520DA N47 jakoketju katkesi
Collapse
X
-
Säästöpossuissa sinne pitää laittaa fillarin ketju, jotta saadaan kulutus ja päästöt minimoitua. Tai sitten pitää toimia kuten vw.
-
Kampiakseli on eri, muuten samaa kuraaOriginally posted by kemo81 View PostMitenkähän tämä 2009 malli poikkeaa tuosta 2007 mallista?Kummassakin n47?
On se ihme miten voi olla niin vaikea saada ketju kestämään, vielä 2013 mallin f10:ssä mennyt ketjuja (lähinnä taksikäytössä), vaikka 03/2011 jälkeen piti olla korjattu. Ei paljo tuotekehitys toimi bemarilla (tai ei osata vaihtaa alihankkijaa).
Leave a comment:
-
Jep, ei tarkisteta vaikka se ääntäisi, ei mene kamppanjaan.Originally posted by sirkus View PostJuuri näin ja jos kerran on vaihdettu vain kiristin on todettu tehtaan ohjeen mukaan, että yläketjun venymä on rajoissa ja alempaa ei silloin tarkasteta.
Sitten taas jos tehdään GW:n piikkiin korjaus niin ei käytetä em. kampanjan proceduuria...
Leave a comment:
-
Juuri näin ja jos kerran on vaihdettu vain kiristin on todettu tehtaan ohjeen mukaan, että yläketjun venymä on rajoissa ja alempaa ei silloin tarkasteta.Originally posted by MajorDrake View PostYlemmän ketjun venymä mitataan käsittääkseni sen kiristäjän reiästä.
Jos ketju on venynyt, se vaihdetaan, ja sen jälkeen pystytään mittaamaan nokkien ja kampiakselin suhteesta alemman ketjun venymä.
Leave a comment:
-
On aktio mutta 2009 mallin autot ei kuulu niihin,Originally posted by kemo81 View PostPaska homma!!
Onko näistä nyt jokin aktio päällä mistä olisi hyvä tietää seuraavan kerran kun huoltoo varaa?
vain vanhemmat N47:t.
Leave a comment:
-
Paska homma!!
Onko näistä nyt jokin aktio päällä mistä olisi hyvä tietää seuraavan kerran kun huoltoo varaa?
Leave a comment:
-
Mulla on yks c mallin kone tallin lattialla,reilu 100tkm ajetusta kolariautosta
Leave a comment:
-
Kaikki on varmasti enempi tai vähempi nuoruudessaan räpeltäny mopojen parissa. Siittä kun muistelee kuinka uudet ketjut ja rattaat toimi sekä mitä sit tapahtuu kun osat kuluu. (vertauskuva)Originally posted by kye View Postohi aiheen... miten mitataan ketjun venymä/todetaan sen kunto moottori enemmän purkamatta?
Äkkiseltään kun ajattelee venymän todentamista. Jos tiedetään hammasrattaan yhden hampaan mitta niin venymättömän ketjun yhden lenkin pituus on pitäisi olla sama.
Tai jos tiedetään uuden ketjun lenkin mitta niin vielä helpompi venymää todeta.
Leave a comment:
-
Ylemmän ketjun venymä mitataan käsittääkseni sen kiristäjän reiästä.Originally posted by kye View Postohi aiheen... miten mitataan ketjun venymä/todetaan sen kunto moottori enemmän purkamatta?
Jos ketju on venynyt, se vaihdetaan, ja sen jälkeen pystytään mittaamaan nokkien ja kampiakselin suhteesta alemman ketjun venymä.
Leave a comment:
-
Merkkiliile tekee minkä tahansa diagnoosin katsomalla öljykorkista. Näin ovat ratkaisseet Jimmy Hoffan tapauksen, selvittäneet Kennedyn murhaajan sekä tavanneet yksisarvisen.Originally posted by kye View Postohi aiheen... miten mitataan ketjun venymä/todetaan sen kunto moottori enemmän purkamatta?
Leave a comment:
-
Joskus olen arvioinut kuinka paljon ketju nousee hammasrattaalta ilmaan mutta en usko tähän löytyvän mitään arvoja...Originally posted by kye View Postohi aiheen... miten mitataan ketjun venymä/todetaan sen kunto moottori enemmän purkamatta?
Onko virallisempaa metodia jollakin?
Leave a comment:
-
ohi aiheen... miten mitataan ketjun venymä/todetaan sen kunto moottori enemmän purkamatta?
Leave a comment:
-
Vai onko ketjun mittausaktio pelkkää näytelmää, jolla koitetaan vain väistää vastuuta, kunhan jotain on yritetty.
Leave a comment:
-
Originally posted by Chailou View PostEi ole varaosatakuuta kun kerran tehdas on tuon aktion kokonaan maksanut.
Mutta jos ketju on tarkistettu, niin kyllähän sillä tarkistuksella joku vastuu pitää olla. Nyt vika ei ollutkaan niissä vaihdetuissa osissa, vaan viallisessa ketjussa mitä ei vaihdettu.
Leave a comment:
Leave a comment: