?
    Kuskin oven B pilarissa olevasta tarrasta.

    Leave a comment:


  • kemo81
    replied
    Mistäs tuon saa selville,että onko moottori omassa sarjan a vai c mallia?
    Entä tuon euro5 normituksen?

    Leave a comment:


  • Oreshin Mikko
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Eikö kaikki N-sarjan koneet ole Euro5-moottoreita...
    Ei ole, mallivuodelle -09 tuli Euro5

    WAG-dieselit oli Euro5 jo 2008, Bemari teki päivityksiä tuolloin))
    Last edited by Oreshin Mikko; 20-10-2015, 00:53.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Eikö kaikki N-sarjan koneet ole Euro5-moottoreita...

    Leave a comment:


  • Oreshin Mikko
    replied
    Originally posted by Toby1 View Post
    Jos laitan -10 mallin aitosta tuon n47c koneen niin riittääkö ecun päivitys vai pitääkö sähköjä uusia myös?
    Ei riitä pelkkä ECUn päivitys, erilaiset liittimet sähkösarjassa, edellyttäen että tämä uudempi moottori on EURO 5. Itse moottorihan on sama, ainut poikkeus on tasapainoakseleiden laakerit ja kampiakseli, mutta harvassa taitaa olla se vanhempirattainen kampiakseli paikallaan.

    Jos tuo uus koneesi on Euro5, nii ei ku vanhasta koneesta apulaitteet uuteen.

    Parhaiten noi tunnistaa Egr-systeemistä, euro5 jokseenkin erilainen.
    Last edited by Oreshin Mikko; 20-10-2015, 17:07.

    Leave a comment:

Working...
X