520DA N47 jakoketju katkesi

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • joko
    replied
    Asialla nyt sinänsä mitään merkitystä mutta joskus kun vielä pidin 2 litraista vaihtoehtona niin kysyin paikalliselta marmomilta erään vanhan taksin huoltohistoriaa niin sieltä paljastui tuo jakopää ongelman todellisuus. Tiedossa se siis oli mutta se että se oli noinkin järjestelmällinen niin oli vähän outoa. Ko. yksilössä siis orkkis kone oli vaihdettu 120tkm kohdalla tehdasuuteen johon oli tehty 240tkm kohdalla taas jakopääremontti. Tuossa autossa oli silloin 330tkm mittarissa muistaakseni niin koin riskin olevan silloin liika suuri jos historiaa tutki taaksepäin. Kyseessä oli se ns. parannettu versio missä ongelmaa ei enää pitänyt olla. Silloin katsoin vain osanumerot niin muistelin senperusteella että esim. ketjut, laahaimet jne. oli samalla osanumerolla. Korviini ei ole kyllä kantautunut että 6-koneisissa tuota ongelmaa olisi mut tosin niitähän on aika vähän suhteessa 2 litraisiin. Tuolloin jäi koko f-sarja sitten toistaiseksi odottamaan parempia aikoja osaltani ja ostettiin e91 m-sport m47 koneella.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Miksi? Valtaosa hiluista on samoja.
    Tuon oman vessan osanumeroita kun vertasin saman ikäiseen "pikkulohkoon",niin ei oikein natsannut.Voihan niistä jotain käydäkkin,vaikka on eri numeroilla...

    Tosin onhan tuossa tuo "käypäisyysluettelo" nyt postattuna,joten kai se on uskottava.

    Leave a comment:


  • Oreshin Mikko
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Joskus katselin osanumeroita niin pitääkö paikkansa että n-sarjan moottoreissa jos otetaan sama vuosimalli niin ketjut sekä jaokpään muut osat ovat identtiset 4 ja 6 koneen kesken?
    Kyllä on. http://www.timingkit.com.tw/product-...id=1214&sid=30

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Kannattaa varmaan katsoa vielä uudelleen ja vähän tarkemmin.
    Miksi? Valtaosa hiluista on samoja.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Kannattaa varmaan katsoa vielä uudelleen ja vähän tarkemmin.
    Voi olla sitten että muistan väärin, mutta olikos sitten niin että m47 ja m57 koneiden jakopään osat oli samat aikoinaan?

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Joskus katselin osanumeroita niin pitääkö paikkansa että n-sarjan moottoreissa jos otetaan sama vuosimalli niin ketjut sekä jaokpään muut osat ovat identtiset 4 ja 6 koneen kesken?
    Kannattaa varmaan katsoa vielä uudelleen ja vähän tarkemmin.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Joskus katselin osanumeroita niin pitääkö paikkansa että n-sarjan moottoreissa jos otetaan sama vuosimalli niin ketjut sekä jaokpään muut osat ovat identtiset 4 ja 6 koneen kesken?

    Leave a comment:


  • Oreshin Mikko
    replied
    Tuossa on tehtaan ohje Lontooksi:

    Leave a comment:


  • kemo81
    replied
    Sama.Paljon kuulee huhuja ja vallankin heti sen jälkeen kun itse tälläisen hankki,vaan en tiedä yhtäkään.Mutta niin kuin tämän keskustelun aloittajalla oli sitten mallia maanantai ja ketju napsahti poikki.Mutta tosiaan 2l paljon enemmän suomessakin kuin 3l eli siitä syystä voi kuulostaa vika herkemmältä?

    Voi kun joku tohtori osais omastakin sanoa korva kuulolla,kuinka sen pitäis tai ei pitäis käydä.Nyt mittarissa vasta 92tkm ja vm2009.Mielenkiintoista on myös nähdä tuleeko seuraavassa huollossa mitään uutta bmw:n toimesta/aloitteesta..

    Leave a comment:


  • protoni
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Joo, VW:llä vaan laitettu vielä paskempi ketju ja vielä softamanipuloinnit päälle, on aika noloa kyllä
    Useimmat softahuijatut taitaa pyöriä kuminauhalla ja bensat jopon ketjulla. Ei tuo hihna taida enää nykyään olla yhtään hullumpi vaihtoehto, vaikka se välillä pitääkin vaihdella.

    Leave a comment:


  • b mutteri kasa
    replied
    Originally posted by pexodus View Post
    Mistäs alkaen tälläistä esiintyy? Kaikissa N57 lohkoissa vai? En ole kuullut yhtään katkennutta ketjua 3 litraisessa, toisaalta onhan noita helvetisti vähemmän Suomessa kuin 2litraisia (yhden taksin tiedän 3litraisella) joten voi johtua siitäkin
    No kyllä toi 2litrasten osaltakin on aika promille osuus mitä napsunut poikki.Ottaa vaikka luennan 2L jakoketjun katkeamisesta johtuneen moottori rikon vs. kuinka monta 3L pannua aikoinaan meni remonttiin irronneen imusarjan läpän takia.

    Kyllähän toi jakoketkun venymis ongelma on ja pysyy,mutta täälläkin saa kuvan kirjoittelusta että joka toisella napsahtanut ketju poikki.Itse en tiedä henkilökohtaisesti ketään tai kaverin,sululaisella,kaiman serkun tuttua jolla oikeassa elämässä olisi N47 pannusta ketju katkennut.

    Mutta varmasti tapauksia on Suomessakin...ettei nyt kukaan pääse sanomaan "että tälläkin hetkellä lojuu autotallin lattialla 2 kpl N47 mottia,joista ketju katkennut"

    Leave a comment:


  • Oreshin Mikko
    replied
    Originally posted by pexodus View Post

    Mistäs alkaen tälläistä esiintyy? Kaikissa N57 lohkoissa vai? En ole kuullut yhtään katkennutta ketjua 3 litraisessa, toisaalta onhan noita helvetisti vähemmän Suomessa kuin 2litraisia (yhden taksin tiedän 3litraisella) joten voi johtua siitäkin
    Ollaan nyt Suomessa käymässä en pääse tarkastamaan asiaa, mutta valmistusvuodesta 2009-2010 alkaen, toki vanhemmistakin on mennyt poikki, mutta näistä uudemmista erittäin pienellä ajomäärällä. Oma näkemykseni on, että ketju "leikkaa kiinni" ja rupeaa luonnollisesti venymään ja katki poikki.

    Kuluneen ketjun kyllä kuulee, ajaa auton lämpöseks, pohjamuovit veke ja auton alle kuuntelemaan.

    Kun pääsen kotia laitan tarkemmat tiedot mitkä autot kuuluu tähänkin kamppanjaan.

    Leave a comment:


  • pexodus
    replied
    Kehitys on kulkenut nyt eteenpäin, koska tätä samaa ominaisuutta on myös kutoskoneissa sillä erolla, että ketju menee ääntämättä poikki.
    Ja Venäjällähän on kiinteät huoltovälit (15 tkm)[/QUOTE]

    Mistäs alkaen tälläistä esiintyy? Kaikissa N57 lohkoissa vai? En ole kuullut yhtään katkennutta ketjua 3 litraisessa, toisaalta onhan noita helvetisti vähemmän Suomessa kuin 2litraisia (yhden taksin tiedän 3litraisella) joten voi johtua siitäkin

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by protoni View Post
    Säästöpossuissa sinne pitää laittaa fillarin ketju, jotta saadaan kulutus ja päästöt minimoitua. Tai sitten pitää toimia kuten vw.

    Joo, VW:llä vaan laitettu vielä paskempi ketju ja vielä softamanipuloinnit päälle, on aika noloa kyllä

    Leave a comment:


  • Oreshin Mikko
    replied
    Originally posted by kemo81 View Post
    Mitenkähän tämä 2009 malli poikkeaa tuosta 2007 mallista?Kummassakin n47?
    Ei mitenkään. Meille tuli joulukuussa 2014 tehtaan ohjeet (jälleen) miten menetellä tämän konetyypin jakoketjuongelman kanssa. Koskee tuotantoväliä 2007-2011.

    Alle 75tkm ajettuihin suositus oli vain kiristin/ylempi ketju
    Käytännössä nyt tällä uusimmalla kamppanjalla pyritään vaihtamaan jäkopäät kaikkiin, koska ihan sama mikä kehitysversio, niin ketjuongelma on todellinen.
    Alkuuhan tehtaalta sanovat, että se on vain akustinen ongelma, ei toimenpiteitä. Ja kysehän ei ole tyyppiviasta.
    Alkuuhan vaihdeltiin niitä kampiakseleita ja ne koneet mihin sitä ei ole vielä vaihdettu, niin se tehdään nyt. Epäilen että lähestulkoon kaikkiin on vaihdettu.

    Kehitys on kulkenut nyt eteenpäin, koska tätä samaa ominaisuutta on myös kutoskoneissa sillä erolla, että ketju menee ääntämättä poikki.
    Ja Venäjällähän on kiinteät huoltovälit (15 tkm)

    Leave a comment:

Working...
X