520DA N47 jakoketju katkesi

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hakkapeliitta
    replied
    Tässä uskossa minäkin olen ollut ja jatkan olemista.

    Tänään kuulin että työtutun vm 2011 520d:stä oli mennyt jakoketjupoikki, kilometrejä oli silloin n. 200t.

    Omaan piikkiin sai vaihtaa moottorin, goodwill-hommat on ehkä työn alla.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Hakkapeliitta View Post
    No mites M57:n ketjunvaihdot, koska näitä alkaa porukka tekemään ennakoidusti ehkäistäkseen täydellisen katastrofin?

    Eikös se vaadi moottorin irroituksen? Ja maksaa varmaan ~1000€ vähintään.
    Minkä takia? Ei näissä ketjut katkea, paitsi älyttömillä kilometreillä (+500tkm) tai silloin jos jonkin keinuvivun neulalaakeri pettää ja neula kulkeutuu jakoketjun ja rattaan väliin. Tätä ei pahemmin ehkäistä ketjua vaihtamalla.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Tällä viikolla tehdastakuuseen A sarjan kaikki ketjut, ajettu 219tkm. Ei euroakaan kuluja. About vuoden (30tkm) ääntänyt suht reilusti,ajattelin että antaa mennä kunnes hajoaa niin testataan miten tehdas suhtautuu. No ääni oysynyt muuttumattomana ja auto menee vaihtoon niin vietiin korjaukseen.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Audillakin taitaa 2.0 tdi pannussa oli hihnan vaihtoväli jotain 180 tkm
    Jep, ja Volvon uudemmissa dieseleissä 240tkm. Edelliseen 2009 V70:iin vaihdoin hihnan 220tkm kohdalla. Vanhassa hihnassa ei huomannut minkäänlaista kulumisen merkkiä. Näytti ihan yhtä hyvältä kuin uusi.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Minkä volkkarin pumppari on hiljainen ollut? Ei ne rattaat sitä älämölöä siellä eniten tuota, auttaa vaan kummasti muuten hiljaista dieseliä
    Tarkoitin sitä jurnutusta...

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Tiedätkö miltä T5 transun kone kuulostaa? Siinä jakopää on rattailla...
    Minkä volkkarin pumppari on hiljainen ollut? Ei ne rattaat sitä älämölöä siellä eniten tuota, auttaa vaan kummasti muuten hiljaista dieseliä

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Tai laittas sinne remmin jonka vaihtoväli 60 tkm kuten joskus 90-luvulla ooppeleissa..sitten pikkuhiljaa hivuttas vaihtoväliä ylöspäin kun näyttäs että kestää.

    Audillakin taitaa 2.0 tdi pannussa oli hihnan vaihtoväli jotain 180 tkm

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    OT: Joissakin kisakoneissa metelillä ei liene myöskään merkitystä: KLIK.

    Joskus pistää miettimään onko tämä enää pelkkää säästöntavoittelua ketjun painon ja hinnan osalta vai keljusti planned obsolescence -suunnittelua?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by salmol View Post
    Varmaan ihan älytön idea mutta miksei noita ketjuja voisi korva akseleilla kuten ketjuvedot on joissain tapauksissa korvattu kardaaneilla? Eli jos ketjut ei kestä, niin akselit kyllä kestäis. Mutta varmaan tässä joku juttu nyt on, paino varmaan.
    Tiedätkö miltä T5 transun kone kuulostaa? Siinä jakopää on rattailla...

    Leave a comment:


  • salmol
    replied
    Varmaan ihan älytön idea mutta miksei noita ketjuja voisi korva akseleilla kuten ketjuvedot on joissain tapauksissa korvattu kardaaneilla? Eli jos ketjut ei kestä, niin akselit kyllä kestäis. Mutta varmaan tässä joku juttu nyt on, paino varmaan.

    Leave a comment:


  • Toby1
    replied
    Jakopää purettuna

    Tässä kuva mistä vaurio aiheutunut minun tapauksessa.
    Keskimmäinen ketju poikki.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Originally posted by ihi View Post
    Kyllä se voi "lolvokin" sylkäistä sieltä jakopäästä yks kaks yllättäen /
    Mut eihän sillä ole mitään väliä, kun Volvolla laitetaan siihen vaan uusi moottori tilalle

    Leave a comment:


  • ihi
    replied
    Kyllä se voi "lolvokin" sylkäistä sieltä jakopäästä yks kaks yllättäen Vähän tietysti auton iästä riippuen. Uudet herkempiä, mutta vanhemmissa on sitten muutama muu juttu.

    Suo siellä... :/

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Originally posted by tessu77 View Post
    joo eli 200000 on bmw:maahantuojan mukaan iso kilometrimäärä,mutta juuri saman sähköpostivastauksen oli saanut 2010 bmw 530d:n omistaja,mutta autolla oli ajettu vain 103000 km ja sama vika ketju poikki,autollanne on ollut 2v materiaalitakuu,jne.saa nähdä miten tässä käy meni kuluttajariiitalautakuntaan,mutta takuuhan on ummessa.itselläni on ajossa s 70 volvo 2,5se voiko se särkyä ei sillä se on niinvarmaa tekniikkaa,syöhan se bensaa,mutta joka-aamu pääsee töihin.manuaalikin vielä.
    No niin. Sinun valintasi osui siis volvoon. Eli voinet lopettaa nillityksen täällä.

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    joo eli 200000 on bmw:maahantuojan mukaan iso kilometrimäärä,mutta juuri saman sähköpostivastauksen oli saanut 2010 bmw 530d:n omistaja,mutta autolla oli ajettu vain 103000 km ja sama vika ketju poikki,autollanne on ollut 2v materiaalitakuu,jne.saa nähdä miten tässä käy meni kuluttajariiitalautakuntaan,mutta takuuhan on ummessa.itselläni on ajossa s 70 volvo 2,5se voiko se särkyä ei sillä se on niinvarmaa tekniikkaa,syöhan se bensaa,mutta joka-aamu pääsee töihin.manuaalikin vielä.

    Leave a comment:

Working...
X