520DA N47 jakoketju katkesi

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rizzo
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    Onhan se paljon nopeampi kun jakopää on edessä sentään...
    No se selittää

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by rizzo View Post
    Onko noi rempat sitten halvempia bensoihin jos tonnilla selviää?
    Onhan se paljon nopeampi kun jakopää on edessä sentään...

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Onko noi rempat sitten halvempia bensoihin jos tonnilla selviää?

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Ei ole menneet bensa moottorit BMW piikkiin kuin harvassa tapauksessa.

    Leave a comment:


  • VilMat
    replied
    Hei,
    Mulla öljynvaihtohuollon yhteydessä mainittivat, että on ketju löysällä ja vaatis jakokeju rempan autoon. 1100€ kustantas kuulemma.

    Lukasin sitten tätä ketjua ja jäi mulle vähän avoimeksi tuo et siis liittyykö näihin jakopää juttuihin joku tyyppivika jonka voisi saada BMW:n maksettavaksi?

    Mun "kosla" on 520i E60 vuosimallia 2008 Bensa (N43) konneella, automaattilaatikolla.

    Kiitos ja anteeks jo etukäteen!

    Leave a comment:


  • Hakkapeliitta
    replied
    Näin on, tuon esille näitä näkemyksiä, joista sitten jokainen saa ottaa onkeensa mitä haluaa. Tässäkin ehkä pointtina se, että kannattaa harkiten käyttää noita huuhtelu- ja puhdistusaineita.

    Leave a comment:


  • Bullitt
    replied
    Originally posted by Hakkapeliitta View Post
    Niin, kerroin asiasta mitä ammatikseen autoja ropaava ukko oli mieltä.
    Rajua OT:tä mutta hän oli siinä käsitykssä, että pienikin määrä riittää heikentämään öljyn voiteluominaisuuksia. Tiedä häntä...
    Eli kuulopuheita ja mutuilua, ei millään tavalla varmoja totuuksia.

    Kysyppä samalta ukolta seuraavalla kerralla, että mikä vaikutus on kylmäkäynnistyksessä männän ohi pääsevällä polttoaineella? Ei sitäkään öljyn joukkoon paljoa kerralla tule, mutta määrä lisääntyy joka kerta, kun auto käynnistetään.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Hakkapeliitta View Post
    Niin, kerroin asiasta mitä ammatikseen autoja ropaava ukko oli mieltä.
    Rajua OT:tä mutta hän oli siinä käsitykssä, että pienikin määrä riittää heikentämään öljyn voiteluominaisuuksia. Tiedä häntä...

    Tottakai heikentää, mutta eri asia sitten missä määrin. Monien mielestä polttoöljy on "samaa" ainetta. en millään usko että muutamat tipat 5-6L öljytilavuudessa poistaa öljyn voitelukykyä niin että se mitään merkitsee. Haluaisin kyllä kuulla tuolle kommentille tieteellisemmän perusteen

    Leave a comment:


  • Hakkapeliitta
    replied
    Niin, kerroin asiasta mitä ammatikseen autoja ropaava ukko oli mieltä.
    Rajua OT:tä mutta hän oli siinä käsitykssä, että pienikin määrä riittää heikentämään öljyn voiteluominaisuuksia. Tiedä häntä...

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Hakkapeliitta View Post
    Esim. Forten Motor Flushista olen ammattilaisilta kuullut, että jos sillä käsittelee moottorin, pitäisi koneessa käyttää uudet öljyt ja suodattimet, ajaa jonkun aikaa (n. 100-200km) ja sitten vaihtaa uudelleen tuoreet öljyt suodattimineen.

    Muuten tuota liuotinta, joka vielä öljyltä voiteluominaisuuksia, jää nesteen sekaan ja aiheuttaa siten enemmän haittaa kuin hyötyä tavoiteltiin.

    Sinne uuden öljyn sekaan tuskin jää edes teelusikallista tuota ainetta. Se on niin pieni määrä että ei se sellaisia tuhoja tee mistä pääsisi sanomaan. Jos jännittää, niin heittää jotain halpaa öljyä kannun sinne, käyttää hetken moottoria ja laskee pois.

    Leave a comment:


  • Hakkapeliitta
    replied
    Esim. Forten Motor Flushista olen ammattilaisilta kuullut, että jos sillä käsittelee moottorin, pitäisi koneessa käyttää uudet öljyt ja suodattimet, ajaa jonkun aikaa (n. 100-200km) ja sitten vaihtaa uudelleen tuoreet öljyt suodattimineen.

    Muuten tuota liuotinta, joka vielä öljyltä voiteluominaisuuksia, jää nesteen sekaan ja aiheuttaa siten enemmän haittaa kuin hyötyä tavoiteltiin.

    Leave a comment:


  • nupaha
    replied
    Originally posted by JarnoE36 View Post
    Pesevien lisäaineiden kanssa kannattaa olla tarkkana. Jos kiertoon laitetaan pesevää ainetta niin väkisinkin sinne jää jonkun verran. Ja se ei varmasti paranna uusien öljyjen ominaisuuksia. Miellän tämän kun suljettujen kiertojen ( lämmitys ja jäähdytyspiirit teollisuudessa ja kiinteistötekniikassa) sekaan on ennen vanhaan laitettu inhibiittejä joiden piti puhdistaa ja suojata niin ovat vaan syöneet järjestelmät syövyttäen paikat. Ei hyvä.

    Terve kone vaatii vain hyvät öljyt sisään.
    Jep. Juurikin tuon takia kannattaa valuttaa vanhat pois kunnolla ajan kanssa. Ei ole hätäisen miehen hommaa.
    Tosin en pidä tuota ongelmana. Jos lisäainetta lisätään vanhoihin öljyihin 3-5% ja vanhoista öljyistä jää vaihdossa kiertoon ehkä noin prosentinluokkaa, jossa on 3-5% tuota lisäainetta, niin ei tuosta ongelmaa synny.
    Last edited by nupaha; 23-11-2015, 19:42.

    Leave a comment:


  • JarnoE36
    replied
    Originally posted by nupaha View Post
    Eilen vaihdoin omaani N47-moottorilla varustettuun 520 dsl öljyt ja kuuntelin hallissa mahdollisia sivuääniä, mutta siististi kone kävi. Kilometrejäkään ei tosin ole kuin vasta 144tkm, mutta onhan noita murheita ollut joillakin jo paljon ennemminkin.
    Olen aina vaihtanut tai vaihdattanut öljyt siten, että vanhoihin öljyihin on lisätty lisäaine, joka pesee paremmin jäämät pois. Sen jälkeen vasta uudet öljyt. En tiedä auttaako asiaa, mutta tuskin ainakaan haitaksi on.
    Toivottavasti jatkokin menee yhtä vähillä murheilla mitä on ollut tähän asti. Yksi hajonnut perän tasonsäädinyksikkö ja sekin kosteuden takia.
    Pesevien lisäaineiden kanssa kannattaa olla tarkkana. Jos kiertoon laitetaan pesevää ainetta niin väkisinkin sinne jää jonkun verran. Ja se ei varmasti paranna uusien öljyjen ominaisuuksia. Miellän tämän kun suljettujen kiertojen ( lämmitys ja jäähdytyspiirit teollisuudessa ja kiinteistötekniikassa) sekaan on ennen vanhaan laitettu inhibiittejä joiden piti puhdistaa ja suojata niin ovat vaan syöneet järjestelmät syövyttäen paikat. Ei hyvä.

    Terve kone vaatii vain hyvät öljyt sisään.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Huomioonotettavaa on että monikin moottori täyttäisi päästönormit helpommalla ja vähemmillä kikkailuilla ja lisäpalikoilla kun litratehoa laskettaisiin. Tämä ei markkinoiden mielestä ilmeisesti ole vaihtoehto...

    Leave a comment:


  • nupaha
    replied
    Eilen vaihdoin omaani N47-moottorilla varustettuun 520 dsl öljyt ja kuuntelin hallissa mahdollisia sivuääniä, mutta siististi kone kävi. Kilometrejäkään ei tosin ole kuin vasta 144tkm, mutta onhan noita murheita ollut joillakin jo paljon ennemminkin.
    Olen aina vaihtanut tai vaihdattanut öljyt siten, että vanhoihin öljyihin on lisätty lisäaine, joka pesee paremmin jäämät pois. Sen jälkeen vasta uudet öljyt. En tiedä auttaako asiaa, mutta tuskin ainakaan haitaksi on.
    Toivottavasti jatkokin menee yhtä vähillä murheilla mitä on ollut tähän asti. Yksi hajonnut perän tasonsäädinyksikkö ja sekin kosteuden takia.

    Leave a comment:

Working...
X