Tässä uskossa minäkin olen ollut ja jatkan olemista.
Tänään kuulin että työtutun vm 2011 520d:stä oli mennyt jakoketjupoikki, kilometrejä oli silloin n. 200t.
Omaan piikkiin sai vaihtaa moottorin, goodwill-hommat on ehkä työn alla.
520DA N47 jakoketju katkesi
Collapse
X
-
Minkä takia? Ei näissä ketjut katkea, paitsi älyttömillä kilometreillä (+500tkm) tai silloin jos jonkin keinuvivun neulalaakeri pettää ja neula kulkeutuu jakoketjun ja rattaan väliin. Tätä ei pahemmin ehkäistä ketjua vaihtamalla.Originally posted by Hakkapeliitta View PostNo mites M57:n ketjunvaihdot, koska näitä alkaa porukka tekemään ennakoidusti ehkäistäkseen täydellisen katastrofin?
Eikös se vaadi moottorin irroituksen? Ja maksaa varmaan ~1000€ vähintään.
Leave a comment:
-
Tällä viikolla tehdastakuuseen A sarjan kaikki ketjut, ajettu 219tkm. Ei euroakaan kuluja. About vuoden (30tkm) ääntänyt suht reilusti,ajattelin että antaa mennä kunnes hajoaa niin testataan miten tehdas suhtautuu. No ääni oysynyt muuttumattomana ja auto menee vaihtoon niin vietiin korjaukseen.
Leave a comment:
-
Jep, ja Volvon uudemmissa dieseleissä 240tkm. Edelliseen 2009 V70:iin vaihdoin hihnan 220tkm kohdalla. Vanhassa hihnassa ei huomannut minkäänlaista kulumisen merkkiä. Näytti ihan yhtä hyvältä kuin uusi.Originally posted by veku View PostAudillakin taitaa 2.0 tdi pannussa oli hihnan vaihtoväli jotain 180 tkm
Leave a comment:
-
Tarkoitin sitä jurnutusta...Originally posted by VolvoTDi View PostMinkä volkkarin pumppari on hiljainen ollut? Ei ne rattaat sitä älämölöä siellä eniten tuota, auttaa vaan kummasti muuten hiljaista dieseliä
Leave a comment:
-
Tai laittas sinne remmin jonka vaihtoväli 60 tkm kuten joskus 90-luvulla ooppeleissa..sitten pikkuhiljaa hivuttas vaihtoväliä ylöspäin kun näyttäs että kestää.
Audillakin taitaa 2.0 tdi pannussa oli hihnan vaihtoväli jotain 180 tkm
Leave a comment:
-
Tiedätkö miltä T5 transun kone kuulostaa? Siinä jakopää on rattailla...Originally posted by salmol View PostVarmaan ihan älytön idea mutta miksei noita ketjuja voisi korva akseleilla kuten ketjuvedot on joissain tapauksissa korvattu kardaaneilla? Eli jos ketjut ei kestä, niin akselit kyllä kestäis. Mutta varmaan tässä joku juttu nyt on, paino varmaan.
Leave a comment:
-
Varmaan ihan älytön idea mutta miksei noita ketjuja voisi korva akseleilla kuten ketjuvedot on joissain tapauksissa korvattu kardaaneilla? Eli jos ketjut ei kestä, niin akselit kyllä kestäis. Mutta varmaan tässä joku juttu nyt on, paino varmaan.
Leave a comment:
-
-
Kyllä se voi "lolvokin" sylkäistä sieltä jakopäästä yks kaks yllättäen
Vähän tietysti auton iästä riippuen. Uudet herkempiä, mutta vanhemmissa on sitten muutama muu juttu.
Suo siellä... :/
Leave a comment:
-
No niin. Sinun valintasi osui siis volvoon. Eli voinet lopettaa nillityksen täällä.Originally posted by tessu77 View Postjoo eli 200000 on bmw:maahantuojan mukaan iso kilometrimäärä,mutta juuri saman sähköpostivastauksen oli saanut 2010 bmw 530d:n omistaja,mutta autolla oli ajettu vain 103000 km ja sama vika ketju poikki,autollanne on ollut 2v materiaalitakuu,jne.saa nähdä miten tässä käy meni kuluttajariiitalautakuntaan,mutta takuuhan on ummessa.itselläni on ajossa s 70 volvo 2,5se voiko se särkyä ei sillä se on niinvarmaa tekniikkaa,syöhan se bensaa,mutta joka-aamu pääsee töihin.manuaalikin vielä.
Leave a comment:
-
joo eli 200000 on bmw:maahantuojan mukaan iso kilometrimäärä,mutta juuri saman sähköpostivastauksen oli saanut 2010 bmw 530d:n omistaja,mutta autolla oli ajettu vain 103000 km ja sama vika ketju poikki,autollanne on ollut 2v materiaalitakuu,jne.saa nähdä miten tässä käy meni kuluttajariiitalautakuntaan,mutta takuuhan on ummessa.itselläni on ajossa s 70 volvo 2,5se voiko se särkyä ei sillä se on niinvarmaa tekniikkaa,syöhan se bensaa,mutta joka-aamu pääsee töihin.manuaalikin vielä.
Leave a comment:
Leave a comment: