520DA N47 jakoketju katkesi

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • protoni
    replied
    Säästöpossuissa sinne pitää laittaa fillarin ketju, jotta saadaan kulutus ja päästöt minimoitua. Tai sitten pitää toimia kuten vw.

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Originally posted by kemo81 View Post
    Mitenkähän tämä 2009 malli poikkeaa tuosta 2007 mallista?Kummassakin n47?
    Kampiakseli on eri, muuten samaa kuraa

    On se ihme miten voi olla niin vaikea saada ketju kestämään, vielä 2013 mallin f10:ssä mennyt ketjuja (lähinnä taksikäytössä), vaikka 03/2011 jälkeen piti olla korjattu. Ei paljo tuotekehitys toimi bemarilla (tai ei osata vaihtaa alihankkijaa).

    Leave a comment:


  • kemo81
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    On aktio mutta 2009 mallin autot ei kuulu niihin,
    vain vanhemmat N47:t.
    Mitenkähän tämä 2009 malli poikkeaa tuosta 2007 mallista?Kummassakin n47?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by sirkus View Post
    Juuri näin ja jos kerran on vaihdettu vain kiristin on todettu tehtaan ohjeen mukaan, että yläketjun venymä on rajoissa ja alempaa ei silloin tarkasteta.
    Jep, ei tarkisteta vaikka se ääntäisi, ei mene kamppanjaan.

    Sitten taas jos tehdään GW:n piikkiin korjaus niin ei käytetä em. kampanjan proceduuria...

    Leave a comment:


  • sirkus
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ylemmän ketjun venymä mitataan käsittääkseni sen kiristäjän reiästä.
    Jos ketju on venynyt, se vaihdetaan, ja sen jälkeen pystytään mittaamaan nokkien ja kampiakselin suhteesta alemman ketjun venymä.
    Juuri näin ja jos kerran on vaihdettu vain kiristin on todettu tehtaan ohjeen mukaan, että yläketjun venymä on rajoissa ja alempaa ei silloin tarkasteta.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by kemo81 View Post
    Paska homma!!

    Onko näistä nyt jokin aktio päällä mistä olisi hyvä tietää seuraavan kerran kun huoltoo varaa?
    On aktio mutta 2009 mallin autot ei kuulu niihin,
    vain vanhemmat N47:t.

    Leave a comment:


  • kemo81
    replied
    Paska homma!!

    Onko näistä nyt jokin aktio päällä mistä olisi hyvä tietää seuraavan kerran kun huoltoo varaa?

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Mulla on yks c mallin kone tallin lattialla,reilu 100tkm ajetusta kolariautosta

    Leave a comment:


  • Hezman
    replied
    Originally posted by kye View Post
    ohi aiheen... miten mitataan ketjun venymä/todetaan sen kunto moottori enemmän purkamatta?
    Kaikki on varmasti enempi tai vähempi nuoruudessaan räpeltäny mopojen parissa. Siittä kun muistelee kuinka uudet ketjut ja rattaat toimi sekä mitä sit tapahtuu kun osat kuluu. (vertauskuva)

    Äkkiseltään kun ajattelee venymän todentamista. Jos tiedetään hammasrattaan yhden hampaan mitta niin venymättömän ketjun yhden lenkin pituus on pitäisi olla sama.

    Tai jos tiedetään uuden ketjun lenkin mitta niin vielä helpompi venymää todeta.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by kye View Post
    ohi aiheen... miten mitataan ketjun venymä/todetaan sen kunto moottori enemmän purkamatta?
    Ylemmän ketjun venymä mitataan käsittääkseni sen kiristäjän reiästä.
    Jos ketju on venynyt, se vaihdetaan, ja sen jälkeen pystytään mittaamaan nokkien ja kampiakselin suhteesta alemman ketjun venymä.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by kye View Post
    ohi aiheen... miten mitataan ketjun venymä/todetaan sen kunto moottori enemmän purkamatta?
    Merkkiliile tekee minkä tahansa diagnoosin katsomalla öljykorkista. Näin ovat ratkaisseet Jimmy Hoffan tapauksen, selvittäneet Kennedyn murhaajan sekä tavanneet yksisarvisen.

    Leave a comment:


  • algernon
    replied
    Originally posted by kye View Post
    ohi aiheen... miten mitataan ketjun venymä/todetaan sen kunto moottori enemmän purkamatta?
    Joskus olen arvioinut kuinka paljon ketju nousee hammasrattaalta ilmaan mutta en usko tähän löytyvän mitään arvoja...

    Onko virallisempaa metodia jollakin?

    Leave a comment:


  • kye
    replied
    ohi aiheen... miten mitataan ketjun venymä/todetaan sen kunto moottori enemmän purkamatta?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Vai onko ketjun mittausaktio pelkkää näytelmää, jolla koitetaan vain väistää vastuuta, kunhan jotain on yritetty.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Chailou View Post
    Ei ole varaosatakuuta kun kerran tehdas on tuon aktion kokonaan maksanut.

    Mutta jos ketju on tarkistettu, niin kyllähän sillä tarkistuksella joku vastuu pitää olla. Nyt vika ei ollutkaan niissä vaihdetuissa osissa, vaan viallisessa ketjussa mitä ei vaihdettu.

    Leave a comment:

Working...
X